Kamikatze Skrevet 6. november 2011 #7261 Del Skrevet 6. november 2011 Er det ikke akkurat kommet en film om dette? "Puss in booze". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 6. november 2011 Forfatter #7262 Del Skrevet 6. november 2011 Nå er jeg hjemme igjen, etter å ha reist masse i høstferien. Først var jeg i Cognac med noen i klassen, så dro jeg til Brussel alene, og deretter til Amsterdam for å besøke en kamerat der (han samme som jeg besøkte i Roma i sommer). Cognac: Vi var der fra onsdag kveld, til søndag ettermiddag. Mye av tiden gikk med på å bare nyte det å ha god plass i slottet, og å gå turer i nærområdet. Det var noen veldig fine skogsområder like ved. Slottet var veldig praktfullt. De har 14 soverom, 12 bad, 2 spisestuer, 2 stuer, kontor/bibliotek. Jeg ba spesifikt om rom med badekar. Det kuleste var imidlertid de 3 vinkjellerne. Den ene fikk vi ikke lov å ta vin fra, men de andre var det fritt frem å forsyne seg fra. Eneste vi måtte gjøre var å skrive det opp på en liste, så delte vi summen på det. Torsdagen var vi på omvisning på cognacfabrikken til Bache Gabrielsen. Vi fikk også smake cognac, så nå har jeg smakt 50 år gammel cognac. Jeg kjøpte julegave til mine foreldre og min bror. Som jeg jo ikke får med meg til Norge. Fredagen hadde vi allhelgensfest, med rebusløp. Jeg og lagkameraten min tapte rebusløpet, men det var veldig kjekt likevel. Ellers lagde vi masse god mat, og spilte en del spill på kveldene. Det ble bl.a mange runder med alias. Mitt lag, Negro Vikings, vant hver eneste gang. Søndagen bestemte jeg og et par av de andre oss for å kjøre hjem til Caen. Det var en veldg fin tur. Landskapet var utrolig vakkert med nydelig høstfarger. I tillegg hadde vi det moro med å leke "jeg har aldri" uten alkohol. Så nå kjenner vi hverandre veldig godt. Litt stress var det da vi nesten gikk tom for bensin. I Frankrike er det nemlig ganske langt mellom bensinstasjonene, og man må planlegge bensinforbruket sitt mer enn i Norge. Heldigvis ordnet det seg, og vi kom oss vel hjem. Mandagen reiste jeg til Brussel, og det skal jeg fortelle om i et annet innlegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*appifany* Skrevet 6. november 2011 #7263 Del Skrevet 6. november 2011 Nååååh, så koselig kitten gleder meg til å høre mer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 7. november 2011 #7264 Del Skrevet 7. november 2011 Selv om jeg er for søvnig til å lese innlegget til kitter, leste jeg det. Gleder meg til de snuskete detaljene fra Bruxels. Det er jo nesten som en forlenget russetid, den feri.. - øh, utdanningen der. Hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Caitlin Skrevet 7. november 2011 #7265 Del Skrevet 7. november 2011 Høres ut som litt av en opplevelse! Ikke alle har bodd på et vaskeekte slott i Cognac :gjeiper: Blir spennende å høre resten av reiseresymeet ditt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mia83 Skrevet 7. november 2011 #7266 Del Skrevet 7. november 2011 Høres kjempefint ut! Tror ikke du kommer til å glemme dette skoleåret så lett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*appifany* Skrevet 7. november 2011 #7267 Del Skrevet 7. november 2011 Hva er det egentlig med den smileyen foran "mine innlegg"??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 7. november 2011 Forfatter #7268 Del Skrevet 7. november 2011 Her kommer fortsettelsen på reisen min. Brussel: Jeg tok toget grytidlig om morningen fra Caen til Paris, og videre til Brussel. Etter å ha sjekket inn på sjekket inn på hostellet gikk jeg litt rundt i byen på måfå, uten å se noe spesielt. Så gikk jeg tilbake til hostellet, og sov et par timer. Bestemte meg så for at jeg ville se Brussel på kveldstid. Så jeg la i vei, uten kart og uten å følge med på hvor jeg gikk. Etter en god stund ser jeg på klokken, oi! den var godt over midnatt. "Kanskje jeg bør peile meg inn på riktig vei" tenkte jeg. Siden jeg ikke hadde anelse om hvor jeg var, så var jeg nødt til å spørre noen. Alternativet var enten å spørre en stor gjeng eller å spørre en fyr som sto alene. Ettersom jeg skulle spørre på fransk, valgte jeg å spørre han som sto alene. Han skulle vise meg veien, og vi gikk et kvartal eller to. Plutselig stoppet han utenfor en bygning, og sier "jeg vet ikke helt hvor det er. Så du kan bli med opp, mens jeg sjekker det på kartet." "Takk, men jeg kan spørre noen andre. Du trenger ikke stresse, og uansett venter jeg her." Han begynte å mase om at jeg skulle bli med opp, og jeg ble lei av maset. Så jeg sa "dette gidder jeg ikke, jeg går." Deretter forsøkte jeg å gå, men han sperret veien for meg. Så tar han tak i håret mitt mens han spør: "hvor skal du gå da? Du vet jo ikke hvor du bor." (Eh tosk, jeg vet hvor jeg bor, men jeg vet ikke hvor jeg er i forhold til det). Han slapp meg, og jeg svarte "det er sant, men det skal jeg alltid klare å finne." Jeg gjorde gjentatte forsøk på å gå, men hver gang sperret han veien. På et tidspunkt var jeg uoppmerksom, og da tok han et hardt tak i armen min, og forsøkte å dra meg med inn i leiligheten. Ved å slå løs på ham, slapp han taket, men han lot meg fremdeles ikke gå. På et tidspunkt lugget han meg igjen, og slo meg på siden av hodet og sa: "Du kan ikke gå rundt her alene, araberne kommer til å rane deg." "Jeg har sullet rundt i byen i flere timer, de har ikke gjort meg noen verdens ting. Det er du som slår meg, og det er du som lugger meg. Det var du som forsøkte å dra meg inn i leiligheten. Ikke minst er det du som ikke lar meg gå etter at jeg gjentatte ganger har sagt jeg vil det." Det kunne han jo ikke krangle på, og heldigvis kom det noen forbi da. Så jeg benyttet sjansen til å slå ham i brystet og dytte ham samtidig som jeg skrek at han skulle la meg gå. Så løp jeg min vei. Da jeg hadde kommet vekk et stykke, skjønte jeg for alvor hvor ille det kunne gått, og da ble jeg ganske redd. Så jeg fant en drosje, og tok den til hostellet. Så gikk jeg og la meg. På en måte er jeg glad for at det skjedde, for da vet jeg at jeg ikke fryser fast i en slik situasjon. For det har jeg gjort en gang før, og det er helt jævlig! Bortsett fra den episoden, opplevde jeg Brussel som en trygg by. Jeg var ikke redd de andre kveldene jeg var der. Del 2, kommer senere. For nå skal jeg på joggetur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trulta_ Skrevet 7. november 2011 #7269 Del Skrevet 7. november 2011 Jeg sparer Brussel til i morgen Men bodde du på et ekte slott? KULT! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 7. november 2011 Forfatter #7270 Del Skrevet 7. november 2011 (endret) det er et ekte slott! Endret 7. november 2011 av The Kitten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Caitlin Skrevet 7. november 2011 #7271 Del Skrevet 7. november 2011 Så skummelt TK, det er ikke godt å si hva som kunne skjedd om du ikke hadde kommet deg unna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trulta_ Skrevet 7. november 2011 #7272 Del Skrevet 7. november 2011 Nå har jeg gått glipp av noe, men sparer Brussel til i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*appifany* Skrevet 7. november 2011 #7273 Del Skrevet 7. november 2011 For en idiot!!!! Så bra det gikk så godt som det gikk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mia83 Skrevet 8. november 2011 #7274 Del Skrevet 8. november 2011 Det er ikke trygt å gå alene i en storby rundt midnatt nei. Iallefall bør man sjekke på forhånd hvilke strøk som er trygge. Det kunne gått riktig ille. Sånt er ikke til å spøke med nei! godt du kom deg unna! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 8. november 2011 Forfatter #7275 Del Skrevet 8. november 2011 Det er ikke trygt å gå alene i en storby rundt midnatt nei. Iallefall bør man sjekke på forhånd hvilke strøk som er trygge. Det kunne gått riktig ille. Sånt er ikke til å spøke med nei! godt du kom deg unna! Strøket var det ikke noe i veien med, de andre som var i området gjorde meg ingenting. for forresten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 8. november 2011 Forfatter #7276 Del Skrevet 8. november 2011 Brussel, dag 2: Jeg finner ut at jeg vil gå i motsatt retning av den jeg hadde gått dagen før. Like rundt hjørnet fra der jeg bodde, støttet jeg på et tegneseriemuseum. "Det kan jo være moro," tenkte jeg. Noe jeg fikk helt rett i. Etter å ha tilbragt litt tid der, gikk jeg videre til Sacre Coeur, som er en skikkelig flott kirke. Der klarte jeg å gå inn midt under en katolsk messe, på nederlandsk. Jeg kunne jo ikke gå med en gang, så jeg ble værende og hørte på. Det var ganske fascinerende, men jeg skjønte ikke så mye av det. Fra toppen av kirken var det en kjempefin utsikt, man så ut over hele byen! Ellers så jeg litt forskjellige statuer, o.l. som jeg ikke helt skjønte hva var. Kule var de i allfall! På kvelden denne dagen, bestemte jeg meg for å bare bli på hostellet, spise godteri og lese bok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mia83 Skrevet 8. november 2011 #7277 Del Skrevet 8. november 2011 Da var det vel bare en psycho-fyr da. Og dem fins det jammen meg nok av! Hadde du ikke bestemt deg på forhånd for hva du skulle gjøre? Det er spennende å utforske nye steder når man er på tur! Var du alene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 8. november 2011 Forfatter #7278 Del Skrevet 8. november 2011 Da var det vel bare en psycho-fyr da. Og dem fins det jammen meg nok av! Hadde du ikke bestemt deg på forhånd for hva du skulle gjøre? Det er spennende å utforske nye steder når man er på tur! Var du alene? Jeg hadde ikke planlagt noen ting, annet enn bosted før jeg kom dit. Spontantur, fungerer tydeligvis veldig greit når man reiser alene, som jeg gjorde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 8. november 2011 Forfatter #7279 Del Skrevet 8. november 2011 Jeg glemte å fortelle det viktigste fra kveld nummer to. På vei for å kjøpe godteri, blir jeg stoppet av en fyr, som spurte om å få facebookadressen min. Jeg ble litt forvirret, og skjønte ikke helt hva han ville, så jeg spurte. "Jeg vil bare snakke med deg." Svarte han, så jeg tenkte at det kunne jo ikke skade. Jeg måtte jo godkjenne ham etterpå, uansett. Så noen dager etterpå, hadde han lagt meg til. Jeg valgte å godta ham, og vi chattet en del sammen. Han er interessert, men det er ikke jeg. For min del er det hovedsaklig for fransken sin del, men for all del, han virker hyggelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*appifany* Skrevet 8. november 2011 #7280 Del Skrevet 8. november 2011 Nåh, det hørtes skikkelig koselig ut( jaja, ikke om han der idioten, men resten ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå