Gå til innhold

Kyllingpizza... Og fruktsalat :)

Tuddelidu

Anbefalte innlegg

Gjest Minnie Emmerdale
Se det!! :)

Med ta-hva-man-har-metoden, vil min salat bli bestående av poteter, poteter ,ketsjup og poteter :)

(Burde jeg handle??)

Men savner fremdeles noe tøfft å putte oppi... :-?

Bør kanskje også opplyse om at jeg er alkoholfri :)

Forutsetningen for å lage variert mat er ett godt utvalg av råvarer. Og slik som du snakker nå virker det som om du er ute etter å latterliggjøre de som gir deg råd. "Bør jeg handle"- hva er det for slags tullprat? Har du ikke råvarer må du jo handle, skjønner du virkelig ikke det selv?

Tør/vil du ikke bruke alkohol kan du bruke ulike typer fruktjuicer.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Étoile

Sukkerlake kokt på vann, sukker og kumquat er også veldig godt i fruktsalat.

Når jeg lager kyllingpizza bruker jeg ofte litt BBQ saus i tomatsausen-kjempegodt til kylling! Og mais, purre og ananas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Minnie:

Dette var ment som et "muntert sinnslag" i innlegget mitt, men for all del, vil du kritisere alt jeg skriver, så gjør det... Prøver ikke å latterliggjøre noen, og det tror jeg de aller, aller fleste her inne skjønner (men tydeligvis ikke du, da...) For, uansett hvor dum/amaørmessig du måtte tro jeg er, så skjønner jeg faktisk at jeg trenger råvarer for å lage noe. FAKTISK!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TUDDELIDU:

Ser du er ny bruker på Kvinneguiden.

Tenker du får et godt inntrykk med så mange seriøse svar??

Noen kan ganske enkelt ikke dy seg.

Bær over med dem....

Helt patetisk at noen gidder og svare på den frekke måten som de gjør.

SKAM DERE! :evil:

Barbie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Heia Barbie :)

Er faktisk ikke helt fersk :)

var her en god stund som gjest før jeg gadd å få registrert meg... Men skal være med på at det er forferdelig mange useriøse svar her, og at, synes iallefall jeg, det ødelegger en del. Her var jeg for eksempel bare ute etter nye forslag til å "spice opp" en fruktsalat, og til en god pizza (med en god bunn, folkens!! Vil ha oppskrift på det også :) ), men istedet blir jeg "overøst" med kommentarer om hvilken dårlig kokk jeg er, ja, faktisk så dårlig at jeg bare skal la være å lage mat heretter. :(

Ikke akkurat det jeg trodde jeg ville få høre da jeg bad om noe så simpelt som dette...

Men siden noen her tydeligvis mener at de alltid har rett, og at andre ikke får stille spørsmål og etterlyse tips, så bør visst jeg bare holde kjeft heretter. (Ikke det at jeg kommer til å gjøre det, altså :) )

Allikevel har jeg jo også fått mange gode tips også, og dem takker jeg selvsagt for :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Minnie Emmerdale

Problemet er at du ikke legger frem spm. dine på en skikkelig måte. Du ender hver setning med ett ikon og får hvertfall meg til å lure på om dette er ment seriøst eller ikke.

Jeg har postet massevis av svar her på M&D og gir villig vekk tips om hva det skal være så bare spør, men gjør det ordentlig.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan folk velger å formulere innleggene sine, er opp til dem.

Vil du ha et forum med korrekte spørsmålsformuleringer og uten fargeg og smilies, så får du lage deg ditt eget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriver vel hvordan jeg vil, og med så mange ikoner jeg vil vel??

Og dessuten trenger du jo ikke svare da, hvis det plager deg sånn, eller hvis det "virker så useriøst". Det er faktisk valgfritt om du vil svare på innleggene her inne, Minnie, og hvis du ikke har noe positivt å si til/om folk, så kan du vel likegodt la være? Iallefall når det gjelder en slik liten filleting.

Mener nå jeg...!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig!

