Gå til innhold

Kvnner er rare ... eller kanskje bare beregnende


Gjest David John jr.

Anbefalte innlegg

Gjest David John jr.

Vel - jeg vet dette har vært oppe til debatt, men nå er det endelig vitenskaplig bevist - jenter tenner på badboys - snille gutter får stille seg langt bak i køen. Men det jeg synes er merkeligst er at det er vanskelig å få kvinner til å tilstå dette.

Uansett - her er utdrag fra artikkelen:

'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

Nå er det bevist hvilke menn kvinner helst vil ha.

Det er noe av det mest urettferdige i hele verden, og de greie guttene har alltid visst det: Slemme menn får flest jenter.

200 undersøkt

Forskere ved universitetet New Mexico State University har undersøkt 200 mannlige studenters personlighet, og hvordan de omgås sine kvinnelige medstudenter. Sammenhengen er ikke til å misforstå: Jo mørkere og rå egenskaper, jo mer populær.

Egenskapene kvinner faller for er selvsentrerte, impulsive og adrenalinsøkende menn. Disse egenskapene er i sin ekstreme grad sammenfallende med psykopatiske trekk, men når egenskapene finnes i mer moderat form får man en positiv effekt: Et frodig sexliv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Muskat

ok...men du tror ikke like mye at badboys-ene er sikre på seg selv og flinke sjarmører, mens de snille guttene ofte ikke er like sikre på egen tiltrekning og at man derfor må bli kjent med dem før man evt faller?

Det tror nemlig jeg. For øvrig er jeg rimelig skker på at undersøkelser kan gjøres på alle mulige måter og at utfallet kan styres i stor grad avhengig av hvordan undersøkelsen er gjennomført og hvordan man stiller hypotesen..

Jeg tror nok sikkert at denne undersøkelsen kanskje har noe for seg da, men du får trøste deg med dette: det blir sjelden noe mer med de slemme gutta og etter så mange har de fleste jenter fått nok og ønsker seg en snill gutt.

Hilsen Muskat, som er sammen med en av de snille..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_caskr_*

Du får aldri meg til å tilstå at jeg faller for slemme gutter, for det gjør jeg ikke.

Henger igjen fra ungdomsskolen, da jeg ble skremt av de guttene som tøffet seg. Jeg følte at de gjorde narr av meg, og det gjorde de jo også, men jeg ble ikke mobbet, de var slik mot alle jentene. Men hvis en fyr har den småfrekke attituden i dag, så tenker jeg at han gjør narr av meg eller er en nedlatende fyr som tror han er bedre enn meg, og da blir jeg vettskremt og flykter, og sånn sett har jeg alltid vært redd for gutter i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Jeg tror ikke jeg har nektet på dette, noensinne, tho, jeg har påpekt av snille menn også får seg noen.

Jeg for min del faller visst inn under dette. Kjæresten er ikke selvsentrert, men han er både impulsiv og litt adrenalinsøkende. Og om vi omskriver dette litt, så er det jo selvstendige menn det er snakk om.

Selvsentrert kan skrives om til at "de vet hva de vil ha", impulsive kan skrives om til (for de fleste kvinner i alle fall) at han er romantisk, og kan komme på å dukke opp med blomstrer litt sånn random. Adrenalinsøkende vil jo si at det ikke er en kjedelig pyse, at han tør å leve livet.

Og jeg forstår veldig godt det siste argumentet, det med frodig sexliv. Men det skal da være mulig å få med good boys også.

Etterlyser foresten link til artikkelen, kunne godt tenkt meg å lese hele. ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

200 menn er "undersøkt" og så konkluderer man med at dette er et bevis???

Da kan jeg gjøre en tilsvarende undersøkelse i min vennekrets og familie. Jeg kjenner ikke en eneste kvinne/jente som faller for badboys! Både jeg og kvinner i min nærhet har valgt snille menn. Noe annet har ikke vært aktuelt. Kanskje jeg hadde funnet noen andre bevis da? ;)

Men mannen kan selvsagt ikke BARE være snill. Dersom dette er hans eneste egenskap så blir han jo dørgende kjedelig. I tillegg til å være snill ser man jo etter ting som humor, eventyrlyst, sosial intelligens osv. Men for meg - og alle jeg har snakket med om dette - så står snill øverst på lista over ting vi ser etter. Er ikke mannen snill hjelper det ikke at han har alle andre egenskaper på plass.

Vær også oppmerksom på at forskere ofte finner ut det de VIL finne ut. I dette eksemplet kan det jo hende de har brukt helt feil forutsetninger. Kanskje de såkalte snille mennene som ikke fikk seg dame så lett i tillegg var nerder som aldri orket å løfte blikket fra dataen sin, ikke klarte å føre en samtale med ei jente eller rett og slett var asosiale?

Jeg tror at dersom du finner to menn som er omtrent kloninger av hverandre, der de er helt like, med unntak av en ting: Den ene er snill, den andre er badboy. Da tror jeg helt sikkert den snille ville fått flest damer!

(Da tar man utgangspunkt i at disse mennene har like interesser, er like sosiale osv, men at han ene behandler damer dårlig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Bare fint at damer faller som fluer for bad boys, da er det flere av de snille guttene til meg. Jeg tenner nemlig på sjenerte, snille gutter som jeg kan styre over! :D Er mange "kupp" der ute, og jeg skjønner ikke åssen kvinner kan klage? Det er bare det at de havner i venne-fellen, eller er veldig sjenerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan ærlig innrømme at jeg tiltrekkes av de som ser litt "røffe" ut. Nå vet jeg ikke helt hva som definerer en bad boy. Men jeg liker ikke at de er slemme! De må ha litt selvtillitt og stole på seg selv og kunne snakke med en dame, men de må være snille.

Nå har jeg endt opp men en som ikke ser ut som en bad boy i det hele tatt. Han er verdens herligste. For meg er han verdens mest sexy person selv om han ikke er så barsk og "røff" i den forstand.

Men jeg kjenner flere jenter som tiltrekkes av disse så kalte bad boysa. Har sett det flere ganger at venninder forelsker seg i drittsekker. Desverre... Så at det ligger noe i det, det nekter jeg ikke for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal prøve
''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

Nå er det bevist hvilke menn kvinner helst vil ha.

Det er noe av det mest urettferdige i hele verden, og de greie guttene har alltid visst det: Slemme menn får flest jenter.

200 undersøkt

Forskere ved universitetet New Mexico State University har undersøkt 200 mannlige studenters personlighet, og hvordan de omgås sine kvinnelige medstudenter. Sammenhengen er ikke til å misforstå: Jo mørkere og rå egenskaper, jo mer populær.

Egenskapene kvinner faller for er selvsentrerte, impulsive og adrenalinsøkende menn. Disse egenskapene er i sin ekstreme grad sammenfallende med psykopatiske trekk, men når egenskapene finnes i mer moderat form får man en positiv effekt: Et frodig sexliv.

Jeg kjenner meg ikke igjen. Han jeg er forelsket i er en voksen mann, snill, flink i jobben, en meget god familiefar, positiv, godt humør, stabil, kjærlig, øm og selvsagt bevisst og bestemt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
ok...men du tror ikke like mye at badboys-ene er sikre på seg selv og flinke sjarmører, mens de snille guttene ofte ikke er like sikre på egen tiltrekning og at man derfor må bli kjent med dem før man evt faller?

Det tror nemlig jeg. For øvrig er jeg rimelig skker på at undersøkelser kan gjøres på alle mulige måter og at utfallet kan styres i stor grad avhengig av hvordan undersøkelsen er gjennomført og hvordan man stiller hypotesen..

Jeg tror nok sikkert at denne undersøkelsen kanskje har noe for seg da, men du får trøste deg med dette: det blir sjelden noe mer med de slemme gutta og etter så mange har de fleste jenter fått nok og ønsker seg en snill gutt.

Hilsen Muskat, som er sammen med en av de snille..

Stakkars mannen din, måtte nøye seg med deg. En som har hatt seg med mange badboys, og så så går over til den snille, for nå var leken over.

Håper han slår opp og finner en annen jente, selv om han tror han ikke gjør det. Du er ikke verdig han!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...