Gå til innhold

Kjæreste ute og reiser.


AndyPandy

Anbefalte innlegg

Heisann!

Sittet her en stund å lurt på om jeg ville skrive inn eller ikke.

Det er vel helst for å høre om andre kanskje opplever slikt innimellom, og tenker på det samme som meg.

Kunne vertfall trengt å høre noe som helst egentlig.

Du skjønner, jeg har nettop blitt sammen med en uturlig jente for 1 måned siden, ca. Kjent henne lenge og har dannet

et ganske fast forhold, synst da jeg.

Ihvertfall, hun er nå i Sverige med sin besteveninde, og nyter da tydlivis festlivet.

Akkurat det hjelper ikke stort på min, nesten-i-overkant sjalusi.

Jeg kan ikke ringe henne, for hun må betale for samtalene, og har ikke penger på kortet =/

Men får en melding på nett nå og da. I dag foreksempel. Der hun forteller, hun er på barer, fester osv.

Forleden dagen ringte hun meg når de to alene var på vei hjem i fra sentrum fra en fest, de hadde møtt på

"noen ekle typer", så gikk dem.

Jeg må si jeg aldri har vert så bekymra i hele mitt liv, spesielt for henne.

Jeg sitter med vond magefølelse på at noe kommer til å gå galt.

Hun og veninda er ute alene på byen, er veldig attraktive, og går alene hjem.

Klarer bare ikke å roe meg. Dem har nettop reist og blir der over en veke til.

Jeg må si jeg er ikke er redd hun kommer til å være utro.

Stoler 100% på henne.

Hun er da veldig hyggelig og lett å snakke med, så hun har ingen problemer med å bli kjent med folk der, eller

vere litt for hyggelig (da tenker jeg på å foreksempel si "ja" til å bli med på en annen fest)

Men som sagt, forholdet er ganske ferskt, så jeg klarer bare ikke å IKKE ver skeptisk,

selv om jeg kanskje burde holde roen.

Er mest redd for at noe vil skje med henne, eller at forholdet skal ta en annen vei...

Rett før hun reiste, var jeg mye med henne, hun sov hos meg og vi hadde det koslig.

Snakket i time etter time om hverandre og hvordan vi så på forholdet.

Hun var fint intressert i å fortsette, samme er jo selvfølgelig jeg.

Snakket like mye om hvor sjalu vi kan bli, hehe =)

Skriver ikke for å få trøst, sympati eller noe. Vil bare høre noe som helst! Noe som kan hjelpe meg å få roen?

Kommer til å sitte her "shaky" i en veke til visst jeg ikke kan finne noe, hehe.

Hun vet veldig godt hvor sjalu jeg blir, hvor lite jeg liker at hun fester alene med litt "eldre" folk osv.

Så vet ikke om det skal "forsikre" meg, at hun sier fullt og ærlig ut, at hun er å fester mye med folk hun ikke kjenner engang,

eller om jeg burde ver mer urolig?

Vil hun skal ha det gøy, kose seg å feste som hun vil!

Men det er ikke akkurat en sikker plass å vær, i sverige, ung og vakker, beruset og

ikke minst, alene med EN veninde som deretter må GÅ hjem alene etter fest (godt beruset antar jeg).

Er veldig redd, usikker, urolig og bekymret.

Kunne trengt noen råd i det hele tatt.

Takk for at du leste =) Skrev det litt på direkten, så gjentok gjerne noe fler ganger, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forklar gjerne videre på hva du mener der. Hvilke "holdninger" her er ikke bra da?

Det er ikke pga hun jeg er bekymret, så og si, men pga hva som kan skje med henne når hun er alene ute.

Fair enough, har ingenting imot det generelt, men da er hun ute med folk som man kjenner vertfall. Ikke en bunch med ukjente svensker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elfrida

Hvor gammel er hun? Og har du grunn til å tro at hun ikke klarer å ta vare på seg selv? Pleier hun å gjøre 'dumme' ting i fylla?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Heisann!

...

Så vet ikke om det skal "forsikre" meg, at hun sier fullt og ærlig ut, at hun er å fester mye med folk hun ikke kjenner engang,

eller om jeg burde ver mer urolig?

Vil hun skal ha det gøy, kose seg å feste som hun vil!

Men det er ikke akkurat en sikker plass å vær, i sverige, ung og vakker, beruset og

ikke minst, alene med EN veninde som deretter må GÅ hjem alene etter fest (godt beruset antar jeg).

Er veldig redd, usikker, urolig og bekymret.

Kunne trengt noen råd i det hele tatt.

Takk for at du leste =) Skrev det litt på direkten, så gjentok gjerne noe fler ganger, hehe.

Det går bra!

- og går det ikke bra, er det ikke noe du kunne ha gjort med det uansett.

Hvis du vil miste henne, så må du gjerne begynne å mase om sjalusi eller bekymring. Skikkelig turn-off, spør du meg.

Høres ut som hun er en fornuftig og selvstendig dame, vær glad for det du.

Festingen kommer du til å være sjeleglad for neste gang du blir invitert på utdrikkingslag. Siden hun vet hvordan det er, vil hun bekymre seg mindre for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du MÅ roe deg heeeelt ned:)

Jeg dro til Mallorca en uke med en venninne sommeren 2006, bare to mnd etter jeg møtte min forlovede.

Det er den verste uka i mitt liv. Jeg var ikke innom en bar eller pub den uka og det eneste jeg tenkte på var å komme hjem til han igjen.

Det er DEG hun er sammen med, så sjalusien din er nok ubegrunnet.

At det skal skje henne noe? Neppe, hun har tatt vare på seg selv til nå, og om det skjer noe er det ikke noe du kan gjøre for å forhindre det. Å bekymre seg for det vil bare ta energi, deal med det OM/HVIS/NÅR det skjer.

La jenta kose seg. Begynner du å pese om dette, så mister du henne kanskje.

Som flere her sier at sjalusi er turn off, og ingen liker å bli kontrollert.

Jeg forstår du er bekymret for henne, men finn på noe selv. Ha det gøy, vær med kompiser, gå på bowling, kino, besøk venner og familie, reis bort i helgen. Ikke sitt hjemme å vent på sms. Plutselig er hun tilbake igjen, og du vil le av hvor teit du var som brukte hele uken på å bekymre deg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neinei, ikke sånn jeg mente det. Vi snakka sammen om allt mulig, og sjalusi var faktisk et emne hun tok opp. Vi snakket fint om det, var ikke noe stress fra noen sin side.

Ja, hun har hatt tendenser til å gjøre "dumme" ting i fylla før. Litt for dumme, hehe :P

Men tenker ikke på det, hun er veldig voksen for alderen nå. En av tingene jeg liker best med henne.

Er ikke redd for at hun skal være utro, men at noen skader henne på noe som helst vis.

Hun er 16, blir 17.

hehe, ja, det er vel sant =)

Ikke misforstå meg, er ikke en "jævel" med dritt holdninger. Er enkelt og grett bare bekymret for hun, men føler det sterkt nok til å tenke på det hele tida.

Vil bare høre om noen kanskje hadde noe "beroligende" å komme med, eller lignende historier/erfaringer.

Takk så mye =)

Endret av AndyPandy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...