Gå til innhold

Hvordan unngå henne?


Gjest Gjest nå

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest nå

Det ble slutt mellom han og meg for ca et år siden. Han fikk seg ganske kjapt ny kjæreste. Og jeg HATER henne.

Hun er årsaken til at det ble slutt mellom oss, og jeg er sikker på at de møttes før det ble slutt mellom han og meg.

Jeg vil så gjerne ha han igjen, savner han så fælt.

I det daglige kan jeg unngå henne, men vi jobber i samme bedrift og blir derfor nødt til å møtes av og til (for eksempel på julebord, sommerfester, allmannamøter osv). Og jeg vet virkelig ikke hvordan jeg vil reagere når jeg møter henne neste gang. Jeg er så sint og hater henne faktisk.

Men samtidig så ønsker jeg jo å leve livet, delta på fester etc jeg er jo voksen trenger sosial omgang med venner og kollegaer.

Og nå er det ny fest på trappene. Ganske sikker på at hun vil være der, for hun er jo på alle andre fester.

Hva i allverden skal jeg gjøre? Delta eller ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det ble slutt mellom han og meg for ca et år siden. Han fikk seg ganske kjapt ny kjæreste. Og jeg HATER henne.

Hun er årsaken til at det ble slutt mellom oss, og jeg er sikker på at de møttes før det ble slutt mellom han og meg.

Jeg vil så gjerne ha han igjen, savner han så fælt.

I det daglige kan jeg unngå henne, men vi jobber i samme bedrift og blir derfor nødt til å møtes av og til (for eksempel på julebord, sommerfester, allmannamøter osv). Og jeg vet virkelig ikke hvordan jeg vil reagere når jeg møter henne neste gang. Jeg er så sint og hater henne faktisk.

Men samtidig så ønsker jeg jo å leve livet, delta på fester etc jeg er jo voksen trenger sosial omgang med venner og kollegaer.

Og nå er det ny fest på trappene. Ganske sikker på at hun vil være der, for hun er jo på alle andre fester.

Hva i allverden skal jeg gjøre? Delta eller ikke?

Du skal delta! Med hodet høyt!

Du trenger bare litt tid til å la det synke inn at han har valgt henne fremfor deg. Det er altså HAN du bør rette aggresjonen din mot, ikke henne. Det er jo han som avsluttet forholdet og som evt har vært utro, ikke henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg-

Du er nødt til å gå videre med livet ditt. Du sitter rett og slett fast i en giftpøl av vonde følelser, og den eneste det går ut over er deg selv!

Vil du virkelig fortsette å ødelegge ditt eget liv på denne måten? Unner du ikke deg selv å ha det godt?

Du sier at du elsker han selv ett år etter at det ble slutt og han etablerte seg med ny kjæreste. Er du sikker på at du elsker han, eller er det den vonde erkjennelsen av at du ble dumpet og at du føler deg alene og fortapt uten noen ved din side?

Den nye dama hans er ikke ond eller slem. Du har lagt alle dine vonde følelser over på henne, men "it takes two to tango", og han har like mye "skyld" i at det ble slutt som hun hadde.

Han hadde ikke valgt henne om han ikke ble forelsket og så en god match i henne.

Bygg opp ditt eget liv. Gjør ting du liker, ta tankene bort fra det vonde før de gjør deg bitter og du skyver bort andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke meningen å knuse din illusjon av hvordan ting er, men det kan være jeg gjør det nå likevel. Det er ytterst få som kan si at de har gått frivillig ut av et forhold som fungerte bra og var perfekt, bare fordi de fant en som var "perfektere". Det har nok vært ting som ikke fungerte i forholdet mellom deg og eksen din. Om du ville/klarte å se det mens det sto på er lite sansynlig, ut i fra slik du legger det fram. Men det er nok slik at eksen din ikke trivdes i forholdet, derfor søkte han ut. Da han søkte ut på grunn av at forholdet ikke fungerte møtte han henne. Hun kan ikke noe for at han ikke trivdes i forholdet med deg, det er det bare du og eksen som eventuelt har skyld i. Men det er ikke alltid man kan noe for at et forhold ikke er liv laga. Og det er lite sansynlig at du fremdeles virkelig elsker ham, slik som han har behandlet deg. For ekte kjærlighet er en følelse som krever gjensidighet. Du er nok bare desperat etter ham, siden du ble dumpet og du føler deg ensom. Og du lever i en drøm/fantasi om noe mellom ham og deg som ikke egentlig finnes.

Det jeg prøver å fortelle deg er at hun har ingenting med dette her å gjøre, og det at du legger all skyld over på henne gjør bare livet ditt vanskelig. Og det hjelper ikke for noe! Jeg vet at det er vanskelig, men prøv å flytte fokusen vekk fra henne. Om hun er der, ikke bry deg (så godt det går). Behandle henne slik du ville behandlet enhver annen som du egentlig ikke er interessert i å bli bedre kjent med. Prøv å la livet ditt gå videre, og (når du er klar for det) begynn å lete etter den mannen som faktisk er drømmemannen. For eksen din var tydeligvis ikke det, siden dere ikke er sammen lengre. Ønsker deg lykke til! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bergenmann22

Uff jeg er i akkurat samme situasjon, bare jeg er mann. En eks i venneflokken er bare drit. Skal aldri bli sammen med en jente jeg har felles venner med igjen, man lærer av sine feil :)

Vet jævla godt hvordan du har det. Men jeg savner henne ikke, er vel helst det at jeg føler meg som en taper og "ikke var god nok for henne" som gjør at jeg blir sur når jeg treffer på eksen.

Skal på fest nå om en uke, og regner med at hun er der med den nye typen sin. Han er ti ganger større enn meg og en virkelig player, og alle jenter får bambiøyer når de ser ham. Jeg kødder ikke, har vært på byen med ham før. Han har alltid en hale av 3-4 bimboer hengene etter seg på nattklubbene. Skjønner godt at eksen dumpa meg.

Det er slik at jeg vurderer å sitte hjemme og syns synd på meg selv istedet for å gå på festen og føle meg som en taper. Jaja ikke noe å gjør med det nå, jeg får vel bare prøve å gå med hodet hevet selv om alle tenker "stakkars der er han som X dumpa".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff jeg er i akkurat samme situasjon, bare jeg er mann. En eks i venneflokken er bare drit. Skal aldri bli sammen med en jente jeg har felles venner med igjen, man lærer av sine feil :)

Vet jævla godt hvordan du har det. Men jeg savner henne ikke, er vel helst det at jeg føler meg som en taper og "ikke var god nok for henne" som gjør at jeg blir sur når jeg treffer på eksen.

Skal på fest nå om en uke, og regner med at hun er der med den nye typen sin. Han er ti ganger større enn meg og en virkelig player, og alle jenter får bambiøyer når de ser ham. Jeg kødder ikke, har vært på byen med ham før. Han har alltid en hale av 3-4 bimboer hengene etter seg på nattklubbene. Skjønner godt at eksen dumpa meg.

Det er slik at jeg vurderer å sitte hjemme og syns synd på meg selv istedet for å gå på festen og føle meg som en taper. Jaja ikke noe å gjør med det nå, jeg får vel bare prøve å gå med hodet hevet selv om alle tenker "stakkars der er han som X dumpa".

Hvis han fremdeles går med en hale av bimboer etter seg så tror jeg du skal være glad for at du er ferdig med exen din. Når hun er villig til å henge på der så har du ikke lidd noe særlig tap! Hev hodet! :-)

Så til tråden;

Jeg ville i alle fall deltatt. Du må vel riste av deg dette enten det er sånn eller sånn så det er like godt å begynne prosessen snarest mulig. Du trenger jo ikke å forholde deg til henne på noe vis egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke hennes skyld at det er slutt mellom deg og eksen. Bruddet er ene og alene eksens ansvar, han valgte aa gaa og han valgte aa bli sammen med denne jenta.

Hvis det er noen du skal vaere sint paa saa er det eksen, ikke den nye dama. Jeg vet det er vanskelig, men saann er det bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff jeg er i akkurat samme situasjon, bare jeg er mann. En eks i venneflokken er bare drit. Skal aldri bli sammen med en jente jeg har felles venner med igjen, man lærer av sine feil :)

Vet jævla godt hvordan du har det. Men jeg savner henne ikke, er vel helst det at jeg føler meg som en taper og "ikke var god nok for henne" som gjør at jeg blir sur når jeg treffer på eksen.

Skal på fest nå om en uke, og regner med at hun er der med den nye typen sin. Han er ti ganger større enn meg og en virkelig player, og alle jenter får bambiøyer når de ser ham. Jeg kødder ikke, har vært på byen med ham før. Han har alltid en hale av 3-4 bimboer hengene etter seg på nattklubbene. Skjønner godt at eksen dumpa meg.

Det er slik at jeg vurderer å sitte hjemme og syns synd på meg selv istedet for å gå på festen og føle meg som en taper. Jaja ikke noe å gjør med det nå, jeg får vel bare prøve å gå med hodet hevet selv om alle tenker "stakkars der er han som X dumpa".

Ja jeg skjønner godt at eksen din dumpet deg! Om hun ser etter en bolefyr. En stor og sterk en som hun kan smykke seg med. Gå ved siden av på fest å se kul ut slik at hun får boosta sin egen selvtillit. Hvor lang tid tror du det tar før han velger noen av bimboene som henger etter han? Nei, rett deg opp i ryggen. Er det slike menn eksen din faller for så skjønner du at like barn leker best. Jeg er et grepa kvinnfolk og kunne aldri falt for en slik fyr. Jeg har faktisk hatt sex med en sånn en gang. Kjedeligste jeg har gjort. Han kunne ikke røre seg fordi han var så klumpete, dessuten var han bare opptatt av om kuken han var fin, stor osv. Om jeg hadde sett større. :spy:

Husk at det er mange jenter som liker sånne gutter som deg. Så du kan slutte å se opp til han der:) Vær glad du har noe i toppen:)

Litt gerneralisering her, dog, men du skjønner budskapet;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble slutt mellom han og meg for ca et år siden. Han fikk seg ganske kjapt ny kjæreste. Og jeg HATER henne.

Hun er årsaken til at det ble slutt mellom oss, og jeg er sikker på at de møttes før det ble slutt mellom han og meg.

Jeg vil så gjerne ha han igjen, savner han så fælt.

I det daglige kan jeg unngå henne, men vi jobber i samme bedrift og blir derfor nødt til å møtes av og til (for eksempel på julebord, sommerfester, allmannamøter osv). Og jeg vet virkelig ikke hvordan jeg vil reagere når jeg møter henne neste gang. Jeg er så sint og hater henne faktisk.

Men samtidig så ønsker jeg jo å leve livet, delta på fester etc jeg er jo voksen trenger sosial omgang med venner og kollegaer.

Og nå er det ny fest på trappene. Ganske sikker på at hun vil være der, for hun er jo på alle andre fester.

Hva i allverden skal jeg gjøre? Delta eller ikke?

For å svare på denne:) Ikke la henne få den gleden at du blir sittende hjemme. Fresh deg opp, se bra ut, gå på fest og flørt og kos deg. Lat som hun ikke eksitsterer, ikke let etter henne. Møter du på henne på do, smil og gå.

Man har så lyst å slenge noe drit men kommer ingen vei med det. Du skal tenke sånn at var han utro med deg da, så vil han sikkert være det igjen, også med henne. Finn deg en ny en du;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan virke som at det er en stor bedrift du jobber i, siden du ellers ikke treffer henne på jobb? Isåfall har du jo mange å snakke med, uten at du skal trenge å omgås henne. Og treffer du på henne, er det bare å gi henne et høflig smil, og gå videre.

Om hun er uskyldig, eller forførte en opptatt mann med vilje, ville jeg ikke fundert videre på. Hvis han har vært utro, så skal du uansett være glad du er kvitt han. Det kan også være at hun og han er de rette for hverandre, og at dere to ikke var det. Kast ikke bort tiden på gamle forhold. Nyt livet som singel, og se fremover!

Lykke til, og kos deg på festen! IKKE bli hjemme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du vil ha tilbake eksen selv om han har vært utro?

Det var hun som forførte han, og han var uten selvstendig vilje, stakkar?

Våkn opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Banditt
Det ble slutt mellom han og meg for ca et år siden. Han fikk seg ganske kjapt ny kjæreste. Og jeg HATER henne.

Hun er årsaken til at det ble slutt mellom oss, og jeg er sikker på at de møttes før det ble slutt mellom han og meg.

Jeg vil så gjerne ha han igjen, savner han så fælt.

I det daglige kan jeg unngå henne, men vi jobber i samme bedrift og blir derfor nødt til å møtes av og til (for eksempel på julebord, sommerfester, allmannamøter osv). Og jeg vet virkelig ikke hvordan jeg vil reagere når jeg møter henne neste gang. Jeg er så sint og hater henne faktisk.

Men samtidig så ønsker jeg jo å leve livet, delta på fester etc jeg er jo voksen trenger sosial omgang med venner og kollegaer.

Og nå er det ny fest på trappene. Ganske sikker på at hun vil være der, for hun er jo på alle andre fester.

Hva i allverden skal jeg gjøre? Delta eller ikke?

Det er han som er årsaken til at det ble slutt mellom dere. Han ble vel ikke tvunget til å gå inn i et forhold med henne gjorde han vel?

Er han som har sviktet deg her.

Og når du tenker over det; vil du egentlig ha han tilbake etter det han har gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...