Gå til innhold

Kjære dagbok

The Kitten

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen :vinke:

Har dere hatt en fin uke? Nå kjenner jeg at det er godt det er helg i morgen :jepp:

Denne uken har jeg lært masse nytt, jeg har fått ryddet bort julen, lest ut Camilla Läckberg sin bok "tyskerungen" og sovet masse. Utrolig hvor trøtt man blir når man får forandring i hverdagen :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:vinke:

Bahia! Så kjekt å se deg. Jeg har savnet deg. :hug:

Trives du i jobben?

Var "Tyskerungen" bra? Jeg har nettopp lest "Isprinsessen" og den synes jeg var veldig bra! :jepp:

Ser du på 4-stjerners middag i år? Jeg har sett på denne uken og det har vært ganske morro. :popcorn:

Min uke har vært helt grei. Ikke dårlig, men heller ikke kjempebra. Men jeg har visstnok er veldig tøff tid fremfor meg.

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

Det har seg nemlig slik at fra jeg var 14-17 ble jeg misbrukt av en i familien. Det skjer av og til fremdeles, men nå er det ikke jevnlig.

Lenge trodde jeg at den beste måten å takle alt på var å stenge det ute, og bare godta at det skjedde/skjer.

Det funker imidlertid ikke. Jeg har lest masse om senvirkninger som jeg vet kan knyttes til overgrepene og jeg er sliten og lei av å leve med dem.

Noen av senvirkningene jeg har i større eller mindre grad er: konsentrasjonsvansker, spiseforstyrrelser, aggresjon, rastløshet og dårlig selvbilde. Helt ærlig så hater jeg meg selv! Det eneste som hindrer meg fra å begynne med rusmidler er at jeg vet det ikke kommer til å løse noe. Jeg kan også nesten garantere at jeg ville blitt avhengig.

Uansett: I dag søkte jeg hjelp. Har tenkt på det kjempelenge, men det har ikke vært lett. Det er det vanskeligste jeg har gjort i hele mitt liv! Fikk høre om forskjellige tilbud og fikk vite konkret hva de kunne gjøre for meg. Men som de sier de kan gi meg teknikkene og verktøyet, men jeg må gjøre alt arbeidet selv. Så det blir spennende å se hvordan dette går. Jeg skal holde dere oppdatert. :opplyser:

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _

På lørdag skal jeg på prøveforestilling til Marit Voldsæter sammen med en venninne. Fikk billetter av hun ene som har jobbet med forestillingen. Hun gir meg ofte gratisbilletter, det er kjempesnilt. :nigo: Det gleder jeg meg til. :jepp:

Hva skal dere i helgen jenter?

Ha en fin kveld. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kitten :klemmer:

Det var vondt å lese hva du har opplevd. Virkelig.

Jeg håper at du får den hjelpen du trenger, og at det gjør deg sterkere. Enda du er ei sterk og flott jente nå!

Flott at du innser at rusmidler ikke løser noen ting.

Du gjorde meg litt paff nå.

Jeg lurer på om jeg skal ta kvelden jeg nå :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kitten :klemmer:

Det var vondt å lese hva du har opplevd. Virkelig.

Jeg håper at du får den hjelpen du trenger, og at det gjør deg sterkere. Enda du er ei sterk og flott jente nå!

Flott at du innser at rusmidler ikke løser noen ting.

Du gjorde meg litt paff nå.

Jeg lurer på om jeg skal ta kvelden jeg nå :natti:

Var ikke meningen å gjøre deg paff, men det er forståelig at du ble det. Ble det så mye for deg at du måtte gå til sengs? :fnise:

Ja, ja. Jeg håper du får sove godt da. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kitten, Kitten da.... :tristbla:

:hug: Du fortjener alle gode klemmer i verden!

Jeg ble og litt satt ut. Og så ærlig og rett frem du er om saken da! Det kommer til å hjelpe deg. Det virker som om at du er en smart, oppegående, intelligent jente. Og om du jobber hardt, t.o.m. i de verste periodene, så bare må dette gå bra.

:blomst:

Vi støtter deg uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kitten, Kitten da.... :tristbla:

:hug: Du fortjener alle gode klemmer i verden!

Jeg ble og litt satt ut. Og så ærlig og rett frem du er om saken da! Det kommer til å hjelpe deg. Det virker som om at du er en smart, oppegående, intelligent jente. Og om du jobber hardt, t.o.m. i de verste periodene, så bare må dette gå bra.

:blomst:

Vi støtter deg uansett!

:helen: for klem *appifany*

Det er forståelig at du ble satt ut, for det kom ganske bardus (det ordet synes jeg er morsomt) på dere. Det er heller ikke meningen at dere skal vite hva dere skal si. Det holder i massevis med gode klemmer.

Hvordan går det på jobben?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var ikke meningen å gjøre deg paff, men det er forståelig at du ble det. Ble det så mye for deg at du måtte gå til sengs? :fnise:

Ja, ja. Jeg håper du får sove godt da. :klem:

Det begynte å bli tid for å hoppe i loppekassen.

Hva gjør du i dag?

Jeg leser en litt bra bok for tiden, den heter "Lik" skrevet av Tana (eller Tara) French.

Jeg kjenner jeg lurer litt på hva som skjer neste gang jeg skal lese, og da er det ei fengende bok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det begynte å bli tid for å hoppe i loppekassen.

Hva gjør du i dag?

Jeg leser en litt bra bok for tiden, den heter "Lik" skrevet av Tana (eller Tara) French.

Jeg kjenner jeg lurer litt på hva som skjer neste gang jeg skal lese, og da er det ei fengende bok.

Jeg skal lese (holder på med En plass i solen av Liza Marklund) og så skal jeg gå en tur. I kveld skal jeg ingenting.

Min far er hjemme i dag for han har ikke lov til å kjøre bilen sin til jobb i dag. Bergen kommune har innført partalls og oddetallskjøring til forurensningen gir seg.

I går kveld leste jeg masse spørsmål folk skrev inn angående dette:

"Hva om min kone holder på å dø, kan jeg kjøre henne til sykehus?" Nei hun får bare dø liksom... :lete:

"Hva om jeg skal kjøre ungene til fritidsaktiviteter?" Som om bilen ikke forurenser da. :dåne:

"Hva om jeg allerede bor i sentrum?" For bilen forurenser ikke hvis den allerede befinner seg i sentrum. :klaske:

Det mest imponerende er at mange ringte 112 for å finne ut om de kunne kjøre eller ikke.

Det var også en som spurte om 0 var et partall eller oddetall. Lærte ikke alle om partall og oddetall i førsteklasse på barneskolen? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange :klemmer: til deg! Har jo hørt litt på PM, og synes du er veldig tøff som orker å fortelle om det. Det er virkelig et stort skritt å ta!

Vi støtter deg uansett hva som skjer, som Piffy sa. Du kan fortelle alt til meg, enten her eller på PM. I vonde perioder er det godt å ha noen å "snakke" med.

Synes du er ordentlig tøff jeg!! :pls: for deg!!

:hug:

Hva synes du om "En plass i solen"? Har du lest de andre bøkene om Annika Bengtzon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er sååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååå!!!!!

stolt av deg!!!!!

g082.gif du er flink du snupp!! og husk at vi alltid er her for å støtte deg og bygge høy legokloss mur rundt deg når du trenger det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange :klemmer: til deg! Har jo hørt litt på PM, og synes du er veldig tøff som orker å fortelle om det. Det er virkelig et stort skritt å ta!

Vi støtter deg uansett hva som skjer, som Piffy sa. Du kan fortelle alt til meg, enten her eller på PM. I vonde perioder er det godt å ha noen å "snakke" med.

Synes du er ordentlig tøff jeg!! :pls: for deg!!

:hug:

Hva synes du om "En plass i solen"? Har du lest de andre bøkene om Annika Bengtzon?

Tusen takk, Mia. Det betyr veldig mye for meg. :klem:

Er usikker på hva jeg synes om "En plass i solen." Den er ikke dårlig, men heller ikke så veldig bra skrevet, men jeg har ikke kommet lenger enn halvveis.

Har lest flere bøker om Annika Bengtzon; Prime time, Sprängaren, Nobels testamente og Livstid. Likte Sprängaren og Livstid best. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må lese alle da. Du skulle helst lest dem kronologisk.

Du mangler Studio Sex, Den røde vargen og Paradiset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må lese alle da. Du skulle helst lest dem kronologisk.

Du mangler Studio Sex, Den røde vargen og Paradiset

Hva handler Paradiset om? Det kan være jeg har lest den også.

:klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg er sååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååå!!!!!

stolt av deg!!!!!

g082.gif du er flink du snupp!! og husk at vi alltid er her for å støtte deg og bygge høy legokloss mur rundt deg når du trenger det!

:helen::hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

The Kitten; jeg ELSKER DEG! Du er fantastisk som tar skrittet og søker hjelp, for det er den beste måten å komme seg videre på. Å svelge følelser og stenge ting ute kommer til å ødelegge deg, og bearbeide og få dritet ut - og lære å leve med det, vil gi deg en styrke du ikke ante fantes.

Jeg blir sint og lei meg når jeg leser om overgrep, men så blir jeg igjen glad når jenter som deg er sterke, setter ned foten for seg selv, og søker hjelp. Det krever nemlig mot og styrke og søke hjelp.

Jeg er selvsagt også her for deg på pm, kattungen :)

Litt gode nyheter fra Pjukset; jeg er fin på håret igjen :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hummus er lagd av kikerter, så liker jeg det ikke.. kan ikke fordra erter! :snurt:

Altså, kikerter og erter er IKKE det samme. Ikke i nærheheten en gang. Kikerter slekter på bønner, har ingenting med erter å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Kitten; jeg ELSKER DEG! Du er fantastisk som tar skrittet og søker hjelp, for det er den beste måten å komme seg videre på. Å svelge følelser og stenge ting ute kommer til å ødelegge deg, og bearbeide og få dritet ut - og lære å leve med det, vil gi deg en styrke du ikke ante fantes.

Jeg blir sint og lei meg når jeg leser om overgrep, men så blir jeg igjen glad når jenter som deg er sterke, setter ned foten for seg selv, og søker hjelp. Det krever nemlig mot og styrke og søke hjelp.

Jeg er selvsagt også her for deg på pm, kattungen :)

Litt gode nyheter fra Pjukset; jeg er fin på håret igjen :opplyser:

:helen: Så snill du er. :klem:

Så bra at du er fin på håret igjen. :nigo: Farget du det om igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...