Gå til innhold

Fort gjort i en port!

Cloudberry

Anbefalte innlegg

Nei... Har ikke fått noe PM jeg.

Lyver visst jeg... Lå en PM i inboxen min ja, men det sto ikke at det var noen nye meldinger :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra :) Er vel hannes måte å bli kjent med henne på, å få lov å stryke og se på henne :) Så søtt! Hehe...

Høres utrolig praktisk ut med bæresjal.

Da den minste søstra mi ble født hadde vi bestemt navn og fortalt det til folk, helt til pappa to uker senere kom å sa at han synes ikke hun passet til å hete det.. Så da måtte man bytte navn, og fortelle alle at hun ikke lenger het "det" men "det"..hehe.. Skal ikke være lett.

Og det er derfor vi holdt navnet hemmelig helt til hun var født :Nikke:

Eller... sannheten er vel at vi ikke visste det selv før da :sjenert:

Jeg vil også prøve bæretøy! Puttet lillesøster i min gamle, uergonomiske BabyBjørn i dag for henting i barnehagen, og det var utrolig mye mer praktisk enn å slepe barnevogn gjennom snømassene sammen med storesøster på akebrett... Men BabyBjørn er litt sånn bob-bob. Uergonomisk og tungvint.

Har kjøpt stoff til meitai for en tid tilbake, men det ligger like godt på boden... Og meitai kan kanskje ikke brukes til nyfødte? Eller?

Og er det ikke slitsomt med disse sovebabyene? Det er jo så kjeeedelig å vente på at de skal våkne! :fnise:

Vi har også en babybjørn og vi brukte den masse til lillemannen. Men jeg kjøpte elastisk sjal slik at jeg hadde noe å bære i fra dag en. Tror jeg skal en tur på butikken i morra å teste ut sjalet på shopping :)

Høres ut som om det går fint med dere som tobarnsforeldre! Spennende å lese om hverdagen med to tette. Lurer på hvordan vi skal få det til nemlig...

Bra at lillesøster sover så godt da. Er også nysgjerrig på navnet... :sjenert:

Her går det iallefall bedre enn forventet :tommelopp: Men vi merker at Lillemannen krever mer oppmerksomhet enn før.

Jeg er også litt nysgjerrig på hva lillesøster skal hete, og egentlig også hva lillemannen heter :)

Ha en fin dag, Cloudberry!

Samme her! :lur:

PM'er er sendt ladies :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Moro å få vite navn da :) Veldig annen type navn enn vi går for, men fine likevel :jepp: Spesielt lillemannen sitt.

Vi er også veldig fornøyde med lillemannen sitt navn. Tror det er derfor vi slet litt med lillepia sitt navn også, for vi fant liksom ikke noe som vi likte på samme måten. Men så ordna det seg allikevel da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i går ble en travel, men faktisk en utrolig bra dag. Både jeg og samboer'n var hjemme (han har jo perm, men etter avtale med arbeidsgiver sprer han dagene litt utover) Lillemannen var ikke i barnehage da, så strengt tatt var hele familien hjemme. Hadde liksom så godt tid og fikk virkelig gitt lillemannen all den oppmerksomheten han trenger for tida. Litt sjalu er han nemlig... Han og samboer'n var til og med ute på aketur :)

Begge barne ( :hakeslepp: vi har faktisk TO!!!) sov til og med samtidig slik at v kunne sitte å se på tv og kose oss alene. Snakk om luksus :nigo: I to tida ringte mora til samboer'n og spurte om de kunne komme på kaffe. Siden vi allikevel skulle spise middag i den tida de ville komme invitete vi de like godt på middag. Hu protesterte litt da, siden det ikke var meningen at de skulle komme på middag og være til så mye bry en uke etter fødselen, men vi argumenterte med at vi måtte lage middag uansett og hvor stor forskjell er det egentlig på å steke en eller to pakker kjøttdeig og slenge litt ekstra spagetti i vannet :fnise:

Etter at de hadde dratt fikk vi gjort masse :tommelopp: Klipt lillemannen og samboer'n, bada to unger, vasket bad, ryddet på kjøkkenet og lagt lillemannen. Følte oss litt flinke da ja :kose: Jeg fikk til og med gjort ferdig uthulling til seler i lillemannens voksipose. Det er nemlig en liten kar som har begynt å reise seg i vogna og som nå må bruke seler når han sover i barnehagen. Å lage hull i trekket var ikke noe problem siden det er sydd rundt, men dyna vi har inni er noe gamlere så der måtte jeg sy rundt selv. Jeg er IKKE flink til sånt, men fikk det faktisk til :):tommelsmil: Og så fornøyd med seg selv :klappe:

Lillepia har sovet så godt i natt igjen. Våkna to ganger for mat og skift. Vi kan dessuten legge henne lys våken også sovner hun helt av seg selv. Håper det ikker noe hun "vokser av seg"

I dag er gutta ute av huset igjen og jeg har faktisk vært ute av huset :) Hadde noen ærend på posten, i banken og så fikk jeg handlet litt. M var med og sov i bæresjalet sitt hele tiden. Funket så fint og var jo så mye mer lettvindt enn å drasse med seg vogna. Knytta på meg sjalet før jeg dro hjemmefra, kjørte til "sentrum" putta henne oppi og gikk imellom de ulike stedene jeg skulle. Vi var til og med innom jobben til samboer'n og hilsa på han. Nei, det der bæresjalet er saker altså :strix: Til og med samboer'n synes det ser bra ut og spurte faktisk i går om det ar sånn at pappa'er også kunne bruke det der ;) Han som ALDRI skulle knyte på seg ungen.

Nei, må lage middag jeg, til gutta kommer hjem :spise:

Endret av Cloudberry
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å lese om familieidyllen! :rødme:

Føler faktisk at det er bare familieidyll for tida også. Alt går veldig bra og vi har funnet ut at "vi får det til". samme hva det skulle være. Merker også at jeg har blitt bare mer og mer glad i samboer'n de siste dagene :hjerter_rundt: Vi har det jo faktisk utrolig bra sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, så godt å høre at dere koser dere som fersk familie på fire! :kose:

Jeg ble også nysgjerrig på navn... :fnise:

Må vel sende deg en PM også da :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at dere koser dere og har så mye tid sammen :hjerter_rundt: Litt misunnelig :fnise:

Hmm...tror du jeg å kan få vite navn? :sjenert: Du trenger selvfølgelig ikke sende hvis du ikke vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så effektive dere har vært da :jepp:

Bæresjal høres veeeeldig praktisk ut *notere bak øret*

Ønsker dere en fin dag i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noterer meg at bæresjal må føres på utstyrslista. :) Koselig å lese om dagene deres. Og jeg gleder meg bare mer og mer til det er min tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at dere koser dere og har så mye tid sammen :hjerter_rundt: Litt misunnelig :fnise:

Hmm...tror du jeg å kan få vite navn? :sjenert: Du trenger selvfølgelig ikke sende hvis du ikke vil.

Har sendt til deg også jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...