Gå til innhold

Kjære dagbok

The Kitten

Anbefalte innlegg

:vinke:

Har dere hatt en fin helg folkens?

Jeg har ikke gjort så masse denne helgen. Var på jobb i går, og det er egentlig alt. Det kom et par kunder som ble sinna for at jeg ikke ville gi dem en vare til 1/6 av prisen, når det ikke var noe galt med varen. :klaske:

Torsdag var jeg og spise thaimat med et par venninner. Vi begynte å snakke om hvor kult det hadde vært å reise litt rundt i Asia. Kjæresten til hun ene har nettopp vært på en tur med studiet sitt, og fortalt masse spennende.

Så nå har vi blitt enig om at neste sommer skal vi på backpacking i Asia. :hoppendeglad: Vi skal iallfall innom Thailand, på fullmånefestival. Ellers har jeg foreslått at vi velger ett land hver, slik at det blir fire land totalt. På den måten blir det mest rettferdig for alle sammen. :jepp:

Vi har også tenkt å spørre de tre andre i vennegjengen om de vil være med. Det eneste er at vi egentlig ikke vil reise på en lengre tur med et par av dem. :sjenert:

Det vi tenker å gjøre er at vi legger en plan for hvor vi vil dra, og så får de enten bli med eller ikke bli med. Hvis alle skal planlegge, kommer vi ikke til å bli enige. Vi vet f.eks at hun ene har en stor drøm om å dra til India, og ingen av oss vil dit.

Nå må jeg spise opp avocadoen min, så skal jeg ut i :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:nigo:

Har en følelse av at vi lander på Malaysia (mitt valg) Indonesia, Philippinene og Thailand. :shoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan forresten si noe på malaysisk.

"Di sini ada monyet. Monyet ini makan pisang. Monyet geram! Jaga baik-baik! Monyet sudah naik gila! Dia gigit juga!"

"Her er en apekatt. Apen er i ferd med å spise en banan. Apen er sint! Den er veldig, veldig sint. Apen er i ferd med å bli gal. Pass deg. Den biter også."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hallo:

Nå er jeg snart ferdig med dagens første :kaffekopp: og har noe spennende å fortelle dere. :lur:

For en tid tilbake søkte jeg på et studium i Caen, Frankrike. (Tror jeg nevnte det her? :klo: ) Det er i regi av UiO, så man betaler ikke skolepenger i Frankrike, bare semesteravgift til UiO. :nigo: Egentlig er det et kurs for lærerstudenter, men alle kan søke. Noen av fagene, f.eks fonologi og fagdidatikk er rettet mot dem, men det er mange andre spennende fag. F.eks samfunnskunnskap, litteratur og historie. :jepp:

Det er bare tyve plasser på studiet, så sjansen for å komme inn var ikke den største. Så i går fikk jeg svar da, og jeg har kommet inn! :hoppendeglad::strix::hoppendeglad:

Så nå flytter kattungen til Frankrike i august. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye, Kitten :)

Så kjekt da. Kjenner du noen som bor der?

Du får oppleve mye!

Jeg kan ett ord på fransk - oui. Ene og alene fordi at jeg brukte den parfymen en gang, den var litt god. Kanskje jeg skal sniffe på den igjen snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, Kitten!!! :hug::hoppe::danser::danse:

Og så så spennende! :nigo:

Jeg kan litt fransk ;) Men kunne ikke tenkt meg å lære mer :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:helen: for gratulasjoner alle sammen. :)

Trulta, jeg kjenner ingen som bor der når jeg skal dit. Så det er litt skummelt! :sjenert:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:helen: for gratulasjoner alle sammen. :)

Trulta, jeg kjenner ingen som bor der når jeg skal dit. Så det er litt skummelt! :sjenert:

Tenk positivt: Yes, we Caen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så spennende Kitten!! :nigo: Da blir det KG-tur for å besøke deg da! :lol:

:nigo: Det samme sa venninnene mine da jeg fortalte det til dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du til Spinalonga når du er på Kreta Kitten? :nigo:

Øya fra boka Øya vet du... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...