Gå til innhold

flYflax mot bedre liv. (kremt.)


flYflax

Anbefalte innlegg

Nå har jeg surret rundt i dette forumet i evigheter, og da er det kansje på tidet å ha min egen lille dagbok? Vel, jeg meldte meg nå inn idag, så får vi se hvordan resten går.

Litt om meg da.. Jeg er ei jente i slutten av tenårene som snart kan sette et 0 tall i alderen sin, og som har nettopp flyttet til et nytt sted i Østlandet.

Her bor jeg langt ut på landet uten bil, men jeg må få tatt lappen snart, fordi det blir krise når vinteren kommer uten lappen! Ellers så er jeg ikke ferdig med vgs, har bare første året og er arbeidsøker nå.. Jeg har SÅ lyst å få ferdig vgs, men jeg vurderer å studere over nettet så fort jeg har fått meg en jobb.

Og jobb ja... Jeg har ikke hatt jobb før, så denne arbeidssøker prosessen er helt ny på meg, men jeg håper at jeg kan klare å få noe.. Hva som helst egentlig! Jeg er ikke kresen og tar hva som helst.

Men når det kommer til skole er det verre, jeg tviler så ofte på OM jeg klarer det, og jeg vet at jeg ihvertfall ikke kan gå tilbake til skolebenken, sitte der med andre som er 3 år yngre enn meg og ikke skjønne noen ting... Jeg sliter svært med konsentrasjonsvansker og innlæringsmetoder.

Ellers så er jeg alene.. Okay, kansje ikke helt alene? Jeg bor med dyrene mine og jeg er heldig som har dem føler jeg... Uten dem hadde jeg vært virkelig alene og da vet jeg ikke hvordan jeg hadde klart meg.

Vel, det ble vel kansje litt mye første posten? Jeg aner ikke jeg :fnise:

Endret av flYflax
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm... Hvor blir det av dagen egentlig? Jeg stod opp sent - Alt for sent, men det er vel sånn det blir når man legger seg sent og...

Og herregud! Tidligere idag fikk jeg en tlf... Og det er plutselig bestemt at jeg skal ha ny valp! Ny valp liksom! Den er ikke helt liten, men mellom 4-7 mnd gammel, og av en mye mye mindre rase enn de tre andre jeg har fra før av... Men kall meg gjerne gal, alene om 4 hunder?! Vel vel, man kan ihvertfall si at det ikke blir noe barn her på mange mange år !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå... Idag var det ikke gøy, jeg som plutselig ble i hundre igår ang ny valp, så ble det plutselig ingen ting... Jeg våknet til en mld og ble skikkelig skuffet og lei meg, men det beviser bare at man ikke bør glede seg for mye... Så uten tårer var vel litt drøy for denne dagen ihvertfall. Vi får se hva som skjer fremover, jeg har jo mine tre deilige hunder, men jeg gledet meg til en ny liten krabat, det er lenge siden jeg har hatt egen valp.

Ei vennine av meg som hørte det mente jeg var egoistisk til å ha en hund til og lurte på hvorfor det ikke holdt med de jeg hadde... Hmm, det har jo ikke noe med "ja nå holder det", men jeg ville ha en ny liten håp i utstillingsringen, og en ny liten krabat og kunne trene i agility, og når man tenker over det så skaffer man seg jo hver eneste hund eller dyr generelt pga av egoisme, VI vil ha dem, de velger ikke oss som eiere.

Men uansett, endte med at jeg tok med meg de tre beista mine og gikk i skogen i hele dag, fikk roet meg ned til jeg kom hjem (Med tre møkkete hunder, blæ.) Og snakket med en super snill vennine som invitert meg på film og vaffel, det var så koselig å få vekk tankene om den lille krabaten jeg ikke fikk.

Kom hjem alt for sent gjorde jeg og, stakkars hundene... Det blir deilig når jeg får hundegård så kan de være ute til jeg kommer hjem, isteden for å måtte være på hunderommet.

OG! Hmm... Jeg har funnet ut at en person jeg kjenner, veldig godt egentlig, er her på KG... Skal jeg fortelle at jeg vet hvem hun er? Eller bare la være? Jeg vil ikke at noen skal vite hvem jeg er, men jeg føler meg litt slem som vet hvem hun er (Og jeg fant det ut ved tilfeldighet btw.) og ikke sier noe... Men jeg vil selv beholde min anonymitet her inne.. Jeg liker den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå... Hvorfor får jeg ikke sove? Jeg har nå vært oppe hele natten og skvatt nesten når jeg så på klokken... Tanker som svirrer rundt oppi hodet mitt som ikke lar meg få sove.

Og jeg vil starte på skolen igjen, men aner ikke hvordan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hah, snakk om at tiden flyr og... Nå har jeg sittet og spist gele i mangel på noe sunnere frokost og klokken er blitt over ni alt, men nå skal jeg dra med meg hundene og tasse i seng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

huff som det ser ut her! Nei, idag skal man leke husmor og shine litt up her. Jeg må;

- Sette på minst en maskin med klær

-Vaske opp

- Støvsuge alt

- Rydde rommet mitt

- Samle "søppel" Dvs alt som ikke skal brukes.

- Vaske alle gulvene godt med masse grønnsåpe

- Tørke støv

- Vasken gangen og trappen.

Så får jeg komme tilbake om noen timer og se hvor mye som har blitt gjort ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff som det ser ut her! Nei, idag skal man leke husmor og shine litt up her. Jeg må;

- Sette på minst en maskin med klær

-Vaske opp

- Støvsuge alt

- Rydde rommet mitt

- Samle "søppel" Dvs alt som ikke skal brukes.

- Vaske alle gulvene godt med masse grønnsåpe

- Tørke støv

- Vasken gangen og trappen.

*være flink og komme meg av dataen og gjøre resten*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Sette på minst en maskin med klær

-Vaske opp

- Støvsuge alt

- Rydde rommet mitt

- Samle "søppel" Dvs alt som ikke skal brukes.

- Vaske alle gulvene godt med masse grønnsåpe

- Tørke støv

- Vasken gangen og trappen.

Resten for jeg ta imorgen...

Hmm, jeg føler meg litt utenfor verden idag, ikke noe mld eller noen som har ringt... Det er sjeldent, hva skjer med verdenen?! Jeg vet at min nye lykke er dårlig men han kan vel sendte meg en mld for det? Blæ, jeg føler meg sutrete nå, så best at jeg ikke sender noe til han da. Stakkars, sikkert ligger sjuk og trenger ihvertfall ikke en sutre mld uten ordentlig grunn fra meg!

Gikk en minitur med hundene istad, bebien min (Som forøvrig er 79 cm høy.) gikk "løs" i langline og fikk virkelig hoppet og labbet rundt på jordene, og når vi kom hjem igjen hadde jeg mest lyst å binde han utenfor å vente til imorgen med å ta han inn :fnise: Men han var heldig idag og, fikk tørket han noen lunde og satt dem i hunderommet med grind så de kunne se ut i stuen... Men lille bebi synes det var fælt, og han var kald og ville ligge hos mor... Og jeg ER svak når det kommer til den hunden, jeg har aldri vært slik mot noen av de andre hundene mine, men når det kommer til han skal det ikke mye til... Skitten, enda litt våt ligger han her ved siden av meg og deler dyne, med hodet hans godt gjemt bak ryggen min så alle verdens farer er utenfor rekkevidet nå. (Han må passe godt på ellers, det KAN jo hende at det KANSJE finnes noe der ute som KAN ta noe som er hans.)

Jeg er utrolig glad i bebien min, vakre store hunden min.. Jeg er like glad i alle hundene min sånn sett, men det er noe spesielt med han, han har bare klart å fange meg så, og vi er så like på så mange måter... Jeg må innrømme at han er min favoritt, og jeg er glad i han på en helt annen måte enn tispene.

Blæ, ble mye hundeprat nå, jaja... Jeg får se imorgen om jeg får brukt dagen til noe nyttig, skal på nav og kikke litt rundt der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble visst ikke til at jeg la meg gitt... Og nå nettopp ringte en veninne og lurte på om jeg hadde lyst å komme NU og være til kvelden.. Forsåvidt greit, så kan hundene bli vandt til å være alene hele dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å! Takk for besøket Meteora :)

Igår var jeg i oslo, jeg dro tidlig hjemmefra og kom hjem alt for sent (Stakkars dyrene mine..) Men det hjalp, jeg ble i bedre humør med en eneste gang, dog veldig trøtt...

Kom hjem og gikk en tur med dyra før jeg kom meg i seng med en eneste gang... Jeg våknet en gang ut på natten av en ekkel leke som lå ved siden av meg og lille bebin som hadde lyst til å leke.. Og den dårlig samvittigheten tok over og jeg kastet den frem og tilbake noen ganger da :fnise:

Idag skal jeg bare vaske klær og rydde her inne, før jeg tar meg en tur til sentrum og handler litt mat og slikt diverse! Det trengs, jeg må rydde hunderommet ordentlig, og mitt eget og har endel klær å vaske.. Og jeg lurer på om de jeg leier hos var innom her igår jeg? Det lå post på trappen min, men tingen er at døren min inn til soverommet holder jeg lukket hele tiden siden jeg vil ha det kaldt, men når jeg kom hjem var den på gløtt? Og jeg vil IKKE ha noen på soverommet mitt, jeg anser det som svært privat.. Hmm, jeg får se ann om de sier noe da.

Og vel, jeg fikk ikke sutre om den valpen jeg ville ha så lenge.. Til uken kommer det en ny en, men som bare skal være her på boarding.. Han har ikke hatt det optimalt i sitt forrige hjem og må lære å bli stueren, og må lære litt dvs grunnlegende øvelser, og hvilket annet sted passer han bedre inn enn her da?

Det eneste må være at mine ikke helt kommer til å synes han er så veldig kul, de er veldig rasebevisste og han er jo langt ifra noe lignende dem.

Men nå må jeg komme igang med :husarbeid: også komme meg ut med hundene litt, og ta en tur inn til sentrum.. Jeg kjenner sulten breer seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Annonse

Jeg er så veldig alene.

Jeg skal begynne på skolen igjen visst, på både godt og vondt... Jeg fikk et veldig angstanfall litt tidligere idag, der jeg begynte å gråte og riste og brukte lang tid på å roe meg ned igjen.. Og jeg følte at jeg måtte snakke med noen og plutselig slo det meg at jeg egentlig ikke har noen å snakke med det om... Bestevenninen min har falt litt "ut" de siste ukene, vært kort og jeg vil ikke plage henne med mine problemer, hun begynner snart på folkehøyskole og jeg vet livet hennes er så godt nå.

Og jeg har egentlig bare henne. Eller hadde bare henne... Akkurat nå har jeg ingen, ingen jeg kan snu meg til når dagen har vært vanskelig, når verden er imot meg og jeg bare er redd for alt... Ingen som jeg kan dele mine innerste tanker med, mine redsler... Jeg har ingen venner, jeg har en bestevennine og noen få bekjenter. Jeg har ingen familie jeg kan støtte meg til hvis noe går galt.

Akkurat nå gjør det vondt å tenke på det, tenke på hvor ensom jeg egentlig er... Men jeg er egentlig vandt til det, på hverdagen så er det kansje best? Jeg har flyttet mye, spesielt når jeg var ung og jeg er ikke så flink til å bli kjent med nye folk, og i min gamle klasse ble det spøkt med at russenavnet mitt ble IceQueen.

En annen ting som er vanskelig om dagen er forventninger. Noen har så store forventninger til meg, høye tanker... Gjerne folk som bare har møtt meg engang som saksbehandlere og sånt.. Da har jeg lyst å skrike ut at jeg bare er 19 år! Jeg får alltid høre at jeg er så moden, så voksen... Hva annet kan man egentlig forventet når man flytter ut som 15 1/2?? Herregud... Noen ganger så har jeg lyst å bare kunne være 19 år.. Å slippe å måtte bekymre meg om alt som jeg må... Å kunne ha venner og være tenåring.

Men sånn er det ikke... Da jeg gikk i 10 klasse på ungdomskolen var jeg utplassert på et eldresenter, og en eldre dame sa til meg flere ganger at øynene mine var gamle.. At de allerede hadde opplevd så mye.

Hun skulle bare ha visst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vondt å høre at du har det sånn. Jeg kjenner deg ikke, men du må bare sende meg en pm eller slikt, om du skulle føle for det :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå.. Takk Meteora :klem: Vanligvis så går det veldig greit, jeg trives godt alene og slikt, men noen dager er litt vanskeligere, spesielt når jeg har noe som venter på meg som feks skole som kan skape litt angst.

Idag når jeg stod opp var jeg mektig irritert... TO ganger hadde mine huseiere vært og banket på døren min! Klokken var halv et når jeg stod opp, om jeg så har lyst å sove hele dagen så har jeg faktisk lov til det! Jeg LEIER her, mitt eget sted og jeg bestemmer selv over livet mitt, ingen andre... Det er søndag og jeg begynner ikke på skole før om noen uker enda (Eller.. Okay, litt overdrevent en uke og noen dager.) Og det betyr at jeg har enda ferie.. F-E-R-I-E!

MEN.. De er også verdens koseligste så jeg klarer bare ikke å kjefte på dem.. Når noe sånt skjer er jeg så flink til å bare nikket og smile og sprekke inne i meg... Og når jeg har latt det gå litt for mange dager med slike ting så får jeg en ekstremt dårlig dag da alt bare hopper seg opp inne i meg.

Også har mitt kjøretøy dødd igår.. Eller, den har blitt litt syk. Veldig veldig smart siden jeg har legetime imorgen og egentlig endel viktig å ta opp :(

På hundefronten så går alt fint, den ene tispen min har fått løpetid så hun står ute i hundegården med T2 mens jeg har en overvill hannund inne, som har begynt å skjønne hva det går ut på!

Idag må jeg ta et skikkelig skippertak og rydde og vaske her.. Spesielt hunderommet og stuen trengs, og selvsagt kjøkkenet.

Dagsplan; Begynne med hunderommet, rydde og sette i orden der, før jeg lufter og begynner da på stuen. Der er det å rydde gulvet (Hundeleker og ting villemann har dratt rundt på..) Før jeg støvsuger- vasker gulvet der og. Så er det kjøkkenet, begyne med å sette på plass det jeg vasket opp i går, vaske opp på nytt, kaste alt unødvendig, vaske komfyr, støvsuge gulv og vaske gulvet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Å. Jeg er forelsket i en bok.. Har lest ferdig Twilight nå, og irriterer meg at

1.- Det er søndag og bibl ikke er oppe

2.- Scooteren min har dødd og jeg kommer meg ikke ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

Igår klarte begge tispene mine å komme seg ut av hundegården og det ble baluba når hun skremte kanine til naboen gitt.. Den ene stakk avgårde og kom tilbake først på kvelden, etter mange timer med tårer leting og tlf samtaler. Men nå er hun trygt tilbake og alt var greit. Trodde jeg... Tispe nr to , som nå er høyløpsk fant plutselig ut at hun skal på mannejakt, hva gjør man da? Joda, man KLATRER ut av en hundegård på 180 høyt!!! Dumme tispeskinnet!!! I tilleg har jeg en hannhund ved siden av meg som synger veeeldig og er veldig kjærlighetsyk, når han først fant ut hva løpetiden var for noe.

Så nå får de være inne i huset sitt når jeg ikke er hjemme, jeg tørr rett og slett ikke noe annet.

Ellers så har jeg funnet ut at det går faktisk tog her til skolen, hele to tog hver dag går det fra stasjonen i nærheten her.. Yey! Men da er ihvertfall vinteren og skolen reddet, selv om jeg kommer sinnsykt sent hjem osv.. Men det er mørkt uansett og jeg har en utrolig grei nabo som har sagt han kan slippe ut hundene når han kommer hjem.

Også har den teite fryseren min gått i stykker!! Den er nede i kjelleren, hvor jeg sjeldent er så når jeg gikk ned der for å ta opp noe middag til meg så jeg at ALT jeg hadde der nede var jo ødelagt :( Da ble jeg irritert gitt... Godt jeg ikke skal møte folk idag, fordi dette har vært en ekstremt dårlig da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å! Det er så typisk... Skulle ut og hente en av hundene og hvem kommer ut og skal snakke da? Joda, han ene kjekke som bor her... Selvsagt den dagen jeg ser ut som en dass, som jeg ikke har på meg bh, skitten tshorte etter mislykket bakeforsøk og null sminke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...