Tuddelidu Skrevet 26. mai 2003 #1 Skrevet 26. mai 2003 Heia!! Har noen en oppskrift på en god kyllingpizza til meg..?? Og kanskje en liten fruktsalat..??
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 26. mai 2003 #2 Skrevet 26. mai 2003 Innlegget slettet - useriøst. Tusenfryd - moderator
Silfen Skrevet 26. mai 2003 #3 Skrevet 26. mai 2003 Noen tar ordentlige brukere seriøst. http://www.matoppskrift.no/sider/link.asp?ID=807 Hmm. Den siste linken fungerte visst ikke. Men om du søker på fruktsalat inne på matoppskrift.no, kommer det opp en hel rekke med ulike og eksotiske fruktsalater.
Lula Skrevet 26. mai 2003 #4 Skrevet 26. mai 2003 Hvorfor skulle ikke noen kunne svare seriøst på dette?
MissiS Skrevet 26. mai 2003 #5 Skrevet 26. mai 2003 Kyllingpizza har jeg aldri laget, så der kan jeg nok ikke hjelpe. Men hva slags fruktsalat tenkte du på? Sånn med krem eller mer himmelsk lapskaus? MissS Sånn kaller vi ikke hverandre her. Deler er slettet. Tusenfryd - moderator
Gjest Lea Skrevet 26. mai 2003 #6 Skrevet 26. mai 2003 Jeg liker STERK pizza og marinerer kyllingbiter i en blanding av olivenolje og kraft fra jalapeños+ krydder. Pizzabunnen lager jeg som vanlig og legger på stekte kyllingbiter, løk, mais, paprika, tomater i skiver og jalapeños. Og ost da selvfølgelig. Den staseligste fruktsalaten lager du ved å dele en ananas på langs og hule ut begge halvdelene. Kutt opp fruktkjøttet, bland med biter av kiwi, epler, melon, appelsin, banan og gjerne hakkede nøtter og sjokolade. Server med krem eller is.
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 26. mai 2003 #7 Skrevet 26. mai 2003 Hvis noen er så klønete at de trenger oppskrift for å lage en fruktsalat har de uansett ikke noe på ett kjøkken å gjøre. Og hvem himler med øynene når man ber om oppskrift på en kyllingpizza?! Minnie
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 26. mai 2003 #8 Skrevet 26. mai 2003 kraft fra jalapeños-kraft Mener du kraft fra syltede jalapenos? Minnie
Tuddelidu Skrevet 26. mai 2003 Forfatter #9 Skrevet 26. mai 2003 Minnie: Hvorfor i all verden skulle jeg ikke kunne få et seriøst svar på dette?? Nå henger jeg virkelig ikke med!! :-? Forøvrig spiller det ikke så stor rolle hva slags fruktsalat det er, jeg vil bare ha fruktsalat jeg. (Ikke bare opphakket frukt da, selvfølgelig, det skal til og med jeg kunne klare og lage, men med noe tøfft oppi )
Gjest Lea Skrevet 26. mai 2003 #10 Skrevet 26. mai 2003 Mener du kraft fra syltede jalapenos? Selvfølgelig Men jeg rettet den i det øyeblikk du siterte meg! Gikk bare litt tregt akkurat da..
Lula Skrevet 26. mai 2003 #11 Skrevet 26. mai 2003 Hvis noen er så klønete at de trenger oppskrift for å lage en fruktsalat har de uansett ikke noe på ett kjøkken å gjøre. Nei, JEG trenger virkelig ikke oppskrift på fruktsalat. Ikke på en helt enkel salat med bacon, rødløk, krutonger, tomat, hardkokt egg og bladpersille heller! Men det er da virkelig noen som legger dem ut i forumet her og tydeligvis mener at det er nyttig info!!! Jeg skjønner ikke hvorfor noen trenger oppskrift på helt enkle ting, men ikke alle er like drevne på kjøkkenet. Ber man om oppskrift på noe så er det vel fordi man føler seg litt usikker på hvordan det skal gjøres, og kanskje vil ha tips til andre ingredienser enn man vanligvis bruker selv. Og hvem himler med øynene når man ber om oppskrift på en kyllingpizza?! Hvorfor bry seg med det da?
Tuddelidu Skrevet 26. mai 2003 Forfatter #12 Skrevet 26. mai 2003 Som i jeg sa i sted så mente jeg ikke bare "hakket" frukt i en bolle, men anskje noe litt mer spennende. Nye ting å putte oppi, spennende frukter, bare nye forslag!! Dessuten så himler jeg med øynene så mye jeg vil, når jeg vil, til og med når jeg spør etter en pizza. For øvrig var det ikke ment som en vanlig himle med øynene, men som... ja, gidder ikke forklare engang, for jeg trenger ikke forklare det,. Så det så!! Hvor flink jeg er til å lage mat eller ikke, det må vel være det samme, for mat må jeg ha uansett, og det krever nesten at jeg beveger meg i retning kjøkkenet. Så, hvis jeg ikke kan lage mat, da (det var forsåvidt dine ord...), så må jeg jo lære det på et vis, og hvorfor ikke spørre etter oppskrifter da?? Eller er KG, mat og drikke bare for dem som er så flinke til å lage mat at de egentlig ikke trenger det? Hva er i så fall poenget??
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 26. mai 2003 #13 Skrevet 26. mai 2003 Lula- grunnen til at jeg la ut oppskriften på Cobbsalad var fordi den er utrolig smakfull samt at den ikke er vanlig å lage i Norge. Alle kan lage en salat- men det gjelder å finne nye kombinasjoner hele tiden og prøve ut nye ting. Dessuten er Cobbsalad slik de serverer den på The Boathouse eksepsjonelt god. Minnie
Tuddelidu Skrevet 26. mai 2003 Forfatter #14 Skrevet 26. mai 2003 Nå føler jeg virkelig at hele forumet ser på meg som den lille kløna som ikke engang klarer å lage en liten fruktsalat... :cry: Men det er ikke sant så!! Derfor må jeg bare få si en gang til, at jeg bare er ute etter noe litt mer spennende enn denne vanlige fruktsalaten. Men siden jeg ikke har noen oppskrift, har jeg heller ikke noe annet navn på den enn en fruktsalat... Så da så...
Lula Skrevet 26. mai 2003 #15 Skrevet 26. mai 2003 VELDIG original kombinasjon i den salaten du Sorry Milla, ser ikke helt at den er så unik. Synes du dette er en spesiell kombinasjon blir jeg jammen skuffet over deg, siden du hevder å være en racer på matlaging. Kan du legge ut noe så ordinært så må vel andre kunne få spørre om noe som er like oridinært uten at du skal rakke ned på dem?
Silfen Skrevet 26. mai 2003 #16 Skrevet 26. mai 2003 Så det er greit at du legger ut helt enkle oppskrifter, mens andre ikke får spørre etter dem? :yy: :skjegg: :fy:
Gjest Lea Skrevet 26. mai 2003 #17 Skrevet 26. mai 2003 Kanskje vi skulle konsentrere oss om å hjelpe til med oppskrifter i stedet for å konkurrere om hvem som er best/verst på kjøkkenet? Temaet er: Oppskrift på kylling-pizza og fruktsalat Lea
Retz Skrevet 26. mai 2003 #18 Skrevet 26. mai 2003 Nå føler jeg virkelig at hele forumet ser på meg som den lille kløna som ikke engang klarer å lage en liten fruktsalat... Men det er ikke sant så!! Så, så, du er ikke den eneste. Hva skal man forresten med fruktsalat når det finnes iskrem?
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 26. mai 2003 #19 Skrevet 26. mai 2003 Nå føler jeg virkelig at hele forumet ser på meg som den lille kløna som ikke engang klarer å lage en liten fruktsalat... :cry: Okay here goes: en fruktsalat lages etter ta-hva-man-har metoden men for å gjøre den mer spennende kan du forsøke ulike typer melon, nøtter, revet sjokolade, stjernefrukt som er lagt i ørlite sukkerlake, jordbær er alltid godt og hva med å dryppe over litt Cointreau (fransk appelsinlikør)... vodkamarinert vannmelon kanskje? Iskald tykk vaniljesaus hører med. Minnie
Tuddelidu Skrevet 26. mai 2003 Forfatter #20 Skrevet 26. mai 2003 Se det!! Med ta-hva-man-har-metoden, vil min salat bli bestående av poteter, poteter ,ketsjup og poteter (Burde jeg handle??) Men savner fremdeles noe tøfft å putte oppi... :-? Bør kanskje også opplyse om at jeg er alkoholfri
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå