Gå til innhold

Lillemor og pondus

pondusa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mandag 17.01 skal jeg på velvære behandling. Vi har en liten klinikk her i byen som tilbyr spabeh., massasje og div. andre tilbud for kroppslig velvære.

Jeg har bestilt behandling for gravide, innebærer peeling/scrub, maske og noe mer for mage og brystparti. Tar ca 1,5 time, så det skal bli deilig. dersom det blir en suksess, skal jeg ta flere timer utover i svangerskapet. Litt viktig å pleie seg selv også! :sjarmor:

Må vel gjøre en liten tilføyning, for nå har jeg i tillegg bestilt meg frisørtime samme dag kl 11.15.

Så tar jeg en "helrenovering" av meg selv den dagen... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magen vokser og vokser....

Har tatt bilde i dag, 14+3 uker. Synes jeg ser forskjell bare fra 12 uker.

Hjelpes, hvordan skal dette gå? :ler:

Har ikke kjent noen flere spark siden mandagen, men regner med at de er nær forestående.

En liten uformell sf-måling hjemme på sofaen viser 14 cm i uke 15.

I følge kurven på helsekortet, var det ca på grønnstreken, med andre ord helt gjennomsnittlig.

Sist svangerskap lå jeg akkurat på streken i uke 15, men så bar det raskt over. På slutten var jeg nesten over det lyse grønne området... :roll:

I dag fyller storesøsteren min 30 år!!

Vi har vært i familieselskap i ettermiddag, og så skal hun ha feiring neste lørdag. Skal bli godt å komme seg ut blant folk da.

Blir mye hjemmesitting den måneden sambo er på jobb, kan jo ikke dra noe sted etter 19.30 pga leggetid for lillemor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spa behandling for gravide høres helt herlig ut! :P

Jeg har ikke funnet noe lignende her. Alle jeg har pratet med vil helst ikke ta gravide. Redd for å trykke på diverse punkter, sette igang prosesser (verken jeg eller fysioterapauten min skjønner hva det dreier deg om :roll: ).

Forstår godt at du vil ta deg ei alene helg på shopping. Etterhvert kan det jo bli lenge til neste gang :wink:

Ønsker deg ei flott gravid helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en flott gravidmage du har, Pondusa! :rosasmil:

Det ser ut som en guttemage :wink:

Helrenovering av kropp og sjel høres deilig ut, er bittelittegranne missunnelig på deg nå ja :tunge1:

Jeg og vil! Litt begge deler, altså spa OG en liten bebis.... :ler:

Nå skal jeg fikse meg før jeg drar på jobb, vi snakkes senere :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Murmel!

Denne spa behandlingen er noe de spesielt har laget for gravide, så den heter Gravid behandling. Regner med at de vet hva de gjør da, kjenner flere her i byen som har prøvd det og alle kan anbefale det.

Synd de ikke tilbyr det på 7.himmel da, jeg var der og tok ansiktsbeh. en gang og de var kjempeflinke.

Huskelista til Bodø tur blir bare lengre og lengre..... :sjarmor:

Zafir: Hyggelig å høre fra deg også! Nå som dere har fått eget hus er det vel ikke noe i veien for en liten baby.... :ler: Så snart du er kommet godt i gang i det nye prosjektet ditt, må det vel passe med en liten pause eller???

I dag har jeg og prinsessa fått luftet oss grundig. Først skulle hun trille vogn til byen, det var greit siden det var slikt pent vær i dag. Er ca 15 kjappe min å spasere nedover. Traff litt kjenninger og div.

Da vi kom hjem, villle snuppa seff ikke gå inn. Hun så det nye akebrettet og sa klart i fra: "Fæstefar og mottemor, kaffe å is!" Noe som oversatt blir at hun ville gå til bestemor & bestefar å få kaffe og is.

Mamman var ikke snauere enn at vi labba avsted med snuppa glisende på akebrettet, ca 30 kjappe min å gå dit.

Underveis fikk jeg høre bak meg: "Mammæ, spring!"

Gjett om det var noen som syntes det var deilig å komme inn å få hvilt føttene litt...

Vi var der et par timer, og da vi gikk hjem satt snuppa og holdt på å sovne på akebrettet. :) Kombinasjon av masse frisk luft, herjing med bestefar og en bestemor som fyrte godt inne, ble nok til å hun ble ganske så sigen.

19.30 i kveld sov hun godt i storsenga si på rommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Da vi kom hjem, villle snuppa seff ikke gå inn. Hun så det nye akebrettet og sa klart i fra: "Fæstefar og mottemor, kaffe å is!" Noe som oversatt blir at hun ville gå til bestemor & bestefar å få kaffe og is.

:hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15+1!!!

Jeg er i min 16. uke allerede, er jo snart halvveis jo.....

Var på spa-behandling på mandag, og gjett om det var deilig. De har laget en egen behandling for gravide som går ut på følgende:

# peeling av mage og brystparti

#mild, fuktihetsgivende kroppsmaske for mage og brystparti

#lett massasje med en god krem til slutt

# som en ekstra bonus fikk jeg peeling, vibrerende massasje og innsmøring med krem, på begge legger. Dette gjorde hun mens kroppsmaska virket.

Nærmest svevd ut av salongen jeg. Dette skal gjentas flere ganger, de tilbyr det fra 3.-8.mnd!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen Huldra og Moonchild!!

Det er noe som anbefales på det sterkeste ja. Og den behandlingen av leggene var helt super, jeg sliter allerede med litt hovne legger, så det var deilig å få skikkelig fart på blodsirkulasjonen!

Neste punkt på lista blir nok en ansiktsbehandling innimellom mage-behandlingene. Sliter en del med kviser nå som jeg er full av hormoner... :tunge1:

11 dager igjen til ultralyd!!!

18 dager til lillemor fyller 2år!!

Hun fikk forøvrig tann nr.13 i går, den første av hjørnetennene brøt endelig igjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Tusen takk for velkomstmelding inne hos meg. :klem:

Og JA - det er mye lettere å følge med på folk i egen gruppe... :Nikke:

Flott mage du har. Kjekt å se tilbake på.

Tok du bilder da du gikk gravid sist også?

Spa hørtes deilig ut...

Nei - hører en misfornøyd Andreas oppe.

Dessuten kommer dagbarna mine snart.

Og jeg sitter i morgenkåpen...

*løper* :ler:

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble rent misunnelig av å lese om din Gravide spa :wink:

Rart ingen har funnet på noe slikt her. Jeg tror det er mange gravide som ønsker seg litt ekstra luksus i svangerskapet.

Tenk at du snart er halvveis! :o

Og nå har jeg sneket på magebildene dine også :wink:

Ønsker deg ei flott helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tann nr.14 annkommet, så nå har snuppa begge hjørnetennene nede. Håper humøret blir bedre nå.

30-årsdags feiringen til søstra mi i går var helt knall! Masse god mat, bortimot 40 gjester og høy stemning. Gjorde ingenting at jeg ikke drakk....

8 dager til ul!!!! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tann nr.15 annkommet' date= så nå har snuppa begge hjørnetennene nede. Håper humøret blir bedre nå.

Må nok redigere litt her ang tenner...

Da vi pusset tenner i kveld, så jeg plutselig at 2-årsjekselen nede på høyre side var nesten helt oppe, og at den nede på høyre side var på tur til å briste. Så da har hun snart 16 tenner. Ikke rart humøret har vært så som så siste mnd, dersom hun har fått 2 jeksler og 2 hjørnetenner! Dakar lille prinsessa mi.

7 dager til ul!!!! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er bare en snartur innom i kveld, for svigermor og sambo`s bestemor kommer på besøk i kveld. De kommer med hurtigbåt i 22-tiden.

Tipper det er ei tulle som blir glad i morgen tidlig når både "mottemor" (bestemor) og "mollæ" (oldemor) er kommet på besøk!

De bor uti øyene, så de må inn hit til byen når de skal til tannlegen, på sykehuset etc.

De skal være her til torsdag, så det skal bli deilig med litt folk i huset!

Fra babyverden.no

16 uker

Fra 16 uker og 0 dager til 16 uker og 6 dager av svangerskapet.

Vekt: 135 g

CRL: 11,5 cm

Full lengde: 16 cm

OM BARNET

Fosteret er i begynnelsen av denne uken 14 uker gammelt. Den loddrette furen over overleppen kommer på plass denne uken. Beina tar igjen armene i utvikling, og vil fra nå av være lengre. De livlige bevegelsene blir stadig bedre koordinert.

Fosteret svelger fostervann og tisser et ut igjen i fostervannet. Noen av avfallsstoffene begynner å samles i tarmen.

Er det ikke utrolig at fosteret allerede kan suge, svelge, tisse, gjøre pusteøvelser og bevege seg bevisst?

6 dager til ul!!!

13 dager til lillemor fyller 2 år.

Og i dag fikk vi innkallelse til 2-års kontroll, dagen etter bursdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

# peeling av mage og brystparti

#mild, fuktihetsgivende kroppsmaske for mage og brystparti

#lett massasje med en god krem til slutt

# som en ekstra bonus fikk jeg peeling, vibrerende massasje og innsmøring med krem, på begge legger. Dette gjorde hun mens kroppsmaska virket.

Og dette kostet...? :P

Gleder du deg til UL? :tunge1::ler:

:kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei Pia...

En stund siden jeg skrev sist ser jeg.

Vel, her stresser man videre med planlegging til den store dagen. Har laget en nettside som jeg sitter og pusker med, som forhåpentligvis blir færdig snart.

Ellers så er det slanking her i huset. Etter jul har jeg tatt av 5 kg, og mistet 8 cm rundt midjen. Så, skal nok få plass i kjolen tilslutt :ler:

Ikke lenge til lillemor har bursdag nå.. Lillegutt her i huset var helt i hundre da vi feiret dagen den 21. Tok det før så ove fikk være med på feiringa..

Så fort tida går, ikke lenge sida de lå nyfødt i sykehussenga å vrælte....

*tenker tilbake*

Får kose dere da..

Hils til lillemor fra B da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du har kost deg med besøk disse dagene!

Ser at de hos dere har forstått at 2-års kontroll logisk bør være rundt 2 år. Her innkaller de konsekvent av en eller annen merkelig grunn ungene til 2-års kontroll når de er 2 år og 3 mnd :roll:

Ja, ja, hun ble da kontrollert :wink:

Ønsker deg ei fin helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...