Gå til innhold

Kremost fra Tine: krydder ost


NemoLinn

Anbefalte innlegg

Kan man spise det under svangerskapet?

Det står selvsagt ikke noe på pakken om det er pastaurisert eller ei......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Disse er laget på fersk ost og skal derfor være trygge. Det er vel sånne modningsoster man skal unngå selv om de er pasteuriserte pluss oster som er laget av upasteurisert melk.

Den er også pasteurisert.

Endret av Mamma1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant et telefonnummer til Tine og ringte like greit dit.

Det er helt trygt å spise kremoster fra Tine. Alle er laget av pastaurisert melk.

Matportalen kunne også bekrefte dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant et telefonnummer til Tine og ringte like greit dit.

Det er helt trygt å spise kremoster fra Tine. Alle er laget av pastaurisert melk.

Matportalen kunne også bekrefte dette.

Dette står jo også på nettsidene til tine.. Der kan du søke opp produktene og se om de er pasteurisert eller ikke.Men det er ikke alle oster man skal spise selv om de er laget av pasteurisert melk, dette gjelder modnede oster, slik som f.eks ridderost. Dette er f.eks ikke anbefalt å spise av gravide i Sverige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Heldigvis så har jeg aldri likt ridderost og muggoster tidligere. Så jeg ser liksom ikke for meg at jeg skal begynne å like det nå.

Men vet jo aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, jeg trodde Ridderost var trygt. Det er jo ikke en muggost, men en kittost....

Jeg orker ikke å begynne å bli bekymret for de brødskivene med ridderost jeg allerede har spist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm, jeg trodde Ridderost var trygt. Det er jo ikke en muggost, men en kittost....

Jeg orker ikke å begynne å bli bekymret for de brødskivene med ridderost jeg allerede har spist.

Det skal jo være trygt, spesielt viss den er helt fersk. Mattilsynet i Norge har ingen anmerkninger om disse modnede ostene, i Sverige derimot anbefaler de gravide å holde seg unna. (Pga listeria tror jeg.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal jo være trygt, spesielt viss den er helt fersk. Mattilsynet i Norge har ingen anmerkninger om disse modnede ostene, i Sverige derimot anbefaler de gravide å holde seg unna. (Pga listeria tror jeg.)

Samtlige av Tines oster er pasteuriserte. Jeg tok samme telefonen første gang jeg var gravid. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...