Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Du har helt rett i at du har lov til å mene og ytre hva du vil. Jeg mener likevel at du mangler en del innsikt i emnet. Esben Esther Pirelli holdt foredrag som jeg har vært med på, og han/hun forklarte det med en god del biologiske begrep. Blant annet mye om at det kan skje genmutasjoner i utviklingsfasen til fosteret slik at det oppstår en biologisk og dermed psykologisk "kjønnsforvirring" senere. For eksempel blir noen menn født med timeglassfigur med pupper, rumpe og lår OG en penis.

Noen menn utvikler seg i mannlig retning rent fysisk, og noen utviler seg slik at noe i hjernen deres sier at det er i feil "bås". Det går an å være transseksuell fysisk - at du har kroppslige mutasjoner, og det går an å være det "i hodet" - altså at du føler det som et annet kjønn noen ganger. Som sagt, MYE av dette ligger i genene, og får å finne mer ut om det råder jeg deg om å lese fagbøker om menneskelig forplantning. Dette er noe som jeg heller ikke visste før jeg hørte foredraget.

Det du beskriver her vil vel være mer i retning intersex? Overgangene er glidende, men det er en forskjell der et sted.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du har helt rett i at du har lov til å mene og ytre hva du vil. Jeg mener likevel at du mangler en del innsikt i emnet. Esben Esther Pirelli holdt foredrag som jeg har vært med på, og han/hun forklarte det med en god del biologiske begrep. Blant annet mye om at det kan skje genmutasjoner i utviklingsfasen til fosteret slik at det oppstår en biologisk og dermed psykologisk "kjønnsforvirring" senere. For eksempel blir noen menn født med timeglassfigur med pupper, rumpe og lår OG en penis.

Noen menn utvikler seg i mannlig retning rent fysisk, og noen utviler seg slik at noe i hjernen deres sier at det er i feil "bås". Det går an å være transseksuell fysisk - at du har kroppslige mutasjoner, og det går an å være det "i hodet" - altså at du føler det som et annet kjønn noen ganger. Som sagt, MYE av dette ligger i genene, og får å finne mer ut om det råder jeg deg om å lese fagbøker om menneskelig forplantning. Dette er noe som jeg heller ikke visste før jeg hørte foredraget.

Du har svart på et fire år gammelt innlegg. Jeg tviler på at hun du svarer fortsatt følger tråden ;)

Skrevet

Takk for opplysning, Anne Selene. Jeg forvirrer meg selv med disse begrepene. Jeg tenkte at transseksuell=transvestitt, men jeg vet egentlig forskjellen.

Jeg hørte forresten en jeg tror forsker på homofili, si at han trodde at transseksuelle ville være der homofile er i dag om 20 år (eller noe sånt). At de vil gå den samme veien, fra fordømmelse og avsky til gradvis aksept, og at det om en stund vil være like godtatt å ha skiftet kjønn som å ha en annen legning enn flertallet.

Får håpe det går den veien for pedofile også, som jeg er.

AnonymBruker
Skrevet

Får håpe det går den veien for pedofile også, som jeg er.

Hvorfor, hver gang en har en diskusjon om homofili (eller transseksuelle, bifile etc) så kommer det noen pedoer og slenger inn en kommentar og stakkarslig seg selv med at de ikke får lov å ligge med barn? Kristne konservative mennesker gjør nett det samme, ”hvorfor skal tolerere homofile, hva blir det neste? Jo pedofile” Og med enkelte pedofile som slenger inn et salgs triks i slike debatter så kan jeg nesten skjønne hvorfor noen konservative religiøse slenger inn sinne motforestillinger.

Nei jeg håper ikke veien til å ligge med barn blir åpen for deg om 20 år. Ja det er forskjell på å være født i en annen kropp og ha en annen kjønnsidentitet enn den en er født med, og det å ligge med barn. Jeg er liberal og giddelaus til å reagere både på homofile og transseksuelle, men det å kunne lovlig ligge med tre åringer håper jeg aldri går av moten som en forbudt handling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...