Gå til innhold

Utro mann vil kanskje skille seg


Gjest Litt usikker

Anbefalte innlegg

Gjest Litt usikker

Nå er det mange slike tråder her i "Samliv"...noen blir sikkert irritert over dem, men jeg synes de er interessante å lese, da jeg kjenner meg igjen i noen av dem. Nabodama lurte vel også på hvorfor det ble så mange tråder om det samme. Sorry, Nabodama!

Jeg syns mitt eksempel som kommer her skiller seg litt fra en del andres her...så kanskje dere andre har noen innspill?

Mannen det dreier seg om er gift, har vært det lenge og har hatt forhold med dame 2 i 4,5 mnd. Konen har fått beskjed om forholdet. Dame 2 brøt og sa indirekte at han får velge: konen eller henne. Direkte sa hun - vi kan ta opp kontakten igjen dersom du blir skilt/ledig/fri. De har derfor ingen kontakt.

Mannen skrev så melding til dame 2 om at han syntes de hadde så mange fine minner sammen, og masse komplimenter. Dernest at de fikk se framover om de kunne møtes på ledig grunnlag (altså som skilt). Dette hadde han ikke behøvd å skrive! Konen vet jo om forholdet, og han kunne ha gitt seg der dersom han ville. Dame 2 har kuttet kontakten, og satt klare betingelser for at de kun kan ses om han blir singel.

Dette skiller seg litt ut fra de andre miserable historiene her, eller hva syns dere, er det håp dersom mannen faktisk gjør handling av sine ord om å skille seg? Det virker som om forholdet til nr 2 var ekte kjærlighet og ikke bare et sexforhold...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Hadde han villet skillt seg hadde han gjort det nå. Særlig hadde de gått fra hverandre siden hun vet om forholdet, dersom de faktisk har planer om å skilles. Hun tar ham tilbake, og de er da tydelig vis enige om å fortsette sammen. Som du sier, når hun fikk vite om det kunne han ha gått, men gjorde det ikke.

Den beste måten å forutse atferd på er å se på hvordan personen allerede har oppført seg. Han har til nå ikke villet gå fra henne og kommer da lite sannsynlig til å gjøre det i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litt usikker
Hadde han villet skillt seg hadde han gjort det nå. Særlig hadde de gått fra hverandre siden hun vet om forholdet, dersom de faktisk har planer om å skilles. Hun tar ham tilbake, og de er da tydelig vis enige om å fortsette sammen. Som du sier, når hun fikk vite om det kunne han ha gått, men gjorde det ikke.

Den beste måten å forutse atferd på er å se på hvordan personen allerede har oppført seg. Han har til nå ikke villet gå fra henne og kommer da lite sannsynlig til å gjøre det i det hele tatt.

Enig med deg...men det skal sies at dette skjedde "nå i går", da liksom. Og det er ferietid. Så det er vel grenser for handling innenfor 24t, eller? Kanskje han muligens først har fått et påskudd nå? Men regner egentlig ikke med det, i og med at alle slike tråder her på forumet dømmer slikt helt vekk, og det er sikkert en grunn til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Den beste måten å forutse atferd på er å se på hvordan personen allerede har oppført seg. Han har til nå ikke villet gå fra henne og kommer da lite sannsynlig til å gjøre det i det hele tatt.

Han har kanskje ikke hatt de store grunnene til å gå ennå. Mulig han ikke gjør det nå heller om han er aldri så "misfornøyd". Men hvorfor jan skriver melding, når dere ikke har kontakt, og han vet betingelsene på at du ikke treffer ham før han er ledig på markedet, og gir deg håp ved å si "kanskje vi treffes som single snart" er vanskelig å si noe på. Det kan og bety at han tenker i ferien. Men er jo ikke sikkert han handler, som de gjerne ikke gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen tro på at han skiller seg. Kona hadde vel kastet han ut om han ikke hadde lovet bot og bedring. Menn og kvinner som er i forhold men som forlyster seg med andre, de er ikke så mye å stole på. Og hvorfor trakte etter å bli sammen med en som hadde forhold med deg mens h*n var gift, gikk fra denne og så til deg? Hvor lenge vil h*n være hos deg ...?

Også må jeg bare spørre: Hvorfor innleder dere forhold til menn/kvinner som er i forhold? Eier dere ikke respekt for de som er sammen med denne mannen/kvinnen? Ville dere likt om noen hadde seg med deres mann/kone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

No chance han kontakter deg mer nå. Dere har ingen kontakt i dag? Om han prøver vil han sikkert bare se hvor svak du er i å holde på mer. Er du sterk og holder deg unna, finner han sikkert bare en ny på si og blir i ekteskapet. Sånn er menn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Nå er det mange slike tråder her i "Samliv"...noen blir sikkert irritert over dem, men jeg synes de er interessante å lese, da jeg kjenner meg igjen i noen av dem. Nabodama lurte vel også på hvorfor det ble så mange tråder om det samme. Sorry, Nabodama!

Jeg syns mitt eksempel som kommer her skiller seg litt fra en del andres her...så kanskje dere andre har noen innspill?

Mannen det dreier seg om er gift, har vært det lenge og har hatt forhold med dame 2 i 4,5 mnd. Konen har fått beskjed om forholdet. Dame 2 brøt og sa indirekte at han får velge: konen eller henne. Direkte sa hun - vi kan ta opp kontakten igjen dersom du blir skilt/ledig/fri. De har derfor ingen kontakt.

Mannen skrev så melding til dame 2 om at han syntes de hadde så mange fine minner sammen, og masse komplimenter. Dernest at de fikk se framover om de kunne møtes på ledig grunnlag (altså som skilt). Dette hadde han ikke behøvd å skrive! Konen vet jo om forholdet, og han kunne ha gitt seg der dersom han ville. Dame 2 har kuttet kontakten, og satt klare betingelser for at de kun kan ses om han blir singel.

Dette skiller seg litt ut fra de andre miserable historiene her, eller hva syns dere, er det håp dersom mannen faktisk gjør handling av sine ord om å skille seg? Det virker som om forholdet til nr 2 var ekte kjærlighet og ikke bare et sexforhold...

Jeg synes ikke dette skiller seg fra noen av de miserable historiene på noen punkter jeg... :sjenert:

"Du er fin og jeg har hatt det morsomt sammen med deg. Kanskje vi kan bli sammen hvis jeg blir fri en gang", er direkte oversatt: "det er ikke deg, det er meg", kombinert med "vi møttes på feil tidspunkt", og "kanskje vi kan møtes når forholdene ligger bedre til rette for det hvis vi begge er fri da..."

Og hvordan kan du vite at kona vet om forholdet?

Har han fortalt deg det, eller har hun fortalt deg det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litt usikker
Jeg synes ikke dette skiller seg fra noen av de miserable historiene på noen punkter jeg... :sjenert:

"Du er fin og jeg har hatt det morsomt sammen med deg. Kanskje vi kan bli sammen hvis jeg blir fri en gang", er direkte oversatt: "det er ikke deg, det er meg", kombinert med "vi møttes på feil tidspunkt", og "kanskje vi kan møtes når forholdene ligger bedre til rette for det hvis vi begge er fri da..."

Og hvordan kan du vite at kona vet om forholdet?

Har han fortalt deg det, eller har hun fortalt deg det?

(Jeg bare vet det, ok.) :-(

Er enig i at denne - og at tydeligvis alle andre slike historier - er miserable, så mente jo ikke at min historie var en solskinnshistorie.

Tenkte likevel at når han sier at "vi får se, kanskje vi kan møtes framover om jeg blir ledig" så gir det litt håp. Selv er jeg jo singel da.

Det fine er at vi ikke har noe kontakt. Han har lovet å følge spillereglene: ingen kontakt eller invitasjoner fra han hvis han ikek er ledig på markedet. Dvs. ringer eller sender han en sms er det kun om han er ledig. Dette er han inneforstått med og det er avtalen.

Derfor blir det litt spennende...men jeg lever jo bare videre med tanke på at han ikke gjør det, og treffer jeg noen nye som er single kan det hende jeg fort glemmer Mannen. Føles fint å ikke ha kontakt, da blir ingen mer såret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Thinkerbell_*

En kan ikke basere sine liv på statistikk, hva andre sier og hva KG sier. Det eneste du kan gjøre er å se hva som faktisk skjer (eller ikke skjer). Dere har ingen kontakt: fint.

Da fortsetter du livet ditt som før, treffer andre og står på.

Tar han ikke kontakt (at han da er single, som dere avtalte), så var han ikke ment for deg, og du gjorde et lurt valg.

Tar han kontakt (fordi han er blitt single) får du vurdere om du vil ha ham, i forhold til hvordan dine følelser er bliott overfor mannen, eller kanskje du har møtt en ny og ledig fyr innen dess.

Tenker du vil få svar i løpet av høsten. Han kan jo ikke drøye all verdens tid med å ta et valg, han har ikke deg for evig tid heller, så god tid har han ikke. Gir han ingen signal er det svar det også..

Good luck til alle som sliter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Skjønner ikke hvorfor du gidder. Det finnes uendelig mange fisk i vannet også velger du en som gjør deg til en verdiløs nummer to? Hadde jeg aldri giddet.

Er det sånn at de som gjør slike valg føler at de ikke fortjener bedre? Litt sånn battered wife syndrome?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Princess_*
Skjønner ikke hvorfor du gidder. Det finnes uendelig mange fisk i vannet også velger du en som gjør deg til en verdiløs nummer to? Hadde jeg aldri giddet.

Er det sånn at de som gjør slike valg føler at de ikke fortjener bedre? Litt sånn battered wife syndrome?

Tror ikke det...eller dvs. noen kan kanskje tenke slik du sier her, absolutt.

Men av og til skjer det at man pangforelsker seg og finner ut at mannen er gift, og det er klart da kan det være vanskelig å la logikk styre følelser. En venninne av meg har et forhold til en gift mann. Han sa fra begynnelsen av at han var i ferd med å skille seg, men han visste ikke når, mest på grunn av barna. Etter en stund viser det seg at han sier han ikke er klar for å skille seg på dagen, men må "vente". Mao. den typiske historien som gjentar seg. Min venninne har "alt": god jobb, tjener bra, egen leilighet, egen bil, masse flotte klær, en fin personlighet, sunne interesser, en som mange liker, hyggelig, omgjengelig, ressursterk, reiser...men hun falt altså for en mann som viste seg å være gift. Det er hennes svakhet. Det dumme er at hun har vært i det forhold i to år!

Så er det nyanser på de damene som da bryter og ikke vil ha noe med mannen å gjøre etter et par-tre måneder og de damene som faktisk blir ved hans side som "nummer to" over flere år. I sistnevnte tilfelle har jo mannen alt han behøver: status quo hjemme (menn elsker at ting er som de er samme hvordan det er) og han får det lille ekstra på si fordi damen finner seg i det over lengre tid. Hun er langtidsattached, og han får begge deler. Dette er selvsagtr en dårlig deal for kvinnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Terapeut

Sannsynligheten kan faktisk være 20-25 % avhengig av situasjonen og forhistorien/oppløpet. Men som oftes ender slike historier ikke lykkelige. Utro menn bør også settes på plass i større grad, slik at de ikke får ture rundt som de vil. Vel, akkurat som med grensesetting overfor små barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det mange slike tråder her i "Samliv"...noen blir sikkert irritert over dem, men jeg synes de er interessante å lese, da jeg kjenner meg igjen i noen av dem. Nabodama lurte vel også på hvorfor det ble så mange tråder om det samme. Sorry, Nabodama!

Jeg syns mitt eksempel som kommer her skiller seg litt fra en del andres her...så kanskje dere andre har noen innspill?

Mannen det dreier seg om er gift, har vært det lenge og har hatt forhold med dame 2 i 4,5 mnd. Konen har fått beskjed om forholdet. Dame 2 brøt og sa indirekte at han får velge: konen eller henne. Direkte sa hun - vi kan ta opp kontakten igjen dersom du blir skilt/ledig/fri. De har derfor ingen kontakt.

Mannen skrev så melding til dame 2 om at han syntes de hadde så mange fine minner sammen, og masse komplimenter. Dernest at de fikk se framover om de kunne møtes på ledig grunnlag (altså som skilt). Dette hadde han ikke behøvd å skrive! Konen vet jo om forholdet, og han kunne ha gitt seg der dersom han ville. Dame 2 har kuttet kontakten, og satt klare betingelser for at de kun kan ses om han blir singel.

Dette skiller seg litt ut fra de andre miserable historiene her, eller hva syns dere, er det håp dersom mannen faktisk gjør handling av sine ord om å skille seg? Det virker som om forholdet til nr 2 var ekte kjærlighet og ikke bare et sexforhold...

He he, bryr meg nå egentlig ikke så mye om at det er mange tråder om emnet jeg da. Syntes bare det ble litt mange tråder hvor den utro mannen hadde tenåringer osv, hørtes ut som ganske like tilfeller;)

Når det gjelder den meldingen, så høres han veldig rund i kantene. Hadde han bestemt seg eller villet noe mer med deg, ville han vel vært mer konkret?

Høres nesten ut som en "takk-for-alt-, og lykke til videre, kanskje vi møtes"-melding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest
He he, bryr meg nå egentlig ikke så mye om at det er mange tråder om emnet jeg da. Syntes bare det ble litt mange tråder hvor den utro mannen hadde tenåringer osv, hørtes ut som ganske like tilfeller;)

Når det gjelder den meldingen, så høres han veldig rund i kantene. Hadde han bestemt seg eller villet noe mer med deg, ville han vel vært mer konkret?

Høres nesten ut som en "takk-for-alt-, og lykke til videre, kanskje vi møtes"-melding.

Jeg er helt på nett med deg her, Nabodama, og du har nok helt rett. Jeg har jo brutt med ham uansett, så ingen fare for min del videre.

Meldingen hans var vel mer detaljert noe slik som at han tenkte på alle tingene vi hadde gjort sammen, og så hvor "fantastisk" han synes jeg er (klok, smart og det var ikke måte på) og så en avslutning om at vi har en avtale på at han tar kontakt kun dersom han er fri til det (dvs. separert/skilt). Men bevares, det er sikkert bare en takk for nå, selv om det var jeg som brøt. Det var sikkert merkelig for ham å bare bryte tvert av "pang", så han hadde vel bare behov for å si noe hyggelig som en fin avslutning. Jeg regner ikke med å høre fra han, han får holde ut med den konen sin som har klager på hele tiden. Så kan han heller tenke litt over alt han går glipp av her i livet ved å oppføre seg på den måten overfor familien (som han ikke tør å rydde opp med) og meg (som han sier han har det så veldig fantastisk sammen med, på reiser, turer, ute og spise, tennis, bowling, turer, osv.)

Håper jeg finner en mann jeg blir like eller mer begeistret for, som er single og som liker meg tilbake. Denne mannen behøver ikke være stolt av seg selv...jeg spurte ham faktisk om han ikke fikk dårlig samvittighet overfor konen/familien, og da svarte han nei. Snakk om fool.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest En annen mann
http://www.loveshack.org/forums/t56300/

Menn er svake, de går aldri og tør ikke starte opp på nytt for seg selv. Les historien i linken, den illustrerer hvordan det er med menn verden over.

Oi så sinna :P

Vel, den dagen menn får tilnærmet lik omsorgsrett som kvinner nyter godt av i dag og ikke mister hjem samt mister mye av kontakten med barna som i dag, så ser man nok at menn kommer til å skille seg i større grad enn i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt på nett med deg her, Nabodama, og du har nok helt rett. Jeg har jo brutt med ham uansett, så ingen fare for min del videre.

Meldingen hans var vel mer detaljert noe slik som at han tenkte på alle tingene vi hadde gjort sammen, og så hvor "fantastisk" han synes jeg er (klok, smart og det var ikke måte på) og så en avslutning om at vi har en avtale på at han tar kontakt kun dersom han er fri til det (dvs. separert/skilt). Men bevares, det er sikkert bare en takk for nå, selv om det var jeg som brøt. Det var sikkert merkelig for ham å bare bryte tvert av "pang", så han hadde vel bare behov for å si noe hyggelig som en fin avslutning. Jeg regner ikke med å høre fra han, han får holde ut med den konen sin som har klager på hele tiden. Så kan han heller tenke litt over alt han går glipp av her i livet ved å oppføre seg på den måten overfor familien (som han ikke tør å rydde opp med) og meg (som han sier han har det så veldig fantastisk sammen med, på reiser, turer, ute og spise, tennis, bowling, turer, osv.)

Håper jeg finner en mann jeg blir like eller mer begeistret for, som er single og som liker meg tilbake. Denne mannen behøver ikke være stolt av seg selv...jeg spurte ham faktisk om han ikke fikk dårlig samvittighet overfor konen/familien, og da svarte han nei. Snakk om fool.

Det var nok det beste å bryte tvert. Da kan du fortere komme deg videre fra en mann som bare kaster bort tiden din.

Og som du sier, da får han ta et valg nå istedet for å utsette det, og kaste bort enda mer tid. Vil han mer, får han gjøre noe med det.

At han ikke fikk dårlig samvittighet sier jo sitt. Ikke får han det overfor sin nåværende familie, og da vil han heller ikke få det senere i lignende situasjoner hvis han blir sammen med deg.

Kom deg over dette og gå videre, du finner helt sikkert en mann som fortjener deg mye mer, og som du blir minst like begeistret for. Denne mannen var visst ikke noe å samle på uansett.

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Ok...han har vært med kona i en hel uke (ferietid) og en melding tikket inn på min mobil om at han har fattet en beslkutning om å ta ut separasjon. Akkurat slik han sa med en gang vi møttes at han ville gjøre (men han sa aldri når...)

Jeg har innstilt meg på at alle menn er som dere i dette forumet har sagt ("utro menn blir alltid hos konene"), så hvordan forholde seg til dette? Spørre om å få se papirene? Det blir vel isåfall mistroisk?

Jeg så på ham som mannen i mitt liv og kunne ha giftet meg med ham på dagen. Så hva med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...