Gå til innhold

Blir du skuffet hvis du ikke får barnebarn?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Ærlig ja - jeg er enebarn selv og har bare ett barn, så jeg hadde håpt hun ville "lage" noen etterkommere.

Men om hun velger å ikke få barn er det så klart hennes sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville nok bli litt skuffet, men det må barna mine få avgjøre selv. Jeg skal ikke dytte dem i den ene eller andre retningen.

Men som Nigo-san blir jeg nok litt overrasket om jeg ikke blir bestemor med tiden...

Har du tenkt på, Mim, at sånne som oss faktisk risikerer det motsatte "problemet"?

Altså, hvis hvert av våre barn får like mange barn som det vi har fått, så får vi det usannsynlig travelt og er nødt til å sette opp fødselsdagskalendere for å holde oversikt? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg synes ikke det er avgjørende. Jeg vet om mange måter jeg kan ha barn i livet på.

Først og fremst håper jeg barna mine lever opp og får et godt liv, og at vi får et godt forhold også når de er voksne. Jeg mistet søsteren min i kreft, så for meg er det med barnebarn så utrolig langt frem, jeg er veldig fornøyd hvis jeg får se barna mine leve opp og bli voksne.

Når det er sagt - jeg blir gjerne bestemor med tiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne bli bestemor etterhvert, men det er jo helt opp til ungene. Jeg blir nok ikke skuffet om de velger å ikke få barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Maja_*

Hei, gjør som meg....kjøp deg en dukke...og bilsete...det gjorde jeg..for å markere at jeg ønsket meg virkelig barnebarn. de synes jeg var litt tullete kanskje, men nå på to år har jeg fått to skjønne barnebarn og en til er på vei...i oktober..

Bruk din kvinnelist jente og du skal se at de kommer...dine barnebarn

Klem fra "mormorr/farmor=MIMMI"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, gjør som meg....kjøp deg en dukke...og bilsete...det gjorde jeg..for å markere at jeg ønsket meg virkelig barnebarn. de synes jeg var litt tullete kanskje, men nå på to år har jeg fått to skjønne barnebarn og en til er på vei...i oktober..

Bruk din kvinnelist jente og du skal se at de kommer...dine barnebarn

Klem fra "mormorr/farmor=MIMMI"

Fy faen, da hadde jeg blitt forbannet hvis moren min hadde gjort noe sånt! Det er ikke kvinnelist, det er trakassering. :kjefte: :kjefte: :kjefte: :kjefte:

Det er mange faktorer som avgjør om man kan/vil få barn eller ikke, og det er kun to personer som tar den avgjørelsen, og det er ikke bestemor!

Jeg håper mine barn tar fornuftige valg og kun velger å få barn dersom de opplever at det er det riktige for dem, ikke fordi jeg skulle ønske å bli bestemor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Cynthia
I lys av de trådene som har vært om frivillig barnløshet i det siste..må jeg bare spørre dere: Tror du at du kommer til å bli skuffet hvis barnet ditt og svigerdatter/sønn ikke vil gi deg barnebarn? :)

Nei, men jeg vet at mamma og pappa, og foreldrene til kjæresten blir det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt skuffet om det ikke ble slik, men jeg tror ikke jeg ville vært skuffet over barna som valgte det bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg må innrømme at jeg blir skuffet om jeg ikke får barnebarn. Men det kommer jeg i så fall til å holde for meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...