Gjest imli Skrevet 15. juni 2009 #1941 Del Skrevet 15. juni 2009 Innom og oppdaterer meg Håper dere får en fin tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fisk73 Skrevet 15. juni 2009 #1942 Del Skrevet 15. juni 2009 God tur til England!! Vi reiser dit om... hmm... 3-4 uker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 16. juni 2009 Forfatter #1943 Del Skrevet 16. juni 2009 Håper dere får en kjempefin ferie Satser på alt går som det skal og ikke noe uforutsett Innom og oppdaterer meg Håper dere får en fin tur! God tur til England!! Vi reiser dit om... hmm... 3-4 uker? Tuuuuuusen takk Dere er gode jenter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 16. juni 2009 Forfatter #1944 Del Skrevet 16. juni 2009 Akkurat nå føler Cloudberry seg som verdens dårligste mamma Avreise i morra og det har vært en mer eller mindre kaotisk formiddag. Det startet så bra med at lillemor ikke våknet så mange ganger i natt og lillemannen sov lenge. Men på badet før samboer'n skulle dra på jobb prøver lillemannnen å klore søstra si i øyet. Vi sliter litt med det der for tida og løfter han konsekvent unna og er streng i stemmen, uten at det ser ut til å hjelpe. Så mens lillemor sitter i vippestolen å gulvet og vi begge står ved siden av hiver han seg over henne igjen og får fingeren inni øyet hennes. Lillemor stakkar gråter som jeg aldri har hørt henne før og vil ikke roe seg heller. Blir selvsagt alt for sint på lillemannen, men passer på at en av oss holder han også slik at han ikke skal bli enda mer sjalu. Er jo ikke så lett for han å forstå. Lillemor roer seg heldigvis etterhvert og sovner. Når hun våkner igjen er hun like hysterisk og vil ikke åpne øynene. Siden vi skal reise bort i morra finner jeg ut at det kanskje er tryggest med en tur til legen. Får tak i samboer'n som sier at han kan komme oss møte å ta lillemannen. Selvsagt får lillemannen tak i en tallerken mens jeg ringer legen og knuser denne. Nok en gang blir jeg litt for sint i stemmen. Heldigvis får vi komme inn til legen med en gang og det ser ut til at det har gått bra denne gangen. Huff, har det ikke så bra nå nei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 16. juni 2009 #1945 Del Skrevet 16. juni 2009 Hei, jeg syns du håndterte situasjonen helt riktig:) Har selv en venninne som har to gutter på 1.5 og 2.5 år. Den eldste er skikkelig stygg med den ynsgte. Stikker gafler på ham, dytter, slår, sparker og bitert. You name it. Oppførselen får fortsette fordi det ikke har noen konsekvenser.. Mammaen setter seg ned og sier til eldste "stakkar ***, nå fikk han vondt, sånn må du ikke gjøre" I en stemme som ikke er litt sint en gang.. Nei, ta det før det blir verre.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 16. juni 2009 #1946 Del Skrevet 16. juni 2009 Huff, ikke lett med sånne situasjoner nei, men synes du takla det bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 16. juni 2009 #1947 Del Skrevet 16. juni 2009 Kjenner meg igjen i det du skriver! Det er jammen ikke lett å være rolig, fattet og besinnet i slike situasjoner... Synes du er en flink mamma, jeg! God tur, forresten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 16. juni 2009 Forfatter #1948 Del Skrevet 16. juni 2009 (endret) Hei, jeg syns du håndterte situasjonen helt riktig:) Har selv en venninne som har to gutter på 1.5 og 2.5 år. Den eldste er skikkelig stygg med den ynsgte. Stikker gafler på ham, dytter, slår, sparker og bitert. You name it. Oppførselen får fortsette fordi det ikke har noen konsekvenser.. Mammaen setter seg ned og sier til eldste "stakkar ***, nå fikk han vondt, sånn må du ikke gjøre" I en stemme som ikke er litt sint en gang.. Nei, ta det før det blir verre.. Nei, vi prøver så godt vi kan å irettesette han. Problemet er bare at han skjønner at han gjør noe han ikke har lov til, bare ikke alvoret. For han er det det samme å klore som å drikke badevannet feks. Vi får vel bare fortsette i samme sporet og så må vi kanskje bli flinkere til å huske på at han tross alt ikke er to år enda. Ble liksom så fort stor han Huff, ikke lett med sånne situasjoner nei, men synes du takla det bra Takk Kjenner meg igjen i det du skriver! Det er jammen ikke lett å være rolig, fattet og besinnet i slike situasjoner... Synes du er en flink mamma, jeg! God tur, forresten! Sliter litt med å være besinnet ja. Men det er ikke alltid så lett å holde hodet kaldt _______________________________________________________ Samboer'n skulle jobbe sent i dag pga et møte, men an fikk heldigvis slippe og kunne komme hjem istedet. Var ikke så enkelt å være alene med begge to når den ene gråt så og si non-stop. Sover heldigvis nå da, begge to Så får vi håpe at den lille har litt mindre vondt i morra og at storebror oppfører seg litt bedre. Bilen er nå pakket og vi sitter og slapper av litt. Flyet går plutselig en halv time tidligere i morra, så vi må opp VELDIG tidlig. Heldigvis blir vi møtt på flyplassen slik at vi slipper å drasse rundt på alt alene (for vi må virkelig ha med oss en del) Ha ei flott uke alle sammen. Good bye Er vel sikkert utslitt når vi kommer hjem neste uke. Endret 16. juni 2009 av Cloudberry Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ilja** Skrevet 16. juni 2009 #1949 Del Skrevet 16. juni 2009 God tur, kooos dere! Håper dere får masse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 16. juni 2009 #1950 Del Skrevet 16. juni 2009 Høyrest ut som ein dum og slitsom dag! Håpar morgondagen blir bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 16. juni 2009 #1951 Del Skrevet 16. juni 2009 Gløymte ein ting: God tur i morgon! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 18. juni 2009 #1952 Del Skrevet 18. juni 2009 Håper du koser deg på tur!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 20. juni 2009 Forfatter #1953 Del Skrevet 20. juni 2009 Innom en liten tur og maa takke saa mye for oensker om en fin tur! Vi har det bare bra i England, men det er nok litt mer stress aa reise med to smaa enn aa dra paa tur alene. Bare det aa komme seg av og paa buss og tog med to unger og masse baggasje er ikke bare bare. Vi hadde med oss saa mye at samboer'n greide aa glemme igjen jakka si paa toget. Heldigvis var det ikke noe annet enn bilnoeklene i den, men ille nok siden vi ikke har med noen ekstra noekkel. Heldigvis har jeg snille foreldre som hentet mine noekler i gaar og som skal komme aa moete oss paa flyplassen naar vi komme hjem. Ellers har vi vaert paa bytur hver dag. Ikke saa mye shopping kanskje, men god mat og fine opplevelser Ha ei fin helg alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 21. juni 2009 #1954 Del Skrevet 21. juni 2009 Så fint å høre fra deg! Kan tenke meg det er litt stress med to små på ferie ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 21. juni 2009 #1955 Del Skrevet 21. juni 2009 Innom på en liten visitt for å oppdatere meg, har ikke vært så flink på det i det siste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 24. juni 2009 Forfatter #1956 Del Skrevet 24. juni 2009 Vel hjemme igjen fra tur og ute er det et nydelig vær Hadde planlagt å dra for å fikse ny husnøkkel i dag, men åknet med snørr og hodepine og vondt i hele kroppen. Så foruten en tur på apoteket har jeg forholdt meg rolig i godstolen. Orker ikke sitte på verandaen en gang Fikk lagt lilletuppa i stad så så fort hu sov i vogna slukna jeg på sofaen Helt utkjørt... Får håpe formen bedrer seg litt, kjennes litt bedre nå iallefall. Kort og greit oppsummert var alle enige om at det hadde vært en fin ferietur Uuups! Lillemannen kommer hjem fra barnehagen... Må gjemme pc'n. Skriver mer i kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 24. juni 2009 #1957 Del Skrevet 24. juni 2009 Velkommen hjem! Og god bedring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 24. juni 2009 Forfatter #1958 Del Skrevet 24. juni 2009 imli: Hvor var jeg :klø: Jo... Vi var alle enige om at det var en fin tur. Litt stress blir det jo og noen gnissninger, men ungene oppførte seg fint. Lillemannen satt til og med masse i vogna uten protester og det er ikke hverdagskost. Vi var stort sett på farten hver eneste dag. Shopping (heller begrenset), litt seightseeing, besøk på lekeplass, ute i park og på hunde- og kattehjem. Sistnevnte slo virkelig ann hos lillemannen i allefall Så ferie med to små gjentar vi så absolutt, men kanskje ikke storbyferie neste gang. Uansett er vi ganske så stolte av at vi faktisk torde å dra og at vi fiksa det Nok en gang har vi vel få bevist at man ikke kommer noen vei med å sitte hjemme å tro at noe ikke går. Formen er ikke blitt noe verre i løpet av dagen, men ikke sånn kjempemye bedre heller. Har vært mye ute i ettermiddag da. Tante spanderte is på plena og da er vi ik tungbedte Jeg og onkel lagde dessuten skilt med "barn leker" siden det går evei så og si igjennom gårdsplassen. Er noen biler som kjører vannvittig fort og lillemannen er ikke akkurat beregnlig for tida Ellers har lillemor fått smake grøt for første gang i dag. For å være helt ærlig så vat jeg ikke om hun syntes det var noe særlig. Gikk uansett bedre med grøt enn med fruktmosen vi prøvde i går Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 28. juni 2009 #1959 Del Skrevet 28. juni 2009 Så godt å høre at ferien ble bra. Er nok flere som burde gjøre som dere, og prøve i stedet for og sitte hjemme og tro det ikke går. Håper formen din har blitt bedre nå og at du koser deg i finværet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 28. juni 2009 Forfatter #1960 Del Skrevet 28. juni 2009 Så godt å høre at ferien ble bra. Er nok flere som burde gjøre som dere, og prøve i stedet for og sitte hjemme og tro det ikke går. Håper formen din har blitt bedre nå og at du koser deg i finværet ______________________________________________________________ Da er ei flott helg snart over Har vært strålende vær og hele tida og sydentemperaturer På fredag var jeg og lillemor nede hos mamma og pappa (som hadde tatt seg en langhelg) store deler av dagen. Spiste lunsj og så på at mamma og pappa arbeida med gårdsplassen Når lillemannen kom fra barnehagen ylte vi i bassenget hans og måtte nesten true han i seng da det ble leggetid. Måtte forsåvidt true lillemor i seng også for hu bikka over knivseggen mellom grei-å-legge og overtrøtt og da er det ikke are bare å få frøkena til å sove. Ble vel ikke noe enklere av at det er temmelig varmt på soverommet heller. Når knøttisene endelig var lagt spiste vi middag (med forrett!) på verandaen. Tok noen øl og nøt det gode været Deilig med sånne kvelder altså. På lørdag ble vi ikke enige om hvem som skulle stå opp først, så vi endte med å st opp begge to Samboer'n fikk gjort unna litt bilvask og sånn, noe som resulterte i at jeg satt i skyggen med baby på fanget nesten hele dagen. Har blitt litt sånn i det siste at samboer'n har masseuteprosjekter i helgene og så blir jeg sittende der med iallefall minstemann hele tida. For all del, det er bra at han tar i et tak ute, men jeg synes ikke det er riktig at han bruker det "mot meg" når det blir snakk om husarbeid inne. Det er jo ikke akkurat som om jeg sitter å slapper av mens han styrer på. Prata litt om det i går kveld da, at det for meg er viktig at han også ser litt mer til lillemor i helgene (hun er nemlig ekstremt selskapssyk for tida) slik at jeg ikke må sitte med henne på fanget/i babybjørn hele helga også. Dessuten er det viktig at jeg og lillemannen får litt alenetid også. Tror det sank inn for alt var mye bedre i dag I år kveld var vi invitert på grillmat hos mamma og pappa. Ikke bare grilling, de ønsket at vi kunne sitte litt utover kvelden og tilbø seg derfor at vi kunne legge lillemannen der og passe han neste formiddag. Lillemor la vi bare i vogna si og trilla hjem. En flott kveld det også. Nydelig mat, litt godt drikke, kortspill og god stemning. For ikke å snakke om hvor godt det var å kunne sove litt utpå i dag Nå er ei flott helg snart over og den skal avsluttes med brownieskake Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå