Gå til innhold

Ønsker å bli sunnere og bedre trent


Lille-me

Anbefalte innlegg

Ja, jeg ønsker å bli sunnere og bedre trent. Få bort litt fett, heller bytte det ut med litt muskler.

Hva syns dere om dette?

Mål:

- Kun godtrispising på lørdagskvelden

- Trene 5 ganger eller mer pr. uke.

(skal selvfølgelig også spise sunt, å spise mye frukt. Men det gjør jeg allerede. Bortsett fra at jeg spiser godtri nesten hver dag, og trener for lite)

Jeg er ikke overvektig, men kan med fordel miste litt fett på kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg ønsker å bli sunnere og bedre trent. Få bort litt fett, heller bytte det ut med litt muskler.

Hva syns dere om dette?

Mål:

- Kun godtrispising på lørdagskvelden

- Trene 5 ganger eller mer pr. uke.

(skal selvfølgelig også spise sunt, å spise mye frukt. Men det gjør jeg allerede. Bortsett fra at jeg spiser godtri nesten hver dag, og trener for lite)

Jeg er ikke overvektig, men kan med fordel miste litt fett på kroppen.

Gelmte å si at jeg har tenkt til å gi meg selv et stort smilefjes hvis jeg klarer begge delene pr. uke, et halvblidt smilefjes hvis jeg klarer en av delene, og et stort surt smilefjes hvis jeg ikke klarer noen av dem. Skal skive det opp i en bok.

(og jeg har lov til å spise godteri på spesielle anledninger som jul, bursdager, 17 mai osv.. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Ikke ta deg vann over hodet i begynnelsen. For motivasjonens del vil det nok være smartere å gradvis øke treningsmengden og endre kostholdet, i stedet for å forandre alt over natten.

Anbefaler deg også å trene variert. Selv veksler jeg mellom å sykle, svømme, spille fotball, jogge, gå på fjellet og trene styrke. På den måten er det lettere å motivere seg til å trene, selv på litt dårlige dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ta deg vann over hodet i begynnelsen. For motivasjonens del vil det nok være smartere å gradvis øke treningsmengden og endre kostholdet, i stedet for å forandre alt over natten.

Anbefaler deg også å trene variert. Selv veksler jeg mellom å sykle, svømme, spille fotball, jogge, gå på fjellet og trene styrke. På den måten er det lettere å motivere seg til å trene, selv på litt dårlige dager.

Vil ikke si at det er å ta vann over hode. (bare litt, hehe) Driver med idrett, og skal jeg følge opp der med kodisjon og styrke bør jeg trene så mye. (egentlig mer vil jeg si)

Har trent 3-4 ganer i uka en periode, og føler at det er på tide å øke.

Trener variert med egentrening: kondisjon, syrke og ferdigheter i den idretten jeg driver med i tillegg til faste treninger med laget. Kondis trener jeg ved lagturer løp, syklig og intervaller. Styrke blir forskjellige øverser (sit-ups, armhevinger osv) Styretreningen er vanskligst og få variert, da jeg ikke trener på treningssenter. (syns det blir for dyrt, er student) Så skulle gjerne hatt noen flere øvelser der. Går også i fjellet og turer med hunden min:)

Er vell egentlig godri biten som blir vanskligst for meg å gjennomføre. Men skal klare det!!

Treningen ser jeg ikke på som et stort problem, da jeg regner med at førstelage skal trene minst 3 ganger i uka, og jeg i tillegg skal trene med andrelaget, pluss gym på skole. Da har jeg fort 5 treninger eller mer, uten noe egentrening i det hele tatt:)

Er det andre som har noe å komme med? Noen tips kanskje??

Takk for svar fragment, og på forhånd takk for alle nye svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Ja, da ser det jo ut som om du har kondisjonstreningen i orden. Angående styrketrening kan du jo for eksempel gå til innkjøp av manualer dersom du liker å trene med det. For min del får jeg mer ut av å trene styrke på treningssenter, men skjønner jo at det ikke alltid er så lett med en allerede trang studentøkonomi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da ser det jo ut som om du har kondisjonstreningen i orden. Angående styrketrening kan du jo for eksempel gå til innkjøp av manualer dersom du liker å trene med det. For min del får jeg mer ut av å trene styrke på treningssenter, men skjønner jo at det ikke alltid er så lett med en allerede trang studentøkonomi.

Ja, manualer er kanskje ikke så dumt. Har vurdert å skaffe meg en medisinball også. For jeg føler meg veldig svak, så trenger virkelig litt styrketrening.

I tillegg til at jeg synes treningssenter er dyrt, føler jeg at det blir litt bortkastet hvis jeg bare rekker å trene der en gang i uka. Pga jeg må følge opp lagtreninger i tillegg tli skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...