Gå til innhold

umoralskt?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

hei! jeg lurer på en ting: etter 8 mnd, så har jeg nå gå ut en tur for å feste litt, har hatt en tung tid med en kjæreste som har vært sengeliggende, han har ME. nå klarer han å gå litt rundt selv og gå på do osv.Barnet vårt skal reise bort til en ferie med bestefaren sin hele neste uke, og da vil jeg jo benytte muligheten til å ta en liten venninnefest, det har jeg virkelig lyst til.Er det uriktig av meg? er redd svigers ikke vil like det, fordi jeg dro på fest en gang han var sengeliggende, og det likte de ikke, det forstår jeg jo.men nå er jo ting litt annerledes? hva hadde dere sagt? jeg er sykemeldt selv pga. depresjon, men har jo flere bedre dager enn dårlige nå, og føler at jeg må være litt sosial, eller jeg vil det. blir det umoralsk av meg?

Jeg vet jo jeg er syk da, og ikke på arbeid, men jeg må jo få gå ut fordi kanskje ? eller hva mener dere?

tusen takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du snakket om det med kjæresten din om det da? Er vell han det er mest viktig for om det går greit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Klart du skal gå ut! Kan ikke se noen grunn til at du ikke skulle det.

Om samboeren din er så dårlig at det ikke er forsvarlig å la han være alene må du jo få avlastning. Du kan ikke sitte inne hele tida fordi han er syk. Det vil jo gradvis ta fullstendig knekken på deg.

Klart du kan gå ut og kose deg med vennene dine selv om du er sykemeldt. Faktisk burde du nettopp derfor komme deg litt ut. Det verste man gjør når man er deprimert er å isolere seg. Man trenger sosial kontakt for å bli bedre, gjøre hyggelige ting for seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i alle dager! Du må da få lov til å ha det litt hyggelig! Særlig når hverdagen din er så tung! Har foreldrene hans aldri dratt på fest, kino, resturant, tur i parken eller kost seg på noen som helst måte uten sønnen, kanskje? Hvis de har lov, hvordan kan de rettferdiggjøre at du ikke skal få lov?

Når hverdagen er så tung, så trenger man iblandt en mulighet til å trykke på pauseknappen og få litt påfyll av energi og glede. Sannsynligheten er stor for at du, etter et hyggelig brekk ifra hverdagen, kan gå tilbake med mer pågangsmot og energi enn dersom du ble nektet all form for festligheter.

Så med mindre svigers er ved sin sønns side mer eller mindre 24 timer i døgnet og aldri finner på noe hyggelig uten ham, så kan de bare knyte knute på snabelen.

Endret av Beast
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

tusen takk det varmet veldig! jeg vil bare ha ærlige synspunkter, kloke svar jeg fikk1 ja de har funnet på mye moro selv, jeg har jo ikke funnet på så mye festligheter akkurat den siste året....

kjæresten min sa det var greit, men jeg fikk ta det med dem sa han, da kokte det inni meg, det er jo vi som er samboere og dette er jo egentlig en sak mellom oss sa jehg, men var ikke sikker på om det var riktig av megh, så jeg måtte høres andres synspunkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vell ikke svigers noe med dette og gjøre? Det er ett forhold mellom du og kjæresten, ikke deg og svigermor! *oppgitt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En ting må jeg kommentere, du, TS, forteller at du har depresjoner. Har virkelig ikke legen bedt deg om å passe på sosial-livet ditt? En god helse inkluderer nemlig at man har det psykisk bra, og har ett bra sosial-liv. Dette burde virkelig svigers ta hensyn til, at det ikke bare er sønnen deres som er syk og trenger en slags behandling, men du også. Ikke at de burde blande seg i det hele tatt (selv om jeg forstår at de kanskje har litt ekstra problemer med å gi slipp på sønnen, med tanke på at han er syk).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Gloria_*

Hei, du kjenner vel meg igjen? :)

Og jeg mener du skal dra ut! Dette har ikke dine svigerforeldre noenting med. Jeg syns det virker som om de ikke unner deg noe godt siden mannen din har ME, og det syns jeg er veldig dårlig gjort! Du kan ikke noe for at din mann er sengeliggende og dermed skal ikke du måtte sitte hjemme hele tiden. Jeg hadde gitt f... i hva dine svigerforeldre sier og jeg hadde dratt ut.

Som du veit fra tidligere tråder her så har min samboer ME og jeg har behov for å ut, og det nekter ikke han meg og heller ikke mine svigerforeldre. Hadde de gjort det så hadde jeg ikke orket, vi som er pårørende har det vanskelig vi også! Det er ikke enkelt å leve med noen som har ME, og derfor er det viktig at vi tar vare på oss selv innimellom alt dette.

Og det er jo bra at mannen din har blitt litt bedre da :) Forrige gang du skrev kom han seg ikke ut av sengen en gang, nå gjør han det, og nå skal du se at sakte med sikkert blir det bedre. Det har det med min kjære, han er ute i jobb. Jeg tar meg av ting hjemme, så får han jobbe, da føler han at han mestrer noe :)

:klem: til deg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

tusen takk! nei legen min har ikke nevnt noe om et sosialt liv, men jeg føler det er på tide, kanskje jeg ikke orker så mye festing og høy musikk, men jeg vet ikke, så jeg bare må teste det ut, man vet jo ikke ting før man tester det ut.Kanskje føler jeg da at jeg mestrer både leking med barn og festing, som det var tidligere, og andre sosiale ting, og det tror jeg vil gi meg selvtillit.,

Ja jeg føler virkelig at jeg har levd i et fengsel som nå skal slippe ut på perm, det er fryktelig vet dere.Og mine svigerforeldre har funnet på mye fint sammen de, jeg har jo ennå ikke noen full frihet, men litt synes jeg at jeg bør ha.

jEG var kanskje litt festgal for ett år siden, men har blitt mer voksen nå, og føler ikke at jeg orker dette ofte, men nå er det veldig lenge siden og det er sommer, nå jeg føler for dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Gloria_*
tusen takk! nei legen min har ikke nevnt noe om et sosialt liv, men jeg føler det er på tide, kanskje jeg ikke orker så mye festing og høy musikk, men jeg vet ikke, så jeg bare må teste det ut, man vet jo ikke ting før man tester det ut.Kanskje føler jeg da at jeg mestrer både leking med barn og festing, som det var tidligere, og andre sosiale ting, og det tror jeg vil gi meg selvtillit.,

Ja jeg føler virkelig at jeg har levd i et fengsel som nå skal slippe ut på perm, det er fryktelig vet dere.Og mine svigerforeldre har funnet på mye fint sammen de, jeg har jo ennå ikke noen full frihet, men litt synes jeg at jeg bør ha.

jEG var kanskje litt festgal for ett år siden, men har blitt mer voksen nå, og føler ikke at jeg orker dette ofte, men nå er det veldig lenge siden og det er sommer, nå jeg føler for dette

Igjen, jeg syns det er meget dårlig gjort av dine svigerforeldre og i det heletatt insinuere at du ikke skal få ut å ha det gøy. Og som sagt i forrige innlegg, det er viktig for oss som er pårørende og koble ut sykdom og bare være "oss"!

Jeg syns også det var litt dårlig av din mann og si at du måtte høre med hans foreldre, det viser ingen forståelse fra han heller. Prøv å prat med han, be han se på situasjonen om den skulle vært omvendt.

Jeg veit det er vanskelig å leve med noen som har ME, og noen ganger lurer man på hva man har begitt seg ut på, men i mitt tilfelle så veit jeg at han setter pris på det jeg gjør og er glad for at jeg "holder ut" med han og jeg elsker virkelig han, og da må man ta det vonde sammen med det gode. Men som sagt, prat med han og prøv å få han til å se det fra din side!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjesten_*

...kan ikke svigerforeldrene dine stille opp å passe på sønnen når du trenger en tur på byen med venninner? =) da er ingen forsømt da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

jo, de kan jo det, men pga. at jeg kommer dårlig overens med dem, og at svigerfar mener at jeg ikke skal overnatte hos noen venninner, og komme hjem neste morgen.det passer seg ikke for en 34 årig gammel kjerring sa

han i fjor...jeg hadde det litt for gøy en gang i fjor, og mistet nattbussen som jeg lovte jeg skulle ta, og det likte ikke svigerforeldrene mine, de mente jeg oppførte meg som en tenåring.

nei, så jeg liker dem ikke.ikke forstod de at jeg skulle ut heller, hvorfor må du være sosial på natten? sa de. det er bare single som gjør det.

Jeg har fått dem helt i vrangstrupen, så søstra mi har tilbudt seg å passe på sønnen min hvis jeg skal ut en gang, og det er jo i samme by jeg kommer til å være i ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jo, de kan jo det, men pga. at jeg kommer dårlig overens med dem, og at svigerfar mener at jeg ikke skal overnatte hos noen venninner, og komme hjem neste morgen.det passer seg ikke for en 34 årig gammel kjerring sa

han i fjor...jeg hadde det litt for gøy en gang i fjor, og mistet nattbussen som jeg lovte jeg skulle ta, og det likte ikke svigerforeldrene mine, de mente jeg oppførte meg som en tenåring.

nei, så jeg liker dem ikke.ikke forstod de at jeg skulle ut heller, hvorfor må du være sosial på natten? sa de. det er bare single som gjør det.

Jeg har fått dem helt i vrangstrupen, så søstra mi har tilbudt seg å passe på sønnen min hvis jeg skal ut en gang, og det er jo i samme by jeg kommer til å være i ;)

Nei, vettu hva! Blir sjokkert over hvor tjukke i nøtta enklete mennesker kan være! Foreldrene mine som begge er over femti er ofte ute og fester til langt på natt! Om det bare er tenåringer som gjør slikt, så kan du si til dem at de burde være glad for at deres svigerdatter har en tenårings energi, ettersom de tydeligvis ikke ønsker å gi noe av deres egen for å gjøre det lettere for både deg og sønnen deres.

Du kan jo også si til dem at det er bedre å oppføre seg som en tenåring, enn som to grådige og egosentriske fireåringer, slik de gjør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Dette har kanskje ikke noe med saken og gjøre, men hva er ME?

Ja, det er det ingen som vet. Så enkelt var det å svare på det. :P

Men ME står får myalgisk encefalomyelopati, som betyr noe slik som: muskelvondtsk hjerne-ryggmarksykdom. Også kjent som Chronic Fatigue Syndrom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, det er det ingen som vet. Så enkelt var det å svare på det. :P

Men ME står får myalgisk encefalomyelopati, som betyr noe slik som: muskelvondtsk hjerne-ryggmarksykdom. Også kjent som Chronic Fatigue Syndrom.

Takk, da ble jeg litt klokere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

det er neste helg jeg skal ut.jeg håper jeg ikke får noen sure telefoner fra min svigermor, eller at hun skal snakke med meg.da takler jeg ikke dette lenger.det gjør jeg ikke.nå føler jeg at han kan klare seg selv, i og med at han har stått opp, og alle må jo forstå at jeg trenger å ha det litt sosialt og hyggelig nå.d eneste jeg ikke vet hva jeg skal svare på, er om de sier at: du går ikke på arbeid, og så går du på fest? da blir jeg sikkert litt satt ut, men jeg er jo oppegående nå, ikke så sliten, og jeg tror ikke en kveld ut er så energitappende som svigermor sa til meg, jeg tenker jo ikke som en 60-åring, jeg gleder meg til å treffe venninnene mine jeg, ikke til den eventuelle dårlige formen dagen derpå, det får bare være.

Blir så nervøs og merker jeg blir utmattet av all denne gruinga, om jeg får sure kommentarer eller ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva? Du burde samlet svigers og kjæresten din til et familieråd. Der burde du spørre hva det er de egentlig ønsker for sin sønn, samt hva det er kjæresten din ønsker. Er det en hushjelp og hjelpepleier, eller er det en støttende kjæreste som faktisk har følelser for den hun er sammen med. Dersom det er det første, så burde de begynne å betale deg for alle de timene du er hos ham. Er det de siste, så kan du gjøre det ganske klart at slik de holder på, så gjør de en sabla god jobb for å ødelegge forholdet mellom dere som kjærester, og at de istedet for å kritisere alle dine menneskelige mangler og feil, kunne kommet og hjulpet til litt selv også. Da kunne det jo hende at det ble litt lettere for alle parter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...