The Kitten Skrevet 15. april 2011 Forfatter #6281 Del Skrevet 15. april 2011 Jeg har ikke falt ned i kofferten, men har nesten pakket ferdig. Nå printer jeg ut hostellbekreftelsen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Caitlin Skrevet 15. april 2011 #6282 Del Skrevet 15. april 2011 Du må kose deg masse masse altså, og spis litt sånn gelato-is-ting for meg også da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 15. april 2011 Forfatter #6283 Del Skrevet 15. april 2011 Du må kose deg masse masse altså, og spis litt sånn gelato-is-ting for meg også da Tror du blander litt. Skal røyke i Amsterdam, ikke spise gelato. Har forresten en diskusjon med venninnene mine om når vi skal møte på flyplassen. Hun ene er typen som møter tre timer før, bare for sikkerhets skyld. Jeg møter så sent som mulig, for jeg eier jo ikke tålmodighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trulta_ Skrevet 15. april 2011 #6284 Del Skrevet 15. april 2011 GOD TUR!!! Kose deg masse. Jeg foreslår litt over en time før, hvor lenge før MÅ du være på flyplassen? For innsjekking. Jeg liker faktisk å være i god tid når jeg skal reise, eller så er jeg alltid forsinket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 15. april 2011 #6285 Del Skrevet 15. april 2011 AHA!!! - Det er ikke vindmøller, men gigantiske vifter for å blåse bort turistenes røykelukt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mia83 Skrevet 15. april 2011 #6286 Del Skrevet 15. april 2011 Håper du får en kjempefin tur Kitten! Skal poste kortet til deg i morgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 15. april 2011 Forfatter #6287 Del Skrevet 15. april 2011 GOD TUR!!! Kose deg masse. Jeg foreslår litt over en time før, hvor lenge før MÅ du være på flyplassen? For innsjekking. Jeg liker faktisk å være i god tid når jeg skal reise, eller så er jeg alltid forsinket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 15. april 2011 Forfatter #6288 Del Skrevet 15. april 2011 Håper du får en kjempefin tur Kitten! Skal poste kortet til deg i morgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 15. april 2011 #6289 Del Skrevet 15. april 2011 Jeg savner deg litt allerede... :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Caitlin Skrevet 16. april 2011 #6290 Del Skrevet 16. april 2011 Ha en superfin tur TK Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mia83 Skrevet 17. april 2011 #6291 Del Skrevet 17. april 2011 Kortet ble glemt... Jeg skal poste det i morgen eller tirsdag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Caitlin Skrevet 21. april 2011 #6292 Del Skrevet 21. april 2011 Er du ikke snart hjemme TK? Miss you Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*appifany* Skrevet 21. april 2011 #6293 Del Skrevet 21. april 2011 Håper du har en god påskeferie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 21. april 2011 #6294 Del Skrevet 21. april 2011 Savner du Kvikk-lunsj? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 21. april 2011 Forfatter #6295 Del Skrevet 21. april 2011 Da er det tid for en oppdatering fra turen. Dag 1: Min mor kjørte meg og tre av venninnene mine til flyplassen. Der møtte vi sistemann, som hadde blitt kjørt av kjæresten. Vi sjekket inn, leverte fra oss bagasjen, og gikk for å kjøpe noe lesestoff. Hun ene kjøpte tegneserier, en annen kjøpte jenteblad, jeg kjøpte sladderblad og en kjøpte et blad om hjernen. Så det var en fin miks. Flyet var i rute, og flyturen gikk veldig fint. Da vi hadde hentet bagasjen på Schiphol, tok vi flytoget til sentralstasjonen, og derfra gikk vi til hostellet vårt. Vi sjekket inn, og hun ene spurte om de hadde toalett. Hun mente å spørre om det var toalett på rommet, eller om det var seperat, slik det er på noen hosteller. Han som jobbet der svarte; No, we don't have toilets in this country. Rommet var helt ok, bortsett fra at vi hadde et gigantisk bord som sto i veien for koffertene våre hele tiden. Vi gikk så ut for å spise, og fant en koselig kafé i nærområdet. Så gikk vi litt rundt for å bli kjent i området. Vi oppdaget at vi kunne ta en kanaltur, så da bestemte vi oss for å gjøre det. Den var helt grei, men vi så egentlig ikke så mye av byen som vi hadde håpet på. Etter kanalturen gikk vi til Red Light District. som bare lå et par minutter fra der vi bodde. Der var fascinerende å se alle prostituerte som sto i vinduene, men samtidig var det veldig rart også. Vi gikk forbi et sted hvor kunne se peep-show. Siden ingen kjente oss der, det kostet 2 euro, og vi hadde lyst bestemte vi oss for å se et. Vi var litt usikker på hvilken boks vi skulle gå inn i, for det var mange forskjellige. Han ene som jobbet der kom og sa til oss. "Girls, girls. Those are videos. You have that at home, you need to see a live show." Så da så vi live show da.lur: Egentlig var det ikke så veldig spennende, for vi kom inn i begynnelsen. Da var det ikke så mye action ennå. Om kvelden gikk vi ut for å spise. Vi endte opp på en kinesisk restaurant. Der mente var hun ene bombesikker på at hun så Vince Vaughn. Det var en av de andre også veldig sikker på, så hun tok snikfotograferte mange ganger. Problemet var at hun tok bilder av feil mann! Så nå har hun kjempemange bilder av en fremmed gammel mann. Etter å ha spist bestemte vi oss for å gå på coffeeshop. To av dem spiste brownies, jeg smakte litt. Den var litt annerledes i smaken, men fremdeles ganske god. Vi tre andre skulle dele en røyk, som vi blandet med urter. Den kan blandes med vanlig tobakk også, men det ville ingen av oss røyke. Jeg merket ganske lite, annet enn at jeg ble avslappet. Noe som bare var deilig. For jeg ble ikke trøtt, slik man gjerne blir av alkohol. Hun ene som hadde røykt ble veldig redd for å dø. "Jeg kommer ikke til å dø sant?" "Det er trygt å sove sant." "Er dere sikker på at jeg kommer til å våkne i morgen?" "Dere er helt sikker, sant?" "Jeg kommer ikke til å våkne opp og være død sant." Ja, jeg vet. Genial replikk! Hun sovnet til slutt da, og det var dag 1. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 21. april 2011 Forfatter #6296 Del Skrevet 21. april 2011 Dag 2. Vi våknet alle sammen. Til og med hun som trodde hun kom til å dø. Hun var forferdelig morgengretten, men hun våknet i hvert fall. Vi bestemte oss for å ignorere henne til hun var i bedre humør, så vi gikk for å spise frokost, mens hun sto opp. Til frokost var det varme, ferske rundstykker. Denne dagen tok vi kjøpte vi hurtigbilletter til Van Gogh museumet, og tok trikken dit. Spiste en :is: og sullet litt rundt før vi gikk inn. Det var mange flotte bilder på museumet, men det tok ikke mer enn vel en halvtime å komme seg gjennom det. Da så vi i tillegg en film om Van Gogh. Vi drakk og gikk ut i museumsområdet. Vi kjøpte vafler og satt ute og koste oss i Vi hadde nydelig vær hele turen forresten. Var minst 20 grader hver dag. Vi gikk tilbake til hostellet, slappet av en stund, og gikk ut for å spise. Denne dagen gikk vi for argentinsk biff. Vi så ingen kjendiser, men drakk masse og koste oss. Jeg gikk høre at jeg drakk som en bestemor. Etter å ha vært på restauranten ville to av dem legge seg. Vi andre gikk videre til en bar hvor vi bestilte drinker. Jeg og en annen bestilte Sex on the beach, hun tredje bestilte Long Island Icetea. Hun likte ikke drinken sin, så snill som jeg er, ga jeg henne min. Vi hadde det kjempekjekt, og ville egentlig ikke legge oss. Men vi måtte jo det til slutt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 21. april 2011 Forfatter #6297 Del Skrevet 21. april 2011 Dag 3. Denne dagen dro vi til Keukenhof, altså tulipanhagen. På veien ut så vi vindmøller, slike gamle fine, ikke de moderne. Selve Keukenhof var fin, men å være der i tre timer slik det var lagt opp til på turen, var alt for mye. Vi smakte nederlandske vafler med sirup da, men det var ikke så veldig godt egentlig. Etter Keukenhof spiste vi formiddagsmat, og så gikk vi på sexmuseum. På kvelden spiste vi indonesik. Det hadde jeg aldri smakt før, men det var var kjempegodt. Vi delte mange småretter, så det var litt tapasaktig over det. Hun som jobbet der veldig grei, for hun ga oss beskjed om at det kom til å holde å bestille mat for fire personer, ikke fem. Så da sparte vi litt penger på det. Etterpå ville vi røyke shisha, så vi gikk rundt for å finne et sted. Vi endte opp ved siden av restauranten vi hadde spist på. De hadde bare shisha med marijuana i, så da måtte vi prøve det da. Vi delte ett gram, og jeg måtte være den første til å prøve. Da de så at alt gikk fint med meg, prøvde de andre også. Hun ene tok noen få, dype drag. Så sa hun at hun kjente det veldig, men jeg tror mye av det var noe hun innbilte seg. Uansett så begynte hun om å snakke om at "nå må vi gå, for jeg kjenner det." Jeg skulle til å si "Jeg kommer ikke til å gå fordi at du tror du er høy. Jeg har ett gram marijuana som skal røykes." Heldigvis var det en som tilbød seg å følge henne, hun hadde ikke røykt selv, så vi følte oss trygge på at hun kunne gå alene. Da hun kom tilbake sa hun. "Hun fløy!" Jeg sa "oi, shit. Det er bra vi ikke bor på toppen av en bygning, hvis hun tror hun kan fly." Vi røykte videre, og etter en stund merket vi andre rusen også. Vi ble alle sammen veldig glad, men ellers merket vi det litt forskjellig alle sammen. Jeg husker at jeg holdt på å si noe, så glemte jeg hva jeg skulle si. Tenkte hardt på hva jeg skulle si, så glemte jeg hva jeg i det hele tatt snakket om. Det skjedde imidlertid bare én gang da. Rusen var mye mer behagelig enn den man gjerne får av alkohol. I tillegg hadde jeg mye mer kontroll. Vi ga oss mens leken var god, og to av dem gikk ut. Jeg hadde lovet å være med til Anne Franks hus, og da måtte vi opp tidlig. Så da gikk jeg å la meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 21. april 2011 Forfatter #6298 Del Skrevet 21. april 2011 Dag 4: To av oss som skulle på Anne Frankhuset sto opp og spiste frokost. Vi hadde vekket hun andre som skulle være med også, men det tok sin tid før hun sto opp. Dermed rakk vi å ordne med betaling for siste natten. Vi skulle egentlig bytte rom, men istedenfor at alle vi måtte flytte, kastet de en annen over på et annet rom. Der var veldig stress da vi skulle betale, for vi prøvde tre kort, og ingen av dem virket. Vi gikk til minibanken, for å ta ut penger. Heldigvis gikk det! Det var litt kjekt også da, for han som var i resepsjonen var ganske kjekk, og så flørtet han med meg. Tredjemann kom til slutt, og vi gikk for å stille oss i kø til huset. Selve huset var greit å ha opplevd, men ikke mer enn det egentlig. Vi gikk og spiste bagels, jeg fikk gratis jordbærjuice for de hadde rotet vekk bestillingen min. Vi gikk for å treffe de andre, så dro vi sammen til Jordaan. Det var veldig fint der, og mye roligere enn i resten av Amsterdam. I hvert fall av de stedene vi hadde sett da. Vi var der noen timer, så gikk vi tilbake til hostellet for å dusje og skifte. Denne kvelden gikk vi for spansk tapas. Vi endte på en tapasrestaurant i Jordaan, hvor vi betjeningen bare snakket spansk. Så jeg og en annen måtte hente frem spanskkunnskapene våre. Vi fikk bestilt masse godt da. Etterpå skulle vi ut, og først fant vi en bar, hvor vi traff noen gutter som ville ha oss med til en annen bar. De virket veldig hyggelige, men vi var litt skeptisk til å dra langt vekk, og ikke vite hvordan vi skulle komme oss hjem igjen. Vi fant ut at vi uansett ville nærmere hostellet, så vi gikk på en bar ikke langt derifra. Hun ene var veldig utilpass der, så hun ville gå, en annen var veldig beruset, så hun da ble hun fulgt hjem. Vi andre ble igjen, det var de samme som hadde gått den andre gangen. Vi ble i den baren til de stengte, så gikk vi til en tilbake til den vi hadde vært i forrige gang. Denne gangen bestilte alle sex on the beach, og vi ble der til de stengte. Ingen av var oss ville legge oss, men vi hadde ingen steder å gå. Så vi satt ute en stund. Det kom noen gutter bort og begynte å snakke med oss. De skulle snakket flytende britisk, så vi trodde de var briter på ferie. Da vi sa det, begynte han ene å snakke italiensk. Deretter snakket han ene fransk til oss. Vi byttet til så til tysk, spansk og russisk. Så var ikke enkelt å finne ut hvor de var fra, men de var fra Amsterdam. De ville ha oss med på fest. De viste oss alt de hadde å drikke. Blant annet hadde de Jack Daniel's. "Jack is always fun. Especially when he is acompanied with his best friend Coca-Cola." Sa de. Deretter sa han ene den mest originale sjekkereplikken jeg har hørt. "If I'm Jack, and he's coke. Then you can be the ice cubes." De spurte så. "Do you want to go home, and tell your friends that you went to bed on a Tuesday, in Amsterdam. Or do you wanna go home and tell your friends that you had a good time on a Tuesday in Amsterdam?" De var veldig opphengt i dette med Tuesday, så da sa jeg. "Technically it's Wednesday." "All right then. Do you wanna go home and tell your friends that you had a good time on a Tuesday morning i Amsterdam?" Etter litt frem og tilbake, gikk vi med på å ta en drink med dem i baren på hostellet. Dessverre fikk ikke de komme inn, noe som var synd, for de var veldig morsomme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 21. april 2011 Forfatter #6299 Del Skrevet 21. april 2011 Dag 5. Dette var siste dagen, og vi hadde den som åpen dag. Noen av oss gikk litt rundt i butikker. Tok kinesisk massasje, og fikk løst opp mange knuter. Så spiste vi italiensk til lunsj. Deretter ville vi gjøre noen sprell i Red Light District vi gikk på peep-show, for å se det vi trodde var et girl-on-girls show. Det var imidlertid ikke det vi hadde gått inn på. Det var bare én dame der, som vi ikke trodde så oss. Vi synes det var veldig bizzart, så vi begynte å le. Da begynte hun også å le, og da ble vi sikker på at hun kunne se oss. Så begynte hun å snakke til oss. Herregud! Det var flaut. Vi løp ut derfra med en gang det var over. Etterpå gikk tok vi en og gikk for å møte de andre på hostellet. To av dem, de som alltid gikk hjem tidlig, var veldig redd for at noe skulle gå galt. Derfor var vi på Schiphol tre timer og tyve minutter før flyet vårt skulle gå. Det kunne jo være at det skjedde noe tull med innsjekkingen, eller da vi skulle levere bagasjen. Det kunne også hende noe i sikkerhetssjekken. Var nesten så jeg håpet på det, så god tid som vi hadde. 15 minutter tok det fra vi hadde gått av flytoget til vi var ferdig i sikkerhetssjekken. Vi sullet rundt på flyplassen til flyet skulle gå. Min bror hentet meg, og kjørte to av venninnene mine hjem også. Da jeg kom hjem, fikk jeg en iPhone. Så jeg skal reise på tur flere ganger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*appifany* Skrevet 21. april 2011 #6300 Del Skrevet 21. april 2011 Herlig konklusjon Kitten Hørtes veldig koselig og interessant ut,men litt slitsomt. Jenter på tur kan bli litt problematisk Godt å ha deg hjemme igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå