Gå til innhold

Kjære dagbok

The Kitten

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Ja, det er vel egentlig sånn hos meg og. Den popper opp, og siden jeg ikke har FB så kan folk som gidder, snakke med meg der :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Nå er jeg hjemme igjen og klar for å oppdaterer dere om hvordan jeg har hatt det.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Det begynte med at vi nesten mistet flyet vårt til Oslo. Vi hadde nemlig glemt å ta med i beregningen at når det første snøfallet kommer i Bergen, så er det noen som kræsjer eller kjører seg fast.

Så vi sto bom fast i kø, og min far besluttet å følge drosjen sin eksempel. Dermed kjørte han i veiskulderen istedenfor. Det løste problemet til vi kom til neste kø, og det sto bom fast igjen. Da var det opp med GPSen og finne neste omvei.

Vi ankom Flesland fem minutter før innsjekkingen stengte. Sjekket inn i full fart og hun jeg leverte fra seg bagasjen. Så takket vi pappa for turen til flyplassen, og står står ved sikkerhetskontrollen.

Meg: Du har reisedokumentene og resten av boardingkortene sant?

Henne: Nei, har ikke du de?

Meg: Nei. Tok pappa de i kaoset kanskje?

Henne: Mulig, ring ham.

Meg: (ringer) Han svarer ikke.

Ansatt i sikkerhetskontrollen: Bare gå gjennom kontrollen dere, så finner dere ut av det.

Vi gjorde så, og finner ut at "faen vi må ned igjen." Jeg hadde nemlig bare fått boardingkort fra Oslo til Tallinn, og ikke fra Bergen til Oslo. Det ble til at hun løp ned rulletrappen (som går oppover) og sjekket inn på nytt for oss. Deretter styrtet vi avgårde til flyet vårt, og rakk det med god margin. Det vil si at jeg hadde tid til å gå på toalettet, det er god margin for meg. Jeg hater jo å vente på flyplasser.

Da vi hadde funnet plassene våre på flyet ringer min far og informerer om at han hadde puttet dokumentene i kofferten min. Han er ikke så flink til å kommunisere når han er stresset, men hadde han ikke stresset hadde vi mistet flyet vårt.

Etter en hektisk start på dagen kom greit frem til Tallinn etter det.

Hotellet var helt greit, ikke veldig bra, men heller ikke dårlig på noe vis.

Været i Tallinn var utrolig variert. Vi var gjennom snø, regn, hagl og sol.

Vi så strengt tatt bare gamlebyen, og den var kjempefin! Vi så Toompeaslottet, et marked og mange fantastiske kirker. Jeg liker veldig godt å gå inn i kirker i utlandet, for de er som regel veldig flotte.

Det mest imponerende var imidlertid Europas eldste apotek. Det var ikke bare et moderne apotek i en gammel bygning. Det var også et museum over Estland sin legehistorie. De solgte noen utradisjonelle sjokolader der. Venninnen min kjøpte hvitløkssjokolade til sin mor, og jeg kjøpte cannabissjokolade. Til meg selv altså, ikke til mamma. Til henne og pappa kjøpte jeg hvit sjokolade med blåbær.

Elles var vi og drakk en veldig god varm sjokolade på en koselig kafé, og shoppet litt. Jeg reiste jo bare med håndbagasje, så jeg begrenset meg til en genser, et skjærf, et par øredobber, et smykke, cannabissjokoladen min, og bjørnevottene mine. Skjønt de kjøpte jeg på flyplassen. Egentlig er det herrevotter, så de er litt store til meg.

Jeg ble veldig opptatt av å kjøpe noe med en bjørn på etter at jeg hadde spist bjørnekjøtt nemlig, så jeg måtte bare ha dem.

Bjørnekjøtt var forresten ikke veldig godt. Det var helt greit, men ikke mer enn det. Kanelølet jeg smakte var derimot veldig godt. Neste gang jeg skal på fest skal jeg ta med øl og en boks med kanel så jeg lage mitt eget kaneløl.

Nå har jeg dekket det jeg orker å dekke for i kveld.

Har dere hatt det bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om du hadde en koselig tur! :nigo:

Godt å ha deg tilbake igjen! :ler:

:helen:

Glemte å si at vi var på spa og fikk massasje også. :klaske:

Det var deilig! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh så herlig! Spa! :strix: Har du skrevet ned navnene på noen av de stedene du var på? Jeg vil nemlig reise tilbake til Tallinn igjen en gang, og da er det fint å få anbefalinger på steder det er verdt å besøke.

Vi var innom den russisk-ortodokse kirken sist. Den var kjempefin! Så ut som et slott fra Tusen og en natt :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Henger meg på Mia, noe du vil spesielt anbefale? Har ikke vært der, men alle skryter så av plassen, så jeg har tenkt å reise dit en gang :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil trekke frem det gamle apoteket, Toompeaslottet, Alexander Nevsky-katedralen, St. Nikolaskirken, St. Olafskirken og Domkirken i Tallinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så du den russisk-ortodokse kirken da?

Ja, herre min hatt! Bodde jo like ved den. Hvordan kunne jeg la den gå i glemmeboken? :klaske:

Den var kjempeflott. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kuult at dere bodde like ved den. Hvor mye betalte dere for hotellet? Var det inkludert frokost?

Vi bestilte fly og hotell samlet. Totalt kom det på ca 4 000. Da var frokost og trådløst Internett inkludert i prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...