Gå til innhold

Sambo/særbo?


usikkerhet1

Anbefalte innlegg

Første gang jeg skriver her, men jeg er vel egentlig ute etter noen gode råd....

Tingen er at kjæresten min som jeg har hatt i 1,5 år gjerne vil at vi skal flytte sammen på heltid, men jeg vil gjerne være særbo.

Dvs. vi bor allerede 50% sammen og det er noe jeg ønsker å fortsette med, men han vil etablere seg/oss 100% sammen.

Jeg har snakket om saken flerfoldige ganger med ham, men det trenger visst ikke riktig igjennom.

Jeg er veldig glad i ham, men hans barn er små - mine er så og si voksne - og jeg orker rett og slett ikke en ny runde som småbarnsmor!

Jeg har liksom hatt bortimot 30 år hvor jeg har vært en støttepiller og personlig "slave" som en rimelig ego, karrieremann.

Kjæresten min er ikke slik, men rydding av leker, flytende sokker og skoleavslutninger, ensomme julaftner/17. mai'er ikke akkurat det jeg drømmer mest om.

Men, jeg er veldig glad i ham. Alikevel tenker jeg at dersom han greier å snakke meg inn i dette så blir utgangspunktet så feil synes jeg.

Noen her som har noen tanker om dette? Alle gode råd mottas med takk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Vi gjør som kjendisene (Petronelle Barker m.fl): blir særboere. Flere forhold vil holde lengre dersom man ikke ser hverandre over oppvaskkummen og ved tannpastatuben hver dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at du skal følge magefølelsen din jeg - om det kjennes galt, så kommer du ikke til å bli glad og da kan i aller verste fall forholdet ryke. Det er verre å flytte ut igjen i forhold til å ikke flytte inn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er bedre å flytte sammen om 5 år (når barna blir store)?

Det har jeg forsøkt å si også. Eller om 2 -3 år. Spørmålet er om han vil vente så lenge. Han vil etablere seg nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at mange kvinner i min situasjon og alder tenker det samme og det er mulig vi er noen egosistiske drittsekker alle sammen, men enhver alder har sine behov.

Og jeg vet rett og slett ikke om jeg kan påta meg oppgaven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Minst av alt ønsker jeg å gi mine barn et inntrykk av at de "må" flytte fordi mor skal etablere en ny familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det virker som du ikke er helt klar for dette. Det er et dårlig utgangspunkt. Tror du du er mer klar for det om 2 år da? Har dine barn flyttet ut da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som du ikke er helt klar for dette. Det er et dårlig utgangspunkt. Tror du du er mer klar for det om 2 år da? Har dine barn flyttet ut da?

Jeg tror det. Min eldste har flyttet ut nå, min yngste nå eller om 1 - 2 år. Mellomste vet jeg ikke. Om han ikke vil så kommer jeg til å flytte ham ut av fordi det er godt for ham, men jeg kan jo ike spå om framtiden nå.

Uansett så er det ikke snakk om å flytte sammen men "samboeren før om ett til to år", men han vil ha garantier.

Jeg vet jo ikke hva som vil skje framover, men jeg tror jo på OSS. Samlivet blir ikke lett, men svært interessant :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det. Min eldste har flyttet ut nå, min yngste nå eller om 1 - 2 år. Mellomste vet jeg ikke. Om han ikke vil så kommer jeg til å flytte ham ut av fordi det er godt for ham, men jeg kan jo ike spå om framtiden nå.

Uansett så er det ikke snakk om å flytte sammen men "samboeren før om ett til to år", men han vil ha garantier.

Jeg vet jo ikke hva som vil skje framover, men jeg tror jo på OSS. Samlivet blir ikke lett, men svært interessant :-D

Jeg VET jo ikke! Det kjennes bare ut som om jeg blir tvunget til å gi garantier som jeg ikke kan gi fordi jeg aner ikke hva fremtiden kan bringe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Ingen vet hva fremtiden bringer. Men man kan ha håp og ønsker for fremtiden. Kan du si at du ønsker å fortsette å være sammen med han. Du ønsker å flytte sammen med han en gang. Du er ikke klar enda, men at du kanskje kan gi et mer konkret svar om et år? At du ser for deg at dere kan flytte sammen om 2-3 år? Hvis det vikrelig er deg han vil dele livet med tror jeg nok han er villig til å vente til du er klar.

Helt enig i at du ikke bør flytte noe sted før barna dine flytter ut. Om 2-3 år er også barna hans større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...