Gå til innhold

råd ved kjærlighetssorg


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Hvordan kommer man over dette?

Jeg hører de sier man må komme seg ut med venner.

Noen andre tips? Hvor lenge vil den intense sorgen over tapt kjærlighet, følelse av svik og knuste framtidsplaner vare?

Nå har jeg grått hver dag i to uker, og føler det er like håpløst hver gang. Hver gang er som en kniv i hjertet og magen og ett mareritt som bare MÅ være en drøm..

ingen kan erstatte han. Så hvordan kan det bli bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det har blitt slutt kan det umulig ha vært så fantastisk som du beskriver det. Og det eneste jeg har funnet som hjelper mot en slik vrangforestilling etter at et forhold er over, er at man tar tiden til hjelp og prøver å fokusere på andre deler av livet, slik som jobb, utdanning, venner eller om så rengjøring av huset. Det er utrolig hvor godt det sorterer hodet å ta en oppvask eller to... Når du er klar for det vil du nok klare å se hva det var som ikke stemte i forholdet, og på den måten komme deg videre uten ham. Ellers er det jo selvfølgelig viktig at du ikke sperrer deg inne og pakker deg inn i sorg og smerte, for den sorgen du da føler blir nok forsterket ganske mye av at du sitter hjemme og synes synd på deg selv. Da må du rett og slett bare tvinge deg selv til å tenke på noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kommer man over dette?

Jeg hører de sier man må komme seg ut med venner.

Noen andre tips? Hvor lenge vil den intense sorgen over tapt kjærlighet, følelse av svik og knuste framtidsplaner vare?

Nå har jeg grått hver dag i to uker, og føler det er like håpløst hver gang. Hver gang er som en kniv i hjertet og magen og ett mareritt som bare MÅ være en drøm..

ingen kan erstatte han. Så hvordan kan det bli bedre?

Det er jævlig, og det svir.. Det finnes ingen enkel oppskrift.. TID TID og atter TID!!! Du er bare to uker ute i det.. ikke sett for store krav til deg akkurat nå. Bare ta en dag om gangen!

Been there.. og sakte men sikkert kommer man til livet igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det har blitt slutt kan det umulig ha vært så fantastisk som du beskriver det. Og det eneste jeg har funnet som hjelper mot en slik vrangforestilling etter at et forhold er over, er at man tar tiden til hjelp og prøver å fokusere på andre deler av livet, slik som jobb, utdanning, venner eller om så rengjøring av huset. Det er utrolig hvor godt det sorterer hodet å ta en oppvask eller to... Når du er klar for det vil du nok klare å se hva det var som ikke stemte i forholdet, og på den måten komme deg videre uten ham. Ellers er det jo selvfølgelig viktig at du ikke sperrer deg inne og pakker deg inn i sorg og smerte, for den sorgen du da føler blir nok forsterket ganske mye av at du sitter hjemme og synes synd på deg selv. Da må du rett og slett bare tvinge deg selv til å tenke på noe annet.

Enig med deg Humlablomst, men man må gi plass for å sørge også tror jeg.. Slik at man kommer over det. Det er en prosess!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...