Gå til innhold

Glasur til sjokoladekake


Gjest Gjest_Nancy_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Nancy_*

Hei!

Kan noen være så snill og gi meg oppskriften på en litt kremete sjokoladeglasur?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:goodbye: Hei! :goodbye:

Jeg lager en supergod sjokoglasur, men har desverre ingen mål, det blir sånn noendlunde, men den blir alltid god :sjenert:

Denne er nok til fyll,rundt og oppå en kake. Pluss litt man smugspiser når ingen ser på!! :fnise:

Jeg smelter ca 250g smør og rører inn ca 1-2 ss kakao. Så tar jeg i melis og blander sammen. Tar som regel oppi for lite melis, og justerer etterhvert. Når man har blandet massen sammen så det ser ut til at smøret skiller seg fra resten av massen, tilsetter jeg et egg og rører kraftig! Da blir glasuren fin og jevn. Så tilsetter jeg noen dråper romessens.

Glasuren skal være litt flytende, så hvis du tar den på med en gan, ta den på midten og stryk litt utover, den renner nedover kanten. Vil heller anbefale å sette den i kjøleskapet en liten stund! Glasuren passer perfekt til å brukes til å sprøytes på kaken med sprøytepose.

Denne bruker jeg alltid til sjokoladekake, til og med til min bror sin bryllupskake! Den er alltid supergod (om jeg så skal si det selv..) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

For mange år siden spiste jeg en litt mørk sjokoladekake med en nydelig glasur og fyll. Den var litt tjukk og kremaktig, på en måte som konsistensen på gulrotkaketoppingen (den hvite), og hadde litt lysere farge enn selve kaken. Noen som vet hvordan oppskriften kan ha vært?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har ingen mål. men visp melis me smør (IKKE smeltet) ha i litt kaffi og bakekakao pulver. Den blir tykk og kremaktig. kjempe god =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Her er min hjerteinfarkt-oppskrift, så langt fra sunn som man kan komme, men likevel ikke for tung, og veldig god:

1/3 l fløte og 3 ss sukker vispes til krem, to smeltede sjokoladeplater tilsettes forsiktig.

Denne kan også brukes til fyll og smaksettes ytterligere med likør eller brandy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg er ute etter en glasur som er MØRK og UTEN kaffe. (Ikke sånn smørkremaktig dere vet.) Liker ikke mokkasmak på kaker. Kalorier teller jeg ikke. Noen som har en god oppskrift? Enten litt seig eller glatt og glinsende. Til å ha oppå kake, ikke inni.

???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kokesjokolade smeltet i litt varm fløte burde bli noe i retning av det du ønsker deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...