Gå til innhold

Kjære dagbok

The Kitten

Anbefalte innlegg

:vinke:

Nå har jeg laget :kaffekopp: og er klar for å gi dere en liten oppdatering.

De siste dagene, har det vært rolig på jobb. Den mest spesielle kunden som var innom, var en arrogant drittsekk, som nektet å gå. Han hadde jo god tid på seg, sa han. :roll: Jeg klarte ikke å dy meg, så jeg måtte svare. "Ja, du har jo hatt ti timer på deg." :sjenert:

Ferieplanen for i sommer er godkjent. :hoppendeglad: Så nå kan jeg virkelig glede meg til å dra til Kreta og Roma i sommer. :sol:

I går kveld planla jeg og reisefølget, Amsterdamturen litt. Så nå har vi en idé om hva folk kunne tenke seg å se. Vi skal blant annet sykle til blomsterdistriktet og se på alle de flotte tulipanene, på sexmuseum, :sjenert: på pannekakehus, spise indonesisk mat og på mange museum.

Jeg gleder meg. :nigo:

Ha en fin dag alle sammen. :hug:

Ps. Pappa fikk en løpetights til bursdagen. :gave:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Caitlin

Det er jo ikke så lenge igjen til Amsterdam da Kitten, så gøy at det blir Roma og Kreta også da gitt. Skikkelig reisekatt du :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Kan noen av dere være så snill å forklare venninnene mine at det er barnslig og slemt å holde noen utenfor med vilje. :lete:

De har tenkt å gjøre det mot en venninne, for de mener hun er dårlig på å ta kontakt når hun er hjemme. Riktignok er hun ikke verdens flinkeste til det, men hvis de oppfatter det som et problem, må de jo snakke med henne om det. :sukk:

Jeg ga grei beskjed om at jeg ikke kom til å være med på det, og jeg skjønner ikke hva de tenker. :klo:

Eller, jeg kan forstå hun ene litt. Hun er såret for hun føler det bare er hun som tar kontakt. Så om hun hadde tenkt "nå er det hennes tur til å kontakte meg," hadde jeg støttet det. Å gå sammen i en gruppe for å understreke et poeng, blir bare helt feil.

Så kan noen sende dem litt vett. :pls:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan jo være det bare sklir ut igjen. :vetikke:

Hadde en stor krangel med mine foreldre (hovedsaklig min mor) i går.

Jeg har jo fortalt dem at jeg er invitert til Roma, i sommer. Da jeg kom hjem fra jobb i går, sa hun: "Du, jeg tror den turen til Roma får bli en annen gang."

Så begynte hun å snakke om at jeg ikke kunne bo der en uke, for det kunne misoppfattes. Jeg kunne ikke stole på ham, og det er visstnok garantert at det kommer til å gå gale.

Både hun og min far snakket om hvordan de husket ham som barn. At han slo seg vrang mot foreldrene hvis han ikke fikk viljen sin. Hvor mange barn har ikke slått seg ikke vrang hvis de ikke har fått viljen sin? At han alltid, uten unntak, var kjempegrei mot meg, skal bare ignoreres visstnok.

Så snakket hun masse om at jeg måtte huske på at han er halvt italiener, hva nå det måtte bety? At han ikke har bodd i Italia før, men derimot Australia, USA, Tyskland og Nederland, skal bare ignoreres. Faren, som er italiensk var kjempegrei, men det skal vi også bare glemme visstnok. Ja, og at moren er nederlandsk, teller visst ikke med, det heller.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Jeg er ikke helt sikker på dette, men jeg tror det har skjedd min mor noe da hun var yngre. For jeg husker en gang på ungdomsskolen. Jeg skulle overnatte hos en venninne, og vi ble innvitert med på hyttetur, med noen gutter. De var på vår alder, og foreldrene skulle også være med. Eget soverom skulle vi også få. Jeg ringte og spurte om jeg kunne få være med. Min mor snakket også med moren som skulle være med på turen. Jeg fikk ikke lov til å dra. Da hun hentet meg etter helgen, sa hun: "Spør aldri meg om å få dra på tur med gutter igjen."

Om det har skjedd henne noe, så er jo det veldig trist. Det jeg ikke forstår, er at hun tror alt som hendte med henne, kommer til å hende med meg. Hun tror at bare hun passer godt nok på, så skjer det ikke noe gale. At det kveler meg, og hindrer meg i å leve det livet jeg ønsker, bryr hun seg ikke om. Intensjonen hennes er god, jeg ser den, men metoden, å den er så feil!

Pappa er litt av samme ullen, men ikke fullt så gale. Han aksepterer iallfall at man tar valg og avgjørelser han ikke liker. Han sier ifra at "nei, det der synes jeg er lite smart av deg." Så lar han det ligge med det.

- - - - - - - - - - - - - - - -

Jeg vet jeg løper en risiko ved å dra ned dit, men det er en risiko jeg er villig til å ta. Min magefølelse er god, og jeg må gå etter den. Ikke etter min mor sin, for ifølge henne er jo omtrent alle gutter, kun ute etter én ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har hun forsåvidt rett i. Men, da vil en av tre ting skje: Det blir ikke noe på ham: Det blir slurpings og det som bedre er; Det blir hotel noen dager...

Hvilke motargumenter har hun mot: "Jeg er myndig, og avgjør selv"?

Ikke ta det personlig. hun er mor, og gjør bare jobben sin. Jeg kjenner jenter på snart førti, som ennå er ganske naive mtp hvordan menn er skrudd sammen. Men, jeg tror ikke de er dum, det er bare godt å ha noen å velte skylda på, så en forblir kysk og tekkelig, etter den grisenatta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har hun forsåvidt rett i. Men, da vil en av tre ting skje: Det blir ikke noe på ham: Det blir slurpings og det som bedre er; Det blir hotel noen dager...

Hvilke motargumenter har hun mot: "Jeg er myndig, og avgjør selv"?

Ikke ta det personlig. hun er mor, og gjør bare jobben sin. Jeg kjenner jenter på snart førti, som ennå er ganske naive mtp hvordan menn er skrudd sammen. Men, jeg tror ikke de er dum, det er bare godt å ha noen å velte skylda på, så en forblir kysk og tekkelig, etter den grisenatta.

Hun har mer livserfaring. Sant det, men jeg vil leve mitt liv fullt ut. Ikke halve mitt og resten basert på hennes erfaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke verre enn at du i worst case scenario må ta inn på hotell noen netter :sjenert:

Det var det jeg prøvde å si. Hun mener jeg gjør meg helt avhengig av ham om jeg drar ned. Er jo ikke som om jeg drar til Pakistan (beklager generalisering her) leverer fra meg pass og alle kontanter til en fremmed fyr, og ikke kan kommunisere med noen.

Jeg skal til Roma, ikke til et land uten telefoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caitlin

Det var det jeg prøvde å si. Hun mener jeg gjør meg helt avhengig av ham om jeg drar ned. Er jo ikke som om jeg drar til Pakistan (beklager generalisering her) leverer fra meg pass og alle kontanter til en fremmed fyr, og ikke kan kommunisere med noen.

Jeg skal til Roma, ikke til et land uten telefoner.

Nemlig :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nemlig :jepp:

Det er så bra noen forstår meg. Hun og nekter å høre på noen av argumentene mine. :filer: Tankegangen hennes er; Det er 50/50 sjanse for at det går bra, derfor kommer det med 100 % sikkerhet til å gå jævlig.

Endret av The Kitten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann The Kitten! Tenkte jeg skulle titte innom litt og se hvordan det går! :) Blir imponert over hvor mye du har reist/reiser for tiden. :) Og Roma-turen går helt sikkert bra, selv om det er forståelig at moren din blir litt bekymret. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann The Kitten! Tenkte jeg skulle titte innom litt og se hvordan det går! :) Blir imponert over hvor mye du har reist/reiser for tiden. :) Og Roma-turen går helt sikkert bra, selv om det er forståelig at moren din blir litt bekymret. :)

Så koselig med besøk av deg. :hug:

Jeg tror også den går bra, jeg er helt avslappet. Tar mine forholdsregler, men ikke sorgene på forskudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Misunnelig på deg som skal til Amsterdam... Sokken vil også!

Jeg skulle gjerne hatt deg med. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du øve deg på å spise gelato, før du drar?

:riste: Jeg er et naturtalet på gelatospising, så jeg trenger ikke øvelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...