Ilja** Skrevet 19. mars 2009 #1741 Del Skrevet 19. mars 2009 Jeg var i dåp en gang, og da leste dette av Inger Hagerup. Synes det er så søtt. Liten? Jeg? Langtifra. Jeg er akkurat stor nok. Fyller meg selv helt på langs og på tvers fra øvers til nederst. Er du større enn deg selv kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 19. mars 2009 Forfatter #1742 Del Skrevet 19. mars 2009 Så koselig med bryllup og greier Får lyst på to tette jeg når jeg leser her inne Hadde du vært flue på veggen her mellom klokka halv fire og halv fem hadde du nok ikke ønsket deg barn i det hele tatt :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 19. mars 2009 Forfatter #1743 Del Skrevet 19. mars 2009 Jeg var i dåp en gang, og da leste dette av Inger Hagerup. Synes det er så søtt. Liten? Jeg? Langtifra. Jeg er akkurat stor nok. Fyller meg selv helt på langs og på tvers fra øvers til nederst. Er du større enn deg selv kanskje? Har tenkt på akkurat det der diktet faktisk Har funnet til M da. Synes dette passer flott Vesle søster (forfatter ukjent) Vesle søster, ikkje spør, kva alle andre ventar av deg. Du skal leve dine svar du skal leve, leve sjøl. Det finst vegar så vide som verden Vesle søster, ikkje vent. Gå i gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 19. mars 2009 Forfatter #1744 Del Skrevet 19. mars 2009 Nå er jeg så sliten som jeg ikke har vært på lenge :dåne: Gikk greit på helsestasjonen. Lillemannen fikk sprøyta si og begge to ble veid og målt. Lillemannen er nå blitt 12 kg og 83 cm. Ikke noen liten kar altså. Lilletuppa har også lagt på seg godt de siste 14 dagene og er nå akkurat fire kilo. Men det var i middagstiden moroa startet... For når lillepia begynte å gråte ble lillemannen supersjalu og ville bare opp i armene, noe som er litt vanskelig når man bærer på en baby. Dessuten måtte jeg lage middag. Tok M i bæresjalet og prøvde fortvilt å lage middag med en unge hengende i buksebeina og en på magen. Lillemannen gråt og gråt og en stund var det ingenting som hjalp. Fikk tilslutt satt han i stolen sin og gitt han litt agurk. Ble iallefall stille. Men da begynte selvsagt brannalarmen. Og vi har ikke noen hvilken som helst brannalarm. Her snakker vi sirene som man hører i kilometers omkrets. Dessuten må den avstilles inne hos tante og onkel så jeg måtte ta lillemannen på armen (fremdeles med M i bæresjalet) og springe ut. Midt oppi dette ringer samboer'n (som skulle vært hjemme for leeeeenge siden) og spør om hvor lommeboka hans er og om forsikringsselskapet vårt. Gir han beskjed om at dette passer fryktlig dårlig og er vel i overkant nebbete Fikk omsider mat på bordet og samboer'n kommer endelig hjem. Og hvorfor er han for sein? Joda, han har blitt rygget på han og bilen har en stor bulk. Heldigvis ikke den nye bilen da Lillemannen er fremdeles über grinete selv om pappa'n kom hjem og vi mistenker vel tenner. Når vi kikker litt ekstra etter oppdager vi tre jeksler Det verste er at to av de har kommet veldig langt og vi har ikke sett det engang. Men man forventer jo at nye tenner kommer ved siden av de man har fra før... Nå har vi fått vært på butikken og handlet til helga og lillemannen er lagt. Kjenner at hodet mitt trenger ro nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 20. mars 2009 #1745 Del Skrevet 20. mars 2009 Litt av ei stri! Håper dere får slappa av mer i helga! kose: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest itla Skrevet 20. mars 2009 #1746 Del Skrevet 20. mars 2009 Så nydelig det diktet du hadde funnet var! Det passer jo helt perfekt for en lillesøster med storebror, og for jenter som sådan. Alt for mange flinke piker der ute... Jeg skjønner ikke hvordan dere nybakte tobarnsmødre klarer det, jeg... Det er utrolig imponerende hva dere får til! Ikke rart at du er sliten, da, håper du får god hjelp av mannen i helgen så du får tatt deg inn igjen. Og litt på etterskudd - gratulerer med fastslått dato for bryllup! Skjønner godt at dere holder det i det små, det gjorde vi også og har ikke angret et sekund. Man må velge det man trives med, synes jeg! God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 20. mars 2009 #1747 Del Skrevet 20. mars 2009 (endret) Jeg skjønner ikke hvordan dere nybakte tobarnsmødre klarer det, jeg... Det er utrolig imponerende hva dere får til! Det lurer nesten jeg også på, selv om jeg er nybakt tobarnsmor . Men det hjelper betraktelig å være to om oppgaven . All ære til alenemødre! edit: jeg syntes også det var et flott dikt. Kunne godt tenke meg å bruke det selv i en eller annen sammenheng . Endret 20. mars 2009 av lille katt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ilja** Skrevet 20. mars 2009 #1748 Del Skrevet 20. mars 2009 Kjempefint dikt du har funnet ja, Cloudberry, ble rørt jeg *snufs* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 20. mars 2009 Forfatter #1749 Del Skrevet 20. mars 2009 (endret) Litt av ei stri! Håper dere får slappa av mer i helga! kose: Regner med det I morgen skal iallefall samboer'n og lillemannen på bytur og gjøre noe jeg ikke får være med på, så da får jeg en hjemme-alene-dag Så nydelig det diktet du hadde funnet var! Det passer jo helt perfekt for en lillesøster med storebror, og for jenter som sådan. Alt for mange flinke piker der ute... Jeg skjønner ikke hvordan dere nybakte tobarnsmødre klarer det, jeg... Det er utrolig imponerende hva dere får til! Ikke rart at du er sliten, da, håper du får god hjelp av mannen i helgen så du får tatt deg inn igjen. Og litt på etterskudd - gratulerer med fastslått dato for bryllup! Skjønner godt at dere holder det i det små, det gjorde vi også og har ikke angret et sekund. Man må velge det man trives med, synes jeg! God helg! Jeg liker også det diktet der. Lurer veldig på hvem som har skrevet det :klø: Men så var det dikt til lillemannen da Finner ikke noe som passer jeg... Du... Føler meg ikke spesielt flink. Dessuten har jeg jo stort sett bare ett barn. Men for å være helt ærlig så er ikke overgangen fra en til to så stor enda. Dagene er jo fylt opp med rutiner fra sju til sju uansett. Også merker jeg at ting er mye enklere nå enn da jeg fikk lillemannen siden jeg er mye mer avslappet Også kommer energien farlig fort tilbake merker jeg, så i dag ble huset rundvasket Tror også at bryllupsopplegget blir bra Det lurer nesten jeg også på, selv om jeg er nybakt tobarnsmor . Men det hjelper betraktelig å være to om oppgaven . All ære til alenemødre! edit: jeg syntes også det var et flott dikt. Kunne godt tenke meg å bruke det selv i en eller annen sammenheng . Signerer den altså Må innrømme at jeg var fryktelig forbannet og syntes ikke så rent lite synd på meg selv når samboer'n kom hjem senere enn avtalt på torsdag (riktignok fordi noen hadde kræsjet bilen vår). Det står nemlig ikke i min instruks at jeg skal være alene med ungene etter fire også Nei, jeg gjentar: All ære til alenemødre Kjempefint dikt du har funnet ja, Cloudberry, ble rørt jeg *snufs* Det er bare fordi du er gravid det vettu, vennen Endret 20. mars 2009 av Cloudberry Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 20. mars 2009 Forfatter #1750 Del Skrevet 20. mars 2009 Kanskje dette diktet til lillemannen da? Älskade Barn (Jessica Nilsson) Så kom du då till oss du älskade barn och grep våra hjärtan med kraft. Med ens fick allting mera mening, långt mer än det någonsin haft. Du ler så du strålar, din själ lyser klar, du fångar all ömhet omkring. Små fötter och fingrar, din hud och din doft, så underbart skapat allting. Ditt liv skall vi följa och finnas för dig och dela din glädje och sorg. När skuggorna hotar ditt solsken, är vi din tryggade borg. Idag vill vi visa för vänner och släkt, den gåva vi fått att bevara; Ett barn att få älska och skydda från ont, en lycka för stor att förklara Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 20. mars 2009 #1751 Del Skrevet 20. mars 2009 Nei, vet du - det står ikke i min stillingsbeskrivelse heller, det der med å være alene med to barn . Jeg synes forøvrig det var en ganske stor overgang fra ett til to, jeg. Overgangen fra 0 til 1 var veldig grei, faktisk. Livet ble ikke snudd opp-ned i det hele tatt, slik "alle" sa. Men 1 til 2 er verre. Jeg synes det er vanskelig å ivareta to personers behov på en gang... Er jo vant til at absolutt alt dreier seg om storesøster, og plutselig er det en baby som trenger meg samtidig. Synes det er vanskelig å dele oppmerksomheten (eller multitaske og gi oppmerksomhet samtidig), og oftest er det lillesøster som blir liggende alene... Men jeg blir vel mer dreven etterhvert . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 20. mars 2009 #1752 Del Skrevet 20. mars 2009 Det var kjempefint Cloudberry Likte spesielt siste setningen :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 20. mars 2009 Forfatter #1753 Del Skrevet 20. mars 2009 Nei, vet du - det står ikke i min stillingsbeskrivelse heller, det der med å være alene med to barn . Jeg synes forøvrig det var en ganske stor overgang fra ett til to, jeg. Overgangen fra 0 til 1 var veldig grei, faktisk. Livet ble ikke snudd opp-ned i det hele tatt, slik "alle" sa. Men 1 til 2 er verre. Jeg synes det er vanskelig å ivareta to personers behov på en gang... Er jo vant til at absolutt alt dreier seg om storesøster, og plutselig er det en baby som trenger meg samtidig. Synes det er vanskelig å dele oppmerksomheten (eller multitaske og gi oppmerksomhet samtidig), og oftest er det lillesøster som blir liggende alene... Men jeg blir vel mer dreven etterhvert . For meg er det helt motsatt altså 0 til 1 var en stor omstilling og 1 til 2 har vi knapt merket. Men det er ikke lett å dele oppmerksomheten på to. Merker at det gjør vondt i mammahjertet når lillemannen stabber ut av stua og gråter når jeg ammer lillepia. Er nok ikke bare vi som blir mer drevne etterhvert, ungene venner seg nok til det å være to også. Men for å ha det sagt: Jeg trodde tobarnsmortilværelsen ville bli mye verre. Tenk hvis lillepia hadde fått kolikk eller nektet å sove på natta Da hadde nok overgangen vært større Det var kjempefint Cloudberry Likte spesielt siste setningen :rødme: Ja, synes også det der var nydelig Det er utrolig hva man finner bare man henger lenge nok på google Føler at jeg har diktene i boks nå iallefall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest faerytale Skrevet 21. mars 2009 #1754 Del Skrevet 21. mars 2009 For noen nydelige dikt - både til lillesøster og storebror! :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 22. mars 2009 Forfatter #1755 Del Skrevet 22. mars 2009 For noen nydelige dikt - både til lillesøster og storebror! :rødme: Tusen takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 23. mars 2009 Forfatter #1756 Del Skrevet 23. mars 2009 Nok en helg har flydd avgårde og så sannelig har vi ikke ei ny uke igjen. Ikke at forskjellen mellom hverdag og helg er såååå stor for min del da Jeg har egentlig ikke gjort noe spesielt i helga. Formen har ikke vært på topp så jeg har stort sett sittet hjemme i stua. Tok med meg ungene til tante i går da, så samboer'n skulle få litt alenetid og det er stort sett det eneste jeg har vært ute av huset. Hadde "alenedag" på lørdag siden samboern og lillemannen var på bytur. Man føler liksom at man er hjemme alene når M er eneste barn i huset. Ellers har det snødd masse i helga Men været er forsåvidt fint så jeg må nok ta meg en tur ut Blir vel en liten butikktur tenker jeg. Prøver å gå eller sykle på ergometersykkel iallefall fire ganger i uka nå og spise litt sunt selvfølgelig (noe som bare går sånn tålelig bra ) Skal tross alt i 2 bryllup + gifte meg selv i sommer og da må en vel ta seg bra ut... Føler meg ikke spesielt fiks for tida. Blek og kvapsete. Men skal ta litt sol i morra tenkte jeg. Vet jo at jeg hadde en sånn fase sist også og at kiloene forsvant etterhvert. Liker bare ikke å føle meg så småfeit Jaja, det skader vel ikke å skjerpe seg litt Huff, ble litt depresiv nå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fisk73 Skrevet 23. mars 2009 #1757 Del Skrevet 23. mars 2009 Ikke glem at du har født TO barn!! (Men kjenner følelsen....) Her våknet vi til is på veiene, men det regner jeg med forsvinner i løpet av dagen. Men kan ivle kke klage når krokusen og snøklokkene blomstrer....? Ha en super uke!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Frida* Skrevet 23. mars 2009 #1758 Del Skrevet 23. mars 2009 Så gøy med bryllupsplaner! :rødme: Her våknet vi til is på veiene, men det regner jeg med forsvinner i løpet av dagen. Men kan ivle kke klage når krokusen og snøklokkene blomstrer....? Eg våkna til 4-5 cm nysnø i dag, det er jo litt koselig... Men me har fått ein hestehov rett utanfor døra, håpar ikkje den frys! Ha ein fin dag, Cloudberry! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fisk73 Skrevet 23. mars 2009 #1759 Del Skrevet 23. mars 2009 Vesle søster (forfatter ukjent) Vesle søster, ikkje spør, kva alle andre ventar av deg. Du skal leve dine svar du skal leve, leve sjøl. Det finst vegar så vide som verden Vesle søster, ikkje vent. Gå i gang. Fant diktet jeg, men det er mer på det... Til ei ung jente (Åse-Marie Nesse) Det fins vonbrot så djupe som havet vesle søster, ikkje gråt ikkje tru at alt vil skje ein vakker dag ting kan skje ein vanleg dag om du vågar å styre vinden sjølv du må vite kva du vil du må vite vite meir vesle søster, ikkje spør kva alle andre ventar av deg du skal leve dine svar du skal leve leve sjøl det fins vegar så vide som verden vesle søster, ikkje vent gå i gang Så bare du ikke visste hvem som hadde diktet det.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 23. mars 2009 Forfatter #1760 Del Skrevet 23. mars 2009 Tusen takk fisken Har leita etter forfatteren, men ikke funnet den. Da kan jeg jo bruke hele diktet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå