Gå til innhold

Bør jeg fortelle ham det?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Jeg og kjæresten har hatt et fantastisk fint forhold. Har vært sammen over 2 år. Men vi har en tendens til å krangle en del. Og kranglene blir bare værre og værre.. Vi bor et stykke fra hverandre så vi ser hverandre mest i helgene og i ferier. Den siste krangelen vi hadde (nå i helgen over telefon) var virkelig ille. Så ille at jeg har begynt å tvile på følelsene mine og om jeg vil fortsette forholdet. I de tidligere kranglene klarte jeg alltid å finne igjen følelsene mine under sinnet, og selv om jeg var sint eller lei meg så ville jeg ikke miste ham, for de gode tidene vi sammen er så utrolig gode. Nå de siste dagene har vi nesten ikke snakket sammen. Og jeg er så usikker på om jeg vil fortsette. Samtidig vil jeg ikke gi opp.

Jeg har blitt veldig god venn med en i klassen det siste året. Vi har en tendens til å tulleflørte litt på skolen og sånn. For morro skyld og ingenting alvorlig. for ca en uke siden så ble det slutt mellom han og kjæresten. Og da ble det til at vi sendte en del meldinger. I går kveld/natt snakka vi masse på msn. Og flørtinga tok litt av for å si det mildt. F.eks. Fortalte meg hvor kåt han var og sånn. Og jeg tulla med at jeg skulle komme å fikse det. Det ble ganske hett etter en stund. Etterhvert fikk jeg dårlig samvittighet. Det ble plutselig litt mye. (Fra min side også såklart).

En annen ting som gjør det så ille er at kjæresten min er veldig sjalu. og han har reagert veldig på at jeg snakker mye om han andre. det er bare fordi vi ser hverandre hver dag på skolen og snakker mye. Og da har det aldri "skjedd noe" sånn som i går.

Sitter her å lurer på om jeg skal fortelle kjæresten min om det i går. for å vise at jeg er ærlig med ham osv og å overbevise ham om at det ikke betydde noen ting. Men er redd han kommer til å bryte sammen..

Hva ville dere gjort? Tips? Synspunkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mine tips

Ikke si noe om dette til kjæresten din! Hvis du vil ha han må du være taktisk.

Ta et problem om gangen, dvs begynn å fikse opp med kjæresten og kranglingen.

Slutt å flørte med kompisen din. Han er kun ute etter en rebound. Hvis det ikke er tilfelle har han uansett godt av å være litt singel etter bruddet.

Hvis det blir slutt med kjæresten, unn deg selv litt egentid for å unngå at kompisen blir din rebound. Slike forhold kan være litt forhastede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke si noe om dette til kjæresten din! Hvis du vil ha han må du være taktisk.

Ta et problem om gangen, dvs begynn å fikse opp med kjæresten og kranglingen.

Slutt å flørte med kompisen din. Han er kun ute etter en rebound. Hvis det ikke er tilfelle har han uansett godt av å være litt singel etter bruddet.

Hvis det blir slutt med kjæresten, unn deg selv litt egentid for å unngå at kompisen blir din rebound. Slike forhold kan være litt forhastede.

Signerer. Ikke si noe!! Men fortsett heller ikke denne heller farlige leken din, med mindre du ØNSKER å gjøre sambo sjalu! Men da er det kanskje på tide å vurdere å gå uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jente_19
Jeg og kjæresten har hatt et fantastisk fint forhold. Har vært sammen over 2 år. Men vi har en tendens til å krangle en del. Og kranglene blir bare værre og værre.. Vi bor et stykke fra hverandre så vi ser hverandre mest i helgene og i ferier. Den siste krangelen vi hadde (nå i helgen over telefon) var virkelig ille. Så ille at jeg har begynt å tvile på følelsene mine og om jeg vil fortsette forholdet. I de tidligere kranglene klarte jeg alltid å finne igjen følelsene mine under sinnet, og selv om jeg var sint eller lei meg så ville jeg ikke miste ham, for de gode tidene vi sammen er så utrolig gode. Nå de siste dagene har vi nesten ikke snakket sammen. Og jeg er så usikker på om jeg vil fortsette. Samtidig vil jeg ikke gi opp.

Jeg har blitt veldig god venn med en i klassen det siste året. Vi har en tendens til å tulleflørte litt på skolen og sånn. For morro skyld og ingenting alvorlig. for ca en uke siden så ble det slutt mellom han og kjæresten. Og da ble det til at vi sendte en del meldinger. I går kveld/natt snakka vi masse på msn. Og flørtinga tok litt av for å si det mildt. F.eks. Fortalte meg hvor kåt han var og sånn. Og jeg tulla med at jeg skulle komme å fikse det. Det ble ganske hett etter en stund. Etterhvert fikk jeg dårlig samvittighet. Det ble plutselig litt mye. (Fra min side også såklart).

En annen ting som gjør det så ille er at kjæresten min er veldig sjalu. og han har reagert veldig på at jeg snakker mye om han andre. det er bare fordi vi ser hverandre hver dag på skolen og snakker mye. Og da har det aldri "skjedd noe" sånn som i går.

Sitter her å lurer på om jeg skal fortelle kjæresten min om det i går. for å vise at jeg er ærlig med ham osv og å overbevise ham om at det ikke betydde noen ting. Men er redd han kommer til å bryte sammen..

Hva ville dere gjort? Tips? Synspunkter.

Vell jeg er uenig med de to andre! Jeg synes du skal si det! Hva er et forhold med hemmeligheter? Ja han kommer nokk til å bli forbannet og lei når han hører det, men du var jo ærlig! det kommer han til å sette pris på etterpå.

Forklar ham også at du ikke skal holde kontakten med han igjen. Du må for alt i verden ikke komme inn i et mønster der du holde hemmligheter for kjæresten din! Viss han snakket slik med en jente, du ville vell at han skulle sagt det til deg ?

*Gjør med andre, som du vill andre skal gjøre mot deg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Gjør med andre, som du vill andre skal gjøre mot deg*

Med skjønn.. Kjæresten hennes får det bare enormt vondt om hun forteller det. Hun har heller ikke vært direkte utro. Det skaper bare en masse voldsomme fantasier utover det som egentlig har skjedd om hun forteller det til han..

Så ja, da får han det vondt, og det vil ikke jeg at andre skal gjøre mot meg!

Enkelt..

MEN.. hun må ikke dra dette lengere med den typen!! Hun lever på kanten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, ikke fortell han det! Du sa han blir lett sjalu? Da vill han plent nekte deg å møte denne gutten (selv om dere går skole sammen)

ordne opp med kjæresten først ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Ville uten tvil fortalt det, og å ikke gjøre det syns jeg vitner om null respekt for kjæresten. Den eneste måten å gjøre opp for en feil man har gjort, er å be om unnskyldning. Syns du har gått over grensa, og da er det forkastelig å ikke la det være opp til han å velge om han fortsatt vil ha deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke rart hvordan kjærester merker det nesten før noe skjer. Du sier at det aldri har vært noe mer enn vennskapelig flørting mellom dere, før tekstmeldingsseansen. Men kjæresten din har sett at det kunne komme til å skje noe.

Jeg synes ikke du skal si noe til kjæresten din. Han er veldig sjalu, og kan komme til å oppleve dette som mye større enn det allerede er. Det eneste du oppnår med å lette hjertet ditt slik er at du får renere samvittighet. Kjæresten din vil bare få det vondt. Men du bør velge bort denne vennen for ei stund. Kanskje si til ham at du var flau over tekstmeldingene fordi du følte det gikk alt for langt i forhold til ham du faktisk er sammen med.

Og du bør ta dette som en lærepenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...