Gå til innhold

Kjære dagbok

The Kitten

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, jeg gleder meg masse. Vi er syv stykker som drar. Toget vårt går kl 09.00 i morgen tidlig. Så jeg pakker litt nå. :shoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

:vinke:

Jeg kom hjem sent søndag kveld. :)

Fredag, dro vi fra Caen klokken 09.00 om morningen, og da var vi fremme i Paris kl 11. Vi tok metroen til hotellet vårt, så gikk vi rett ut for å utforske byen. Vi bodde litt nord for Notre Dame, så ganske sentralt.

Fredagen skulle vi bare shoppe, men hun som "kjente Paris best" ledet oss på ville veier. Så det ble null shopping den dagen. På kvelden gikk vi ut og spiste. Jeg spiste min første crepe sale (salt pannekake) det var veldig godt. :sikle:

Lørdagen fant vi et koselig sted å spise frokost. Så dro vi i samlet flokk til katakombene. Det er en massegrav som ble tatt i bruk da kirkegårdene ble overfylte. Veldig kult, og samtidig flott!

Etter katakombene, og etter lunch, delte vi oss i to grupper. Noen av oss ville se den gamle banken, som har kjempeflott arkitektur, og noen ville shoppe. Min gruppe hadde tid til begge deler. :hoppe: Jeg kjøpte meg nye øredobber, og et par armbånd. :nigo:

På kvelden gikk vi ut og spiste på en firestjerners restaurant. Der fikk man 3-retters middag for 13 euro. :spise: Maten var kjempegod, og desserten var enda bedre. :ler:

Da vi hadde spist, var planen egentlig å gå ut. Et par av dem jeg reiste med hadde tilfeldigvis truffet på et par gutter fra Caen. De hadde invitert oss med på en svær nattklubb, og vi tenkte at det kunne vært moro.

Det var en enorm klubb, hvor det kostet enten 70 eller 20 euro å komme inn. 70 var hvis man ville ha et bord, og da fikk man også med en flaske drikke. Jeg tenkte først at det var 70 per bord, men det var per pers. Så vi tenkte å betale 20 istedenfor, men etter mye frem og tilbake bestemte vi oss for å dra et annet sted. Da hadde det imilertid blitt så sent, at alt begynte å stenge. :daane:

Vi begynte å dra i retning hjem, og så ville noen stoppe og ta en øl et sted. Jeg og en annen var bare lei, og ville hjem. Vi sa ifra om det, og da begynte hun ene å protestere. "Dere kan ikke gå hjem, bare dere to." (Hun har sett "Taken" en film om to jenter som blir kidnappet i Paris). Jeg ble ganske overrasket, og irritert, men holdt kjeft. Så sa en annen i gruppen "da jeg hjem med dem. Så kan vi gå, og da slipper jeg å ta taxi. Det er en utmerket deal for meg." Da ble det til at vi ikke kunne gå hjem, at vi måtte ta drosje. :daane: Det endte med at vi gikk hjem, og kom oss trygt frem. Etter å ha blitt spurt om vi brukte crack, kjente noen som brukte det, ville bruke det eller kjente noen som ville bruke det. :roll:

Søndag var jeg bare med mine romkamerater hele dagen. Vi var på Monetmuseumet, som ligger i en stille del av Paris. Det var veldig fint der. Både i området og på museumet. Etter det gjorde vi ikke så mye egentlig, men vi var inne i Notre Dame.

Og på togturen hjem, sov jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...