Gå til innhold

Fort gjort i en port!

Cloudberry

Anbefalte innlegg

så effektive dere har vært da :jepp:

Bæresjal høres veeeeldig praktisk ut *notere bak øret*

Ønsker dere en fin dag i morgen :)

Noterer meg at bæresjal må føres på utstyrslista. :) Koselig å lese om dagene deres. Og jeg gleder meg bare mer og mer til det er min tur!

Ja, jeg liker iallefall bæresjalet. Ser ut som tøtta trives oppi der også :) Også greier jeg å bære begge ungene når jeg har den minste oppi sjalet :tommelopp: Fikk testa ut det i går. Samboer'n var ikke i form, så jeg tok med meg begge knøttene og gikk på besøk til tante og onkel i nabohuset slik at han skulle få tatt seg en middagshvil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke like mye idyll i dag :( Lillemannen har nemlig rett og slett en utrolig dårlig dag. Gråter for ingenting og HYLER hvis han ikke får viljen sin. Også har han begynt å si neineinei :fnise:

Lille M må være drømmebabyen har vi funnet ut. Hun sover hele natta, kun avbrutt av to matinger. Er våken på formiddagen og på ettermiddagen. Og når hun er våken kan hun godt ligge alene i vognbag'en sin å se i taket. Har hendt flere ganger at vi tror hun sover, men der ligger hun lys våken :hjerter_rundt: Tror ikke den ungen har grått i fem minutter sammenhengende enda :) Nesten så det bekymrer oss nå ;)

Men nå er det tid for matings :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker meg sånn baby som du har fått ;) (eller i min verden er alle slik enda :fnise: )

Ja, er de ikke det da :fnise:

Takker og bukker for PM :) For en herlig unge dere har! Begge to da :klem:

Bare hyggelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg jammen meg vært en :engel: Selv om jeg hadde vært oppe med lilletøtta to ganger i natt sto jeg opp meg lillemannen da han våknet ti på halv sju slik at samboer'n skulle få sove litt. Hadde tenkt at jeg skulle gå å legge meg igjen da han sto opp, siden M sov allikevel, men hun våkna selvsagt :sur: Fikk meg en dupp nå i formiddag da, så da går det greit.

Lillemannen og samboer'n har dratt på guttetur til byen for å kjøpe div. sikringsutstyr og hente søstra til samboer'n som skal komme på besøk. Så her er jentene alene hjemme :fnise: Så fint vær ute :sol: så jeg vurderer sterkt å gå meg en tur med M i vogna. Vi har jo ikke vært på trilletur enda :klø: Men så synes jeg jo egentlig at samboer'n bør få være med på den første trilleturen også så det spørs om jeg venter til i morra... Uansett så sover hu nå og det begynner å bli en stund siden forrige mating. Vi får se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ble ikke trilletur, men gåtur med M i bæresjalet. Ikke så lang, men nok til at jeg har fått lufta meg litt iallefall :nigo: Kan jo ikke sitte inne hele dagen.

Hvis været er like bra i morra blir det trilletur for hele family'en. Vi MÅ jo teste ut søskenvogna ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Super helg! :klem:

God helg! Bæresjal høres ut som en superidé!

Tusen takk begge to :klemmer:

For meg funker iallefall bæresjalet veldig bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var helga over og ny uke har begynt. Hvor blir det egentlig av dagene :klø:

Fredag hadde vi besøk av søstra til samboer'n og det var veldig koselig. Lille M fikk flotte klær, men tror jeg må bytte noe av det til en større størrelse. Er jo begrenset hvor lenge hun bruker str 50 :Nikke: Iallefall med den matlysten tuppa har fått i det siste.

Lørdag hadde vi ingen spesielle planer og bestemte oss for å gå til butikken og teste ut søskenvogna. Den funka fint den, men sintelillemannen (som vi har begynt å kalle han :fnise: ) bestemte seg plutselig for at han ikke ville sitte i vogna. Vi lot han gå litt selv på turen dit, men det begrenser seg jo litt siden tempoet ikke er av det høyeste. Dessuten må han stoppe hver gang det passerer en bil siden biler er sååå spennende... På turen hjem startet det samme styret og det ente med at han hylte i de 20 siste minuttenen av turen. Vi kunne jo ha tatt han opp, men det kan jo ikke være sånn at han skal hyle seg til viljen sin bestandig :riste: Når vi kom hjem kjørte vi litt akebrett, så da ble alt bedre :) Lilletuppa sov stort sett hele turen, kun litt skriking når storebrorens hyling eskalerte :ler: Håper ingen så/hørte oss der vi kom trillende med vræling i stereo...

I går hadde vi lunsjbesøk av min svigerfar og madammen. Synes de var her litt i korteste laget med tanke på at de ikke hadde hilset på M før, men det er vel deres valg. Nok en gang fikk M mase fine klær og lillemannen fikk seg duplo. Det var utvilsomt stor suksess :tommelopp: selv om det som er moro er å ta fra hverandre det andre har bygget :fnise: Da de hadde dratt kom min tante og onkel på besøk, men de var heldigvis ikke så veldig lenge. Merker at jeg blir sliten av besøk jeg altså. Samboer'n var også veldig sliten i går, så jeg tok med mg lillemannen på butikken. Da vi kom tilbake lå far og datter og sov i stolen på stua, så jeg og lillemannen måtte skygge banen og tok like godt kveldsbadet.

Vi merker at M har forandret seg litt i helga. Ser at faktene har endret seg og innimellom ser det nesten ut som om hun fokuserer blikket ;) Hun sover fremdeles bra om natta, spiser ca hver 3 time. De to siste dagene har hun vært mye mer våken også og det er bra. Ble nesten litt bekymret siden hun sov heeeele tida. Måtte slite for å holde henne våken en times tid på kvelden...

Nei, lurer på om vi skal gå en tur ut... Kjenner at jeg egentlig har mest lyst til å sitte inne, men har jo egentlig godt av litt trim da :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å lese om hverdagen deres. Synes du det virker som om lillemannen er sjalu eller? Har han takla det bra å få mindre oppmerksomhet av mamma og pappa?

Jeg får prøve å lære litt av dere, prøvekaniner :fnise: Så kanskje jeg finner noen gode råd til vår minibebis kommer :)

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fint å lese om hverdagen deres. Synes du det virker som om lillemannen er sjalu eller? Har han takla det bra å få mindre oppmerksomhet av mamma og pappa?

Jeg får prøve å lære litt av dere, prøvekaniner :fnise: Så kanskje jeg finner noen gode råd til vår minibebis kommer :)

Ha en fin dag!

Han er nok litt sjalu ja. Og han har definitivt blitt mer sint og klar over egen vilje, men det merka vi forsåvidt litt til før lillesøster kom til verden. Det vi ser er at han takler dårligere at pappan steller M enn når jeg gjør det. I går skulle samboer'n skifte bleie på henne, men vi måtte rett og slett "bytte" unge. Vi ser også at han gjerne vil ha oppmerksomhet fra den som holder lilletøtta, selv om den ndre av oss ikke er opptatt med noe annet. Passer på at begge har litt alenetid med han da og at han får oppmerksomhet fra begge to når M sover.

Han er ikke slem med henne eller noe sånt. Nysgjerrig og vil gjerne ta på henne :rødme: Litt for hardhendt noen ganger da, vel og merke :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klappe: for Cloudberry som har vært på trilletur :) Ble faktisk litt svett, så dette har jeg nok godt av...

:sjenert: men det hjelper nok ikke på svangerskapskiloene når jeg belønner meg selv med kjeks når jeg kommer hjem :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dylan thomas

Jeg var så sikker på at jeg ville havne i seksualitetforumet da jeg klikket på denne linken. Imagine my surprise. Her er det jo gravide kvinner i hytt og vær. :hoppe:

edit: tasteleif

Endret av dylan thomas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Jeg var så sikker på at jeg ville havne i seksualitetforumet da jeg klikket på denne linken. Imagine my surprise. Her er det jo gravide kvinner i hytt og vær.

:skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var så sikker på at jeg ville havne i seksualitetforumet da jeg klikket på denne linken. Imagine my surprise. Her er det jo gravide kvinner i hytt og vær. :hoppe:

edit: tasteleif

Jasså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er jo vant med all oppmerksomhet fra foreldrene, å nå må han dele! :fnise: Blir sikkert artig for ham når hun er blitt litt større :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...