Gå til innhold

Angrep på asylmottak


Gjest Gjest_Kåre_*

Anbefalte innlegg

Uinteressant innlegg av en tulling som må finne noe å henge seg opp i.

Ja, vet du hva. Når du påstår at alle som ikke stemmer FrP er noen rabiate liberale som skriker "rasist" etter FrPere, da har du bæsja på leggen. Når du i tillegg sier at dette vet du ifølge "erfaring", har du bare gravd deg enda dypere. Og når noen påpeker hvor feil du tar, nei da er det bare "en tulling som må finne noe å henge seg opp i". :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
Nei, man kan ikke det, og man kan heller ikke forvente at disse problemene blir igjen innenfor asylmottakenes vegger. En dag skal disse menneskene antakelig ut i samfunnet, og hvem kontrollerer noe som helst der?

Det er en helt annen situasjon å leve ute i samfunnet med god avstand til tidligere fiender, enn å leve tett sammen i et asylmottak. Risikoen for slike konfrontasjoner vil være langt mindre ute i samfunnet. Det er derfor viktig å gjøre tiden asylantene må bo i mottak, vesentlig kortere. Samtidig er det en oppgave for det norske samfunnet å arbeide med holdninger asylsøkere imellom for å demme opp for at slike konflikter skal oppstå. Igjen er derfor det norske samfunnets sviktende støtte til asylsøkerne en viktig årsak til at slike konfliktsituasjoner oppstår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Hva slags organ er Eikernytt ?

Kunne journalisten ikke bare skrevet "fredelig hvit ungdom angrept av slemme negre" når det er det han mener ? Ingen er så dumme at de tror på han likevel.

Eikernytt er en lokalavis. Hvorfor tror du ikke på journalisten? Tror du ikke på journalistene i Drammens Tidene og VG heller?

http://dt.no/article/20080511/NYHET/330677861

"Øyenvitner til det brutale overfallet forteller om massiv voldsutøvelse. Både gutter og jenter ble sparket mens de lå nede...De listet seg mot teltplassen med tykke stokker og balltre. Når de nærmet seg, begynte de å løpe. De slo hensynsløst på alle de så. Mange ble mørbanket. De holdt på i 5-6 minutter...Mennene skal blant annet ha slått inn i teltduken med full kraft, noe som blant annet resulterte i kraniebrudd og 27 sting i hodet. Andre ble påført ribbeinsbrudd, armbrudd, utslåtte tenner, kjevebrudd og bloduttredelser. I alt tre personer måtte sy til sammen 44 sting etter å ha blitt påført slag mot hodet...De lekte stein, saks, papir for å avgjøre hvem som skulle banke en som allerede lå og blødde"

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=532377

"Fire ungdommer pådro seg skader etter at en ungdomsgjeng gikk løs på deltakerne på en telttur i Nedre Eiker i Buskerud med kjepper og jernrør natt til søndag... To gutter ble fraktet til sykehus etter overfallet. En av dem har pådratt seg kraniebrudd og måtte sy 26 sting, skriver Drammens Tidende på nett...Det vurderes om han skal overføres fra Sykehuset Buskerud til Ullevål universitetssykehus, ifølge politiet. To gutter ble fraktet til legevakt for behandling...De som ble overfalt, var 8-10 gutter og jenter i alderen 17-18 år som var på telttur ved Ballatjern ved Årbogen...Ifølge politiet er gjerningsmennene av utenlandsk opprinnelse og på alder med turdeltakerne og litt eldre."

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eikernytt er en lokalavis. Hvorfor tror du ikke på journalisten? Tror du ikke på journalistene i Drammens Tidene og VG heller?

Koala, og sikkert mange andre også, reagere på at det fortelles at gjerningsmennene er av utelandsk opprinnelse, og at de som nevner slikt nærmest er for rasister å regne.

Det skal helst ikke nevnes slikt, vet du, for da er det mye lettere å kunne forestille seg at det er Ronny og Kåre fra Norge som har gjort det. Det har liksom blitt så mye av det i de senere årene, at det kanskje blir litt tungfordøyelig for multikultene her i landet, og da er det best at man finner en teppekant man kan lette litt på, slik at man har et sted å feie det under. Den teppekanten er altså at etnistitet forties.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Koala, og sikkert mange andre også, reagere på at det fortelles at gjerningsmennene er av utelandsk opprinnelse, og at de som nevner slikt nærmest er for rasister å regne.

Kanskje det er derfor mange journalister velger å unngå å skrive om saker der gjerningsmannen er av utenlandsk opprinnelse og offeret er av norsk opprinnelse?

For det er virkelig en forskjellsbehandling når det gjelder dette. Tenk hvor mye oppstyr det hadde blitt hvis gjerningsmennene hadde vært av norsk opprinnelse og ofrene hadde vært av utenlandsk opprinnelse! Da hadde nok saken vært på avisenes forsiden i flere dager, politikerne hadde talt til forlket om rasisme og tusenvis hadde gått i fakkeltog.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper disse tullingene blir sendt langt vekk fra Norge. Skal de holde på sånn, kan de like gjerne bo der det er krig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

I virkeligheten skjønner dere nok at man ikke kan drive asylpolitikk ut ifra enkelthendelser. Men det er jo gøy å provosere litt også.

Som det går frem av mediedekningen av dette dreier det seg om to ungdomsgjenger som har kranglet lenge. Begge er like skyldige i det og krangelen dreier seg om forholdet til damer, ikke om etnisitet.

Det står helle ringen steder i artikkelen noe om hva slags nasjonalitet disse har. Det kan for alt vi vet være svansk ungdom. de har tross alt en kultur for vold og de tilhører den største innvandrergrupperingen i Norge.

Så ro dere heller ned enn å sitte foran PCen å være sure og leige. Kom dere ut i det fine været og la de sidrumpa "norskis" tankene ligge til vinteren kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Som det går frem av mediedekningen av dette dreier det seg om to ungdomsgjenger som har kranglet lenge. Begge er like skyldige i det og krangelen dreier seg om forholdet til damer, ikke om etnisitet.

Hvor har du dette fra???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I virkeligheten skjønner dere nok at man ikke kan drive asylpolitikk ut ifra enkelthendelser. Men det er jo gøy å provosere litt også.

Som det går frem av mediedekningen av dette dreier det seg om to ungdomsgjenger som har kranglet lenge. Begge er like skyldige i det og krangelen dreier seg om forholdet til damer, ikke om etnisitet.

Det står helle ringen steder i artikkelen noe om hva slags nasjonalitet disse har. Det kan for alt vi vet være svansk ungdom. de har tross alt en kultur for vold og de tilhører den største innvandrergrupperingen i Norge.

Så ro dere heller ned enn å sitte foran PCen å være sure og leige. Kom dere ut i det fine været og la de sidrumpa "norskis" tankene ligge til vinteren kommer.

Hvilken sak er det du snakker om?

Denne saken startet med en bagatellmessig krangel mellom to kvinner. En tsjetsjensk kvinne skal ha bedt en kurdisk kvinne om å roe ned et barn, uten at oppfordringen ble etterkommet. I følge enklete beboere skal det ha vært en treåring med blinkende og støyende joggesko som var kime til konflikten.

To dager seinere, seint torsdag kveld, angrep rundt 40 tsjetsjenere asylmottaket kvinnen bodde på. med jernstenger og kniver gikk de løs på kurdere som bodde på senteret. I går ettermiddag fikk flere fremdeles behandling på sykehuset.

"Jeg prøvde å komme meg tilbake til rommet, men jeg kom meg ikke unna. De var sju-åtte stykker som gikk løs på meg, sier en anonym kurdisk asylsøker til Dagbladet. -Med pistol mot hodet mitt truet de med å drepe meg hvis jeg gjorde motstand, sier han".

Løp og kjøp Dagbladet eller en annen avis, så får du sikkert se hva det handler om du også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saken i oppsummering:

Torsdag kveld ved 22-tiden angrep en rekke menn Nordbybråten transittmottak i Våler i Østfold.

Angriperne var bevæpnet med kniver, hammere og jernstenger. Beboere som ble angrepet hevder også at det ble brukt skytevåpen.

23 personer ble skadd i angrepet, syv av dem ligger fortsatt på sykehuset.

Antallet angripere er svært usikkert. Beskrivelsene varierer fra 20 til 100 personer. Alle skal ha vært tsjetsjenske menn.

Fem tsjetsjenere er pågrepet i saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix

Jeg så på nyhetene i dag. Da sa en tsjetjener at det ikke startet med en bagatell, men at kvinnene var blitt utsatt for seksuell mishandling.

Blinkesko - seksuell mishandling = :klø: Jeg tror ikke man kan konkludere med noen ting ennå annet enn at disse tullingene (se som angrep) må sendes langt vekk fra Norge. Den som eventuelt påkalte dem også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_salt_*

Så lenge asylsøkere denger hverandre, er det vel ikke noe å skrike for ?

Det blir verre den dagen 50 mann angriper norske småbarnsfamilier og banker opp kvinner og barn, fordi en av barna gikk med blinkesko etter kl 14 på en søndag.

Disse folkene er jo som ville dyr, helt utrolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nobilian

Var det dette som skjedde?

"- De slo meg på munnen og ga tegn til at jeg ikke fikk snakke, forteller Dinaeva."

Forøvrig, uten at det er ment å unnskylde noe; blinkesko er en jævli dårlig idé i et lokale fullt av mennesker som er pålagt å oppholde seg der.

Tror ikke vi på utsida greier å fatte presset de utsettes for der inne.

Når du blir stuet inn et sted uten å vite hvor lenge du skal være der, tror jeg terskelen for å eksplodere senkes betraktelig enten du er den som irriterer deg over bråk eller er den som bråker.

Bellatrix:

Jeg så på nyhetene i dag. Da sa en tsjetjener at det ikke startet med en bagatell, men at kvinnene var blitt utsatt for seksuell mishandling.

Blinkesko - seksuell mishandling = Jeg tror ikke man kan konkludere med noen ting ennå annet enn at disse tullingene (se som angrep) må sendes langt vekk fra Norge. Den som eventuelt påkalte dem også.

Deretter, om hendelsen jeg linker til fant sted, skal de involverte kurderne selvsagt også sendes ut.

Endret av nobilian
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hendelser som dette utnyttes gjerne av rasistene for å fremstille hele folkegrupper som farlige. Målet til rasistene er jo å skape frykt og motsetning mellom nordmenn og folk fra andre land. Derfor griper de tak i hendelser som dette når de kan. I beste fall kan frykten som skapes resultere i mer vold og motsetninger. Da gnir rasistene seg i hendene fordi det er akkurat det de ønsker. Jo mer vold som kan stemples som etnisk jo bedre for rasistene.

Jeg bor selv i en del av Oslo med rundt 80 % fremmedkulturelle. De er greie og hyggelige og skaper ingen problemer. Har ikke en eneste gang hatt vanskeligheter i forhold til folk fra andre land. Derimot er jeg dritt lei av fulle "norskinger" som skråler i gatene om natta så jeg og datteren min ikke får sove.

Forholdene på mange asylmottak er helt jævlige. Personer med krigstraumer som granatsjokk og lignende plasseres på trange overfylte rom i slitne bygninger langt ute på landet. De får ikke skikkelig tilbud om legehjelp som de trenger. Under slike forhold er det nødt til å skje voldshendelser. Dersom de hadde vært norske ville det samme skjedd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest
Hendelser som dette utnyttes gjerne av rasistene for å fremstille hele folkegrupper som farlige. Målet til rasistene er jo å skape frykt og motsetning mellom nordmenn og folk fra andre land. Derfor griper de tak i hendelser som dette når de kan. I beste fall kan frykten som skapes resultere i mer vold og motsetninger. Da gnir rasistene seg i hendene fordi det er akkurat det de ønsker. Jo mer vold som kan stemples som etnisk jo bedre for rasistene.

Jeg bor selv i en del av Oslo med rundt 80 % fremmedkulturelle. De er greie og hyggelige og skaper ingen problemer. Har ikke en eneste gang hatt vanskeligheter i forhold til folk fra andre land. Derimot er jeg dritt lei av fulle "norskinger" som skråler i gatene om natta så jeg og datteren min ikke får sove.

Forholdene på mange asylmottak er helt jævlige. Personer med krigstraumer som granatsjokk og lignende plasseres på trange overfylte rom i slitne bygninger langt ute på landet. De får ikke skikkelig tilbud om legehjelp som de trenger. Under slike forhold er det nødt til å skje voldshendelser. Dersom de hadde vært norske ville det samme skjedd.

Pøh, disse folkene gjør det fordi de vet de slipper unna med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hendelser som dette utnyttes gjerne av rasistene for å fremstille hele folkegrupper som farlige. Målet til rasistene er jo å skape frykt og motsetning mellom nordmenn og folk fra andre land. Derfor griper de tak i hendelser som dette når de kan. I beste fall kan frykten som skapes resultere i mer vold og motsetninger. Da gnir rasistene seg i hendene fordi det er akkurat det de ønsker. Jo mer vold som kan stemples som etnisk jo bedre for rasistene.

Jeg bor selv i en del av Oslo med rundt 80 % fremmedkulturelle. De er greie og hyggelige og skaper ingen problemer. Har ikke en eneste gang hatt vanskeligheter i forhold til folk fra andre land. Derimot er jeg dritt lei av fulle "norskinger" som skråler i gatene om natta så jeg og datteren min ikke får sove.

Forholdene på mange asylmottak er helt jævlige. Personer med krigstraumer som granatsjokk og lignende plasseres på trange overfylte rom i slitne bygninger langt ute på landet. De får ikke skikkelig tilbud om legehjelp som de trenger. Under slike forhold er det nødt til å skje voldshendelser. Dersom de hadde vært norske ville det samme skjedd.

Ingen sier at ALLE innvandrere er gærne og farlige, og man behøver ikke være rasist fordi om man ikke er overbegeistret for innvandrings- og asylpolitikken her i landet. Det er ikke sånn at dersom man ikke er ukritisk FOR alt som skjer i kjølvannet av politikken som føres, så er man rasist.

Les denne artikkelen så får du kanskje en bedre forståelse av hva vi tenker og mener vi som er kritiske.

http://www.theconservativevoice.com/article/29169.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det dette som skjedde?

"- De slo meg på munnen og ga tegn til at jeg ikke fikk snakke, forteller Dinaeva."

Forøvrig, uten at det er ment å unnskylde noe; blinkesko er en jævli dårlig idé i et lokale fullt av mennesker som er pålagt å oppholde seg der.

Tror ikke vi på utsida greier å fatte presset de utsettes for der inne.

Når du blir stuet inn et sted uten å vite hvor lenge du skal være der, tror jeg terskelen for å eksplodere senkes betraktelig enten du er den som irriterer deg over bråk eller er den som bråker.

Bellatrix:

Deretter, om hendelsen jeg linker til fant sted, skal de involverte kurderne selvsagt også sendes ut.

Å eksplodere er én ting. Å tilkalle 20-100 personer utenfra for å komme og ordne opp med kniver, jernstenger og skytevåpen er en helt annen ting. At det virker som om disse som kom kjørende hadde god kjennskap til leiren som har blitt asylmottak, med dets forskjellige innganger osv forteller også at dette ikke var en ren impulshandling. Det ligger tydeligvis planlegging bak.

Diana Dinaeva (26) forteller at det var hun som sa i fra og at hun ba den irakiske moren om å roe ned sin sønn som løp rundt, av hensyn til en annen tsjetsjensk kvinne med et sykt barn.

Oppfordringen ble ikke godt mottatt og dermed begynte flere å blande seg inn og de irakiske kvinnenes menn kom til. Det oppsto en krangel og munnhuggeri, og mennene skal ha begynt å oppføre seg truende overfor Dinaeva og de andre tsjetsjenske kvinnene.

Hva slags oppførsel er dette her?

Og dette?:

De tsjetsjenske kvinnene var på asylmottaket uten sine menn, og forteller at de dermed følte seg utsatt .

- Mennene begynte å slå meg, sier Dinaeva.

Hun fikk etter hvert kommet seg fri og løpt inn på rommet sitt. Hun og de andre tsjetsjenske kvinnene fikk låst døra og skjøv et bord foran døra. I naborommet begynte barnet til den ene kvinnen å gråte. Kvinnene forteller at det gikk rundt ti minutter før de våget seg ut og kom inn til barnet.

Da de kom ut i gangen sto de kurdiske mennene og ventet på dem.

- De sa: Nå skal vi ta dere, forteller Dinaeva.

Kvinnene forteller at de ble overfalt, slått, holdt fast, befølt og antastet. Dinaeva viser fram blåmerker hun har rundt om på kroppen.

Endret av mysan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nobilian
Å eksplodere er én ting. Å tilkalle 20-100 personer utenfra for å komme og ordne opp med kniver, jernstenger og skytevåpen er en helt annen ting. At det virker som om disse som kom kjørende hadde god kjennskap til leiren som har blitt asylmottak, med dets forskjellige innganger osv forteller også at dette ikke var en ren impulshandling. Det ligger tydeligvis planlegging bak.

***

Jeg hadde gjort det samme, og jeg er norsk.

Jeg har flere ganger opplevd at nettopp kurdere har antastet venninner av meg, og at en ved et tilfelle slo ned min eks for å ha danset med ham uten å ha intensjoner om å bli med ham hjem (hun hadde type).

Jeg gadd ikke varsle politiet, jeg heller, slikt avskum tar man på sparket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...