Gjest Tutta i.i. Skrevet 29. mai 2003 #1 Del Skrevet 29. mai 2003 Ser mange handler kyllingfilet i Sverige. Min erfaring ble at den ble "gummiaktig". Hva gjør jeg feil? Hvilket merke er bra? Tutta i.i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tutta fra Calcutta Skrevet 29. mai 2003 #2 Del Skrevet 29. mai 2003 Glemte bare å logge meg inn først. Tutta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuddelidu Skrevet 29. mai 2003 #3 Del Skrevet 29. mai 2003 Hmm... Synes den blir veldig god, jeg! Handler for det meste på ica, men vet ikke hvilket merke... Synes en får masse mere for pengene enn her i Norge, dessuten er de så masse større Men vet ikke hva det er for galt du skulle ha gjort, jeg tilbereder dem nå bare på vanlig vis, jeg..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Liten Skrevet 29. mai 2003 #4 Del Skrevet 29. mai 2003 Nå har jeg ikke bil lengre, slik at det er slutt på svensketurer for min del, men det er veldig stor forskjell i kvalitet på svenskekyllingen. Husker en gang min bedre halvdel hadde kjøpt inn 2,5 kg vi bare måtte kaste - kjøttet hadde en konsistens som lignet mer på lutefisk enn kylling. :-? Det som skjer er at en del av de kjipeste billigmerkene sprøytes full med salt-/sukkerlake slik at kyllingen veier mer. Husker ikke hvilket merke vi endte opp med, men det er sikkert andre her inne som kan bidra med tips. Om du finner et som er bra, så hold deg til det. Den gode svenskekyllingen er nemlig mye bedre enn Prior sin. Og vil du ha gode, store kyllingfileter her hjemme, så anbefaler jeg SmartClub. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tristessa Skrevet 29. mai 2003 #5 Del Skrevet 29. mai 2003 Dette har lenge vært en sak i det svenske forbrukerrådet. Mange produsenter ødelegger filetene ved å gjøre dem så fylte av vann at de krymper og smaker grusomt når de er ferdig stekte. Takke meg til Prior. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redhead Skrevet 29. mai 2003 #6 Del Skrevet 29. mai 2003 Takk for tips!!Da skal jeg ikke kjøpe kyllingfilet i Sverige. Får heller fortsette med de store pakkene på Smart Club. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 29. mai 2003 #7 Del Skrevet 29. mai 2003 Helt greit med svensk kyllingfilet, men du må ikke kjøpe den billigste. Den er sprøytet full av vann etc. og skjelver på tallerkenen selv etter at den er stekt. Selv om du velger en som er en del dyrere er det fremdeles mye billigere enn i Norge. Selv pleier jeg å kjøpe den dyreste danskproduserte kyllingfileten når jeg er i Sverige. (Og det er jeg så ofte at jeg ikke har orket å se en kyllingfilet på lange tider ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sist Skrevet 30. mai 2003 #8 Del Skrevet 30. mai 2003 Hei! Jeg pleier å kjøpe den i hvit eske med blå skrift: Gullfågelen eller hva den heter, den er veldig god syns jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solskinn Skrevet 30. mai 2003 #9 Del Skrevet 30. mai 2003 Det er stor forskjell på kvaliteten, det vet jeg etter noen år hos søta bror. Så lenge du styrer unna de billigste merkene så skal du gå trygt. Kronfågel er min favoritt. Kjøper du bra kvalitet får du større og bedre fileter enn du noensinne har fått fra Prior, i alle fall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fruenge Skrevet 30. mai 2003 #10 Del Skrevet 30. mai 2003 Jeg ser at en del som hanlder kyllingsfileer ved grensen rasker med seg den sorten osm er kokt på forhånd. Og den kan jo ikke bli noe god hvis du forøker å steke den hel, da må den jo bli vassen. Les på pakken før du kjøper er mitt råd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snuppeliten Skrevet 30. mai 2003 #11 Del Skrevet 30. mai 2003 Jeg synes det kommer litt an på hva du skal bruke den til. Jeg kjøper den absolutt billigste, 49,- for kg eller no, og den ser altså helt j.. i posen!!!! Den er visstnok proppet full av saltvann og den ser direkte uappetittelig ut før den blir bearbeidet. Jeg steker IKKE denne hel som 'biffer' lissom, men i strimler til wok og fajitas f.eks, eller i litt gode, marinerte biter i curry-retter og gryter osv - USLÅELIG! Den er såååå saftig og god på smak, har fått så sinnsykt skryt for den kyllingen. Skal jeg ha hele fileter til steking/grilling så kjøper jeg enten guldfågeln i sverige eller fileter fra prior eller på rema/rimi (de har noen andre merker jeg ikke kommer på i farten, men som også er rimelige) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zalo Skrevet 30. mai 2003 #12 Del Skrevet 30. mai 2003 Vi kjøpte noen i sverige som var i en gjennomsiktig rosaaktig pose - de var ikke noe gode...!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 30. mai 2003 #13 Del Skrevet 30. mai 2003 Kronfågel og Gullfågel holder best kvalitet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 30. mai 2003 #14 Del Skrevet 30. mai 2003 Hei! Jeg pleier å kjøpe den i hvit eske med blå skrift: Gullfågelen eller hva den heter, den er veldig god syns jeg Den pleier vi også å kjøpe, og den er god syns vi. Men vi kjøpte en eske med marinerte lår en gang. Var en gul eske, med bilde av kyllinglår eller noe oppå..de smakte forferdelig.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 31. mai 2003 #15 Del Skrevet 31. mai 2003 Vi kjøper sånne hvite poser med gjennomsiktige høner utenpå På ica. Står bare no' sånnt som "Marinerat kycklingbröstfilet" utenpå... tror jeg Men jeg synes nå den er god, da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuddelidu Skrevet 31. mai 2003 #16 Del Skrevet 31. mai 2003 Usj... Gjest er meg, det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lillian* Skrevet 31. mai 2003 #17 Del Skrevet 31. mai 2003 Har aldri kjøpt kyllingfilèt i Sverige før (har ikke hatt fryser før.. - hvordan greide vi oss??), men vi var der nå og kjøpte med oss. Siden jeg hadde sett noen som reklamerte for Kronfågel her, så skulle vi kjøpe den, men de hadde den ikke der vi kikka... Så vi endte opp med å kjøpe en pose med flate kyllingfilèter, merket Cooked Hat Farm Foods... Litt rart navn, men... Er det noen som har erfaringer med disse eller? Vi lager sjelden hele filèter, vi skjærer som regel alltid i biter og bruker i kinesiske retter osv.. Lillian Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 3. juni 2003 #18 Del Skrevet 3. juni 2003 vi kjøper de i en hvit og blank pose. de er store og fine.. nå fikk jeg lyst på kylling :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå