Gjest Ulva35 Skrevet 3. september 2009 #301 Del Skrevet 3. september 2009 The Kitten Så fint å "se" deg igjen Høres ut som du og moren din har hatt en alle tideres ferie og det er dere vel unt. Har du lyst hår eller? Jeg husker en gang i min pure ungdom da jeg opplevde det samme, men bare at det var i Italia. Dem var jo bare helt ville, og på toget en gang var det en gamling, som ikke bare tok på håret mitt, men begynte å tafse ellers også Jeg hadde tresko på meg, av den gode gammeldagse sorten, og la oss si det sånn at beinet hans sikkert ikke var så veldig godt etterpå Ha en fortsatt fin dag kattungen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 3. september 2009 Forfatter #302 Del Skrevet 3. september 2009 Ulva og Bahia: Jeg aner ikke hva som var så fascinerende for dem med håret mitt. Det er ikke spesielt lyst, det har sett mange med lysere hår. Håret mitt er brunt, men jeg får lyse striper i solen. Det er fint, men ikke av typen drop-dead-gorgeous fint. Det var ikke måte på hvor mye de tok seg til rette med håret mitt, men de tafset ikke ellers også. Da skulle de fått høre det. Jeg synes du var veldig modig Ulva! Han mannen fortjente absolutt behandlingen han fikk. I dag har jeg vært på biblioteket og lånt to nye bøker. "Emma" av Jane Austen, og "Heksen fra Portobell" av Paulo Coelho. Ellers har jeg brukt dagen til å hjelpe min mor med litt I kveld skal jeg gå en tur med en venninne. Ha en fin kveld alle sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 3. september 2009 Forfatter #303 Del Skrevet 3. september 2009 Jeg har tidligere fortalt at jeg er urolig for en venninne pga at kjæresten hennes virker veldig kontrollerende. Han sender henne meldinger flere ganger når hun har sagt hun skal treffe venner og spør hvor hun er og hva hun gjør på, hvem hun er med etc. Så blir han kjempesint hvis hun ikke svarer med en eneste gang. Jeg snakket med henne i kveld om det. Jeg fortalte sa det ikke er normalt å bli sint for at noen ikke svarer med en eneste gang på meldinger, og at hun burde vurdere å ta det opp med ham. Hun sa hun så poenget mitt, men så begynte hun å skylde på seg selv. "Jeg er jo veldig dårlig til å svare, og det tror jeg han vet." Sa hun. Rett skal være rett, hun kan være dårlig til å svare. Men så er det en viss forskjell på at kjæresten sender fem meldinger i løpet av et kafébesøk på halvannen time, og at jeg f.eks sender henne en melding og spør om hun vil finne på noe om noen dager. Det er ikke bare jeg som har reagert på ham en annen venninne har reagert veldig, men hun kan ha en tendens til å overdramatisere hendelser også. Jeg vil understreke at jeg aldri har møtt kjæresten hennes, så jeg vil ikke si noe stygt om ham. Jeg er bare frustrert fordi jeg prøver så godt jeg kan å si til henne at det ikke er normalt eller bra at han er så pass kontrollerende som han er. Jeg vil ikke mase henne for mye på henne. Hun har allerede sluttet å være med den andre venninnen som også er beskymret for hun har gått veldig hardt ut mot kjæresten hennes. Det er ikke lett dette her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angeleyes Skrevet 3. september 2009 #304 Del Skrevet 3. september 2009 (endret) Det er ikke lett det der. Skjønner godt at du er bekymret for venninnen din. Virker som kjæresten hennes har et veldig behov for å kontrollere henne. Det kan bli vanskelig og vondt i lengden. Du har tatt det opp med henne og det synes jeg var bra og modig gjort. Siden du allerede har gjort henne klar over at du er bekymret og hvorfor så er det kanskje ikke så mye mer du kan gjøre heller. Det er hun som må innse at han ikke er bra for henne. Du er der for henne og viser at du bryr deg og det er viktig. Har de forresten vært sammen lenge? Har han vært slik hele tiden eller har han blitt sånn idet siste? Endret 3. september 2009 av angeleyes Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 3. september 2009 Forfatter #305 Del Skrevet 3. september 2009 Det er ikke lett det der. Skjønner godt at du er bekymret for venninnen din. Virker som kjæresten hennes har et veldig behov for å kontrollere henne. Det kan bli vanskelig og vondt i lengden. Du har tatt det opp med henne og det synes jeg var bra og modig gjort. Siden du allerede har gjort henne klar over at du er bekymret og hvorfor så er det kanskje ikke så mye mer du kan gjøre heller. Det er hun som må innse at han ikke er bra for henne. Du er der for henne og viser at du bryr deg og det er viktig. Har de forresten vært sammen lenge? Har han vært slik hele tiden eller har han blitt sånn idet siste? De har vært sammen i litt over tre måneder. Ut i fra slik jeg har forstått det, har han alltid vært slik, men jeg tror kanskje det har blitt verre i det siste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angeleyes Skrevet 3. september 2009 #306 Del Skrevet 3. september 2009 De har vært sammen i litt over tre måneder. Ut i fra slik jeg har forstått det, har han alltid vært slik, men jeg tror kanskje det har blitt verre i det siste. Det er i alle fall ikke noe særlig hvis det blir verre med tiden. Da tenker jeg at han muligens kan begynne og "sjefe" over henne på andre ting, som f. eks hvem hun får lov og være venner med. Ei av venninnene mine var sammen med en slik type. De er heldigvis ikke sammen lenger for det forholdet var ikke bra for henne. Jeg har dessverre ikke noen gode råd og komme med. Synes egentlig du har taklet det bra jeg. Håper det ordner seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulva35 Skrevet 4. september 2009 #307 Del Skrevet 4. september 2009 Skjønner godt at du er bekymret for venninnen din The Kitten. Og jeg vil si at det er grunn til det også. Når man er så kontrollerene etter 3 måneder, hvordan skal det da bli i lengden? En annen ting jeg reagerte på er at hun begynner å ta på seg skylda. Ikke bra. Har vært i samme situasjon som deg. Var veldig bekymret for venninnen min(mange år siden). Hun var samboer med en som slo når han drakk, og han drakk ofte. Etter en stund begynte hun å si ting som: Jeg har kanskje litt skyld selv da. For jeg kan jo være veldig provoserende noen ganger. Ikke bra, og det innrømmer hun jo i dag mange år etter. Er enig med angeleys også: Du har sagt fra til henne hva du synes, og da er det kanskje ikke lett å vite hva mer du skal gjøre. Min venninne trakk seg etterhvert bort fra både meg og andre venninner, men i ettertid har vi snakket og blitt gode venninner igjen. Jeg synes også du var modig som tok det opp med henne. Du er en ekte venninne og ekte venninner bryr seg. Har egentlig ikke noe råd, bortsett fra at du følger med og at du bryr deg om henne. Ha en fin fredag The Kitten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trulta_ Skrevet 5. september 2009 #308 Del Skrevet 5. september 2009 2 kg eplete Jaja, du har jo ei lita stund da. Ikke lett det med venninen din. En fordel er at hun skjønte ditt poeng. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bahia Skrevet 5. september 2009 #309 Del Skrevet 5. september 2009 Håper alt går bra med venninnen din. Han høres veldig kontrollerende ut, så skjønner bekymringen din veldig. Har ikke noen gode tips å komme med, men hold oss oppdatert da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 5. september 2009 Forfatter #310 Del Skrevet 5. september 2009 for klemmer og kommentarer angående situasjonen med venninnen min. Det er godt å høre at jeg har grunn til beskymring. Altså, ikke misforstå, jeg synes ikke det er bra i seg selv. Det jeg mener er at jeg nå virkelig tror at det ikke bare er jeg som tar en fjær og får ti høns. Ulva: Jeg reagerer også på at hun legger skylden på seg selv. I tillegg unnskylder hun ham ved at han blir mer sint når han drikker. Da er det liksom alkoholen sin skyld og ikke ham. Dårlig unnskyldning spør du meg. Jeg kan også bli aggresiv av for mye alkohol, men da lar jeg heller være å drikke så mye at jeg blir en plage for andre. Trulta: Ja, hun har tatt poenget mitt, men jeg er usikker på hvor dypt det egentlig sank inn. Jeg får vel bare vente og se, det er ikke så mye annet jeg kan gjøre egentlig. Bahia: Jeg skal holde dere oppdatert på hva som skjer mellom dem. Det jeg er mest beskymret for er at han skal slå hennne. Ingen hyggelig tanke, men hvis han er en kontrollerende tulling allerede nå, så forundrer det meg ikke om han en dag slår henne også. ___________________________________________________________________ I dag sto jeg opp klokka 10.00 til strålende etter til frokost slappet jeg av med aviser, før jeg så på Dr. Phil på TV. Ser sjelden på det, for jeg liker ikke ham, men akkurat i dag så jeg da på det. Ellers har jeg vært og hentet min fantastiske vekkerklokke. Jeg gleder meg til å prøve den. Det eneste jeg stusser på er at sensoren skal være på min ikke-dominante hånd. Problemet er at jeg ikke aner hvilken av hendene mine som er den dominante. :klø: Jeg har gjort litt vært på nett og funnet ut at Gaddafi vil oppløse Sveits. I kveld skal jeg slappe av med pasta med pesto, og kanskje en kopp eplete. Jeg har jo mer enn nok som du sier Trulta. Men det går ikke an å få tak i den i Norge. Ha en fin kveld alle sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bahia Skrevet 6. september 2009 #311 Del Skrevet 6. september 2009 Den dominante hånden er vel den hånden du bruker mest, vanligvis høyre Det blir spennende å teste Jeg har også en venninne med dominerende kjæreste. Han liker ikke at hun er sammen med venninner uten han, for han ser ikke noe grunn til at han ikke kan være til stede. Eneste grunnen til å være uten han, må jo være at hun baksnakker han (i følge han). Hun er heldigvis klar over hvordan han er og bryr seg ikke så mye om det når han oppfører seg slik, men skummelt er det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trulta_ Skrevet 6. september 2009 #312 Del Skrevet 6. september 2009 Innom å legger igjen ett godtepapir en sønadagskveld... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 6. september 2009 Forfatter #313 Del Skrevet 6. september 2009 Den dominante hånden er vel den hånden du bruker mest, vanligvis høyre Det blir spennende å teste Jeg har også en venninne med dominerende kjæreste. Han liker ikke at hun er sammen med venninner uten han, for han ser ikke noe grunn til at han ikke kan være til stede. Eneste grunnen til å være uten han, må jo være at hun baksnakker han (i følge han). Hun er heldigvis klar over hvordan han er og bryr seg ikke så mye om det når han oppfører seg slik, men skummelt er det! Han høres sjarmerend ut. Det er bra hun ikke bryr seg så mye om det da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 6. september 2009 Forfatter #314 Del Skrevet 6. september 2009 Innom å legger igjen ett godtepapir en sønadagskveld... kaster du boss i tråden min? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bahia Skrevet 7. september 2009 #315 Del Skrevet 7. september 2009 kaster du boss i tråden min? Enkelte ganger er bare den der Trulta utrolig frekk Men hun er ellers veldig snill Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 7. september 2009 Forfatter #316 Del Skrevet 7. september 2009 Enkelte ganger er bare den der Trulta utrolig frekk Men hun er ellers veldig snill Ja, det var utrolig frekt. Ellers er jeg enig i at hun vanligvis er veldig snill. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulva35 Skrevet 7. september 2009 #317 Del Skrevet 7. september 2009 Hvordan står det til med kattungen i dag da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 7. september 2009 Forfatter #318 Del Skrevet 7. september 2009 I dag våknet jeg til Det var ikke så veldig kjekt. Jeg synes godt vi kunne få frem til midten av oktober i alle fall. I dag har jeg vært og hatt forelesning om amerikansk litteratur og kultur. Det veldig interessant, skjønt foreleseren snakket mest om historie og ikke om litteratur og kultur. Etter forelesningen gikk jeg og kjøpte meg en ny skjorte. Den har er rutete, mørk blå, hvit og rød, med to lommer foran på brystet. Den er i 100 % bomull, så den er veldig myk og god. Jeg hadde en rabattkupong, så jeg betalte 150,- og ikke 300 som den opprinnelig kostet. Jeg har også tatt solarium i dag for å holde på den fine brunfargen min. Ha en fin dag alle sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulva35 Skrevet 7. september 2009 #319 Del Skrevet 7. september 2009 Masse her også The kitten. Både i går og i dag. Vil ha sol her også, men håper iallefall det blir fint vær når vi skal østover Ha en fin dag du også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trulta_ Skrevet 8. september 2009 #320 Del Skrevet 8. september 2009 Måtte jo legge igjen bevis på at jeg hadde vært innom tråden din Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå