Gå til innhold

Kjære dagbok

The Kitten

Anbefalte innlegg

Ok. Det høres spennende ut! :jepp:

Har du tenkt å bruke det til noe?

Forhåpentligvis kommer jeg til å bruke det til noe, men har ikke tenkt ut noe spesifikt ennå. I utgangspunktet vil jeg lære meg språket skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Caitlin

Jeg syns fransk høres ut som et vanskelig språk å lære, men det er kanskje ikke det?

Jeg skulle ønske jeg hadde studert i utlandet :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt fransk i fem år på VGS, men lærte det først når jeg var i fransktalende land. Da var det kjekt med litt bakgrunnsmateriale :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En ting er i alle fall sikkert. Kittern kommer til å bli en helt rå gudinne på å bestille pommede fritter på gatekjøkken, i åra som kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Været i Caen er skiftende og stabilt på samme tid. Det vil si at det begynner med :sol: så blir det overskyet / :regn: Deretter blir det :sol::regn: og deretter :sol:. Det følger et fast mønster hver dag. :fnise:

Vi hadde første skikkelige time i dag. Det var litt vanskelig, men jeg skjønte iallfall hovedtrekkene av det professoren sa. :klappe: for meg selv.

Kantinen er fremdeles spennende. I dag spiste jeg en salat med arter, asparges og gulrot til forrett. Så spiste jeg laks med ris til hovedrett, og fromage blanc til dessert. Fromage blanc er ost, men konsistensen og smaken er som yoghurt naturell.

Jeg synes jo språket er vanskelig, men jeg forstår allerede mer nå, enn da jeg først kom hit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn som her i Norge med andre ord.. sånn har det iallefall vært her i hele sommer.. :daane:

Men det er sikkert varmere i Caen.

Du lærer språket fort tror jeg! :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn som her i Norge med andre ord.. sånn har det iallefall vært her i hele sommer.. :daane:

Men det er sikkert varmere i Caen.

Du lærer språket fort tror jeg! :klappe:

Når det er :sol: kan man gå i shorts og t-skjorte. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soooool og vaaaaaarme :pls:

*Sitter og planlegger å avlegge TK et besøk snart*

¨

:ler:

Jeg spiser sitronyoghurt nå. Har vi det i Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

¨

:ler:

Jeg spiser sitronyoghurt nå. Har vi det i Norge?

Tror ikke det.

Så kjekt at du trivest!

Jeg har jobbet sammens med en som er fransk, men han sa aldri ett fransk ord til meg. Syns det var litt dårlig gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Island hadde de mange forskjellige typer Skyr. Var rene Skyr-himmelen! :ler:

Men det er vel fordi den kommer fra Island da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser nesten bare melon yoghurt.

Men go morgen vanilje med nøtter er veldig god, men er den aprikos go morgen borte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den var god slik den var. :)

Sitronyoghurten var også god. Noe som var bra, siden jeg kjøpte fire stykker. :fnise:

Jeg må forresten si at det er veldig positivt å bo i et land hvor god mat er så billig. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...