AnneS Skrevet 23. juli 2008 #1 Skrevet 23. juli 2008 Jeg søkte på emne " transseksualisme" o.l. og fikk null svar og syntes det var litt rart. Er det et forbudt tema på Kvinneguiden? Grunnen til at jeg tar dette opp er at det ser ut som "ikke viktig" kategorien er menn eller er de også transsekuelle og hvist så hvorfor ikke ha en slik identitet når man registrerer seg? På våre hjemmesider har vi altid hadt "Female", "Male" og "Transgender" som da kan være man til kvinne eller kvinne til man. Synes bare det er retferdig for denne kategorien... I.o.m. jeg jobber også med produkter for denne "Transgender" gruppen så er det jo interesant å høre hva dere synes om dette tema; Er det greit at gutter/menn som føler seg som jenter går rundt kledd i dameklær? og jenter som føler seg som gutter går kledd i bare gutteklær? Vi kan jo gå inn på mye i dette tema men la oss se hva slags svar vi får...
Gjest Frk Åberg Skrevet 23. juli 2008 #2 Skrevet 23. juli 2008 Hvilke klær folk går i, er deres egen sak. Men om noen er transseksuelle her inne, så fortell gjerne. Intuitivt har jeg lettere å forstå folk som er transkjønnede framfor transseksuelle, selv om jeg ikke har noe imot sistnevnte. Folk tenner på så mye forskjellig så klart, men jeg blir også litt forvirret. Jeg antar at transseksuelle ikke har et reelt ønske om å være det andre kjønn? Betyr det at de ikke driver med hormoner og slikt, men bare ikler seg henholdsvis herre- eller dameklær? Eller er det mange som befinner seg i en glidende overgang?
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2008 #3 Skrevet 23. juli 2008 Søk heller på transseksualitet, transer, og "Isobutane" (beklager om jeg staver nicket feil, gamlenicket var betydelig lettere ) For temaet har vært hyppig debattert her i perioder. Ikke så rart med en tidligere modde som var født i en mannskropp. Fikk heldigvis ordnet opp i det, og var imponerende åpen om prosessen når det stod på.
feuerstein Skrevet 23. juli 2008 #4 Skrevet 23. juli 2008 Jeg som født mann (og fornøyd med det!) synes det er greit med transer. Vet at enkelte kvinner ikke satte pris på at den lokale transen brukte stedets dametoalett de dagene han gikk i kvinneklær, men jeg tror ikke jeg ville reagert noe særlig om en født kvinne i herreklær kom inn på herretoalettet når jeg var der. Tror likevel jeg ville hatt problemer med å ha sex med en født mann som er konvertert i ettertid. For meg går det en grense ved hva man er født, hjelper ikke med verdens beste kirurg og hormonbehandling så lenge det fortsatt henger en Y på kromosomparet.
Gjest Gjest_Transmogrifier_* Skrevet 23. juli 2008 #5 Skrevet 23. juli 2008 Hvis gutten ikke har tiss, men f.eks har bryster så ville jeg tro det var veldig naturlig at de kledde seg som jenter. Også hvis de ikke hadde bryster, men manglet testosteronproduksjon. Men det er kanskje mer enn hormonene som spiller inn på hvordan hjernen ser på seg selv. Jeg tror nok at menn som er tydelige menn, med penis og mannlig utseendet, sees på som latterlige av både kvinner og menn om de går i dameklær. I terrengsykkel har jo kvinnene i mange år protestert mot en tidligere mann som har gjennomgått kjønnsoperasjon, og nå kjører i downhillklassen for damer.
Gjest Lunis Skrevet 24. juli 2008 #6 Skrevet 24. juli 2008 Jeg derimot velger å representere den delen av KG (stor eller liten) som har følgende å si om Transseksuelle menn: ÆÆÆÆÆÆSSSHHH!!!
AnneS Skrevet 24. juli 2008 Forfatter #7 Skrevet 24. juli 2008 Transkjønnede og transseksuelle er det samme. Menn som går noen ganger i dameklær heter jo "crossdresser" på engelsk og jeg hvet ikke hva det er på norsk. Transkjønnede kvinne og menn går jo på hormoner mens Crossdressere gjør ikke det. Det var jo bare noen uker siden at en transkjønnet mann fødte en datter selv om han var på mans hormoner i mange år og det er jo video om han på YouTube. Jeg jobber jo i Thailand så her er det transkjønnede så å si på et hvert hjørne og det er jo ganske "normalt" og selv folk som jobber i TV er transkjønnede. Tror nok Thailendere har et mer åpent syn på dette tema. Folk har jo forskellige meninger om dette men jeg er open om dette forde folk må ha sin egen rett til å føle og være den de bare vil og for Luis ville jeg nok sende en "B" foran hans anmærkning i retur forde min mening er at transkjønnede, lesbiske og homoer er også mennesker på lik linje som tradisjonelle menn og kvinner og de ville nok ikke sagt det samme om Luis (Synes man skulle slette hans komentar men, men... det er jo ytringsfrihet i Norge) For feuerstein, i Thailand så har foresten flere skoler 3 typer toaletter, en for menn, en for kvinner og en for transkjønnede bare for å ha sagt det og det er en god løsning som kommer nok til Norge også. Frk Åberg har helt rett. Folk burde få gå i de klær og sko de føler seg best i og min mening er at det er diskriminerende å kalle det herre og dame klær forde vi damer bruker ofte "herre klær" uten at det gjør noe mens menn som bruker "dame klær" blir ofte sett rart på men fakta er at dameklær er langt mykere, bedre design og har flere farger en "herre klær". Menn går i blått og grått så ikke rart de er litt "triste". Menn som jobber i TV, teater o.l. bruker jo sminke hver dag og er mer vant til det går jeg utifra. Det er jo nettop på omeråde bryster jeg jobber hvor vi utvikler kapsuler og kremer for å få bryster til å vokse men selv om det virker bra på transkjønnede så er det jo beregnet for både kvinner og "men" så jeg tror at transkjønnede kvinner i første rekke søker etter å få bryster mens transkjønnede menn søker å få redusert sine bryster så å si til null... og det at transkjønnede kvinner har operasjon for å få en nanovagina er jo forde de helst vil være 100% jente og det interesange her er et mange menn som sier de ikke liker transkjønnede kvinner kommer til Thailand for sex og statistikker viser at så mange som 46% i sanheten hadde sex også med transkjønnede kvinner uten å vite det. Det at en transkjønnede kvinne ser ut som en man er jo ikke noe annet en "skadene" manshormonene har gjort igjennom alle år så det er kun via tidlig start av hormoner eller operasjon man kan endre på dette noe som er forsåvidt dyrt men resultatet er bra. Med et kvinne ansikt kommer man langt men med et kvinne ansikt med mannsstemme så er det vel ikke helt så bra alikevell... Dessuten så har jo menn ofte store brystkasser så transkjønnede kvinner trenger da store bryster for å kompensere dette. Det interesange her er at jenter og gutter i Thailand er jo så små så forskjellen mellom mann og kvinne er forsåvidt ikke så stor som i Norge men Norge har jo også "store" kvinner så en norsk transkjønnet kvinne har nok lettere for å blande seg inn i folkemassen hvist "han" da ikke er 2 meter høy...
Gjest Frk Åberg Skrevet 24. juli 2008 #8 Skrevet 24. juli 2008 Takk for opplysning, Anne Selene. Jeg forvirrer meg selv med disse begrepene. Jeg tenkte at transseksuell=transvestitt, men jeg vet egentlig forskjellen. Jeg hørte forresten en jeg tror forsker på homofili, si at han trodde at transseksuelle ville være der homofile er i dag om 20 år (eller noe sånt). At de vil gå den samme veien, fra fordømmelse og avsky til gradvis aksept, og at det om en stund vil være like godtatt å ha skiftet kjønn som å ha en annen legning enn flertallet.
AnneS Skrevet 24. juli 2008 Forfatter #9 Skrevet 24. juli 2008 Ja det stemmer nok det men transvestitter er igjen det samme som men (Drag Queens) som kler seg som extreme kvinner og underholder folk på sene? Uansett så f.eks. i Canada regner man med at det er 1.2m menn som har transseksuelle tendenser p.g.a. all atom prøvesprengninger gjort i 60-70 årene. De har svekket mannlige hormoner noe man kan lese at også noen Norske menn har av en eller annen grunn så tendensene går nok mot at flere og flere er transseksuelle og med tilgjengelige hormoner så er det vel lett å endre på livets gang 40 år med et kjønn for så å endre på det for resten av livet. Dessuten så sies det at transseksuelle gjennomgår sin 2. pubertet så det må jo være litt artig å ha sin 2. pubertet i 40 åra haha Dessuten så har det seg vel slikt at fosteret under de første levemånedene er altid utviklet som jente og det er bare etter uke 6 at de som blir gutter endrer seg inne i magen mens jenter fortsetter som før. Det er vel derfor kjønn heter "sex" på engelsk (6. uke) tror jeg og det er derfor ogå men kan utvikle normale pupper og til og med ha brystmelk på lik linje med kvinner. Da vi utviklet brystkremen vår jobbet vi med 120 transseksuelle i over et år så man for jo et naturlig forhold til de. Men jeg må si at det er stor forskjell mellom de som virkelig er transseksuelle og de som vil være transseksuelle. Det er f.eks. mange transseksuelle i Thailand som bruker hormoner, lar seg kastrere og dermed utvikler pupper og kvinne former for så å jobbe som horer. De er nødvendigvis ikke transseksuelle men bruker det for å tjene penger. Det er et valg de tar og ofte er de unge ned i 12-13 års alderen når de tar kastrering som koster rundt 1000 Kroner. Så i Thailand er det dessverre alt for mange "transseksuell" som i virkeligheten er crossdressers d.v.s de bruker verken hormoner eller er kastrerte og de jobber i sexindustrien kun for betalt sex med menn. Disse "transseksuell" er da i min mening i virkeligheten homosexuelle som søker men for betalt sex. Huff dette ble langt og litt rotete for vell gå å ta klesvasken...
Gjest Lunis Skrevet 25. juli 2008 #10 Skrevet 25. juli 2008 Dere må gjerne slette innlegget mitt, men da beviser dere jo bare at dere ikke tillater folk å ha meninger av ett spesielt slag. Jeg er litt konservativ av meg, men liberal nok til å kunne gå med på det meste når jeg har fått nok opplysninger om en sak. Jeg kan godta at det var lite reflektert å bare si "æsh", men det er en ting jeg seriøst ikke kan godta og det er transseksuelle. Det er ca like naturlig som en benprotese. Er du født som gutt får du bare godta det. Jeg nekter å tro at det ikke finnes behandling som kan hjelpe deg med å finne roen med det kjønner du er skapt som. Uansett om det finnes en Gud eller ikke, er det en grunn til at du er blitt som du er blitt og du er bedre tjent med å omfavne ditt sanne jeg. At Thailand godtar dette i større grad syns jeg egentlig ikke rart i det hele tatt, det er tross alt Thailand det snakk om her. Transseksualitet slår meg egentlig som veldig lite annet en dårlig unnskyldning for å få levd ut sine innerste seksuelle drømmer. Virker som en dårlig kombo av ekstrem ekshibisjonisme og usikkerhet. Esben Esther Pirelli er en svært tvilsom mann, og jeg fryser på ryggen hver gang jeg ser ham. En litt mer artikulert, velformulert måte å få fram budskapet mitt på en å bare si "æsh". Og vettu hva? Dette har jeg helt lov til å mene! Transeksualitet er vederstyggelghet, og burde kureres på samme måte som man kurerer folk med andre vrangforestillinger, schizofreni og liknende. Om du seriøst tror at du egentlig er ett annet kjønn er du i henhold til mine tilregnelser for hva som er "normalt", ganske rar i hodet, og trenger hjelp. Mine to cent.
AnneS Skrevet 25. juli 2008 Forfatter #11 Skrevet 25. juli 2008 Lunis sier hele tiden "du" men jeg går utifra at du mener helt generelt. Dessuten så er transseksuelle både mann til kvinne og kvinne til mann. Utover dette så er det ikke en sykdom og kan dermed ikke "kureres" men kan behandles på den måten at vedkommende kan få bli det skjønn han/hun føler seg som. Det er klart du kan ha din mening om dette ingenting feil med det men som sagt de er alle mennesker og det er ingenting som tilsier at Gud har sagt at hvist du er født som gutt eller jente så må du være det resten av ditt liv - selv den "beste" gjør feil på samme måte som barn blir født med defekter, er blinde eller døve. 2
Gjest Lunis Skrevet 25. juli 2008 #12 Skrevet 25. juli 2008 Lunis sier hele tiden "du" men jeg går utifra at du mener helt generelt. Dessuten så er transseksuelle både mann til kvinne og kvinne til mann. Utover dette så er det ikke en sykdom og kan dermed ikke "kureres" men kan behandles på den måten at vedkommende kan få bli det skjønn han/hun føler seg som. Det er klart du kan ha din mening om dette ingenting feil med det men som sagt de er alle mennesker og det er ingenting som tilsier at Gud har sagt at hvist du er født som gutt eller jente så må du være det resten av ditt liv - selv den "beste" gjør feil på samme måte som barn blir født med defekter, er blinde eller døve. Eeh..så du kaller med andre ord transseksuelle for defekte? Du innrømmer med andre ord at det er noe galt med dem? Trodde du skulle forsvare dem jeg, men okei... Ja, jeg mener generelt. Jeg bare skrev "du", for å gi en mer personlig vinkling. Hvis en transseksuell gjennomfører en operasjon, gir denne inn og det blir helt feil. Jeg tror alle er bedre tjent med at vedkommende lærer seg å leve med det skallet han har fått, uansett hvor uutholdelig det måtte være på det nåværende tidspunkt. Vi har alle våre byrder, og vi må alle takle dem på den ene eller andre måten. Å gjennomgå en operasjon for å skifte kjønn er provoserende luksus, unødvendig og kunstig. Om man gjør det, syns jeg ikke man kan ta utgangspunkt i at folk skal behandle deg som om ingenting har skjedd. Fra ett rent teoretisk synspunkt skal det, ifølge Bibelen, ikke være mulig å påpeke feil ved Gud, ettersom Gud er perfekt, og det han skaper deretter. Jeg er verken ateist eller spesielt religiøs og min avsky kommer ikke av noen religiøs motivasjon. Men det argumentet er ikke holdbart fordi en eventuell brist i "systemet" overskygger ikke det faktum at du fortsatt må ha en mann og en kvinne for å lage ett barn, og å tukle med kjønnsorganene dine for å tilfredstille dine ideèr om at EGENTLIG skulle blitt skapt annerledes...da leker du jo for det første litt Gud selv. For det andre, om den transseksuelle skulle blitt ett annet kjønn, ville han/hun blitt det. Men det skjedde ikke, så da må han bekjempe disse følelsene ved å gå i terapi eller finne en annen løsning. Operasjon er glamour og virker på meg som en billig løsning ut av problemet. Er du ikke sterk nok til å komme deg videre, er du ikke sterk nok til å fortsette livet ditt som det andre kjønnet heller.
AnneS Skrevet 25. juli 2008 Forfatter #13 Skrevet 25. juli 2008 Du verden så lite du hvet om dette tema. Trodde dagens folk med Internett og greier viste bedre men, men... Dessuten klart det er en defekt at folk er født i feil kropp, det har jo vært soleklart siden 70 åra og ingenting nytt i det? Dessuten er Gud aldrig vært perfekt det burde du da bare vite. (hvist Gud finnes - gudene hvet og Selene er jo månens gudinne mens Diana er jordens haha). Se deg om så finner du nok mer en ett svar på det, men kjære deg, det er da ikke påenget her heller? Påenget er at transseksueller er også mennesker på lik linje som en hver annen gutt eller jente - synes nå jeg i allefall...
Gjest Frk Åberg Skrevet 25. juli 2008 #14 Skrevet 25. juli 2008 (endret) Jeg blir mest trist av å tenke på at det mest sannsynlig er noen transseksuelle som leser innleggene dine i denne tråden, Lunis. Du får selvsagt lov til å mene hva du vil, men jeg forbeholder meg retten til å mene at du er noe trangsynt på dette området. Jeg vil heller ikke kalle en slik operasjon og alt det medfølger, noen enkel løsning på problemet. Endret 25. juli 2008 av Frk Åberg 1
AnneS Skrevet 26. juli 2008 Forfatter #15 Skrevet 26. juli 2008 (endret) Dette er for Lunis (og andre) å lese om en 18 åring som ble drept den 17. forde hun var transseksuel 18 årig transseksuell kvinne drept Endret 26. juli 2008 av Anne Selene
Gjest Luca Skrevet 28. november 2010 #16 Skrevet 28. november 2010 www.skeivungdom.no har en grei lite med begreper og ordforklaring for dere som blander begreper. uansett er det viktigste å akseptere folk og ikke komme med barnslige utsagn som æsj, bare fordi man ikke har kunnskap om et tema
Askael Skrevet 29. november 2010 #17 Skrevet 29. november 2010 Dere må gjerne slette innlegget mitt, men da beviser dere jo bare at dere ikke tillater folk å ha meninger av ett spesielt slag. Jeg er litt konservativ av meg, men liberal nok til å kunne gå med på det meste når jeg har fått nok opplysninger om en sak. Jeg kan godta at det var lite reflektert å bare si "æsh", men det er en ting jeg seriøst ikke kan godta og det er transseksuelle. Det er ca like naturlig som en benprotese. Er du født som gutt får du bare godta det. Jeg nekter å tro at det ikke finnes behandling som kan hjelpe deg med å finne roen med det kjønner du er skapt som. Uansett om det finnes en Gud eller ikke, er det en grunn til at du er blitt som du er blitt og du er bedre tjent med å omfavne ditt sanne jeg. At Thailand godtar dette i større grad syns jeg egentlig ikke rart i det hele tatt, det er tross alt Thailand det snakk om her. Transseksualitet slår meg egentlig som veldig lite annet en dårlig unnskyldning for å få levd ut sine innerste seksuelle drømmer. Virker som en dårlig kombo av ekstrem ekshibisjonisme og usikkerhet. Esben Esther Pirelli er en svært tvilsom mann, og jeg fryser på ryggen hver gang jeg ser ham. En litt mer artikulert, velformulert måte å få fram budskapet mitt på en å bare si "æsh". Og vettu hva? Dette har jeg helt lov til å mene! Transeksualitet er vederstyggelghet, og burde kureres på samme måte som man kurerer folk med andre vrangforestillinger, schizofreni og liknende. Om du seriøst tror at du egentlig er ett annet kjønn er du i henhold til mine tilregnelser for hva som er "normalt", ganske rar i hodet, og trenger hjelp. Mine to cent. Så kjekt for de transseksuelle at legestanden er uenig med deg da, slik at de som trenger medisinsk hjelp faktisk kan få det. Forøvrig er nok dette et område der du IKKE har nok opplysninger om en sak. 1
Gjest Anonym Skrevet 29. november 2010 #18 Skrevet 29. november 2010 Hvilken formidabel innsikt i den menneskelige psyke du har, herr Lunis! Jeg er virkelig beæret over at du faktisk tok turen innom her for å dele din ufattelige visdom med oss andre, meget generøst av deg! Og jeg er fullt klar over den ensomhet som desverre blir de eremittiske profeter til del; den gemene hop som ikke forstår ditt budskap, som i kraft av mangel på innsikt i de eksistensielle realiteter fordømmer din innsiktsfulle posisjon. Alle de som er blinde for den ene sannhet, som tenker at du er en liten, brekende sau som ikke har forstått noen ting som helst? Som tenker at "vel kan han lese og skrive, men hører han egentlig ikke hjemme på en institusjon for de retarderte?" Som tenker at din misjon er blottet for vett? Som tenker at du er ignoransens evige vokter, og at alt, absolutt alt vedrørende dette og sikkert de fleste tema som krever en smule mer innsikt enn å simpelthen tilhøre den menneskelige rase, tolker du på det spesielle, lille ynkelige vis som bare den fullkomne idiot kan? Og sist men ikke minst; det faktum at disse mangelfulle sjeler faktisk synes du fortjener et nakkeskudd? Ha, ha, din lille, lille, patetiske, ignorante mann, jeg synes du burde holde den kjeften din godt igjen, den ekle brekingen din er mildt sagt kvalmende! Men sånn er det jo ofte, de med minst vett skriker høyest. Og tror det er visdom, ha, ha. Stakkars.
Gjest Prøv å forstå Skrevet 25. april 2012 #19 Skrevet 25. april 2012 Eeh..så du kaller med andre ord transseksuelle for defekte? Du innrømmer med andre ord at det er noe galt med dem? Trodde du skulle forsvare dem jeg, men okei... Ja, jeg mener generelt. Jeg bare skrev "du", for å gi en mer personlig vinkling. Hvis en transseksuell gjennomfører en operasjon, gir denne inn og det blir helt feil. Jeg tror alle er bedre tjent med at vedkommende lærer seg å leve med det skallet han har fått, uansett hvor uutholdelig det måtte være på det nåværende tidspunkt. Vi har alle våre byrder, og vi må alle takle dem på den ene eller andre måten. Å gjennomgå en operasjon for å skifte kjønn er provoserende luksus, unødvendig og kunstig. Om man gjør det, syns jeg ikke man kan ta utgangspunkt i at folk skal behandle deg som om ingenting har skjedd. Fra ett rent teoretisk synspunkt skal det, ifølge Bibelen, ikke være mulig å påpeke feil ved Gud, ettersom Gud er perfekt, og det han skaper deretter. Jeg er verken ateist eller spesielt religiøs og min avsky kommer ikke av noen religiøs motivasjon. Men det argumentet er ikke holdbart fordi en eventuell brist i "systemet" overskygger ikke det faktum at du fortsatt må ha en mann og en kvinne for å lage ett barn, og å tukle med kjønnsorganene dine for å tilfredstille dine ideèr om at EGENTLIG skulle blitt skapt annerledes...da leker du jo for det første litt Gud selv. For det andre, om den transseksuelle skulle blitt ett annet kjønn, ville han/hun blitt det. Men det skjedde ikke, så da må han bekjempe disse følelsene ved å gå i terapi eller finne en annen løsning. Operasjon er glamour og virker på meg som en billig løsning ut av problemet. Er du ikke sterk nok til å komme deg videre, er du ikke sterk nok til å fortsette livet ditt som det andre kjønnet heller. viser til denne delen av komentaren " For det andre, om den transseksuelle skulle blitt ett annet kjønn, ville han/hun blitt det." For det første så ville den personen som er i den situasjonen identifisere seg selv som det motsatte kjønnet, for det andre så tror jeg ikke du vet hvordan det er å leve med at ingen akseptere eller behandler om en identifiserer seg som det motsatte kjønnet en er født med. Kort sagt så er det et rent mareritt i starten, og det hjelper ikke at sånne som dere viser avsky og ikke prøver å forstå hvordan det er eller prøver å akseptere det, om en person er sånn, så er den personen sånn og det blir ikke borte fordi det er den personen virkelig er.
AnonymBruker Skrevet 25. april 2012 #20 Skrevet 25. april 2012 Dere må gjerne slette innlegget mitt, men da beviser dere jo bare at dere ikke tillater folk å ha meninger av ett spesielt slag. Jeg er litt konservativ av meg, men liberal nok til å kunne gå med på det meste når jeg har fått nok opplysninger om en sak. Jeg kan godta at det var lite reflektert å bare si "æsh", men det er en ting jeg seriøst ikke kan godta og det er transseksuelle. Det er ca like naturlig som en benprotese. Er du født som gutt får du bare godta det. Jeg nekter å tro at det ikke finnes behandling som kan hjelpe deg med å finne roen med det kjønner du er skapt som. Uansett om det finnes en Gud eller ikke, er det en grunn til at du er blitt som du er blitt og du er bedre tjent med å omfavne ditt sanne jeg. At Thailand godtar dette i større grad syns jeg egentlig ikke rart i det hele tatt, det er tross alt Thailand det snakk om her. Transseksualitet slår meg egentlig som veldig lite annet en dårlig unnskyldning for å få levd ut sine innerste seksuelle drømmer. Virker som en dårlig kombo av ekstrem ekshibisjonisme og usikkerhet. Esben Esther Pirelli er en svært tvilsom mann, og jeg fryser på ryggen hver gang jeg ser ham. En litt mer artikulert, velformulert måte å få fram budskapet mitt på en å bare si "æsh". Og vettu hva? Dette har jeg helt lov til å mene! Transeksualitet er vederstyggelghet, og burde kureres på samme måte som man kurerer folk med andre vrangforestillinger, schizofreni og liknende. Om du seriøst tror at du egentlig er ett annet kjønn er du i henhold til mine tilregnelser for hva som er "normalt", ganske rar i hodet, og trenger hjelp. Mine to cent. Du har helt rett i at du har lov til å mene og ytre hva du vil. Jeg mener likevel at du mangler en del innsikt i emnet. Esben Esther Pirelli holdt foredrag som jeg har vært med på, og han/hun forklarte det med en god del biologiske begrep. Blant annet mye om at det kan skje genmutasjoner i utviklingsfasen til fosteret slik at det oppstår en biologisk og dermed psykologisk "kjønnsforvirring" senere. For eksempel blir noen menn født med timeglassfigur med pupper, rumpe og lår OG en penis. Noen menn utvikler seg i mannlig retning rent fysisk, og noen utviler seg slik at noe i hjernen deres sier at det er i feil "bås". Det går an å være transseksuell fysisk - at du har kroppslige mutasjoner, og det går an å være det "i hodet" - altså at du føler det som et annet kjønn noen ganger. Som sagt, MYE av dette ligger i genene, og får å finne mer ut om det råder jeg deg om å lese fagbøker om menneskelig forplantning. Dette er noe som jeg heller ikke visste før jeg hørte foredraget.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå