Gå til innhold

Hvorfor gir menn gaver til sine elskerinner?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Dette med at menn som har elskerinner reiser mye og gir ofte gaver til elskerinnen (men kanskje ikke alltid til konen..), hva er greia med det?! Hvorfor gjør de det? Kunne de ikke ha kjøpt noe fint til konen også?

Hva er typiske elskerinne-gaver, og hva er typsiek konegaver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lillagubban

Jeg tenker det er litt sån "du får alt du vil bare du lar meg utnytte deg og gjør som jeg vil og holder kjeft om det". Har ikke så mye til overs for utro menn. Å være noens elskerinne ville være en stor fornærmelse for meg ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det er jo ikke alle som holder det skjult! Noen menn er helt åpne, lar kona få vite om det og alle på arbeidsplassen - fordi han klager over ekteskapet, f.eks.

Er det sånn at kona får strykejern og elskerinnen parfyme? Burde ikke kona får lekre gaver hun også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Det er jo ikke alle som holder det skjult! Noen menn er helt åpne, lar kona få vite om det og alle på arbeidsplassen - fordi han klager over ekteskapet, f.eks.

Er det sånn at kona får strykejern og elskerinnen parfyme? Burde ikke kona får lekre gaver hun også?

Hvorfor skulle kona få det?

Kanskje hun kan gi noen til mannen istedenfor bare å kreve.. ler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle kona få det?

Kanskje hun kan gi noen til mannen istedenfor bare å kreve.. ler

Ofte er det vel elskerinnen som krever mer enn kona.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Kanskje det er fordi man gir for å beholde? Og fordi en elskerinne er en ny følelse som mannen ikke har for konen lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Det er vel et forsøk på å beholde dem...en kollega av meg har et forhold til en gift pilot i SAS og han kjøper gaver til henne hele tiden: parfyme, krem, dyre klær fra Burberry osv. Forstår ikke at hun holder ut å være second choice. Det mest idiotiske er at hun nå er gravid med den gifte piloten. Jeg sier idiotiske, fordi hun har betrodd at de ikke har brukt prevensjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel et forsøk på å beholde dem...en kollega av meg har et forhold til en gift pilot i SAS og han kjøper gaver til henne hele tiden: parfyme, krem, dyre klær fra Burberry osv. Forstår ikke at hun holder ut å være second choice. Det mest idiotiske er at hun nå er gravid med den gifte piloten. Jeg sier idiotiske, fordi hun har betrodd at de ikke har brukt prevensjon.

Jeg kjenner en gift fyr som er pilot i Sas som har kjørt flere damer på tjukken. Levd dobbeltliv og hatt kjerring og barn i hver sin kant av landet som han pendlet mellom.. hehe, kanskje samme fyren;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Ok, så det er flere SAS-piloter som smeller damer på tjukken i ulike kanter av landet og pendler mellom dem alle? Det må kanskje være samme da, eller finnes det flere...?

Patetisk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Første som slår meg er at i begynnelsen av forhold så får en alltid flere gaver enn utover. Kjæresten min gav meg mange blomster, en gullring, flere kjoler o.l da vi først ble sammen, nå kommer han hjem med seigmenn og kindersjokolade innimellom:P

Det andre som slår meg er at med konen kan det fort bli litt hverdagslig. Ting forblir ikke mystisk lengre, og han vet hvordan man ser ut uten sminke og etter to dager uten noen dusjing. Med en elskerinne så vil en kanskje opprettholde denne mystikken, fordi en nettopp ikke har denne hverdagslige tonen. Hadde mannfolkene begynt å innse virkeligheten, og heller tatt seg sammen, og fortsatt å sette pris på konen sin, så hadde vi sluppet alle skilsmissene og situasjonene, som bare ender opp med å såre andre, fordi man må være egoistiske.

Utroskap er uakseptabelt, og å være en elskerinne er lavmål. Sårri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Utroskap er uakseptabelt, og å være en elskerinne er lavmål. Sårri!

Virker ikke som om kjenids-Norge er helt enig me deg...Elina Midelfart, Ole Robert Reitan, Hallvard Flatland, Dorthe Skappel, m.fl har jo vært der/er der alle sammen, og hele medie-Norge vet om det - men bryr de seg? Neei.

I og med at utro menn alltid vender tilbake til konen er jo ikke utroskap uakseptabelt, det er tvertimot akseptabelt, da konene tilgir.

Og det å være slkerinne er jo ikke lavmåls, milliardærdatteren Carla Bruni var jo den franske presidentens elskerinne, nå er hun gift med ham. Og, hun fikk et barn med den forrige milliardærelskeren sin..hun bare forsyner seg, akkurat som Celina Midelfart (jrf. medieoppslag i de siste ti årene).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Dorthe Skappel, hun har jo hatt den samme mannen i 20 år eller noe slikt, hun har den samme som da hun var ungdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med at menn som har elskerinner reiser mye og gir ofte gaver til elskerinnen (men kanskje ikke alltid til konen..), hva er greia med det?!

Det kan ikke være så enkelt at de fleste kjøper gaver til kjæresten sin, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Utro mann

En utro mann gir ikke gaver til kona simpelthen fordi han heller ikke får gaver av henne.

Hvis kona vil ha gaver, får hun begynne med å gi noe selv. Da blir kanskje ikke mannen utro engang.

Likestilling går begge veier det, jentuttene mine.

-g

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte er det vel elskerinnen som krever mer enn kona.

Men kanskje hun gir mer også?

En utro mann gir ikke gaver til kona simpelthen fordi han heller ikke får gaver av henne.

Noe sånt.

Dette blir jo veldig generelt, og litt fordomsfullt, men det aner meg at en del forhold der mannen (eller kona, for den saks skyld) er utro, er nettopp slike forhold der man for lengst har sluttet å gi hverandre gaver. Sluttet å være gavmild, sluttet å være flørtende, sluttet å være sexy, sluttet å være snill, kort sagt: sluttet å interessere seg.

At resultatet da blir flere gaver til den tredje parten, er vel ikke egentlig overraskende?

Selv om det står en viss corny respekt av de mennene som stormer inn i blomsterbutikken 14.februar for å kjøpe TO buketter... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Sluttet å være gavmild, sluttet å være flørtende, sluttet å være sexy, sluttet å være snill, kort sagt: sluttet å interessere seg.

Og sluttet å glede seg over den andres gaver. Å få et smil, tindrende øyne, et kyss og en heftig natt i bytte for en bukett, er ingen dårlig deal.

-g

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest
Dorthe Skappel, hun har jo hatt den samme mannen i 20 år eller noe slikt, hun har den samme som da hun var ungdom.

:) Ja, det stemmer. Både Hallvard Flateland og Dorthe Skappel er gift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...