mia83 Skrevet 24. juni 2011 #6421 Del Skrevet 24. juni 2011 Røykt noe? Nei.. men jeg trodde du skulle på jentetur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*appifany* Skrevet 25. juni 2011 #6422 Del Skrevet 25. juni 2011 For en koselig førstedag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mia83 Skrevet 25. juni 2011 #6423 Del Skrevet 25. juni 2011 Sitter her og røyker jeg. Neida.. det hørtes ut som en veldig fin dag ja! Og utrolig fint å være med en som er kjent der! Da får man jo guiding og får sett det beste av det beste! Sånn var det da broren min og jeg var på Island også. Kjekt å ha en som var kjent der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 25. juni 2011 Forfatter #6424 Del Skrevet 25. juni 2011 Dag 2. Vi dro til sentrum av Roma sammen, og han forklarte meg at det lureste jeg gjorde var å gå fra Colosseum til Vatikanet. På forhånd hadde han sagt at han skulle jobbe, og at , han ærlig talt ikke var interessert i å se serverdigheter. Noe jeg kan forstå ettersom han allerede hadde sett alt, og vært guide for kompisene sine. Jeg gikk ikke inn i Colosseum, for da trenger man en guide for at det skal være verd det. I tillegg er det noen ruiner ved siden av, som ser nesten helt make ut til de inni. Så jeg forestilte meg bare at Colosseum rundt dem. I Vatikanet kom jeg ikke inn, for jeg hadde helt glemt at man ikke kan ha synlig knær. På vei tilbake fra Vatikanet møtte jeg en mann som veldig gjerne ville at jeg skulle gå barbeint. Det skulle være fantastisk, særlig på de hvite delene av veien. Møtte også en ung italiener som veldig gjerne ville vise meg et øde sted som ingen visste om. Da jeg kom tilbake skulle jeg hente nøklene til leiligheten på jobben hans. Så ville alle kollegaene hans lage middag til meg. Så jeg spiste treretters middag, og så dro vi sammen tilbake til leiligheten. Vi satte oppe og snakket, og så på tvserier en stund før vi la oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 25. juni 2011 Forfatter #6425 Del Skrevet 25. juni 2011 Dag 3. Jeg så serverdigheter denne dagen også. Og om kvelden gikk vi ut med kollegaene hans. De snakket ikke noe særlig engelsk, men han oversatte og forklarte hele tiden. Kollegane var veldig hyggelige, så jeg hadde det kjempekjekt. Da vi gikk tilbake mot leiligheten spurte han om han kunne fortelle meg hele historien om storebroren (som er rusavhengig). Jeg sa at han selvfølgelig kunne det, og vi ble sittende oppe til klokken syv om morningen mens vi snakket om det. Hele historien var kjempetrist, men det går bra med broren nå, og det er det viktigste. Vi bestemte oss for å leie bil, men først skulle vi sove litt. Vi sov til circa klokken tolv/ett på dagen. Så dro vi rett for å leie bil, så nå er vi på dag 4. Dag 4. Etter å ha fått tak i en bil dro vi på kjøretur opp i fjellene. Det var en kjempeflott tur, men nydelig natur. Jeg ville se huset deres (de har tre eller fire hus i Italia, men leier dem ut.) På vei dit stoppet vi på en restaurant som minnet om en norsk fjellhytte. De hadde ikke meny der, det er visstnok ikke vanlig i Italia, bortsett fra i turistområder. Istedenfor får man bare vite hva de har å tilby av matvarer den dagen, noe som stadig endrer seg. Så det var en hærlig miks av masse rart, men alt var veldig godt. Vi kom hjem ganske sent, så vi gikk rett til sengs da vi kom tilbake. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*appifany* Skrevet 25. juni 2011 #6426 Del Skrevet 25. juni 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 26. juni 2011 Forfatter #6427 Del Skrevet 26. juni 2011 Glemte å fortelle om en mann jeg traff. Han sa "first we drink one beer, then you come to my house in Los Angeles." Dag 5. Denne dagen tok han meg først med på designer outlet. Jeg shoppet et belte, en bukse og en veske. Vesken var kjempefin. Jeg ville også kjøpe en gave til ham som takk for at han gadd å traske rundt med meg. Ikke at vi var der så lenge. Halvannen time, inkludert ispause. Men jeg fikk ikke lov til å kjøpe noenting til ham. Ikke engang da jeg sa han skulle få velge noe helt selv. Etter å ha vært der dro vi til en kjempeflott innsjø for å bade. Det veldig mange folk der, blant annet en unge som skrek noen sinte gloser til vannet. Ja, og vi så en svanefamilie, med fem svaneunger. Vi ga navn til dem. Den ene het Foot, og det er den eneste jeg husker. På kvelden gikk vi ut å spiste med en venninne han kjente fra da han bodde i Thailand for 15 år siden. De hadde ikke sett hverandre siden da, men har beholdt kontakten. Noe jeg synes er superkult. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 26. juni 2011 #6428 Del Skrevet 26. juni 2011 Hva? Har han ikke prøvd seg ennå? Og hva med gelataen? Hm? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*appifany* Skrevet 27. juni 2011 #6429 Del Skrevet 27. juni 2011 Kami stiller noen fornuftige spørsmål 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mia83 Skrevet 27. juni 2011 #6430 Del Skrevet 27. juni 2011 Høres ut som en helt fantastisk tur! Du har jammen opplevd mye! Og truffet noen merkelige folk. Jeg leste forresten litt fort angående Vatikanet, jeg leste at du kom ikke inn uten synlige klær. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 27. juni 2011 #6431 Del Skrevet 27. juni 2011 Nå skal det sies at selv om Vatikanet er en egen stat, er det ytterst sparsommelig med strandlinje å sole seg toppløs på, uansett liksom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trulta_ Skrevet 28. juni 2011 #6432 Del Skrevet 28. juni 2011 Høres ut som en helt fantastisk tur! Du har jammen opplevd mye! Og truffet noen merkelige folk. Jeg leste forresten litt fort angående Vatikanet, jeg leste at du kom ikke inn uten synlige klær. Hvorfor skal ikke knær vises? Husker det var sånn i Istanbul også. Hva er i veien med knærne lurer jeg på. Er ikke det "peneste" kroppsdelene på menneskekroppen da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 28. juni 2011 Forfatter #6433 Del Skrevet 28. juni 2011 Ja, det var en fantastisk tur. Som jeg ikke er ferdig å fortelle om ennå, så her kommer retferat fra dag 6. Denne dagen hadde vi begge lyst til å dra på stranden. Vi kjørte i to og en halv time (les sto i kø i to timer, og kjørte i en halv) for å komme dit. Stranden var nydelig, og vannet var kjempedeilig. Vi var der hele dagen. Drakk badet og spiste fersk kokosnøtt. Dere som ikke har smakt det, må prøve det en gang. Hvis noen reagerer på at vi drakk vin, og kjørte, så er det lov å drikke to enheter i Italia før man kjører. Jeg husker ikke helt hva vi gjorde denne kvelden, men tror ikke det var så mye som skjedde. Dag 7. Jeg dro tilbake til Vatikanet, anstendig kledd. Og gjett hva som skjedde da? Vaktene offret meg ikke ett eneste blikk. Etter at jeg hadde vært der en stund hentet han meg, og vi dro for å levere tilbake bilen vår. Det synes vi var litt trist begge to. Tilbake til leiligheten måtte vi pakke, men ingen var i humør til å pakke. Så vi utsatte det i det lengste. På kvelden var vi igjen ute med noen av kollegaene hans en liten tur. Som en avskjedsfest for ham, men vi var ikke særlig lenge. Han minnet meg på at denne kvelden var den siste kvelden jeg hadde om jeg ville snakke om noe. Så lang historie kort, jeg fortalte ham om overgrepene jeg har blitt utsatt for. Jeg hadde behov for å fortelle det til noen ansikt til aniskt. Hvorfor jeg valgte å fortelle det til akkurat ham, og ikke en venninne her hjemme, kan jeg ikke sette fingeren på. Noe har med avstanden å gjøre, og noe har med at han betrodde seg til meg om problemene med storebroren. Uansett, han var kjempe støttende etterpå. Jeg hadde vært redd han skulle synes jeg var ekkel eller patetisk. Noe han selvfølgelig ikke gjorde. Han sa heller at han synes jeg var modig og sterk som fortalte det. Så til spørsmålet til Kami. Nei, han prøvde seg ikke. Noe jeg er glad for, men jeg vet han er interessert. Problemet er at jeg bor i Norge (Frankrike fra høsten) og han bor i Nederland (ja, han har flyttet tilbake dit). Så har han planer om å flytte til Australia i nærmeste fremtid om det lar seg gjøre. Men vi skal holde kontakten da. Jeg skal besøke ham i Holland en eller annen gang i løpet av året, og jeg vil at han skal komme til Frankrike. Noe han ikke er interessert i selv, for han mener franskmenn er snobbete og arrogante. Vi snakket sammen på lørdag, og vi skal snakke sammen i dag. Ja, og selvsagt spiste jeg :is: i Italia. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trulta_ Skrevet 28. juni 2011 #6434 Del Skrevet 28. juni 2011 For en fin tur, Kitten!! Merker jeg gleder meg til tur også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mia83 Skrevet 28. juni 2011 #6435 Del Skrevet 28. juni 2011 Høres ut som en herlig tur! Og en fin kamerat å være hos! Ja det er jo ikke lenge til du flytter nå da. Har du funnet et sted å bo? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 28. juni 2011 Forfatter #6436 Del Skrevet 28. juni 2011 Sånn halvveis. Venter på bekreftelse, men tenkte å ringe litt rundt på torsdag og høre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mia83 Skrevet 28. juni 2011 #6437 Del Skrevet 28. juni 2011 Har du satt flyttedato? Blir vel KG-treff i Frankrike nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 28. juni 2011 Forfatter #6438 Del Skrevet 28. juni 2011 Men jeg regner med å flytte iløpet av de to siste ukene i august. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulva35 Skrevet 28. juni 2011 #6439 Del Skrevet 28. juni 2011 God sommer The Kitten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 28. juni 2011 Forfatter #6440 Del Skrevet 28. juni 2011 God sommer The Kitten Jeg sendte deg akkurat en pm. Håper du har det bra. God sommer til deg også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå