Gå til innhold

Kjæreste og festing i helgene.


Gjest Mia88

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Når forholdet er så ferskt er det vanlig at man tilbringer mye tid sammen, og at man prioriterer hverandre. Jeg synes det virker merkelig at han bruker så mye tid på festing. Det er mulig det er vanlig, men det er definitivt ikke spesielt hensynsfult eller romantisk å sette festing foran dama.

Jeg hadde ikke akseptert det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillagubban

Hadde en eks som var sånn, han skulle alltid på vors med kompisene i helgene, samt en fast studentdrikkedag i uka, fremfor å være med meg. Tilslutt ble jeg mektig lei, tok det opp med han, og han slo opp! :frustrert: Han var da vel rundt 25 og jeg syntes det var veldig barnslig av ham å alltid prioritere festing. Ellers er det jo vanlig, i min omgangskrets, at gutter i tjueåra skal ut hver helg, dame eller ikke dame. Selv forstår jeg ikke helt hva som er kjekt ved å sitte på en eller annen tragisk nattklubb med en overprist øl og sjekke jenter, når man har ei fin ei hjemme... Hvis man vil henge med kompiser kan man vel gjøre det på andre tider enn fra 21:00 lørdag til 04:00 tidlig søndagsmorgen? :vetikke: Men hver sin smak! Jeg syntes ikke noe om det hvertfall...

Uansett, ta det opp med ham nå før det blir et problem ihvertfall! Viktig å snakke sammen :)

Endret av lillagubban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Er han ca 20, eller i slutten av 20-åra? Jeg tror det er rimelig vanlig at folk i begynnelsen av 20-åra fester ofte, i hvert fall gjorde de fleste jeg kjenner det, også mange av de som var i forhold. Det kommer selvsagt litt an på livssituasjonen ellers, jeg var for det meste i et studentmiljø, men hadde også venner som var ferdigutdannet og i jobb, men var ofte ute. Det pleier å forandre seg når man får større utgifter til hus og sånt, er mitt inntrykk. Jeg tror også det ofte er slik at gutter ikke tenker at de skal tilbringe all ledig tid sammen med kjæresten, men gjøre det de har mest lyst til. Mens jenter oftere tenker at det de har mest lyst til, er å være med kjæresten :)

Jeg synes forsåvidt det høres mye ut å være ute omtrent hver helg når man har jobb og kjæreste, da - for da er det bare helga man har fri og har mest overskudd, og det er ikke urimelig av deg å si fra om at du skulle ønske dere kunne være mer sammen da. Men det er vel litt tidlig å tenke at det kommer til å være slik i mange år framover, om han bare er 20 nå... de aller fleste roer seg etter hvert. Både samboern min og jeg festet mye i studiedagene (studerte et lite sted hvor det ikke var altfor mye annet å gjøre), men etter at vi etablerte oss (ikke barn) har vi knapt vært ute på byen to ganger i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Vi setter begge pris på våre venner, og derfor har vi satt det opp slik at vi har annenhver fredag sammen. Da vet man at man ikke skal lage noe planer den ene dagen, og man kan kose seg ute med god samvittighet resten av tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Screemy
Han er i begynnelsen av 20 årene ja. Han har vell brukt å feste nesten hver helg i 2-3 år nå.. Så kan jo ikke forvente han skal plutselig slutte med det nå. Men er nå mulig og involvere meg litt mer. Men skal snakke med han:) Får se hva han blir å gjøre nå til helgen da. Ferien hans starter, så blir sikkert festing. Håper bare han spør om jeg kunne tenke meg å være med.

Nå som han har deg som kjæreste er det en selvfølge at han skal innvolvere deg! Klart det!!!!

Om han er på førfest skal du bli med dersom du har anledning - og selvsagt selveste festen/partyet....klart du skal det! Noe annet er uhørt!

Den første han skal spørre om vil være med på noe som helst er deg!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada. Forandre typene deres, og klag om noen år om at han "er ikke den samme dere ble sammen med". Nei, vettuhva. Greit han skal sette av tid til kjæresten, men har det ikke falt noen inn at han kanskje er redd?

Vi hører konstant om disse folkene som sitter alene uten venner og bekjente etter 20 år, fordi de bare fokuserte på hverandre. Hva om en av disse historiene har slått ham, og han rett og slett er redd for dette, og dermed vil fokusere på å beholde sine venner nære? Eller kanskje han ikke er sikker på forholdet, og vil passe på at han har venner når han kommer ut av det?

Nei, slutt å still så sinnsykt med krav, og prøv heller å oppnå kompromisser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Nienna, det går fint ann å konsentrere seg om seg selv samtidig som man konsentrerer seg om kjæresten sin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har da aldri sagt at man ikke kan konse på seg selv og kjæresten samtidig. Men det er litt vanskelig å få til kvalitetstid med kjæreste samtidig som man har kvalitetstid med venner. Blir litt annerledes kvalitetstid, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg har da aldri sagt at man ikke kan konse på seg selv og kjæresten samtidig. Men det er litt vanskelig å få til kvalitetstid med kjæreste samtidig som man har kvalitetstid med venner. Blir litt annerledes kvalitetstid, da.

Ikke dersom kvalitetstiden med kjæresten inkluderer kvalitetstiden med venner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåja, jeg sier jo at kvalitetstiden blir annerledes.

Men jeg vil nå likevel ikke anbefale å KREVE at kjæresten skal tilbringe tid med en. Mennesket er da virkelig fritt, og man kan ikke forlange kvalitetstid. Da blir det ikke ordentlig kvalitetstid, vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mia, du har min sympati. Kanskje han bare ikke er noe særlig moden for et skikkelig forhold. Kanskje du kan finne en kjæreste som er litt mer begeistret for deg - slik du er begeistret for han? Så kan dere dra på fest sammen i steden for at han drar alene.

Nienna, jeg tror du er veldig farget av personlig opplevelser? Det virker litt sånn i svarene dine. Skjønner hva du mener, men i trådstarters tilfelle er jo dette et mønster som gjentar seg hele tiden. Ingen liker å bare være taxisjåfør og kokke. En annen ting, når du snakker om kreve - det er ikke snakk om at noen underlegger en annens vilje. Det er snakk om to likestilte mennesker med ønsker og tanker som har valgt å være sammen, og da er det visse ting man kan "kreve" for at man skal føle seg vel i forholdet. Uten at det er snakk om "jeg skal ha".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...