Gå til innhold

Anette og Kjell ivar sitt bryllup, 05 juli 2003


Anede

Anbefalte innlegg

I går var blomsterdama hos oss igjen. Det var meg , mamma og svigermor og blomsterdama. Det var kjempe koselig!

Først var vi hos meg og hun fortalte hvordan hun så for seg alt( og det hørtes KJEMPE fint ut)

Også dro vi opp i lokalet og kikket på hvordan vi skulle ha det. Det kommer til å bli helt nydelig!

Vi bestemte i går at vi skal ha alt i ett lokale, istedenfor å bytte lokalet til kafen. Så nå begynner ting å komme i orden. Deilig!

I dag skal jeg inn til Stavanger på sykehuset og ta ut stingene... Gruer meg så, for jeg er ganske sår der, så det kommer vel til å gjøre litt vondt ja! Men det sakl bli deilig å få det ut!

Har fåt prøvetime den 23 juni, det gleder jeg meg veldig til! Skal bli gøy å se hvordan jeg blir seende ut, he he!

Og i morgen skal svigermor og de inn å finne brudepikekjoler til jentene.

Vi må få tak i bil, siden vi ikke kunne ha hest og kjerre.. det synes jeg var kjipt, for jeg hadde skikkelig lyst på det! men men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei vennen!

Bare en måned igjen for dere idag!! :hoppe:

Jeg kunne ønske jeg kunne være der å se deg på den store dagen deres.. Men, men.. Vi får treffes og ta med video, bilder osv ikke så lenge etterpå!! DET hadde vært stilig det!

Her begynner alt å falle på plass. Vi kuttet jo ganske kraftig ned på gjestelisten rett før vi sendte invitasjonene, heldigvis! Jeg ønsket meg jo ikke et stort bryllup, og nå får vi ikke det heller! Sånn midt i mellom! Tror vi er ca 75 stykker.. Deilig! *bruden er glad for at brudgommen hørte på henne da hun sa hun ikke ville ha et stort bryllup* :ler:

Håper det går bra med øynene dine og at du blir bra igjen *Sender gooooo' bedringsklemmer din vei* :kyss:

Ser jo ut som dere og kommer i mål om ikke så altfor lenge! Blir bra det der, vet du :wink:

Jeg må løpe... Skal til byen og lete etter tiara.. uff.. :roll:

Vi snakkes go'vennen min!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

liste over hva vi har gjort så jeg har en oversikt:

• Kirke & prest

• Lokale

• Meny

• Fotograf

• Gjesteliste

• Invitasjoner

• Sendt invitasjoner

• Bordkort

• Forlovere

• Kjole

• Sko

• Undertøy

• Tiara

• Slør

• Sjakett

• Salmer

• Solosang

• Ei som skal synge

• Frisør

• Gifteringer

• Bryllupsreise

• Servitører 4 stk

• Gave til brudgommens forlover

• Kjøpt inn gullhjerter

- sko til brudgom

- brudepikekjoler

- sjekket lokalet

- sett over lokalet m/ hun som skal pynte

- pratet med kokkene

Liste over hva som er igjen:

• 2 servitører

• prate med kokkene

• levere inne erklæringene

• Lage kirkeprogram

• Lage festprogram

• Levere inn salmer og solosang til prest/organist

• Gave til forloveren min

Kommer ikke på noe mer nå..

Holder på å lage festprogrammet nå, tror det blir ganske greit. Men stresser med å lage sang til Kjell ivar. Får det ikke til, jeg kan bare ikke sånne ting!! Men det kommer en venninne av meg på fredag og skal hjelpe til.

Også har jeg laget et forslag til kirkeprogrammet, det ble faktisk ganske fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Litt sen oppdatering av bryllupet, men her kommer det iallefall.. :lol: ..

:hjerte::hjerte::hjerte:

Fredagen var en stressete dag. Begynnelsen av dagen satt jeg å rullet sammen festprogtammene og bandt bånd rundt dem, også måtte jeg hjelpe svigermor med noen ting, også var vi oppe i festlokalet og pyntet.. satte på plass bordene, la på duker, satt i stearinlys, bandt gullbånd rundt dem, strødde gullhjerte på bordene osv osv, så gikk jeg, kjell ivar, forloverne våre og brudepikene ned i kirka og øvde. Forloverne våre kom kjempe godt overens og flørtet hele tiden. Etter øvinga sa jeg farvel til Kjell Ivar, stod og kysset og holdt rundt hverandre, gledet oss til neste dag.Så gikk jeg og forloveren min hjem, spiste og sat og snakket med mamma og de før vi la oss. Da var vel klokken blitt ca 01.00

BRYLLUPSDAGEN!

Lørdag 5. juli våknet jeg klokken 6.00 til overskyet himmel og grått og trist. Slik hadde det vært i to uker, og var også meldt slikt vær hele helga. Under hele planleggingen hadde jeg vært bekymret for dette, men nå når jeg stod her så brydde jeg meg ikke en ting!! Ikke var jeg nervøs eller noe, var helt rolig, og det hadde jeg vært under hele planleggingen. Alt jeg tenkte på var at i dag skulle jeg få min mann!! :D

Pappa vekket meg og jeg gikk ned og spiste frokost ( en halv skive), hoppet i dusjen og jeg og forloveren min ( Cathrine) kjørte ned til frisøren kl 07.30.

Der satt vi og snakket og koste oss, mens vi ble stelt og dullet med... så kos! :D

Så kom jeg på at jeg hadde glemt å ordne noen til å komme med kjolen og det, så jeg ringte pappa og han måtte komme ned med det, selv om han hadde tusen andre ting å gjøre. Klokken 11.00 kom plutselig nervøsiteten og alle sommerfuglene og jeg ble livredd for at noe skulle gå galt.. he he.. plutselig ble jeg helt nervevrak nærmest..

Ferdig stelt, begynte jeg å kle på meg, pappa kom å hentet meg i bestemors pyntede mercedes sammen med brudepikene. og når jeg kom ut til bilen så var det plutselig skyfri, knall blå himmel og strålende sol!!! Det tok jeg som et tegn fra Gud, at Han velsignet denne dagen!!! De var bare SÅ skjønne i de fine kjolene sine, pynta og med blomstekurver. Vi kjørte til kirken og vi gikk ut. Mens vi stod der ute og ventet på at dørene skulle åpnes holdt jeg på å besvime av nerver, og tårene begynte å klemme på..

Så åpnet dørene seg og brudepikene begynte å gå, så begynte vi å gå.. Det var så herlig å se alle vennene mine som stod der og smilte med tårene i øynene, .. og mamma som så ut som hun skulle bryte sammen hvert øyeblikk stakkar.. hun hylgråt!! :hoho: Var så skjønn! Også så jeg Kjell Ivar, der stod han , fullt puntet i sjakkett og med et stort smil rundt munnen og øyne som sa mer enn tusen ord.. og jeg ble helt rolig.. all nervøsitet forsvant da våre øyne møttes. :hjerter: Pappa var bare så fint puntet og det var en ære å bli fulgt opp kirkegulvet av han. Han og Kjell Ivar bukket for hverandre, også gav pappa meg bort.. :D

Vielsen var kjempe fin og kirka var nydelig pyntet. Vi hadde tyll hengende langs kirkebenkene ( sånn som på amerikanske filmer, knyttet fast med hvite silkebånd, hvite og røde roser strødd oppover gulvet, to store vaser med blomster halveis oppe mot alteret, to stativer med blomster på forskjellige hakk liksom fremmerst oppforbi benkene, to dekorasjoner bak alteret og to hengende fat på alteret. og utenfor kirka sto en STOOR bue som pappa hadde laget ( han sveiset en stor bue i jern, som de la tyll over og festet masse roser og grønt i tyllet) den var bare så nydelig! Under vielsen sang kusina til Kjell Ivar "Wedding song", vi satte på ringer og kysset hverandre!!! :hjerter:

Vel utforbi igjen sto vi lenge å ble tatt bilder av og hilste på folk og fikk klemmer, det var kjempe koselig. Så fikk vi plutselig øye på fotografen som stod og tok noen bilder allerede. Han sa at han skulle ønske at vi hadde sagt hvordan vi skulle ha det, for så fint som det var pyntet i kirka, utforbi og oss så angret han på at han ikke hadde kommet før så han kunne tatt bilder hele tiden.. he he. det var jo kjempe koselig!

Vel.. vi gikk dit vi skulle ta bildene og ENDELIG kunne jeg ta meg en røyk... he he. Var kjempe røyksugen, sulten og tørst. Noen venniner reiste for å finne noe brus til oss, så det var bra. Vi løp rundt der og tok bilder, koste oss, slappet av og røykte sammen med forloverne våre, og fotografen var bare helt knall!! Kjempe grei fyr og flink! Men det var utrolig varmt i den store kjolen, så det var like før jeg hoppet i vannet der og tok meg et bad.. he he..

Etter fotograferingen hadde vi litt løs tid, så vi satte oss i bilen, forloverene satte seg i sin, og noen venninner satte seg i en annen også kjørte vi avgårde.. vi først og de tutende bak oss.. :ler: sånn kjørte vi rundt litt mens de tutet, og andre tutet og hilste tilbake. :hoho: Det var kjempe morsomt, og godt å få litt tid til å bare slappe av!

Når vi kom til festlokalet, så var alle der. Vi gikk rundt å kikket på alle de nydelige gavene vi hadde fått, og det var mange altså. Var jo helt fullt med gaver der, (stakkars de som satt og åpnet dem...) Pluss at vi fikk ca 52 000 kroner utenom gavene!!! :o

Toastmasteren kom og fikk alle inn i festlokalet, mens vi stod utenfor og ventet. Toastmasteren ba alle ta imot brudeparet Rasmussen, og På tegn fra toastmasteren begynte vi å gå sakte inn arm i arm mens en mann gikk forann oss og spilte en bryllupsmarsj på fele. Inni i lokalet stod alle med stolene sine og klappet i takt til musikken mens vi gikk til plassene våre og satte oss.

Bordet var nydelig med masse hvite høye stearinlys med gull/ hvite sløyfer bundet rundt dem, gullhjerter strødd på bordene, 8 store borddekorasjone i hvite og røde roser med noe grønt i, to store stativer med blomster ved dørene ( de vi hadde i kirken) og to store vaser bak oss ( også fra kirken.)Vi hadde også lagt ut 4 engangskameraer på bordene, og folk brukte dem som bare det. Maten var helt nydelig!! Rekecocktail til forrett, Oksestek til middag, og jordbær med vaniljeis, krem og sjokolade saus til dessert. Jeg klarte å søle sjokoladesaus på kjolen, :o men ei venninne av meg som er skikkekig " husmor" og kan alt om sånt fikk det vekk.. he he.. vi bare løp inn på kjøkkenet og fant frem såper.. Under hele middagen satt folk å slo i glassene så vi måtte opp å kysse, noe som ikke var oss i mot.. he he.. Under hele middagen, hadde vi en mann som spilte piano, og det var helt topp. Var virkelig prikken over i`en og satte mange i god stemning.

Talene var helt fantastiske!!! Jeg satt og gråt hele tiden!! :grine:

Og Kjell Ivar overrasket skikkelig. Han hadde jo vært så nervøs for det, men talen var skikkelig nydelig!!! Den inneholdt alt, morsomheter, alvor og rørende kjærlighet.. Sa blant annet at " hvis kjærlighet gjør et menneske rikt, så er jeg den rikeste mannen på jord!" og avsluttet med at han hadde fått ei dame til å synge en sang til meg. Har jeg verdens skjønneste mann eller?? He he..

Mamma hadde også fått henne til å synge en sang til oss begge, og mamma som hadde vært så nervøs for talen ( hun er knall flink og har vært talsmann for organisasjoner, er journalist og kan dette) men hun har vært sykemeldt og ikke gjort det på 3 år, så hun var litt redd, tok oss alle med storm. Hadde nydelige sitater og en rørende tale.

Faren til Kjell Ivar slo også ann med talen, den var både morsom og innholdsrik. Forloveren min hadde diktet et nydelig og morsomt dikt hun leste som tale, og forloveren hans ( som er en litt sånn " ikke snakke om følelser) overrasket oss. Han var så rørt at han stod der med tårene i øynene og gjentok to ganger hvor beæret han følte seg som fikk være med på en så viktig og spesiell dag hvor to mennesker, i kjærlighet gikk inn i en så fantastisk pakt og hvor nydelig jeg var o.l. Det var kjempe skjønt. Men ingenting slo talen min fantastiske mann holdt for meg.. Den beste jeg noengang har hørt!!!

Etter middag gikk vi ut i hagen, pratet med folk, tok MASSE bilder og bare koste oss til kaffegjestene kom. Så var det inn og spise kake.. nam nam nam.. Bryllupskaka var helt nydelig!! Første etasje var : en stor etasje med 4 små rundt seg også var det to etasjer til over, pyntet med ekte, røde roser, og et nydelig " brudepar" på toppen.

Toastmasteren fikk oss frem, vi skjærte et stykke, matet hverandre og kysset til applaus fre gjestene. :D

Så satt vi der og koste oss og spiste masse gode kaker, chips o.l. Etter en stund lurte vi oss ut, bare for å være litt alene, kysset og koset og sånn litt, men det tok ikke lange stunden før de fant oss og det bar in igjen. :ler: Kusinen til Kjell Ivar sang noen sanger, vi hadde noen konkurranser og koste oss skikkelig. Klokken halv tolv gikk Kjell Ivar frem og takket toastmasteren for en fantastisk jobb, vi sa farvel, og alle fulgte oss ut til bilen ( som var en rød stilig corvette) Jeg gav mamma og pappa en stor klem og takket for et fantastisk bryllup, hadde det ikke vært for dem så hadde det ikke vært halvparten så fint. De har vært helt fantastiske og gjort så utrolig mye. Vi satte oss i bilen og kjørte avgårde til den nye leiligheten vår for å tilbringe den første natten sammen som mann og kone...

En helt perfekt dag! Ingenting gikk galt, og alt var slik jeg ville ha det!

I ettertid har ryktene gått her på Moi om hviket fantastisk bryllup det hadde vært. Gjestene og servitørene hadde sagt til alle at et slikt nydelig og fantastisk fint bryllup hadde de aldri sett eller hørt om før. De var helt i hundre! Og det var jo KJEMPE gøy å høre!! Så bryllupet vårt ble snakket om i lang tid etterpå.. he he.. Ikke lite stolt jeg nei... :briller:

Dagen etter, søndagen, våknet jeg til at Kjell Ivar hadde laget frokost. Egg og bacon ( min favoritt), med iskald cola og frukt. Helt topp! Vi satte oss i bilen og kjørte tilbake til Moi. Gikk opp i lokalet, hentet gavene, fikk sett litt bedre på de nå, og det var helt utrolig hvor mye vi fikk! Kunst, bilder, gryter, vaser, 3 bestikk, ett kaffeservise, ett frokost, middag og kaffeservice, boller, fat, vaffeljern, sandwich maker, Koffert med forskjellige kniver, penger, statuer, lysestaker, cd stativ, vann karaffel m/ glass, to forskjellige fin glass ( vin glass), deler til ett middagservise vi ønsket oss, rammer, litt vanlig servise, 3 speil, kjøleskap, vaskemaskin og komfyr (av mamma og pappa) møbler for 30.000,- ( 3 seter pluss 2 seter, sofabord, kiste, to lenestoler, seng m/ nattbord og madrasser, lamper osv.. ( av svigers) ( Vi valgte alt selv) osv osv.. Det var helt sykt hvor mye vi fikk.. Jeg ble virkelig overrasket!

Oppsummering: HELE DAGEN VAR PERFEKT, OG ET MINNE FOR LIVET!!!

:hjerte::hjerte::hjerte:

Klemmer fra Mrs. Anette Veronica Rasmussen - nygift og lykkelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...