Gjest Gjest_Nancy_* Skrevet 10. juli 2008 #1 Del Skrevet 10. juli 2008 Hei! Kan noen være så snill og gi meg oppskriften på en litt kremete sjokoladeglasur? På forhånd takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2008 #2 Del Skrevet 10. juli 2008 Tidligere svar på dette finner du her http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=119862 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Idnar Skrevet 10. juli 2008 #3 Del Skrevet 10. juli 2008 Hei! Jeg lager en supergod sjokoglasur, men har desverre ingen mål, det blir sånn noendlunde, men den blir alltid god Denne er nok til fyll,rundt og oppå en kake. Pluss litt man smugspiser når ingen ser på!! Jeg smelter ca 250g smør og rører inn ca 1-2 ss kakao. Så tar jeg i melis og blander sammen. Tar som regel oppi for lite melis, og justerer etterhvert. Når man har blandet massen sammen så det ser ut til at smøret skiller seg fra resten av massen, tilsetter jeg et egg og rører kraftig! Da blir glasuren fin og jevn. Så tilsetter jeg noen dråper romessens. Glasuren skal være litt flytende, så hvis du tar den på med en gan, ta den på midten og stryk litt utover, den renner nedover kanten. Vil heller anbefale å sette den i kjøleskapet en liten stund! Glasuren passer perfekt til å brukes til å sprøytes på kaken med sprøytepose. Denne bruker jeg alltid til sjokoladekake, til og med til min bror sin bryllupskake! Den er alltid supergod (om jeg så skal si det selv..) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2008 #4 Del Skrevet 11. juli 2008 Takker! Skal prøve den ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. juli 2008 #5 Del Skrevet 12. juli 2008 For mange år siden spiste jeg en litt mørk sjokoladekake med en nydelig glasur og fyll. Den var litt tjukk og kremaktig, på en måte som konsistensen på gulrotkaketoppingen (den hvite), og hadde litt lysere farge enn selve kaken. Noen som vet hvordan oppskriften kan ha vært? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonjen Skrevet 27. juli 2008 #6 Del Skrevet 27. juli 2008 Jeg har ingen mål. men visp melis me smør (IKKE smeltet) ha i litt kaffi og bakekakao pulver. Den blir tykk og kremaktig. kjempe god =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2008 #7 Del Skrevet 29. juli 2008 Her er min hjerteinfarkt-oppskrift, så langt fra sunn som man kan komme, men likevel ikke for tung, og veldig god: 1/3 l fløte og 3 ss sukker vispes til krem, to smeltede sjokoladeplater tilsettes forsiktig. Denne kan også brukes til fyll og smaksettes ytterligere med likør eller brandy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. juli 2008 #8 Del Skrevet 31. juli 2008 Jeg er ute etter en glasur som er MØRK og UTEN kaffe. (Ikke sånn smørkremaktig dere vet.) Liker ikke mokkasmak på kaker. Kalorier teller jeg ikke. Noen som har en god oppskrift? Enten litt seig eller glatt og glinsende. Til å ha oppå kake, ikke inni. ??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 31. juli 2008 #9 Del Skrevet 31. juli 2008 Kokesjokolade smeltet i litt varm fløte burde bli noe i retning av det du ønsker deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå