Gå til innhold

Kjenner du mange som har valgt å ikke ta utdannelse


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hva ville de gjøre isteden?

Ja. meg selv, jobbe! orket ikke tanken på å sette mine bein inne på en skole igjen!! derfor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen, ikke mange. De har jobbet, men en del av de jeg kjenner vurderer nå å ta opp studiene igjen etter hvert.

(ville bare legge til at jeg antok at det var snakk om ingen høyere utdanning over videregående da)

Endret av mrs_bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Har en venn som ikke har tatt det.

Noen, ikke mange. De har jobbet, men en del av de jeg kjenner vurderer nå å ta opp studiene igjen etter hvert.

Har du nettopp blitt moderator? Kan ikke huske at du var det i går, men jeg er ikke helt sikker heller. Mulig det bare er jeg som er trøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en venn som ikke har tatt det.

Har du nettopp blitt moderator? Kan ikke huske at du var det i går, men jeg er ikke helt sikker heller. Mulig det bare er jeg som er trøtt.

:klø:

Det er nok du som er trett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:fnise:. Men du er ikke moderator, eller?

Fnis. Nei. Men jeg kunne kanskje vært det. Nattmoderator. Jeg kommer meg jo aldri i seng...

:overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du nettopp blitt moderator? Kan ikke huske at du var det i går, men jeg er ikke helt sikker heller. Mulig det bare er jeg som er trøtt.

Det skjedde nylig, ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_

Det skjedde nylig, ja :)

Huff. Her tuller man i natten og så var det faktisk sant. Beklager. Jeg trodde det var ekkel-gjest. Gratulerer, mrs Bond :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Tror alle jeg kjenner minimum har vært innom videregående, men noen som ikke har fullført. Ei jobber som fotograf (selvlært, driver for seg selv), en med reklame (selvlært, driver for seg selv), en som startet blomsterbutikk, ei er ansatt i dagligvarebutikk, ei i klesbutikk, noen jobber i industrien, noen jobber i barnehage, noen vasker, en som jobber på "laste og losse" (på kaia - tjener fett) ......... kjenner jo ganske mange uten utdanning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Spørs hva du mener med å ta utdanning. Jeg kjenner jo flere som bare har yrkesskolen, som jobber i diverse yrker.

Og så "kjenner" jeg flere som ikke har fullført videregående, pga skoleleihet eller at de strøk i så mange fag og ikke gadd å ta det opp igjen. Da snakker vi kassa på rimi, pakke suppeposer på toro, mcdonalds, osv. Sånne alle-kan-gjøre-dem-jobber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_caskr_*

Kjenner ei som jobber med musikk, hun er selvlært og talentfull, men jeg er sikker på at hun hadde fått mer interessante jobber og kommet seg videre enn lokalmiljøet hvis hun hadde utdannet seg innen musikk. Det ble bare ikke slik pga graviditeter og jobboppdrag, og nå har hun vel forsonet seg med det og på den måten "valgt" det bort.

Har ei venninne som ikke fullførte vgs, der er det butikkjobber og sånn det går i, og hun er sjelden lenge i samme jobb.

Ellers kjenner jeg jo mange uten høgskoleutdanning, som jobber som lagerarbeider, kjøkkenassistent, sekretær, resepsjonist, hovmester, daglig leder, telefonintervjuer, biloppretter, postbud, arkivmedarbeider, hjelpepleier, SFO-assistent; you name it.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillagubban

De fleste jeg vet om som valgte bort utdannelse, har faktisk angret og driver nå og tar det opp igjen. Selv de som valgte yrkesfag på videregående og er nå utdannet som noe vil gjerne ta høyere utdanning. Men det er jo alltids mulig :)

Men jeg misunner de som hopper av skolen og får seg en jobb de trives godt i. Etter 3 år med høyere utdanning aner jeg fremdeles ikke hva jeg skal bli og får nok ikke en relevant jobb uten mer utdanning.. skolelei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
_

Huff. Her tuller man i natten og så var det faktisk sant. Beklager. Jeg trodde det var ekkel-gjest. Gratulerer, mrs Bond :)

Takk for den, du :gråte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjenner en som ikke har videre utdannelse etter ungdomsskolen. han har nå en jobb han trives kjempe godt i og tjener ganske greit på. Er innenfor noe bilmekanisk greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen utdannelse utover ungdomsskole og 1 år på folkehøgskole. Jobber som renholder og elsker jobben min. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Alle de nærmeste vennene mine har faktisk utdanning, minimum yrkesfag (det er sikkert fordi jeg har fått de fleste vennene via egen skolegang). Men jeg kjenner også noen som ikke fullførte videregående, men begynte å jobbe i stedet - stort sett i ufaglærtjobber og på deltid, mens de har holdt på med interesser på si. Noen av dem har fullført vgs og tatt høyere utdanning i voksen alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

I vennekretsen min er det faktisk bare ei som ikke har utdannelse utover videregående. Men det skyldes nok at jeg er tilflytter i en typisk studentby, kom hit for å studere og har blitt kjent med folk via studiet. Dette er venner jeg fortsatt har, mange år etterpå. Andre venner har jeg blitt kjent med gjennom jobben, der også de aller fleste er utdannet.

Hun jeg kjenner som ikke har utdannelse har jeg faktisk også møtt som student! Men hun droppet ut. Valgte å heller jobbe i butikk. Økonomisk så har vi kommet veldig likt ut av våre valg. Jeg tjener litt mer enn henne, men hun har ikke noe studielån å bekymre seg over. Men i årene som kommer vil jeg kunne stige mye mer i lønn enn henne, for hun har nå nådd toppen på ansiennitetsstigen i sin jobb.

Hun har - uavhengig av lønn - lyst til å begynne på skole igjen nå. Hun er over 30, og har funnet ut hva hun vil bli når hun blir stor! ;)

Har forresten fortsatt ikke funnet ut hva JEG vil bli når jeg blir stor... Er også 30+, har høy utdanning, men føler at jeg ikke har havnet på rett plass i livet. Vanskelige greier, dette med utdanning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...