Cloudberry Skrevet 20. februar 2009 Forfatter #1561 Del Skrevet 20. februar 2009 For en form du er i da! Kan tenke meg at det er herlig Og så bra at dere ble enige om navn Dobbeltnavn er jo kjempefint Det er utrolig godt Energien er tilbake igjen og hel tobarnsprosjektet ser faktisk ikke helt uoverkommelig ut Åh, er så deilig å høre fødsels og barselshistorier som får meg til å glede meg til det er min tur :rødme: Så bra at alt gikk fint og at du er i fin form Hadde en flott opplevelse denne gangen ja. Kan desverre ikke si det samme om den første fødselen. Ble ikke skremt eller noe sånt, men fikk ikke med meg noe særlig. ble så rørt jeg da vet du Gleder meg ordentlig til det blir min tur Før du aner det, tror jeg Hei! Gratulerer så masse med den lille prinsessa! Det høres ut som du er kommet deg godt etter fødslen allerede. Det er jo flott! Det er ikke store forskjellen på størrelsen på jentene våre. Artig. Håper dere får en fin helg! Hvor stor er di prinsesse da? Håper alt står bra til med deg også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 20. februar 2009 Forfatter #1562 Del Skrevet 20. februar 2009 Gratulerer masse, Cloudberry! Skal lese mer om når og hvordan etterhvert, det blir koselig! Hei du! Leste at det ble seteleie på dere også. Hva er det som er så stas md å sette stumpen til da Håper alt går bra med dere :rødme: I know... Hehe, høres ut som at når hun først bestemte seg, så ville hun virkelig ut! Gratulerer så¨mye! Så bra at alt gikk fint og at du føler deg så bra Hu hadde det travelt ja og jeg synes ikke det var så dumt det da... Spennende å lese om fødselen din! Men jeg lurer alltid på sånne rakett-fødsler - hvordan er det mulig? Hvordan skjer det der i praksis - ramler liksom bare ungen ut da eller? Hvordan rekker man å presse noe særlig på to minutter? Nå pressa jeg vel litt før de sjekka åpningen siste gang, var jo helt umulig å la være. Men ungen ramla ikke ut nei Hodet ble jo til og med hjulpet ut av lege. Man rekker ganske mye på to minutter skjønner du. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fisk73 Skrevet 20. februar 2009 #1563 Del Skrevet 20. februar 2009 Så flott å lese da!! Høres kjekt ut Cloudberry, høres ut som om dere har det skikkelig fint!! Ha en super helg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 21. februar 2009 #1564 Del Skrevet 21. februar 2009 Nå pressa jeg vel litt før de sjekka åpningen siste gang, var jo helt umulig å la være. Men ungen ramla ikke ut nei Hodet ble jo til og med hjulpet ut av lege. Man rekker ganske mye på to minutter skjønner du. Nja, jeg pressa jo også litt før "selve" pressinga begynte, men det var jo bare litt småtrykking. Under utpressinga pressa jeg jo så jeg ble blå i trynet i ca. tre kvarter. Det er derfor jeg blir så fascinert av at babyer kan komme ut så fort. Man rekker mye på to minutter? Helt sikkert, men ikke jeg. Tror knapt jeg hadde to pressrier i løpet av to minutter . Uansett - fascinerende å lese om . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 21. februar 2009 #1565 Del Skrevet 21. februar 2009 Eg pressa i ein heilt time, så eg synst også det høyrest litt rart ut at det går an å pressa ein heil unge ut så raskt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 22. februar 2009 Forfatter #1566 Del Skrevet 22. februar 2009 Så flott å lese da!! Høres kjekt ut Cloudberry, høres ut som om dere har det skikkelig fint!! Ha en super helg!! Vi har det bare bra ja... Ser ikke ut som lillemannen opplever familieforøkelsen som traumatisk heller Nja, jeg pressa jo også litt før "selve" pressinga begynte, men det var jo bare litt småtrykking. Under utpressinga pressa jeg jo så jeg ble blå i trynet i ca. tre kvarter. Det er derfor jeg blir så fascinert av at babyer kan komme ut så fort. Man rekker mye på to minutter? Helt sikkert, men ikke jeg. Tror knapt jeg hadde to pressrier i løpet av to minutter . Uansett - fascinerende å lese om . Eg pressa i ein heilt time, så eg synst også det høyrest litt rart ut at det går an å pressa ein heil unge ut så raskt! Må si meg enig med dere altså Pressa også en time sist og derfor var denne fødslene veldig merkelig i forhold. Jeg vet ikke om det har noe med hvor langt ungen ligger nede i bekkenet Husker iallefall at de sa ikke press, ikke press og så sjekka legen åpningen og gav beskjed om at det bare var å presse. Ett trykk så var kroppen ute og på neste ri forløste han hodet. Når jeg tenker meg om så pressa jeg lengre sist enn jeg var på fødestua før ungen var ute denne gangen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 22. februar 2009 Forfatter #1567 Del Skrevet 22. februar 2009 Da har vi vært hjemme i to dager og alt går veldig bra. Lilleprinsessa sover og sover, spiser, bæsjer og gulper masse så alt er vel slik det skal. Formen min er fremdeles upåklagelig og lillemannen ser ut til å ta det hele fint Så langt har det ikke vært mye nattevåk. Hu er våken om natta, men skriker ikke i det hele tatt og det å være oppe med en våken unge noen timer kan jeg leve med. Dessuten har hu allerede funnet ut at smukken er en god ting å ro kose seg med og da blir det mer søvn på mor I går måtte vi tilbake på sykehuset for føllingsprøve, hørselstest og ny UL for å se om livmora har kvittet seg med hinnerestene. Vi oppdaget vel fort i går at det å innstallere hele den nye familien i bilen nok tar litt lenger tid enn det vi er vant til ja Ble en smule hektisk, men vi kom da frem i tide. Lillemannen ble forsåvidt innlosjert hos mormor og morfar han da. Alt gikk fint på sykehuset, bortsett fra laaaang venting på UL. Men alle rester var borte Lillepia hadde gått ned i vakt da og veide 3160, men ikke noe faretruende ved det så her mater vi i vei. Nå virker det som det meste kommer opp igjen da :gjeiper: Da vi kom til mamma og pappa for å hente lillemannen ble vi servert kaffe, lunsj og kake med lillepia sitt navn på. Det er moro å se altså så stolte besteforeldre de er :rødme: Ja, og oppi alt som har skjedd i det siste LILLEMANNEN HAR LÆRT Å GÅ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 22. februar 2009 #1568 Del Skrevet 22. februar 2009 Ohoi, må litt for lillemann. Flinke gutten Høres forøvrig ut som dere koser dere. Håper dere få en fin søndag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 22. februar 2009 #1569 Del Skrevet 22. februar 2009 Ohoi, må litt for lillemann. Flinke gutten Høres forøvrig ut som dere koser dere. Håper dere få en fin søndag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alive Skrevet 22. februar 2009 #1570 Del Skrevet 22. februar 2009 Familieidyll Veldig koselig å lese her inne altså. Får meg til å glede meg veldig :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 22. februar 2009 #1571 Del Skrevet 22. februar 2009 Så herlig at han har begynt å gå da. Dere har virkelig mye og se fram til om dagene nå. Hvor gammel er det han er nå egentlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pysepus Skrevet 22. februar 2009 #1572 Del Skrevet 22. februar 2009 Flinke lillemannen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 22. februar 2009 #1573 Del Skrevet 22. februar 2009 (endret) Så godt å høyra at dei første dagane med veslejenta har gått så fint! Og gratulerer så masse til storebror, som har lært å gå! Endret 22. februar 2009 av Mirabella76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 22. februar 2009 #1574 Del Skrevet 22. februar 2009 Husker iallefall at de sa ikke press, ikke press og så sjekka legen åpningen og gav beskjed om at det bare var å presse. Ett trykk så var kroppen ute og på neste ri forløste han hodet. Jeg sier bare én ting: Jeg blir VIRKELIG fascinert. Men da kan jeg på en måte skjønne at man er i god form etterpå også. Jeg opplevde pressingen som det desidert mest slitsomme med fødslene, selv om jeg hadde laaaaange åpningsfaser i begge fødslene. Denne gangen var jeg så gåen i armene etter å ha dratt i håndtakene på hvert press, at jeg ikke kunne løfte dem på to dager (!). Da hadde det vært godt å ha mannen hos seg på barsel ja.... Høres utrolig deilig ut å presse ut en hel baby på to press! Koselig å lese om familiekosen - og gratulerer til storebror som stabber avgårde! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 22. februar 2009 #1575 Del Skrevet 22. februar 2009 Å, gratulerer så masse! <<godt å lese at du hadde en flott fødsel selv om det ble setefødsel. Og at tobarnsprosjektet går foreløpig bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ilja** Skrevet 22. februar 2009 #1576 Del Skrevet 22. februar 2009 Høres ut som dere har det aldeles supert, og så så flink en storebror som har lært seg å gå da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 22. februar 2009 Forfatter #1577 Del Skrevet 22. februar 2009 Ohoi, må litt for lillemann. Flinke gutten Høres forøvrig ut som dere koser dere. Håper dere få en fin søndag. Det går i ett da, men så langt har vi det bare bra Familieidyll Veldig koselig å lese her inne altså. Får meg til å glede meg veldig :rødme: Barn er koselig. Arbeid, men koselig... Du kan glede deg med god grunn Så herlig at han har begynt å gå da. Dere har virkelig mye og se fram til om dagene nå. Hvor gammel er det han er nå egentlig? Lillemannen er 15 mnd. Så ikke av de kjappeste altså, men i de siste dagene har det gått i rekordtempo. Babler i vei konstant Vi skjønner ikke hva han sier, men forstår veldig godt hva han mener. Flinke lillemannen Så godt å høyra at dei første dagane med veslejenta har gått så fint! Og gratulerer så masse til storebror, som har lært å gå! Ja, ting virker mye greiere denne gangen. Hu har vært litt urolig i kveld, men ligger nå oppå pappan sin og sutter i vei på smukken :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 22. februar 2009 Forfatter #1578 Del Skrevet 22. februar 2009 Jeg sier bare én ting: Jeg blir VIRKELIG fascinert. Men da kan jeg på en måte skjønne at man er i god form etterpå også. Jeg opplevde pressingen som det desidert mest slitsomme med fødslene, selv om jeg hadde laaaaange åpningsfaser i begge fødslene. Denne gangen var jeg så gåen i armene etter å ha dratt i håndtakene på hvert press, at jeg ikke kunne løfte dem på to dager (!). Da hadde det vært godt å ha mannen hos seg på barsel ja.... Høres utrolig deilig ut å presse ut en hel baby på to press! Koselig å lese om familiekosen - og gratulerer til storebror som stabber avgårde! Ja, det var pressinga som tok knekken på meg sist. Kjenner meg veldig gigjen i det der med å bli stiv i armene. Jeg greide ikke å bære et glass vann etterpå da lillemannen ble født. For å være helt ærlig. Jeg ble litt da jeg skjønte at fødselen var over med en gang :fnise. Å, gratulerer så masse! <<godt å lese at du hadde en flott fødsel selv om det ble setefødsel. Og at tobarnsprosjektet går foreløpig bra! Det var en flott og grei fødsel. At den ble så vellykket, tross seteleie tror jeg kommer av at ungen var passe stor og at vi hadde en fantastisk lege, både før og under fødselen Høres ut som dere har det aldeles supert, og så så flink en storebror som har lært seg å gå da Han er veldig flink og det virker ikke som han er veldig sjalu heller. Vil gjerne komme å sitte ved siden av når jeg holder lillesøstra og det lar vi han få lov til. I går så vi barnetv, en lå ved puppen og en satt i armkroken. Koselig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 22. februar 2009 #1579 Del Skrevet 22. februar 2009 Da blei det jo fin aldersforskjell mellom de da Husker han var så liten når du først ble gravid, men han har vel vokst like fort som magen din så han har blitt stor han også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nattlys Skrevet 22. februar 2009 #1580 Del Skrevet 22. februar 2009 Flink gutt du har! Han trives med å være storebror, og er nysgjerrig? Høres ut som lillepia å oppfører seg eksemplarisk, ikke rart besteforeldrene er stolte! Kos dere masse med lillefamilien Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå