pondusa Skrevet 26. mai 2003 #1 Del Skrevet 26. mai 2003 Ja, så var vi her igjen da!! Lillemor har rukket å bli 3 1/2 mnd og er ei fryktelig blid lita jente. Hun er flink til å spise pupp, og sover stort sett når mamma og pappa vil det. Hun er i likhet med andre her blitt student, jeg har hatt henne med på skola når vi har hatt formingssamling. Så nå kan hun snekre, sy, male og lage leire... På mandag har jeg eksamen i kunsthistorie/fagdidaktikk og på onsdag utstilling av de 5 oppgavene jeg har laget. Det skal bli utrolig deilig å bli ferdig, slik at vi kan kose oss hjemme med verdens beste samvittighet!!! Jeg har savnet dagboka slik, at nå greide jeg ikke å holde meg borte lenger. Lisjmor tar jo mye av tiden, men nå på kveldene har jeg tid. Skal bli godt å få "snakke" med de som man stiftet litt bekjentskaper med mens jeg gikk gravid. Apropo det, tror jeg begynner å bli litt smårar og gal, jeg vil nemlig bare gå gravid igjen....Det blir neppe så lenge til vi blir 4!! Ha en god kveld, så sees vi igjen snart!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zafir Skrevet 27. mai 2003 #2 Del Skrevet 27. mai 2003 Hei Vera! Så koslig at du også kom hit i dagbokverdenen igjen Kjenner meg igjen ang savnet etter dagboka ja, morsomt å skrible ned noe etterhvert som våre små poder finner på mer sprell Hvordan er skolesituasjonen din nå? Har du mye igjen? Vi hadde praktisk eksamen i forming på fredag, og teorien hadde vi uka før. X-er fingre for at det gikk bra Vi snakkes! Artig å se deg her inne Klem fra Zafir Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 27. mai 2003 Forfatter #3 Del Skrevet 27. mai 2003 I dag har jeg vært driftig når det gjelder å bli ferdig med de skoletingene. Dagen startet med at lillemor våknet kl 7!! og ville seff ikke sovne igjen. Vi tusla ut på stua og sovna på sofaen. Sov der da sambo sto opp, og våknet til kaffe og frokost. Senere tanket jeg opp lillemor og forlot henne hjemme sammen med pappan. Jobbet på skola hele formiddagen, kom hjem til ferdig middag. Matet lillemor igjen, og fikk jobbet noen timer på ettermiddagen. Skal være så glad når neste uke er ferdig, og jeg kan kalle meg førskolelærer! Er utrolig hvor fort 3 år på skole har gått egentlig. Nå skal jeg være hjemme og bare kose meg med mann og barn med verdens beste samvittighet! Kvelden har gått til å gjøre ingenting. Fikk bada og stelt lillemor, og nå sover hun sin søte søvn. Skulle egentlig lest litt til den formingsteori eksamen, men kg frister så myyyyye mer. Skal se om jeg ikke får lest bare bittelitt, er jo under 1 uke til eksamen. (mandag) :cry: :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marilyn Skrevet 29. mai 2003 #4 Del Skrevet 29. mai 2003 ojj nå forsto jeg ingenting.. ikke lenge til vi blir 4 skriver du.? jøss ,, har a tre barn fra før og er midt i utdanningen tenkte jeg,, også virker ho jo ganske ung wow,, koble koble.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
viwi Skrevet 30. mai 2003 #5 Del Skrevet 30. mai 2003 Så bra at det går bra med lillesnuppa di- sikkert deilig nå når det er varmere i været og somern står for døra. Tenker hun skal kose seg ja! Kan nesten ikke vente med å få min lille skatt ut i verden :D Gratulerer med nesten ferdig utdannelse da!! Lykke til på eksamen! klem fra viwi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 30. mai 2003 Forfatter #6 Del Skrevet 30. mai 2003 Åhhh det er så artig når noen skriver i boka mi!! Jeg fikk endelig til å forandre avertaren min, ble den ikke pen?? Sitter nå alene i leiligheta, sambo reiste hjem for å dra i et utdrikkningslag i morgen. Men sambos foreldre kommer på et lite besøk i morgen. Skal være til søndag. det blir artig for lillemor. Kanskje vanker det noe nytt på henne... Lillemor sover nå, så jeg må bare nyte stunden. Det kommer vel et vræl om ikke så alt for lenge. Var forresten på skola i dag tidlig og fikk gjort ferdig oppgavene mine. Nå er det eksamen på mandag og utstilling på onsdag. Etter det tar vi bilen og kjører hjem i bryllup, og tar oss noen velfortjente dager hos famile og venner!! Skal bli utrolig deilig å bli ferdig med skolen, begynner å bli litt lei nå!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 2. juni 2003 #7 Del Skrevet 2. juni 2003 Hei igjen Vera! Så koselig å lese om deg og om dere som har det bra, og at du er flink og går fortsatt på skolen, all ære til deg!! Skal vel bli godt med en velfortjent ferie snart alikevel...og gratulerer som snart nyutdannet førskolelærer!!!! Lykke til med eksamen og formings utstillingen- selv lagde jeg en sommerfugl og kålmark husker jeg ...og bestod...- det er jeg sikker på at du gjør også, du virker så kreativ og dyktig! Ps; for en søt avatar du har, tipper jeg rett om jeg sier at det er lillemor tro?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 3. juni 2003 Forfatter #8 Del Skrevet 3. juni 2003 Da var eksamene overstått. Tror teorien gikk bra, analyserte et kunstbilde av Marc Chagall. I dag var jeg og laget utstillingen min, og på fredag får jeg vite karakteren. Skal i morgen på baby-klubb med noen av damene som jeg gikk gravid samtidig med, det blir kos. Gleder meg til å se dem, lenge siden sist. Har jo vært opptatt av eksamenslesning.. På fredag kjører vi hjem, skal i bryllup til et vennepar på lørdag. Har ikke klær å ha på meg, kan jo ikke kle meg i hvitt heller... Skal bli godt å komme hjem, lenge siden sist. Skal være hjemme lenge, har jo ikke noe som binder meg her oppe lenger. Må vel begynne å tenke på barndåp. Det blir nok dåp, sambo vil det. Men da er det masse som må ordnes, vanskelig når vi skal ha det hjemme, og vi ikke har noe eget der. Må vel kanskje fri til mamma og pappa å få låne huset.. Har ikke kjole heller. Kanskje jeg kan låne storesøster sin. Mon tro om den passer?? Nei, nå fikk jeg vondt i øynene, mye surfing. Skal sette meg ned å sy på et bildet til lillemor. Det må hun vel få å ha på rommet sitt, som hun forhåpentligvis får seg når vi får oss hus. Vil ha hus nå!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 5. juni 2003 Forfatter #9 Del Skrevet 5. juni 2003 Heisann dagboka mi!! Ikke så mye nytt her i gården. Går bare å venter på morgendagen, da får jeg nemlig svar på utstillinga mi. Håper jeg får en god karakter, har virkelig slitt for å bli ferdig med disse hersens oppgavene. Og med en fødsel og baby midt opp i det hele, er det et under at vi er blitt ferdige. I morgen tar vi oss en ferie og kjører hjem til s.sjøen. Skal i bryllup til et vennepar på lørdag, gleder oss veldig til det. Lillemor skal være hos tanta og onkelen, og et veldig sjalu søskenbarn som blir 2 år på lørdag.. Jaja, det går helt sikkert veldig bra. Jeg var i byen i dag og brukte penger. Endte opp med 1 stk lekker beige sid silkekjole, nytt undertøy som sambo plukket ut.. og nye beige finsandaler. I tillegg skal jeg til frisøren på lørdagsmorgen, da blir det klipp og farg. Skal bli helt utrolig deilig å føle seg litt lekker og fresh etter fødsel. Og i tillegg ha en fin fin aften sammen med gode venner og min deilige mann. :kysse: Vi tenker å være hjemme noen dager ut i uken, slik at familien får sett Rikke. Lenge mellom hver gang vi er hjemme, men nå skal vi prøve å finne oss hus hjemme i løpet av sommeren. Er utrolig lei av å bo i et kott!! Vi leier en bitteliten, 50 kvadrats leilighet, og det er gyselige farger overalt...Den eneste plassen jeg trives er foran pc`n og i dusjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 5. juni 2003 #10 Del Skrevet 5. juni 2003 Hei du min venn er nok ikke ventet før tidlig neste år.... Kos deg i bryllup i helgen, deilig å få seg nye klær og få fixa seg tipper jeg- du blir sikkert flott! :D Klem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 5. juni 2003 Forfatter #11 Del Skrevet 5. juni 2003 No må du våkne snart, lillemor...Mamma har kjempemelkespreng... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 6. juni 2003 #12 Del Skrevet 6. juni 2003 Hei ! Ville bare stikke innom og takke for hilsen i dagboken min. Det er alltid koselig ! Nyyydelig baby ! *litt misunnelig* God helg til deg ! Klemmer, Hilde fortsatt litt sugen på baby noen sekunder en gang i blant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky! Skrevet 9. juni 2003 #13 Del Skrevet 9. juni 2003 Hællæ Vera!!! Gratulerer med ny dagbok!!Fantastisk å være ferdig med tre års studier!!!! Vi e flenk!! :D Ellers så er det artig å se hvor stor Rikke har blitt! Flott avetar :D !! Kan tenke meg at du koser deg masse!!! Alt er bra her også, har blitt sykemeldt pga bekkenet, så det er rolig her. Får fysikalskbehandling men synes ikke det hjelper så veldig mye.. men man må jo prøve!! Skulle jo egentlig gått til jordmor kristin, men hun er sykemeldt(har egentlig vært mye styr pga at de ikke har fått vikar for henne, men nå er det i orden...) jeg går til jordmor sonja..hun er også veldig koselig!! Synes forøvrig vi har fryktelig dårlig vær her oppe!! :x Men sånn er det vel... verker etter å få brukt noen av mammakjolene mine!! Kos deg videre! Koz.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 17. juni 2003 Forfatter #14 Del Skrevet 17. juni 2003 Da var det lenge siden jeg har skrevet noe. Vi har vært hjemme i konfirmasjon til lillebroren min, og nå sist har vi vært hjemme i bryllup til et vennepar. Det var virkelig koselig, men jeg ser at jeg trenger å øve på valsen skal jeg bli gift.. Vi har dessuten bestemt at det blir dåp på lillemor likevel. Blir vel i begynnelsen av august, da sambo skal ut på båt i hele juli. :cry: Jeg er nå ferdig med skolen, venter bare på den siste karakteren. Fikk godkjent utstillingen, men ikke noe god karakter. Tar det ikke så tungt, med tanke på at jeg hadde en fødsel midt oppi dette. I dag har jeg bakt boller, rundstykker og vaska ned leiligheten. Sambo tok lillemor i vogna og gikk til byen. Der sov hun nesten 4 timer!! Jeg måtte shine leiligheta litt, skal ha babyklubb her i morgen. Vi er en gjeng jenter som ble kjent mens vi gikk gravide,(barn-i-magen) og nå som barna er født fortsetter vi å møtest. Jeg gikk også en ettermiddagstur til byen med lillemor. Kjøpte vannkoker, alltid ønsket meg det... Kjøpte også et album med sorte ark, tusjer i gull, sølv og lilla. Har masse klistermerker fra før. Skal lage scrap-book til lillemor. Bestiller alltid dobbelt sett bilder, så jeg har masse å bruke. Tenkte at dette albumet skulle være fra hennes første år. Sambo synes jeg går litt amok med disse album greiene. Skal vi se: - et barnealbum - et vanlig album - et album med dobbeltbildene - et scrap-book album - et skolealbum og i dag kommenterte han at det bare var bilder fra siden vi møttest. Hans bilder fra før min tid er nok i kjelleren.. De skal nå opp og settes i album her oppe. Håper han blir fornøyd da!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky! Skrevet 18. juni 2003 #15 Del Skrevet 18. juni 2003 Halloen!!! I dag har vi jammen go vær!! Og her sitter jeg.. inne !! Går litt til og i fra, det er altfor varmt å sitte ute.. er litt het om dagen Ellers er alt bra, var hos gyn til UL i går, og vi får antageligvis en jente!!! Jeg er SÅ glad (blir glad hvis det blir gutt også da selvfølgelig.. men det er mye fint til jenter!!!! ) Ellers kjenner jeg godt igjen det med album!! Jeg har gått amokk her med bildene fra bryllupsreisen! Kjempeartig.. også er det så gøy å gjøre litt ekstra, blir mye morsommere når man skal se de etterpå da! Nei, nå skal jeg ut i sola igjen.. gratulerer så mye med ferdig skolegang!! Det er nydelig!! Og kos deg masse med lilletulla!!! Gleder meg veldig til mi kommer og :D !!! Koz.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 18. juni 2003 #16 Del Skrevet 18. juni 2003 Så nå kan hun snekre, sy, male og lage leire... Det var da en fremmelig unge Hyggelig med andre småbarnsmødre som har dagbok, din var morsom å lese i, kommer nok på besøk igjen her. Jeg satte forøvrig alle bildene min mann hadde samlet opp i løpet av sine 30 år i album for ham, da ble han imponert, ikke alle som forstår seg på albumfriker som oss, vera. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 18. juni 2003 Forfatter #17 Del Skrevet 18. juni 2003 Phuu. Er helt svett jeg. Har vært 2 hektiske dager. I går sendte jeg far og datter til byen på trilletur. Mens de var borte, bakte jeg boller, rundstykker og vasket leiligheta. Da de kom hjem, hadde lillemor sovet ca 4 timer!! Det gjør hun ALDRI til meg.. Har en skikkelig pappajente jeg.. Lillemor har dessuten styrt de siste 2 nettene, våkner og ligger å jodler i senga si. Så bæsjer hun, og levnet er i gang. Jeg er ganske sikker på at det er tenner som kommer. I dag hadde jeg babyklubb hjemme hos meg. 10 mødre m/barn i en liten leilighet på 50 kv. Jeg vil ha HUS!! :enig_animasjon: Etter klubben måtte jeg slappe av litt, og hva er da bedre enn å ta lillemor med seg i vogna, sovende til en forandring, og tråle barneavd på H&M???? Endte opp med et lekkert hvitt sett, en kortarmet body m/blonderumpe og en genser. Senere på dagen var vi å grillet hos et vennepar. Var deilig å kunne sitte ute en dag. Vi hadde faktisk 20 grader i Bodø i dag!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 19. juni 2003 Forfatter #18 Del Skrevet 19. juni 2003 I dag har vi ikke gjort så mye. Har gått i byen mestparten av dagen, vannet har nemlig vært avstengt fra 9-15. Merker det når lillemor bæsjer sikkert 10 ganger om dagen.. Vi var også på en liten kjøretur. Var innom en lekebutikk og kjøpte uro til å ha over senga og en boks til å ha lekene i. Jeg måtte også innom preus å kjøpe en album. Gikk ned i boden sent forleden kveld og lette opp alle gamle bilder. Så nå har sambo mange bilder fra før min tid. Ellers har jeg systematisert dem litt: mc-album fiskealbum vennegjengfest-album familiealbum, som dessuten er dobbeltbilde-album.. Nå venter jeg bare på 2 filmer i posten. Da har jeg fremkalt 6 filmer innen 6 mnd og blir storkunde i preus. Får masse ekstrafordeler da. I morgen reiser vi også til foreldrene til sambo. Har ikke vært der med lillemor siden påske, skal være der noen dager og bare slappe av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 20. juni 2003 Forfatter #19 Del Skrevet 20. juni 2003 Grrrrr, er så typisk når vi skal reise noen plasser!! Vaskemasinen har gått helt amok. Nå bare sentrifugerer den uansett hvordan program den settes på. Ja, må vel bare ta med en pose skittentøy og få vasket hos svigermor. Lillemor må jo ha klær når vi skal være borte nesten en uke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 28. juni 2003 Forfatter #20 Del Skrevet 28. juni 2003 Da gikk litt av sambo`s skattepenger til vaskemaskin. Vi var i dag og kjøpte ny. Jeg må jo ha en som fungerer når sambo reiser ut over helga. Da blir han ute på båt 1 mnd!! :cry: Men for å ta det litt kronologisk. Den siste uka har vi vært hos svigers. Det var deilig å slappe av litt der ute i havgapet. Bor på en liten øy med ca 130 innbyggere. Vi kom hjem på fredag, og det var enda deiligere. Jeg driver å lager meg en liste over alle ting som må ordnes i løpet av julimnd, mens sambo er ute. Vi skal ha barndåp i august, og det er litt og ordne. Følgende må jeg huske på: ringe å bestille koldtbord, uten varmrett ringe kirkekontoret hjemme med opplysning om faddere ringe kirkekontor her for å høre om dåpssamtale, siden vi tilhørerer dette sognet prøve og evt låne dåpskjolen til søsteren min lage innbydelser og få dem sendt kjøpe fine lys, satser på litt mørke rosa kjøpe matchende servietter få sambo til å ringe broren, vi vil spørre om han vil være fadder. Min søster og svoger har takket ja Tror det var alt. Blir sikkert mer dersom jeg kommer på noe i farten. Ellers rusler og går det i hjemmet. Jeg skal begynne å trene litt nå, vil ned noen kg før neste sommer. dersom jeg ikke blir gravid igjen...Det var noen inne på nybakt mamma som satte i gang en felles trimtråd, så her tolereres ingen unnasluntring!! Hver mandag skal jeg "innmelde" vekt og vitale mål(midje og lår). Satser på at når jeg må gjøre dette, så skal det gå... Legger ved en link her, så den som vil kan kikke på sjarmtrollet mitt!! http://www.nybaktmamma.com/plassen/showthr...&threadid=72232 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå