Gå til innhold

Hva når bare den ene vil ha barn?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Har vært sammen med sambo i snart 10 år - og vi har to barn sammen.

Jeg har alltid ønsket med 3 barn, mens han er fornøyd med de to vi har.

Dette har de siste par årene plaget meg en del, mens det siste halve året har jeg nesten ikke tenkt på annet. Det er rett og slett et savn etter barn nr 3. Sambo forstår ikke dette, han orker ikke begynne på nytt å være bundet i enda flere år.

Da vi fikk nr 2 var jeg alene med begge da sambo studerte i en annen by og bare hver hjemme annenhver helg. Så jeg ser ikke på et barn som en masse arbeid - jeg forguder barna mine, men føler meg ikke komplett før trekløvret er komplett. Høres kanskje rart ut.

Ok, det er et luksusproblem i forhold til de som sliter med å få barn - men mitt savn er reelt nok likevel.

Noen som har vært i samme situasjon?

Hva gjorde du - klarte du å fortrenge tanken på et barn til, eller forble savnet ditt der?

Eller forlot du familien for å se om du kunne finne en ny livsledsager?

Trenger noen argumenter her for å få sortert tankene skikkelig - den biologiske klokken tikker, så om alternativet er å gå så har jeg ikke så mange år på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vurderer du virkelig å forlate mannen din for å få et barn til?

Tenker du på de barna du allerede har da, eller er du kun opptatt av det du ikke har?

Et samlivsbrudd for å få et barn til, er FOR egoistisk.

Dere har to barn, mannen ønsker ikke flere, du må bare være glad for de du har og innfinne deg med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Når jeg så overskriften tenkte jeg med en gang at jeg hadde forlatt mannen for å få barn med noen andre fordi det å få barn ligger så dypt i meg, og jeg ville ikke vært forduten.

Men da jeg leste inlegget ditt ts tenker jeg at du må se på det du har. Vil du oftre hele familien din for å få et barn til? Hva med de barna du allerede har, vil du de skal vokse opp uten likeverdig kontakt med begge foreldrene sine fordi du ville ha et barn til?

DET syns jeg er egoistisk....

Hilsen ei som sliter med å få barn og muligens er farget av det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gjerne ha flere barn, mannen ville ikke. Vi har også to barn, og han tar ikke så mye ansvar for dem.

Jeg hadde satt meg en maks-grense for aldersforskjell mellom barna. Da det nærmet seg den tiden for at aldersforskjellen ville bli større og manen sa plent nei ver gang jeg tok det opp måtte jeg virkelig tenke og tenke. Jeg skjønner spørsmålet om dette med å gå, for det sliter på deg og han og det blir en såass stor del av hverdagen dette , tanken på barn nr 3.

Jeg måtte svelge det at mannen ikke ønsket seg flere barn, og nyter tiden med de to vi har. Og noen ganger tenker jeg at jeg ikke kunne ha gjort alt jeg gjør med dem om vi hadde hatt flere. Men da hadde vi sikkert gjort andre ting..

savnet etter å få et barn til er der, men ikke slik det var (som du har det nå) Det roer seg ned når man skjønner at det blir ikke flere. Noen tårer og nattetimer med sorg, ja det hadde jeg, men så tok fornuften tak i meg igjen og jeg nyter dagene med de to jeg har og tenker sjelden på den (evt de) jeg ikke får. Men klart - det hender at jeg ser noen med mange barn så tenker jeg .. men så er tanken over veldig fort. Og det er greit som det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg så overskriften tenkte jeg med en gang at jeg hadde forlatt mannen for å få barn med noen andre fordi det å få barn ligger så dypt i meg, og jeg ville ikke vært forduten.

Men da jeg leste inlegget ditt ts tenker jeg at du må se på det du har. Vil du oftre hele familien din for å få et barn til? Hva med de barna du allerede har, vil du de skal vokse opp uten likeverdig kontakt med begge foreldrene sine fordi du ville ha et barn til?

DET syns jeg er egoistisk....

Hilsen ei som sliter med å få barn og muligens er farget av det

du tenker riktig, nabodama også.

En venninne av meg er sammen med en man som ikke vil ha barn. Og hun ønsker seg veldig barn. Hun er i dilemmaet om hun skal gå ifra han eller ikke. Om hun blir så vil det bli som barneløs. Et forferdelig vanskelig alg.

Dette valget har ikke TS. Hun har to nydelige unger hun kan kose seg med. Men siden jeg og ønsket meg veldig flere barn så skjøner jeg spørsmålet hennes og tankene.

Men når hun får tiden på seg og tanken på at det ikke blir flere barn får modnet seg så vil hun helt sikkert falle til ro der hun er nå og kose seg med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut ifra overskriften regner jeg med at dere ikke hadde barn.

Men, dere har 2 !

Og du vurderer altså å forlate din mann p.a.g uenigheter om et tredje barn.

Vurderer du virkelig å rive opp en familie fordi mannen din ikke ønsker flere barn ?

La barna dine gjennomgå en skilsmisse og alt det vonde det fører med seg, fordi mamma absolutt skal ha et barn til ?

Dette syns jeg er lite gjennomtenkt fra din side.

Tenk deg om, dette handler ikke bare om deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Barnløs gjest

Ut fra overskriften leste jeg også at du ikke hadde barn og at han ikke ville ha. Min store feil i livet var å ikke gå fra han som ikke ville ha barn i det hele tatt, og nå da vi endelig er skilt er det for sent.

Men du har to barn. Jeg forstår ønsket om flere, samtidig synes jeg du skal nyte livet med de to du har. Savnet vil alltid være der, men er dette savnet så stort at du virkelig vil bryte opp den familien du har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er virkelig det tredje potensielle barnet viktigere enn de to første og mannen din? Du kommer jo, enten du vil eller ikke, til å påføre dem mye smerte dersom du forlater familien din. Hadde du tenkt å ta med deg de to barna dine i jakten på en ny mann som vil gi deg barn nummer tre? Eller la dem være hos mannen din? Da vil du uansett ikke ha noe skikkelig "trekløver".

Mitt råd er heller å snakke skikkelig med mannen din, forklare hvor mye du trenger et barn til, men prøve å slå deg til ro med de to du har dersom mannen din ikke ombestemmer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oxford
Dette syns jeg er lite gjennomtenkt fra din side.

Tenk deg om, dette handler ikke bare om deg.

Signerer denne! Dette er bare ren egoisme, slik jeg ser det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Piper

Jeg er helt enig med flere her inne, at du rett og slett er kjempe egoistisk. Bare det at du tenker på å forlate mannen din for å få et barn til, sier utrolig mye om deg som menneske og som mor til de to du allerede har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...