Ikke alle kan formulere seg like godt.

Det viktigste burde vel være at folk skjønner hva som blir sagt?

Fin pus du har,forresten.. :wink:

Barbie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, ønsker meg en sånn en... Vill ha en pus... :)

Dette er et diskusjonsforum. For meg er dette som et slags #fristed" der jeg skal kunne skrive det jeg vil, hvordan jeg vil, på den måten jeg vil. Grammatikk, rettskrivinger og fine formuleringer får jeg nok av på skolen (ja, for jeg er ikke eldre). Det er ikke det at jeg ikke kan skrive "ordentlig", men jeg synes ikke det trengs her. Er jeg glad, så lager jeg smilefjes. I massevis!! Og det synes jeg da virkelig at jeg skal få lov til uten at andre skal blande seg opp i det!!

BLÆ sier jeg bare, dette ble en skikkelig teit tråd, så det blir nok ingen pizza på meg i kveld nei!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg, Tuddelidu... Det er ikke alltid så enkelt og greit her inne. Håper du får en fin kveld for det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke en direkte oppskrift på kyllingpizza, men var på Rio pizza her i byen og fikk en skikkelig god en. Tomatsaus med marinerte kyllingbiter, ananas og masse peanøtter på..og ost da.

Finnes sikkert utallige varianter. Tacopizza med kylling istedetfor kjøtt er også godt, og masse knust nachos på toppen.

Fruktsalat..ja..trenger ikke være såå omfattende.

Lagde en skikkelig god en med helt vanlige frukter: eple, banan, appelsin, druer, ananas og kiwi. Helte på litt lake av vann/sukker og sitron. Ekstra god smak ble det med knuste nøtter og rosiner oppi. For å få den mer sommerlig kan du jo toppe med ferske jordbær og melon f. eks og ha mynte oppi.

Masse muligheter..og servere med is/vaniljesaus ved siden av. NAM!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En veldig god og enkel fruktsalat er mango (pass på at den er moden) og banan. Ha litt lake av sitronsaft, sukker og vann over så bananen ikke blir brun, og dryss evt litt finhakket sitronmelisse over.

mvh

Fløyel

- som oppfordrer alle til å kjøpe Max Havelaar-bananer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er peanøtter på pizza godt? :)

jepp, iallefall på kyllingpizza...kan ikke garantere at det vil passe på alle pizzaer :blunke:

Ja, ellers så har MIO en knallgod pizza med røkt kalkun og en slags hvit dressing under i tillegg til tomatsaus og mozarella ost.

Kanskje du kunne teste ut den og få noen flere ideer?

Bare et tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mener du da Mia pizza..? :) Prøvde den for noen dager siden, den smakte godt, men litt rart, på en måte... Hmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinn
Se det!! :)

Med ta-hva-man-har-metoden, vil min salat bli bestående av poteter, poteter ,ketsjup og poteter :)

(Burde jeg handle??)

Men savner fremdeles noe tøfft å putte oppi... :-?

Bør kanskje også opplyse om at jeg er alkoholfri :)

:ler::ler::ler:

må bare si jeg lo godt da jeg leste dette

ironi er en god ost... :blunke:

og ingenting er som å sitte med et tomt kjöleskap og ha lyst på noe godt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drister meg til å dele min Fruktsalat i fløtesaus med dere. Den er kjempegod. Jeg lager den mest på slump men pleier å bruke: 1 banan, 1 eple, 1 appelsin, grønne el blå druer eller begge deler, 3-4 herm. fersken, 1 bx ananas i biter, , hakkede valnøtter el hasselnøtter.

Frukten deles i biter. Druene deles i to (el mer) og steinene fjernes. Kan være lurt å ta banan og eple til slutt så slipper du at det blir så brunt.

Stivpisk 1,5 dl kremfløte tilsatt litt revet muskatnøtt. Ha i en pose majones og rør godt sammen. Hell sausen over frukten og bland godt.

Den blir best om den får stå noen timer i kjøleskap og trekke før servering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...