lille katt Skrevet 22. februar 2009 #1581 Del Skrevet 22. februar 2009 Ja, det var pressinga som tok knekken på meg sist. Kjenner meg veldig gigjen i det der med å bli stiv i armene. Jeg greide ikke å bære et glass vann etterpå da lillemannen ble født. Huff ja. Jeg strevde skikkelig på barsel med å løfte ungen ut av plastkassesenga (den var HØY), og å dandere de monstertunge dynene og putene i senga for amming... Jeg er sikker på at de sykehusdynene veier hundre kilo! Minst! For å være helt ærlig. Jeg ble litt da jeg skjønte at fødselen var over med en gang :fnise. Koselig å ha to barn på fanget ja :rødme:. Det er så nyyydelig når storesøster her vil kose med lillesøster og har henne på fanget... sukk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 22. februar 2009 #1582 Del Skrevet 22. februar 2009 :rødme: Herlig å lese her inne!! Jeg hadde 1,5time med pressing, så jeg også må melde meg inn i klubben som syns det er ufattelig rart å tenke at hele ungen er ute på to pressrier... Men vet jo at det skjer, forholdsvis ofte også, faktisk! *kan jo drømme om noe sånt neste gang..* Så flink lillemann da, som har begynt å gå!! Og går det an å få PM med navn...? Er så spent! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 23. februar 2009 Forfatter #1583 Del Skrevet 23. februar 2009 Da blei det jo fin aldersforskjell mellom de da Husker han var så liten når du først ble gravid, men han har vel vokst like fort som magen din så han har blitt stor han også Han var vel rundt sju måneder da jeg sto der med testen ja og JA! Ikke bare har han blitt eldre, men utviklinga har jo vært enorm. Bare siste uka har han blitt en veldig stor gutt Flink gutt du har! Han trives med å være storebror, og er nysgjerrig? Høres ut som lillepia å oppfører seg eksemplarisk, ikke rart besteforeldrene er stolte! Kos dere masse med lillefamilien Veldig nysgjerrig oigså vil han ta på henne hele tida. Lar han få lov til det da så lenge han er forsiktig og det går stort sett greit. Huff ja. Jeg strevde skikkelig på barsel med å løfte ungen ut av plastkassesenga (den var HØY), og å dandere de monstertunge dynene og putene i senga for amming... Jeg er sikker på at de sykehusdynene veier hundre kilo! Minst! Koselig å ha to barn på fanget ja :rødme:. Det er så nyyydelig når storesøster her vil kose med lillesøster og har henne på fanget... sukk! Enig i alt du sier Og når man presser så lenge så har man jo gjerne et og annet sting/rift også. Og det gjør ikke operasjonen med å dandere seg til blant putr og dyner enklere det heller :rødme: Herlig å lese her inne!! Jeg hadde 1,5time med pressing, så jeg også må melde meg inn i klubben som syns det er ufattelig rart å tenke at hele ungen er ute på to pressrier... Men vet jo at det skjer, forholdsvis ofte også, faktisk! *kan jo drømme om noe sånt neste gang..* Så flink lillemann da, som har begynt å gå!! Og går det an å få PM med navn...? Er så spent! Skal krysse fingrene jeg for at du får en andrefødsel som det jeg fikk, når den tid kommer. Kan kanskje droppe det der med seteleiet da Klart du skal få PM Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 23. februar 2009 #1584 Del Skrevet 23. februar 2009 Og når man presser så lenge så har man jo gjerne et og annet sting/rift også. Og det gjør ikke operasjonen med å dandere seg til blant putr og dyner enklere det heller Jepp... Men når det er sagt, så var min andre fødsel MYE bedre enn min første, selv om jeg altså måtte presse lenge og vel denne gangen også. Hadde vært supert med en rakettfødsel som din (den matcher jo veldig bra til dagboktittelen din, hehe), men jeg er ganske fornøyd likevel. Første fødselen var skikkelig ræva, jeg kjenner meg igjen i det du skriver. Jeg fikk ikke den store skrekken eller noe, men det var bare ingen OK opplevelse. Denne gangen gikk det riktig så bra . Regner med du synes storebror har blitt VELDIG stor den siste uka, ja . Hvordan var det å skifte bleie på ham første gang etter at du kom hjem med lillesøster? Som å skifte bleie på en tenåring? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 23. februar 2009 Forfatter #1585 Del Skrevet 23. februar 2009 (endret) Regner med du synes storebror har blitt VELDIG stor den siste uka, ja . Hvordan var det å skifte bleie på ham første gang etter at du kom hjem med lillesøster? Som å skifte bleie på en tenåring? For å være helt ærlig... Nesten litt morbid å se han på stellebordet. Såååå stor og sååååå sterk plutselig Rart at han som var babyen vår forrige helg plutselig er blitt en så stor gutt. Endret 23. februar 2009 av Cloudberry Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 23. februar 2009 Forfatter #1586 Del Skrevet 23. februar 2009 Livet er definitivt mer travelt med to enn med en I går kveld var vi temmelig slitne begge to ja... Lilletøtta var våken endel på natta, men skrek ikke så jeg var oppe med henne og ot samboer'n sove. Han måtte derimot opp med lillemannen i sjutda da så kunne jegsove litt lenger. Og så begynte dagen å gå, slag i slag. Mamma og pappa kom oppover en tur og drakk kaffe. De er ofte innom når de er på hytta, men har iallefall vett til ikke å bli så lenge om gangen. Og akkurat nå er det forsåvidt greit. Lillemannen får iallefall være midtpunkt til tusen når mormor og morfar er på besøk Så tydlig i går at den gutten vet hva som er godt her i livet Nåe jeg satte kaka på bordet utbrøt han oioioi, fiska tak i ei skje og forsynte seg rett fra kakefatet Lit uskikkelig, men så søt da :rødme: Rett etter at mamma og pappa var dratt kom tanta og onkelen min. Men de gav beskjed om at de bare skulle innom å se og at de heller skulle komme tilbake en dag senere. TAKK OG PRIS! Lillemannen var så sutrete at besøk definitivt ikke passet Etter en fellesdupp for alle fire (hvor lillemannen fikk ligge ved siden av mamma'n sin) oppdaga vi at han hadde fått feber. Gikk fra å være i storslag til kjempeslapp på no time :klø: Men vi gav han en pille og formen ble bra igjen. Uansett ble det ikke annet enn pizza fra den lokale pizzaplassen til middag. Ingen av oss orka å lage noe annet. Og videre gikk kvelden med bading gange to, mating og legging. Phu... Bra at energien er tilbake iallefall Lilletøtta sov i hele natt da Kun oppe for et bleieskift og ei mating før klokka halv sju. Og lillemannen var heldigvis feberfri og kunne dra i barnehagen. Så her sitter jeg på KG med sovende baby i bagen sin. Ikke er det noe å gjøre heller... Behagelig liv det her altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 23. februar 2009 Forfatter #1587 Del Skrevet 23. februar 2009 Lille M har nettopp sovet i bæresjalet!!! Trodde ikke jeg skulle få til de derre bæregreiene jeg, men det funka jo som bare det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 23. februar 2009 #1588 Del Skrevet 23. februar 2009 For å være helt ærlig... Nesten litt morbid å se han på stellebordet. Såååå stor og sååååå sterk plutselig Rart at han som var babyen vår forrige helg plutselig er blitt en så stor gutt. Ja ikke sant! Det var nesten litt ekkelt å skifte bleie på et så gigantisk barn som storesøster . Beina hennes henger jo og dingler utenfor stellebordet! Og for noen hender! Og føtter! Jeg syntes også det var veldig rart at hun hadde blitt SÅ stor på bare noen få dager . Hyggelig å lese at familieidyllen fortsetter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 23. februar 2009 #1589 Del Skrevet 23. februar 2009 Lille M har nettopp sovet i bæresjalet!!! Trodde ikke jeg skulle få til de derre bæregreiene jeg, men det funka jo som bare det Flinke pia :rødme: Ble litt smånyskjerrig på navnet jeg nå, PM? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 23. februar 2009 Forfatter #1590 Del Skrevet 23. februar 2009 Ja ikke sant! Det var nesten litt ekkelt å skifte bleie på et så gigantisk barn som storesøster . Beina hennes henger jo og dingler utenfor stellebordet! Og for noen hender! Og føtter! Jeg syntes også det var veldig rart at hun hadde blitt SÅ stor på bare noen få dager . Hyggelig å lese at familieidyllen fortsetter! Som om jeg skulle sagt det selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 23. februar 2009 Forfatter #1591 Del Skrevet 23. februar 2009 Flinke pia :rødme: Ble litt smånyskjerrig på navnet jeg nå, PM? PM er på vei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 23. februar 2009 #1592 Del Skrevet 23. februar 2009 Lille M har nettopp sovet i bæresjalet!!! Trodde ikke jeg skulle få til de derre bæregreiene jeg, men det funka jo som bare det Så moro Jeg er også fast bestemt på å teste ut bæregreier. Elastisk bæresjal sies vel å passe godt for de nyfødte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 23. februar 2009 Forfatter #1593 Del Skrevet 23. februar 2009 Så moro Jeg er også fast bestemt på å teste ut bæregreier. Elastisk bæresjal sies vel å passe godt for de nyfødte? Kan ikke så mye om sånn bæring og sjal og sånn jeg men fikk anbefalt elastisk til helt nyfødt iallefall. Tenkte det kunne være greit å ha når jeg kal hente i barnehagen og sånn siden lillemannen ikke er så stødig enda. Og det ser ut til at det funker fint ______________________________________________________________ Skal den ungen sove i heeeeeeeeeele dag eller :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nattlys Skrevet 23. februar 2009 #1594 Del Skrevet 23. februar 2009 Så bra Er vel hannes måte å bli kjent med henne på, å få lov å stryke og se på henne Så søtt! Hehe... Høres utrolig praktisk ut med bæresjal. Da den minste søstra mi ble født hadde vi bestemt navn og fortalt det til folk, helt til pappa to uker senere kom å sa at han synes ikke hun passet til å hete det.. Så da måtte man bytte navn, og fortelle alle at hun ikke lenger het "det" men "det"..hehe.. Skal ikke være lett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 23. februar 2009 #1595 Del Skrevet 23. februar 2009 Jeg vil også prøve bæretøy! Puttet lillesøster i min gamle, uergonomiske BabyBjørn i dag for henting i barnehagen, og det var utrolig mye mer praktisk enn å slepe barnevogn gjennom snømassene sammen med storesøster på akebrett... Men BabyBjørn er litt sånn bob-bob. Uergonomisk og tungvint. Har kjøpt stoff til meitai for en tid tilbake, men det ligger like godt på boden... Og meitai kan kanskje ikke brukes til nyfødte? Eller? Og er det ikke slitsomt med disse sovebabyene? Det er jo så kjeeedelig å vente på at de skal våkne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 24. februar 2009 #1596 Del Skrevet 24. februar 2009 Høres ut som om det går fint med dere som tobarnsforeldre! Spennende å lese om hverdagen med to tette. Lurer på hvordan vi skal få det til nemlig... Bra at lillesøster sover så godt da. Er også nysgjerrig på navnet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ilja** Skrevet 24. februar 2009 #1597 Del Skrevet 24. februar 2009 Jeg er også litt nysgjerrig på hva lillesøster skal hete, og egentlig også hva lillemannen heter Ha en fin dag, Cloudberry! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 24. februar 2009 #1598 Del Skrevet 24. februar 2009 Jeg er også litt nysgjerrig på hva lillesøster skal hete, og egentlig også hva lillemannen heter Samme her! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pysepus Skrevet 24. februar 2009 #1599 Del Skrevet 24. februar 2009 Fikk du PMen min i dag? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 24. februar 2009 Forfatter #1600 Del Skrevet 24. februar 2009 Fikk du PMen min i dag? :klø: Nei... Har ikke fått noe PM jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå