Gå til innhold

Kjære dagbok

The Kitten

Anbefalte innlegg

Jeg bestemte meg for å bli hjemme istedenfor å besøke venninnen min. Egentlig hadde jeg gledet meg masse til å se henne igjen og har litt dårlig samvittighet for at jeg avlyste, særlig siden jeg gjorde det på kort varsel.

Grunnen til at jeg avlyste er at jeg har en del ting jeg må tenke gjennom til i morgen. Da skal jeg inn til ny samtale, og jeg trodde jeg hadde tenkt ferdig for denne gang, men har ikke det likevel.

Nå er jeg på et punkt hvor det føles som om jeg kan klare dette. Forrige gang sa jeg til terapauten at jeg ble oppgitt da jeg tenkte på overgrepene, nå blir jeg ikke oppgitt lenger. Han ba meg også finne ut når jeg tror jeg kommer til å være ferdig med dette. (Ferdig i den forstand at jeg har fått bearbeidet alt). Vil jo selvsagt at det skal gå så raskt som mulig, men realistisk sett ønsker jeg å være nesten ferdig til påske, og helt ferdig til 17.mai, eventuelt til sommerferien.

Så bra! Du er jammen tøff! Stå på! Vi heier på deg!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:hoho: Holdt nettopp på å rapportere min engen medling i Mia sin bok. (Bommet på "OPP" og trykket "rapporter" i stedet :fnise: )

Har du det bra TK? :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol:

Kanskje den hadde blitt slettet??

Nei, nå er vel vannet mitt kokt, så da kan jeg lage me en kopp latte. Takk Nescafe for deres fine poser :helen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

Her er det :sol: og sky. Det skal visstnok :snø: i dag, men nå begynner jeg også å bli lei av :snø:, så jeg håper at det ikke :snø:. Jeg vil heller at det skal komme masse :regn: for det er vannmangel i Bergen. :opplyser:

I dag har jeg jogget ( :klappe: for meg selv). Nå :spise: jeg frokost. Brødskive med banan, et glass eplejuice, en kiwi og en gulrot ble det til frokost i dag. Kanskje en yoghurt også, men jeg er ikke sikker ennå.

_ _ _ _ _ _ _ _

Samtalen i går gikk bra. Jeg fikk mye ut av den, men jeg blir sliten av det også. Har en del ting jeg må tenke gjennom til neste gang, men det tar jeg ikke før neste uke. Da er mine foreldre i London, og jeg kan bli sint, opprørt, lei meg osv uten at noen spør hva som er gale.

Om kvelden var jeg på thairestaurant med to venninner. Det var kjempegod mat og veldig koselig. :jepp:

Ha en fin dag alle sammen. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var maten god på thairestauranten?

Jeg kunne tenkt meg en sånn restaurant, hvertfall spist der en gang eller to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jeg på senteret igjen. Av og til har de kvelder hvor man bare samles og snakker om alt mellom himmel og jord. Det var første gang jeg var med på en slik kveld, og det var veldig koselig.

Vi lekte en lek som gikk ut på å si hvilket dyr en ville vært om man ble gjenfødt som et dyr. Jeg valgte ulv, men det fikk jeg ikke lov til å være. Da valgte jeg hund, for det er jo nesten like godt som ulv. Fikk ikke være det heller, så da sa jeg skogmus. Det fikk jeg lov til å være.

Det første dyret (ulv) er det jeg tror jeg er.

Det andre dyret (hund) er det andre ser meg som.

Det tredje dyret (skogmus) er det jeg faktisk er.

Kan noen fortelle meg litt om skogmus? Jeg vet ikke så mye mer enn at det er mus som bor i skogen. Ja, og så har jeg sett en skogmus i skogen utenfor huset mitt. :opplyser:

_ _ _ _ _ _ _

I dag kom det litt :snø: på morgenkvisten, men så skinte det opp og nå er det :sol:. Det er meldt :regn: i hele neste uke, og det synes jeg er kjempebra siden vannreservene våre begynner å bli ganske tomme. Har ikke noe problem med å spare på vannet i form av å ta kortere dusjer, etc, men gleder meg til vi kan gå tilbake til normalen.

Jeg har jogget ( :klappe: for meg selv) og så har jeg lest en bok i dag. Den handler om hvordan man kan forholde seg ting som skjer og tiden. Den er ganske filosofisk, og har fått meg til å tenke masse.

Jeg tenker mye både fremover og bakover i tid. Det er ikke nødvendigvis negativt i seg selv. Det er viktig å ta vare på minner eller å lære av feil. Det er også viktig å glede seg til ting, eller å forberede seg til ting.

John Lennon sa noe veldig klokt da han sa "livet er det som skjer mens du planlegger noe annet." Han har fullstendig rett i det, og jeg skal prøve å bli flinkere til å leve i nuet. :jepp:

Ellers tenke jeg å gå en tur i kveld, siden det ble så fint ute. :jepp: (Der ser dere hvor mye jeg lever i nuet, jeg tenker allerede på hva jeg skal senere :fnise: ).

Har dere hatt en bra dag? :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Foreløpig har jeg hatt det kjempebra i dag :nigo: Men det har vært et slit tidligere i uka, men det aner jeg ikke hvorfor. Tror at søvn kan spille en rolle her, for jeg har følt meg utslitt!

Nå :snø: det maaaaaaaaaasse her, og jeg liker det ikke :snurt: Det er nok nå, liksom!

Du er så flink og sterk, kitten! :hug: Må bare gi deg en klem som du kan ta videre med det i "kampen". Og det er forresten viktig å leve litt i nuet ;) Prøver å etterleve det så mys som det er mulig, hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at du hadde det koselig i går! Vet ikke så mye om skogmus jeg heller, men de er veldig søte da! :)

Å leve i nuet er viktig ja! :jepp:

:klem: til deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det og :snø:

Jeg knasker på et eple og har allerede drukket dagens første :kaffekopp: Tipper at det er ikke så lenge til jeg henter meg en ny ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ha mildvær jeg.

Nesten så jeg savner den vanlige vinteren, med regn snø slapseføre.

Tror jeg snart må hente mer kaffe. Jeg tar bare halve kopper i slengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...