Gå til innhold

Fort gjort i en port!

Cloudberry

Anbefalte innlegg

Kjenner godt til følelsen av tomhet når man kjører familie på flyplassen... Det må jo være ekstra ille når man har en liten en som man ser har stor glede av besteforeldre... Jaja, man får heller bare nyte den tiden man har, og sette pris på det, selv om man kan tillate seg å bli litt sentimental også :)

Det er jo tross alt ikke alle som har besteforeldre...

Og ikke minst, du kan nå ha Walter HELT alene!! :juhu:

Her har hunden faktisk allerede vent seg til å være kontorrotte sammen med meg.. Han ligger her og snorker så godt han kan.. :fnise:

Håper dagen din er fin, og at du trives på jobb :)

Var nok litt i det sentlimentale hjørnet i går, ja... Nå kan tross alt mine foreldre som har en utmerket økonomi komme litt oftere på besøk hvis de vil da.

Walter ligger enda i kjøleskapet og jeg skal se om han ikke kan ligge der til neste helg (dog jeg har mine tvil). :fnise:

HVA ER DET SOM HAR SKJEDD MED NORSKE BARN? Da jeg var liten var man nesten litt redd læreren sin i første klasse og derfor gjorde man leksa si og alt annet læreren sa. Og ville man ikke gjøre leksa si hadde man foreldre som passa på. SÅNN ER DET IKKE LENGER :nei:

Foreldrene fikk beskjed om hva elevene skulle gjøre til i dag og allikevel er det flere som ikke har gjort det de skulle. Bryr ikke foreldrene seg lenger. Enkelte svarer også frekt og sitat: "gidder ikke" når de får beskjed om å gjøre noe. HVA SKJER A'? Nei, sånne småttiser er virkelig uhåndterlige. TAr nok litt tid å venne seg til at alt tar tid iallefall.

Ellers har dagen min vært helt grei den. Hadde en liten kleskrise i dag morres da alle t-skjorter er for små eller så ser jeg feit ut i dem, ikke gravid. Håret var feil og huden var feil og alt var egentlig feil. :sur: Er veldig nøye på hvordan jeg ser ut og da sier det vel seg selv. På sånne dager er det godt å ha en samboer som sier at "vi synes at du er den fineste mamma'n i hele verden vi". Sånt varmer :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men fremdeles litt sint på de drittungene som kasta stein på bilen vår i går da :kjempesinna: Kommer ikke over det jeg altså.

Endret av Cloudberry
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke jeg, men jeg sitter litt med samme tankene... Hvor er det blitt av oppdragelsen til ungene nå? Nå er det jo selvsagt mulig at vi husker hvor snille vi var, mens vi kanskje var litt mer rampete enn vi husker..? Men uansett, jeg har snakket med de som har vært lærere i mange år, og de synes også det har blitt en endring.

Nå er jo alternativet til endringer ganske ille, så spørsmålet er bare hva man kan gjøre med det? Men jeg tror ikke det er så dumt å ha diskusjoner om dette, men jeg tror foreldrene er hovedproblemet, ikke ungene..... :sjenert:

Men, hva skal man gjøre når ungene er oppstarnasig og tverr? Det er jammen ikke lett å være lærer i dag, og jeg tror nok at unger i dag ikke har samme respekten for folk som er voksne slik vi hadde (og våre foreldre enda mer). Jeg vet rett og slett ikke hva man skal gjøre.. :vetikke:

Men heldigvis er det mange, mange kjekke unger der ute! Vi krysser fingrene for at våre barn blir slik :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan trøste dere med at det blir bare verre jo lengere opp i skolen man kommer... Er på videregående og noen ganger kan man lure på om disse ungdommene i det hele tatt har hatt noen vokseninnflytelse...

Utrolig frustrerende når du må be den samme eleven om å ta ned beina fra pulten 23ganger i løpet av en time, eller at samme telefonen ringer 3-4 ganger på en time, eller de elevene som aldri leverer inn noe som helst og sover i timene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Pysepus

Kjenner til den følelsen at det ikke er så gøy å kjøre foreldrene sine til flyplassen! Men heldigvis så kan de komme når de vil høres det ut til :) Det hjelper jo på! Det er noe med det at de skal få være besteforeldre og det er mye lettere om de hadde bodd nærmere (derfor jeg vil flytte "hjem" når vi er ferdige med studiene).

Skjønner ikke barn jeg heller :overrasket: Jeg hadde kjempemye respekt for lærerne mine jeg! :jepp: Men hvis du er "streng" fra begynnelsen av kanskje det kommer seg veldig fort - ta det med en gang, også med foreldrene!

God :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monica85: Ble ikke sprekk nei, men ruta må nok skiftes uansett. Egentlig mest irriterende siden de MÅ ha vært noen som kastet steinen og det er jo faktisk ganske så farlig!

Fisk73: Det er jo det som er problemet, foreldrene altså. De skal jo tross alt følge opp ungene sine, spesielt når de er så små. Men nei da :nei: Ikke rart enkelte barn utvikler seg til drittunger :(

Mamma1: Jeg synes faktisk ikke at de er verre jo eldre de blir jeg. Har vært kontaktlærer i en tiendeklasse og forskjellen er at da kan man faktisk straffe/sette på plass eleven det gjelder. HAr ikke en førstelassing gjort leksa si er det jo fordi foreldrene ikke følger opp. Å ringe å kjefte på foreldrene er kanskje en ide :vetikke: er iallefall det man burde gjort.

iingvild: :klemmer:

Pysepus: En balansegang det der. Er man for streng i starten risikerer man jo å få foreldrene mot seg med en gang og det er jo litt dumt ;)

Cloudberry er:

1. trøtt

2. sliten

3. sulten hele tida

4. giddesløs

... men så begynner Grey's i kveld og da blir hun så glad, så glad :danse: :juhu: :hoppe:

Endret av Cloudberry
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med ei vennine her om dagen om hva i alle dager som skjr med unger nå for tiden??? *følte meg plutselig veldig gammel nå* :fnise:

Til og med de verste bråkmakerene i klassen vår på barneskolen var jo snille som lam i forhold til mange av de som går på barneskolen nå :vetikke: Det er i alle fall noen som hadde trengt litt oppstramming :jepp:

Kos deg med Grey´s :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tåler virkelig ingenting for tida... :sjenert: Så sliten og trøtt hele tida, enten jeg er hjemme eller er på jobb. Nå er det jo litt jobb hjemme også da, men har iallefall muligheten til å legge meg nedpå litt når lillemannen sover.

Skulle ha meg en liten dupp i dag da, men akkurat da jeg hadde sovna ringte svigerfar og sa at han var på tur utover. Visste jo at han skulle komme på besøk i dag, men trodde han kom litt senere. Måtte shine litt histen og pisten så det ble ikke tid til mer :sove: heller. Hyggelig med besøk da. Ser hvordan besteforeldrene koser seg sammen med lillemannen. Også hadde vi GOD middag :spise: Det er alltid litt hodery når svigerfar kommer på besøk siden han har diabetes og lever temmelig strengt kostredusert. Etter å ha servert han salat hver gang han kommer fant vi ut at vi måtte prøve noe annet. Så i dag ble det kyllingwok med MASSE grønnsaker og fullkornspasta, smoothie lagd av lettyogurt til dessert :sikle: Utrolig godt *litt fornøyd med seg selv nå*

Ellers er jeg vannvittig snopsyk for tida. Har lyst på noe søtt heeeeeeeeele tida. Prøver å holde meg unna da, men måte på butikken en tur i stad og kom selvsagt hjem med både dinosauruskjeks og boccasjokolade. (Mens Walter og jeg har bestemt oss for ikke å møtes før til helga :fnise: )

Noen som har råd mot luft i magen forresten. Plages med det 24/7 for tida, uansett hva jeg spiser. Vondt gjør det også og det begynner å irritere omgivelsene en smule :Hehe:

Åh... der kjente jeg lillebebisen røre på seg :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spurte på apoteket om Imogas, og det skal visst være veldig bra. Kan visst bruke det etter man har passert uke 12.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo så utrolig mye god mat man kan lage som ikke inneholder så mye sukker og salt! Det fikk hvertfall mannen og jeg oppdage når vi hadde rensekuren i vår... Spiste nesten bare frukt og grønt i en uke, egentlig veldig deilig!

Men nå har jeg falt litt tilbake til gamle vaner igjen.. :flau: Og lurer på hvor viljestyrken min er blitt av....?

Ha en super kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers er jeg vannvittig snopsyk for tida. Har lyst på noe søtt heeeeeeeeele tida. Prøver å holde meg unna da, men måte på butikken en tur i stad og kom selvsagt hjem med både dinosauruskjeks og boccasjokolade. (Mens Walter og jeg har bestemt oss for ikke å møtes før til helga :fnise: )

Åh... der kjente jeg lillebebisen røre på seg :hjerter_rundt:

Bare møte Walter i helgene :sjokk::fnise:

Jeg hadde en date med Walter på mandag, men han ble igjen hjemme hos foreldrene mine :sukk: Tenk jeg GLEMTE han da jeg dro :vetikke:

Da blir det kveldsmat på meg ;)

Sov godt i natt Cloudberry :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Imogas? :klø: Det høres ut som noe sambo kunne vært glad for at jeg tok om dagen... :ler: Min mage øver nemlig også på å bli atombombe. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spurte på apoteket om Imogas, og det skal visst være veldig bra. Kan visst bruke det etter man har passert uke 12.

Hm... Må kanskje sjekke ut det for det her begynner å bli plagsomt. En ting er innenfor husets fire vegger, men på jobb :sjenert:

Det er jo så utrolig mye god mat man kan lage som ikke inneholder så mye sukker og salt! Det fikk hvertfall mannen og jeg oppdage når vi hadde rensekuren i vår... Spiste nesten bare frukt og grønt i en uke, egentlig veldig deilig!

Kan ikke inneholde hvitt mel heller i særlig stor grad og minimalt med fett. Men har begynt å få endel ideer. Ser for meg at fylte grønnsaker (feks med urter, karbonadedeig, naturris og feta) må være bra :sikle:

Bare møte Walter i helgene :sjokk::fnise:

Jeg hadde en date med Walter på mandag, men han ble igjen hjemme hos foreldrene mine :sukk: Tenk jeg GLEMTE han da jeg dro :vetikke:

Man glemmer da ikke Walter :hakeslepp:

Imogas? :klø: Det høres ut som noe sambo kunne vært glad for at jeg tok om dagen... :ler: Min mage øver nemlig også på å bli atombombe. :fnise:

Kanskje det er det min mage prøver på også :vetikke:

:skratte:

Det er faktisk veldig plagsomt og ikke så mye å le av TENK!

Nok en arbeisdsdag er ferdig og jeg er UTSLITT (igjen). Klarer så vidt å holde meg våken til halv elleve om kveldene (må jo se Grey's og House og sånn), men da er det også slutt. Sover over åtte timer hver natt bortsett fra tusen doturer. Det føles iallefall sånn :sur:

Får nok ikke gjort noe fornuftig i kveld heller bortsett fra å ligge på sofaen og glane sløvt på tv'en. Tok faktisk meg selv i å se på supersize vs superskinny i går og da ER DET ILLE :Nikke: Men det blir sikkert ikke noe bedre i kveld :fnise:

Nei, skal gå å ta meg en lang og god :dusje: Ha en flott kveld alle samnmen :klemmer:

Endret av Cloudberry
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker å steke kylling i olje, gjerne sesamolje, og steke lett brokkoli, løk, sukkererter, paprika og ellers hva jeg måtte ønske/ha tilgjengelig. Ha over litt soyasaus og servere. Tilsetter ingenting salt, kanskje litt pepper. Det spiser vi en del av, og har sjelden noe særlig ved siden av, eventuelt naturris.

Selv tror jeg helt klart at man 'blir hva man spiser', og jeg er dessverre litt for glad i bakevarer og søtt, noe som resulterer i, tror jeg, at jeg er mye trøtt. Prøver å unngå å spise alt for mye sukker og bytter ut brød med Ryvita og Ingers rugbrød når jeg har laget det.

Høres ut som om jeg spiser kaker hver dag når man leser dagboken min, men det gjør jeg ikke ;) Men har bakt mye før, og jobbet også som daglig leder på en liten kafé for en del år siden, og måtte da bake og lage all maten selv :)

Men, nok om det!

Hvordan trives du i jobben?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker å steke kylling i olje, gjerne sesamolje, og steke lett brokkoli, løk, sukkererter, paprika og ellers hva jeg måtte ønske/ha tilgjengelig. Ha over litt soyasaus og servere. Tilsetter ingenting salt, kanskje litt pepper. Det spiser vi en del av, og har sjelden noe særlig ved siden av, eventuelt naturris.

Selv tror jeg helt klart at man 'blir hva man spiser', og jeg er dessverre litt for glad i bakevarer og søtt, noe som resulterer i, tror jeg, at jeg er mye trøtt. Prøver å unngå å spise alt for mye sukker og bytter ut brød med Ryvita og Ingers rugbrød når jeg har laget det.

Høres ut som om jeg spiser kaker hver dag når man leser dagboken min, men det gjør jeg ikke ;) Men har bakt mye før, og jobbet også som daglig leder på en liten kafé for en del år siden, og måtte da bake og lage all maten selv :)

Men, nok om det!

Hvordan trives du i jobben?

Det er det som er mitt problem også! Alt for glad i karbohydrater generelt, spesielt kaker, kjeks og sjokolade :sikle:

Var forresten noe lignende som den maten du beskriver jeg lagde i går og hdde som sagt fullkornspasta ved siden av. Var utrolig godt da, bare så synd at grønnsaker er så dyrt. Spesielt her vi bor på landet i nord. Her er grønnsakene både dyre og ikke minst DÅRLIGE!

Jobben er helt grei, men tror den blir bedre når jeg blir litt mer vant. Har stort sett undervist på ungdomstrinnet tidligere og kjenner at "veien ned" er litt lang. Men det går seg vel til! Søte unger da!

Uansett; Utrolig godt å være tilbake i arbeidslivet, om enn for en kort periode :fnise:

Endret av Cloudberry
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet! Frukt og grønt nordpå er ikke det samme som i Oslo for eksempel.. Men, det gjelder egentlig mange småplasser også... Synd egentlig, for frukt og grønt er veldig godt!

Jeg kjøpte meg noen vegetarmatkokebøker for en tid tilbake. Litt for å få inspirasjon til å behandle frukt og grønt, den andre tingen er at jeg har en svakhet for bøker... Mange ganger så aner jeg rett og slett ikke hva jeg skal gjøre med frukten og grønnsakene, men prøver meg nå litt frem innimellom. Setter veldig pris på det når jeg spiser det, og kjenner jeg har godt av det.. :sjenert:

Jeg er jammen ikke sikker på hvorfor jeg er så glad i karbohydrater, men jeg har vært til alternativ behandling som kunne fortelle meg at jeg 'reagerer' på mange av de tingene jeg finner helt 'uimotsåelig'... Det er kanskje slik noen ganger, at mye av det man har 'kick' på er rett og slett ting man reagerer på? Jeg har aldri hatt slik potetgulldilla, men sjokolade... Aaaah! Eller kaker!! Eller boller!!

De fleste jobbene må man jo komme seg litt inni.... Sjelden at alt er helt supert de første dagene, tror jeg? Er ikke helt sikker på om det er akkurat det jeg mener, men nå tror jeg det er slik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man glemmer da ikke Walter :hakeslepp:

Kanskje det er det min mage prøver på også :vetikke:

Det er faktisk veldig plagsomt og ikke så mye å le av TENK!

Mente ikke å le så mye :sjenert: Men fikk et rart bilde på netthinnen i god gammeldags Donald stil.... Vet godt at det kan være veldig plagsomt :jepp: sliter litt selv hvis det blir for mye hvetemel og gjærbakst :( *prøver å holde seg unna*

Tror Walter fikk det bra hos mams ;) eller dvs mams fikk det veldig bra :jepp: tror hun liker Walter hun også.

Ønsker deg en god fredag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...