Gå til innhold

Grunnen til at man er gravid uten far?


Drop

Anbefalte innlegg

tror de fleste ville styrt unna barn bare pga bidrag på en 1000 lapp i mnd, dyrt å ha barn;)

Det er vel unektelig kjekt med bidrag dersom en selv ønsker seg barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel unektelig kjekt med bidrag dersom en selv ønsker seg barn?

Hvis du er alene om det økonomiske ansvaret kan den 1000 lappen dekke litt av barnehageplass, det vil selvfølgelig hjelpe litt så det kan gå rundt, men er ikke noe drømmesituasjon å være alene med barn. I tilegg kommer fordommene;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er alene om det økonomiske ansvaret kan den 1000 lappen dekke litt av barnehageplass, det vil selvfølgelig hjelpe litt så det kan gå rundt, men er ikke noe drømmesituasjon å være alene med barn. I tilegg kommer fordommene;)

Så derfor er situasjon 6 helt utenkelig? Tusen kroner er uansett bedre enn ingenting. Og bidraget er vel gjerne større enn det? De fleste som dette er aktuelt for prøver nok å gå etter menn som har større inntekt enn sosialtrygd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er imot 1,2,3,4,5,6 og 7.

Er ikke helt sikker på hvor alvorlig jeg kan ta nr7 men men....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes mange ulike grunner, og hvilken av dem hadde du klart å tolere og ha forståelse for? Sånn teoretisk sett - om venninnen din ble gravid uten far, og du spør hvordan hun ble det. Alternativene som står her nedenfor - hvilken av av dem hadde du hatt mest toleranse for? Og minst toleranse?

1) "tok" sæd fra en tilfeldig mann i utlandet med vilje, og unnlater at han får vite om det for å ha barnet for seg selv.

2) Hun ble voldtatt av en ukjent mann.

3) Hun hadde sex i fylla og husket ingenting.

4) Hun tør ikke si til personen at han er far - av frykt for negativ reaksjon.

5) Hun fikk hjelp av en donor.

(Jeg skulle svært gjerne hatt en avstemningsgreie her, men den ble borte etter at jeg trykket for fort på noe. Kunne en moderator fikse det?)

Synes menn kan ta mer ansvar for å følge opp sine forbindelser selv, dersom de har tenkt å føle seg "lurt" om none glemmer å fortelle dem at sæden deres faktisk virker.

Hvis en mann har ligget med en kvinne og oppdager at hun får barn 9 mnd senere, kan han da spørre om det er hans barn dersom han vil vite det. Dersom han ikke spør synes jeg det er rimelig for moren å anta at han ikke er interessert i å vite at barnet er hans.

Jeg er så lei av at alt ansvar skyves over på kvinnen, mens menn bare maser om rettigheter.

Hvis menn ikke vil ha barn - bruk kondom.

Hvis man vil vite om man det ble resultat av manglende kondombruk - spør.

Og slutt å sutre over å bli lurt.

Det stort sett bare tull at menn blir lurt. Det er bare en måte å fraskrive seg ansar for egne handlinger på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så lei av at alt ansvar skyves over på kvinnen, mens menn bare maser om rettigheter.

Jeg er så lei av at kvinner maser om hvor riktig det er å pålegge mannen et ansvar for hennes valg. Hvorfor skal det være slik at kvinnen sitter med bukta og begge endene i slike spørsmål?

Hvis menn ikke vil ha barn - bruk kondom.

Hvis ikke kvinner ønsker å måtte stå fullt og helt til ansvar for sitt eget valg - bruk kondom. Eller enda bedre. La være å ha sex med en mann.

Det stort sett bare tull at menn blir lurt. Det er bare en måte å fraskrive seg ansar for egne handlinger på.

Det er bare tull å hevde at menn ikke blir lurt. Det er bare en måte å fraskrive seg ansvar for egne handlinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alternativ 5 mener jeg er en voksen avgjørelse som ikke går utover noen andre. Alternativ 2 kan man jo ikke noe for, og ingen skal kunne klandre en kvinne for det.

1, 3 og 4 synes jeg virker litt umodent. Men var det en veninne og jeg viste alle omstendighetene rundt, så hadde jeg nok ikke dømt henne for det.

Jeg synst dette svaret var bra så skriver under :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn teoretisk sett - om venninnen din ble gravid uten far, og du spør hvordan hun ble det.

Planlegger du familieforøkelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes menn kan ta mer ansvar for å følge opp sine forbindelser selv, dersom de har tenkt å føle seg "lurt" om none glemmer å fortelle dem at sæden deres faktisk virker.

Hvis en mann har ligget med en kvinne og oppdager at hun får barn 9 mnd senere, kan han da spørre om det er hans barn dersom han vil vite det. Dersom han ikke spør synes jeg det er rimelig for moren å anta at han ikke er interessert i å vite at barnet er hans.

Jeg er så lei av at alt ansvar skyves over på kvinnen, mens menn bare maser om rettigheter.

Hvis menn ikke vil ha barn - bruk kondom.

Hvis man vil vite om man det ble resultat av manglende kondombruk - spør.

Og slutt å sutre over å bli lurt.

Det stort sett bare tull at menn blir lurt. Det er bare en måte å fraskrive seg ansar for egne handlinger på.

Enig i denne jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok at hun hadde sex i fylla og ikke husker noenting????! Hallo, man har faktisk et ansvar selv om promillen går oppover!

Skjønner ikke hvordan det er fysisk mulig å bli så drita heller jeg.. Har vært mye full/dritings, men alltid husket det meste dagen etter. Hvertfall om jeg da hadde rota med en noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så lei av at kvinner maser om hvor riktig det er å pålegge mannen et ansvar for hennes valg. Hvorfor skal det være slik at kvinnen sitter med bukta og begge endene i slike spørsmål?

Hvis ikke kvinner ønsker å måtte stå fullt og helt til ansvar for sitt eget valg - bruk kondom. Eller enda bedre. La være å ha sex med en mann.

Det er bare tull å hevde at menn ikke blir lurt. Det er bare en måte å fraskrive seg ansvar for egne handlinger.

Menn blir lurt!!!!! vet om ei som sa at hun ikke kunne bli gravid, nå er hun alenemor for to?????med to forskjellige menn. egoistisk!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har selv vokstopp uten far og hatt det helt fint, så og si at det er "egostisk" og være alene mor er etter min oppfattning litt drøyt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Gjest-gjest_*
Du glemte:

6) Om hun bevisst lurte en mann til å gjøre seg gravid kun for å gjøre ham til en bidragsyter.

7) Om hun bevisst skaffet mannens sædceller til veie på en måte mannen ikke kunne forstå skulle gjøre henne gravid, og så gjør seg selv gravid med disse sædcellene for å få tilgang til mannens finanser. Jeg vet ikke om det er medisinsk mulig. Men jeg har hørt rykter om kvinner som bevisst forsøker å suge formuende menn til utløsning. For så å oppbevare sæden i munnen sin til hun kan benytte seg av annet utstyr for å inseminere seg selv med den formuende mannens sæd.

hva med de som bevisst gjør sambis/ ektemann til far uten at han vil det selv da?

en fyr som ikke vil bruke kondom må regne med å bli far - eller selv ta ansvar for prevensjon. uansett. de får passe på cellene sine selv, he-he...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Som andre har svart før: 1 og 4 er ikke ok, de andre er det. Nå har jeg tilfeldigvis en singel venninne som har valgt å få barn ved hjelp av donor. Jeg kan ikke på noen måte se at dette kommer til å "skade" barnet som er både ønsket og elsket. Jeg kan tenke meg langt verre foreldre å ha enn en singel og ressurssterk kvinne. Å vite hvem ens far er er ikke ensbetydende med optimale oppvekstvilkår

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn som lever opp med mor som eneste omsorgsperson, får som regel en minst like god oppvekst som barn som vokser opp med både mor og far, og en klart bedre oppvekst enn da mange som vokser opp med omsorgspersoner som er uvenner. Det er lett å forstå at en kvinne ikke ønsker å løpe den risikoen det er å binde seg til en mann som kan komme til å ødelegge livet hennes på sikt. Det er derfor ikke noe betenkelig å la enslige kvinner få donorsæd. Dersom hun vil ordne seg økonomisk ved å bli gravid med en mann som har mye penger så hun får høye bidrag, er dette fornuftig av hensyn til barnet som derved får en mer uproblematisk oppvekst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest En annen mann
Barn som lever opp med mor som eneste omsorgsperson, får som regel en minst like god oppvekst som barn som vokser opp med både mor og far, og en klart bedre oppvekst enn da mange som vokser opp med omsorgspersoner som er uvenner.

Ditt argument er til dels feil. Det er mye forskning som tyder på at barn har det best med begge foreldre i et seriøst forhold, f. eks:

barns oppvekstsvilkår

Det er lett å forstå at en kvinne ikke ønsker å løpe den risikoen det er å binde seg til en mann som kan komme til å ødelegge livet hennes på sikt. Det er derfor ikke noe betenkelig å la enslige kvinner få donorsæd. Dersom hun vil ordne seg økonomisk ved å bli gravid med en mann som har mye penger så hun får høye bidrag, er dette fornuftig av hensyn til barnet som derved får en mer uproblematisk oppvekst.

Vel, men sannsynligheten for å komme i kontakt med en partner som vil ødelegge livet sitt er faktisk lav selv om det er tragisk nok for de som rammes, de fleste finner seg "normale" partnere. Å velge å bli eneforelder fordi man er redd for havne i et forhold med en ustabil partner blir etter min mening litt for paranoid. I tillegg peker altså forskning på at det er suboptimalt for barnet. Dog har jeg ikke gjort meg opp noen bastant mening om bruk av sæd -og eggdonorer for single personer bør være lovlig eller ikke, men i lys av forskning som altså tyder på at barn har det best med to foreldre så syntes jeg det hvertfall er et etisk vanskelig spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ei jente som har innrømmet følgende for meg:

Hun lurte far nr 1 til å tro hun gikk på p-piller.De var unge og hun ønsket seg barn,noe hun visste han ikke ville.Hun hadde ikke økonomiske motiver altså,men jeg synes det er forkastelig å gjøre sånn.

Samme jente var alene med denne gutten,ifølge henne har de et helt unikt forhold som veldig få andre mødre har.For det er bare de to,andre mødre har ikke det samme forholdet til barna sine. :sukk:

Da gutten var 16 skjønte hun at gutten hennes ikke var så avhengig av henne lenger.Hun har fortalt at hun er ensom og ikke vet hva hun skal gjøre uten sønnen.Det hun gjør er å flørte med en kollega,forteller også han at hun bruker p-piller,blir gravid og får et nytt barn,alene.Ene og alene for å døyve sin egen ensomhet.Også forkastelig.Stakkars menn og herregud,stakkars unger.

Uten å ville fremstå som fordomsfull er ikke dette veldig uvanlig,men ikke veldig utbredt heller.Sønner av alenemødre blir ofte en erstatning for tapt kjærlighet,et stort ansvar for små gutter som vokser opp og føler at de må ta vare på moren sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...