Gå til innhold

Angrep på asylmottak


Gjest Gjest_Kåre_*

Anbefalte innlegg

***

Jeg hadde gjort det samme, og jeg er norsk.

Jeg har flere ganger opplevd at nettopp kurdere har antastet venninner av meg, og at en ved et tilfelle slo ned min eks for å ha danset med ham uten å ha intensjoner om å bli med ham hjem (hun hadde type).

Jeg gadd ikke varsle politiet, jeg heller, slikt avskum tar man på sparket.

Hadde du tilkalt 40 mann med jernstenger og kniver i forsterkninger for å ta alle kurdere som måtte befinne seg i det aktuelle området?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
og man behøver ikke være rasist fordi om man ikke er overbegeistret for innvandrings- og asylpolitikken her i landet.

De fleste skjønner nok at innvandrings og asylpolitikk ikke har noe med hverandre å gjøre. Tror nesten alle forstår forskjellen.

Men det finnes alltid unntak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nobilian
Hadde du tilkalt 40 mann med jernstenger og kniver i forsterkninger for å ta alle kurdere som måtte befinne seg i det aktuelle området?

***

Da du sist omtalte dem, var de vel 100 personer med alle typer våpen, inkludert skytevåpen?

For å svare på spørsmålet ditt; Nei, jeg ville ikke tilkalt 40 og tatt alle kurdere i området.

Om de innblandede kurderne (eller nordmennene) var 4, ville jeg tilkalt 8. Menn som antaster kvinner, fortjener ikke rettferdige odds.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste skjønner nok at innvandrings og asylpolitikk ikke har noe med hverandre å gjøre. Tror nesten alle forstår forskjellen.

Men det finnes alltid unntak.

Jeg skrev innvandrings- og asylpolitikk fordi folk snakker om begge deler i skjønn forvirring, for å slippe videre debatter på akkurat det.

Kunne selvfølgelig ha skrevet innvandrings- ELLER asylpolitikk, men det var liksom litt uvesentlig i debatten som sådan.

Det står det slettes ikke. Det står faktisk det stikk motsatte. Det som derimot står er at de som står imot Islam skal bekjempes.

Det er faktisk mye mer formaning om drap - og endog menneskeofring - av vantro i Toraen enn det er i Koranen. Men selvfølgelig, om du VIL at Toraen eller Koranen skal være snill, da ser du bare de snille sitatene. Om du VIL at Toraen eller Koranen skal være grusom, da ser du bare de grusomme sitatene. Det finnes plenty av begge i begge bøker, og på ingen måte kan du si at den ene sammenfaller med dagens vestlige moral, mens den andre ikke.

Jepp, glemte et øyeblikk at jødene lever etter toraen.. noen av dem da. Det finnes kristenjøder også.

***

Da du sist omtalte dem, var de vel 100 personer med alle typer våpen, inkludert skytevåpen?

For å svare på spørsmålet ditt; Nei, jeg ville ikke tilkalt 40 og tatt alle kurdere i området.

Om de innblandede kurderne (eller nordmennene) var 4, ville jeg tilkalt 8. Menn som antaster kvinner, fortjener ikke rettferdige odds.

Jada, et sted leste jeg at de var usikre på tallene, da det ble meldt om alt fra 20 til 100 personer. Andre steder står det over 40 personer.

Det står også at noen har nevnt skytevåpen, men at det muligens ikke var bekreftet, derfor litt av og på. Har det noe å si for debatten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg skrev innvandrings- og asylpolitikk fordi folk snakker om begge deler i skjønn forvirring, for å slippe videre debatter på akkurat det.

Kunne selvfølgelig ha skrevet innvandrings- ELLER asylpolitikk, men det var liksom litt uvesentlig i debatten som sådan.

Det er helt utrolig at du ikke forstår forskjellen på en flyktning og en innvandrer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt utrolig at du ikke forstår forskjellen på en flyktning og en innvandrer.

:klaske:

Det er helt utrolig at du skriver så godt norsk når du tydeligvis ikke kan lese språket. Det pleier å være omvendt.

Eller kanskje jeg skal være høflig å si; jeg beklager at jeg uttrykker meg så klønete at du ikke skjønner hva jeg sier.

Endret av mysan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
***

Jeg hadde gjort det samme, og jeg er norsk.

Jeg har flere ganger opplevd at nettopp kurdere har antastet venninner av meg, og at en ved et tilfelle slo ned min eks for å ha danset med ham uten å ha intensjoner om å bli med ham hjem (hun hadde type).

Jeg gadd ikke varsle politiet, jeg heller, slikt avskum tar man på sparket.

Du kan i alle fall å sette folk i bås...! Jeg har blitt antastet av nordmenn, og venninner av meg har opplevd det samme fra menn av ulike nasjonaliteter. Det har lite med hvor de kommer fra å gjøre, så idiotisk innspill mener jeg. Duster finnes det i alle vardenshjørner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han flere ganger har opplevd at nettopp kurdere har antastet venninner av ham, og sågard slått en av dem fordi hun ikke ville bli med ham hjem, så må han da få lov å si det, uten å bli beskyldt for å sette folk i bås vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Syns ikke det er så rart at folk blir rasistiske jeg, når man ser på ting som foregår. Disse mennene passer ikke inn i de norske kulturen. Det ligger ikke i naturen til nordmenn og oppføre seg slik. Politiet har ikke tid til annet enn å holde styr på utlendinger. Det her er helt sykt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte nylig på nyhetene at det er lagt ut video på youtube fra overfallet, med flere tusler... husker ikke ordrett, men jeg skal se nå om jeg finner den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annen gjest
Det har jeg alltid lurt på når det gjelder frp-velgere og andre tullinger , hvorfor de etterlyser tiltak fra sosialistene.

Har dere forstått at det ikke hjelper å stikke hodet i sanden lenger?

Kanskje fordi det er faktisk er sosialistene som sitter i regjering nu for tiden ?

Er det noen som stikker hodet i sanden (spesielt på innvandringsområdet) er det det jo nettopp sosialistene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annen gjest
Nei, man kan ikke det, og man kan heller ikke forvente at disse problemene blir igjen innenfor asylmottakenes vegger. En dag skal disse menneskene antakelig ut i samfunnet, og hvem kontrollerer noe som helst der?

Det var ett transittmottak, så disse menneskene skal ikke ut i samfunnet vårt. Men det blir bare enda mer aktuelt å passe på hvor disse menneskene befinner seg (dvs lås på døra).

De siste 6årene har det forsvunnet over 20.000 mennesker fra norske asylmottak. En ting er at endel kan ha med seg psykisk ballast (krigstraumer mm), som gjør dem potensielt farlige for samfunnet, en annen ting er at de ofte ikke har noen papirer, eller rettigheter i Norge, noe som kan gjøre dem veldig sårbare for utnytting (svart arbeidskraft mm). Det verste bieffekten av totalt åpne mottak er alle barna som forsvinner fra mottakene.

"Redd Barna har vært på asylmottak der de ansatte knapt har visst navnet på barna som bor der, og langt mindre når de kommer og går, eller hvor de har vært."

Dette må det bli en slutt på !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Hørte nylig på nyhetene at det er lagt ut video på youtube fra overfallet, med flere tusler... husker ikke ordrett, men jeg skal se nå om jeg finner den.

Den er nevnt her, men jeg klarer ikke finne den på youtube. Den har vel blitt fjernet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ny gjest

Denne linken er litt mer oppklarende angående hvorfor angrepet skjedde:

http://www.nettavisen.no/innenriks/article2099736.ece

"Ifølge tsjetsjenske lovskikker krever seksuell trakassering blodhevn....

Hvis en tsjetsjensk kvinne opplever seksuelle krenkelser vil familien føle plikt til å hevne det. Menn som ikke blir med, vil bli sett på som usle feiginger, sier Tsjetsjenia-ekspert Ingvild Godal..".

Da har dette ikke så mye med krigstraumer å gjøre, og er noe vi kanskje må regne med fremover?

En ting som imidlertid er spesielt i denne saken er at tsjetsjenerne gikk til angrep kun p.g.a. mistanke om voldtekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_max_*

Naive Norge aner ikke hva slags folk som velter inn over grensen, men vi vil tidsnok få merke det.

En mistanke om voldtekt/seksuelle tilnærmelser overfor 1 tjetsjensk kvinne medfører at 50 mann angriper et hus og klubber ned 23 personer, inklusive kvinner og barn.

Nærmere steinalderen er det ikke mulig å komme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Annonse

[1] Category widget

Gjest fredoglov

Naive Norge aner ikke hva slags folk som velter inn over grensen, men vi vil tidsnok få merke det.

En mistanke om voldtekt/seksuelle tilnærmelser overfor 1 tjetsjensk kvinne medfører at 50 mann angriper et hus og klubber ned 23 personer, inklusive kvinner og barn.

Nærmere steinalderen er det ikke mulig å komme.

Ingen mistanke, du trenger ikke å lye for millioner, alle sett jo bilder av ng kvinne som ble banket opp av fele menn. Men du snakker bare om en del og gmeller resten av saken. Om dette har vært mora de som ble banket opp av flere menn og du ville kanskje rose dem for. Sier bare min mening. Heldigvis politie og loven tok over der. Vi må se ekke an del av saken men hele saken. Og her er et demokratisk land og ikke noe diktatur hvor som helst kan bli skyldt for en ikke har gjort. En pinne har 2 sider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne linken er litt mer oppklarende angående hvorfor angrepet skjedde:

http://www.nettavisen.no/innenriks/article2099736.ece

"Ifølge tsjetsjenske lovskikker krever seksuell trakassering blodhevn....

Hvis en tsjetsjensk kvinne opplever seksuelle krenkelser vil familien føle plikt til å hevne det. Menn som ikke blir med, vil bli sett på som usle feiginger, sier Tsjetsjenia-ekspert Ingvild Godal..".

Da har dette ikke så mye med krigstraumer å gjøre, og er noe vi kanskje må regne med fremover?

En ting som imidlertid er spesielt i denne saken er at tsjetsjenerne gikk til angrep kun p.g.a. mistanke om voldtekt.

Du flink å lyge, du trenger ikke lyge for millioner, i dette lander første prioritet har loven og sannhet. Alle har sett blåmerker på den ung kvinne som ble banket opp og truet av felere sterke menn. Men det er greit for deg, du kansje er vant til å banke kvinner med gjengen din og trakassere etterpå. I dette lande og i Vesten slike barbariske handlinger er ikke godtatt og godkjent. Kvinner skal respekteres og ikke bankes opp.

Du kanskje skal gå ut å kjøpe gaver til dem som voldat damer ute, men den tsjetsjensk ung kvinne med europeisk utseende la seg ikke skremme av flere menn som banket hun opp, hun sloss tilbake.

Ingen damer skal bankees opp fordi noen har lyst på dem, og damene har lov etter min mening å beskytte seg mot menn som prøver seg å voldta dem.

Men du tenker annerledes ifølge dine innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...