The Kitten Skrevet 30. januar 2012 Forfatter #7601 Skrevet 30. januar 2012 Egentlig skal jeg øve til fremføring i morgen, men det er mye hyggeligere å skrive oppdatering fra Bordeaux. Fredag spiste venninnen min og jeg formiddagsmat ute på en kafé, før vi gikk rundt i byen. Vi var i en katedral, og i en bokhandel. Det fant vi blant annet en bok om toaletter rundt omkring verden. Kjæresten hennes kom og møtte oss der, og vi avtalte å møtes til middag om kvelden. Vi endte på en kjempekoselig italiensk restaurant, hvor jeg fikk skryt for fransken min. Etter å ha spist, gikk vi for å ta en øl. Vi satt ute, og inne viste de filmen "127 Hours" som vi begynte å diskutere. Da venninnen min gikk på toalettet, fant jeg ut at det var passende å spørre kjæresten hennes hva han ville valgt av å kutte av seg armen eller drikke kun urin resten av livet. Kan dere forstå hvorfor han så rart på meg? Forresten så ville han ha kuttet av seg armen. Han var forresten veldig hyggelig, og enkel å snakke med. Han er oppvokst i Houston, der jeg bodde og i tillegg har han vært i Caen, som barn.
mia83 Skrevet 30. januar 2012 #7602 Skrevet 30. januar 2012 Morsomt bok. Og morsomt spørsmål. Høres ut som en fin tur
The Kitten Skrevet 1. februar 2012 Forfatter #7603 Skrevet 1. februar 2012 Tid for siste del av reisereferatet. Lørdag traff jeg venninnen min og kjæresten hennes på formiddagen. Vi var oppe i et klokketårn, og fikk en nydelig utsikt over byen. Jeg kom gratis inn siden jeg er stuident i Frankrike. Deretter spiste vi formiddagsmat på en kafé, hvor jeg spiste en kjempegod salat. Lørdag ettermiddag, var jeg på vinskole. Det var utrolig moro. Først hadde vi litt teori, som stort sett var ting jeg hadde hatt fra før. Deretter fikk vi lukte på forskjellige prøver, og skulle fastsette hvilken familie de tilhørte. Jeg trodde det skulle være enkelt, men det var skikkelig vanskelig. Til opplysning er vin inndelt i "familier" bl.a de som lukter/smaker blomster, krydder, mineralet etc. Det mest spennende var vinsmakingen. Jeg lærte at man skal lukte to ganger på vinen. En gang før man roterer den rundt i glasset, og en gang etter. Grunnen er at aromaen endrer seg etter at vinen er rotert. Jeg lærte også at jo eldre en vin er, jo mørkere er den. I tillegg skal man lufte en ung vin, men en gammel vin skal ikke luftes. På kvelden var vi igjen ute og spiste middag samme. Vi begynte å snakke om ting vi har smakt, og jeg sa jeg hadde smakt kamel. "Det smaker litt som hestekjøtt" sa jeg. Det synes de var veldig morsomt, for de kunne aldri sett for seg at man spiser hester.
The Kitten Skrevet 6. februar 2012 Forfatter #7605 Skrevet 6. februar 2012 Jeg har en ting jeg lurer på. Det var to stykker i klassen, som kjøpte julegave til professorene våre. De ga gavene på vegne av hele klassen, uten å ha snakket med noen andre om det. I utgangspunktet en veldig fin tanke, og ikke noe jeg har problemer med å være med å spleise på. Det jeg stusser på, er hvordan i alle dager de har klart å bruke 1300 kr, på 3 små pyntefigurer? Det blir over 400 kr per figur, og ikke var de særlig pene heller. Er det riktig at alle skal betale like mye, når de velger noe dyrt, uten å snakke med resten av klassen om det?
*appifany* Skrevet 6. februar 2012 #7606 Skrevet 6. februar 2012 Tror jeg hadde forlangt å se kvittering før jeg betalte noe som helst. Hadde det stemt så kanskje.
The Kitten Skrevet 6. februar 2012 Forfatter #7607 Skrevet 6. februar 2012 Tror jeg hadde forlangt å se kvittering før jeg betalte noe som helst. Hadde det stemt så kanskje. Så det er ikke bare meg som synes det er rart?
Gjest Caitlin Skrevet 7. februar 2012 #7608 Skrevet 7. februar 2012 Syns sånne ting kan diskuteres og avtales både i forhold til HVA man skal kjøpe og PRIS før man kjøper
mia83 Skrevet 7. februar 2012 #7609 Skrevet 7. februar 2012 Jeg er enig med deg Beib! Er ikke alle som er interessert i å være med på å gi gaver heller faktisk. Og iallefall ikke så dyre og tydeligvis i tillegg stygge ting.
*appifany* Skrevet 7. februar 2012 #7610 Skrevet 7. februar 2012 Nei, kitten, det er ikke bare du som tenker sånn. Men så er vi jo nordmenn, kanskje det er en annen kultur for slikt i Frankrike ?!
The Kitten Skrevet 7. februar 2012 Forfatter #7611 Skrevet 7. februar 2012 Nei, kitten, det er ikke bare du som tenker sånn. Men så er vi jo nordmenn, kanskje det er en annen kultur for slikt i Frankrike ?! De som har gjort dette er norske da, så tror ikke det er der det ligger.
trulta_ Skrevet 8. februar 2012 #7612 Skrevet 8. februar 2012 Jeg syns det er en uting, dem får jo lønn.
mia83 Skrevet 8. februar 2012 #7613 Skrevet 8. februar 2012 Jeg synes også det er en uting. Blir jo så læreren "forventer" å få gave hvert bidige år..
trulta_ Skrevet 8. februar 2012 #7614 Skrevet 8. februar 2012 Men husker vi kjøpte gave til læreren vår på ungdomsskolen.
mia83 Skrevet 9. februar 2012 #7615 Skrevet 9. februar 2012 Når man slutter på skolen synes jeg det er greit... vi gjør det hvert eneste år... det er litt ille synes jeg..
The Kitten Skrevet 9. februar 2012 Forfatter #7616 Skrevet 9. februar 2012 Jeg har vinterferie nå, det gikk plutselig opp for meg.
mia83 Skrevet 9. februar 2012 #7617 Skrevet 9. februar 2012 Så gøy! Skal du noe spesielt Kitten? Hvor lang vinterferie har du?
The Kitten Skrevet 9. februar 2012 Forfatter #7618 Skrevet 9. februar 2012 Så gøy! Skal du noe spesielt Kitten? Hvor lang vinterferie har du? Jeg må skrive didaktikkoppgave. Oppgaven skal være på ti sider, men vi får velge skrifttype selv. I tillegg er det slik at på fransk er det mellomrom mellom ord og dobble tegn, som kolon, utropstegn, spørsmålstegn etc. Reiser til Bergen i morgen, og skal være der til neste søndag, så har jeg enda en uke ferie. Den uken har jeg ikke noe planer.
The Kitten Skrevet 9. februar 2012 Forfatter #7620 Skrevet 9. februar 2012 Blir det godt å komme hjem litt også? Da skal jeg ta et bad. Så skal jeg treffe venner, besøke min bestemor og utsette å skrive oppgave.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå