Nótt Skrevet 9. august 2008 #21 Del Skrevet 9. august 2008 Gratulerer med samboerskap!! Veldig fint dikt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 13. august 2008 Forfatter #22 Del Skrevet 13. august 2008 Saeria og Nott: Tusen takk Fri i dag. Deilig. Regnet trommer på taket og det buldrer lett i det fjerne. Får besøk av en venninne i dag, som jeg ikke har sett på en stund. Skal bake boller og spise en deilig middag. Se en eller annen halvgod jentefilm, gjerne gråte en skvett begge to. Føler meg litt uggen her jeg sitter. På mandag så jeg på kjærestens kamera, bildene han hadde der. Er det veldig nei nei? Se på bildene på kameraet hans? I hvert fall, jeg kom over noen bilder fra han var på byen for 1 1/2 uke siden. Jeg var på Lillehammer for å hjelpe en venninne med noe, han var ute med noen kompiser. Bildene jeg reagerte på, var av en veldig pen jente. Flere bilder av henne. Han hadde fokusert på puppene hennes på et av bildene. Så kom flere bilder hvor de satt i samme sofa, han holdt rundt henne. Dette var tydeligvis på nachet, så han var nok full, men likevel. Han holdt rundt henne. Hun var utrolig pen. Følte meg stygg og ekkel der jeg satt. Han har ikke nevnt noe. Eneste han har sagt om den kvelden, var at eksen hans, som han har hatt et langt forhold med, også sov i samme leilighet som han. Sammen med en kompis av han. Syntes det var litt spesielt at han slengte det ut litt sånn "by the way" over telefonen, men jeg tror ikke det er noe i det hele tatt mellom han og eksen. Han snakker ikke særlig pent om henne. I går, da vi hadde lagt oss, spurte jeg han ut om kvelden. Hvor hadde de vært, hadde det vært en bra nach, og hvem var der. Han nevnte noen kompiser, eksen sin, og la til at en kompis av han hadde hatt med 3-4 stykker. Ok, sa jeg, rullet over på magen og sa god natt. Til svar fikk jeg: "så rart, jeg er ikke trøtt lenger". Forhåpentligvis lurte han på om jeg visste noe om denne jenta. Jeg aner ikke om det skjedde noe mellom dem i det hele tatt, jeg tror egentlig ikke det, men det var så fordømt ubehagelig å se han holde rundt henne. Har jeg noen rett til å konfrontere han med dette? Når jeg har sett på bildene på kameraet hans? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 13. august 2008 #23 Del Skrevet 13. august 2008 rett eller ikke, det hadde jeg driti i! Hadde spurt ham uansett, men husk for gudsskyld og beklag at du så på bildene... Lykke til. Grei regel for deg selv er igrunn å ikke risikere å kunne se mer enn du fint takler.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 13. august 2008 Forfatter #24 Del Skrevet 13. august 2008 Ja, må spørre han om det. Er bare ikke så flink til å snakke om det som er vanskelig. Men klarer det til slutt. Jeg er helt enig i det du sier Marianne, jeg er bare så skrekkelig nysgjerrig av meg, det er vel egentlig er problemet ligger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 13. august 2008 #25 Del Skrevet 13. august 2008 Ja, jeg hadde spurt han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Regndråpe Skrevet 13. august 2008 #26 Del Skrevet 13. august 2008 Jeg hadde også spurt han Hei fisken! Så koselig at du har vært innom dagboken min! Og gratulerer så mye med samboerskap! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 14. august 2008 Forfatter #27 Del Skrevet 14. august 2008 Regndråpe: Takk det samme! Jepp, jentene har talt, jeg skal spørre han. Må bare øve opp litt guts først. Skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig å stille et enkelt spørsmål, men det føles ut som det er en mur foran der. Eller noe. Mye å gjøre på jobb i dag, dagen gikk altså fort. Akkurat sånn jeg liker det. Er ikke noe glad i å sitte på rompa uten å ha noe å gjøre. Tatt opp tortilini fra fryseren, med kjøttfyll, tenker å lage en spicy tomatsaus til. Salat og hvitløksbaguetter. Tror det skal bli en vinner. I kveld skal jeg på filmkveld med noen venninner, se et par filmer, spise godis og drikke vin. Skal bli deilig. Fri i morgen! Til helgen bærer det opp til bestemor, som blir 80. Har skrevet et rim på 2 A4 sider til henne, håper hun blir glad. Skal prøve den nye, gule sommerkjolen min nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 14. august 2008 #28 Del Skrevet 14. august 2008 Så flink du er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 30. august 2008 Forfatter #29 Del Skrevet 30. august 2008 Saeria: Takk Nå er det ikke lenge til avreise. Drar på torsdag. Ææææææææææææ! Reisefeberen har meldt seg. Den ene dagen gleder jeg meg vilt, den andre dagen vil jeg ikke dra. Det er vel sånn det skal være. Jeg ville ikke ha gått glipp av dette for noe. Skal spise god, norsk, tradisjonell mat de siste dagene. Blir lenge til neste gang. Deilig med helg, vi ligger henslengt i hver vår sofa foran TV'n. Etterpå blir det tur i skogen, og middag hos kjærestens foreldre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 8. april 2009 #30 Del Skrevet 8. april 2009 hei fiskn hvordan går det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter #31 Del Skrevet 15. oktober 2009 hei fiskn hvordan går det? Heisann! Er en good stund siden jeg har vært her inne gitt! Jeg har det veldig bra - har nettopp begynt på medisinstudiet og bor sammen med samboeren min og to hunder. Har vel egentlig blitt veldig "etablert". Varer ikke så lenge dessverre, medisinformen jeg går er ett år i Norge og fem i Slovakia (av alle land), så drar nedover neste sommer. Opplegget er et samarbeid mellom UiO, Bjørknes Høyskole og univeritetet i Slovakia. Har med andre ord nok å gjøre, har 60 studiepoeng på UiO (og første året er såååå spennende, molekylær biovitenskap, statestikk og kjemi) ved siden av lærer vi slovakisk, har førstehjelpskurs og latin - medisinsk fagterminologi. Men men, jeg får i alle fall studere mitt drømmeyrke, så da kommer man seg nok gjennom helvete med nok motivasjon Skal i 50 års dag til mamma på lørdag, gleder meg veldig til det. Skal ha en bildepresentasjon sammen med tante med bilder av mamma fra fødsel, barndom sykepleierskole (med bl.a revybilder, ganske morsomme) til graviditet med meg, hun som mor, fester osv. Skal også ha en pakkelek som egentlig brukes i bryllup, forlover i forrige bryllup jeg var i hadde den, og det ble mye latter. En pakke til ....... jeg overrekker vennlig Innholdet i pakken - det er hemmelig Og nå skal du ....... pakken til sidemannen gi For hun er sikkert spent på gaven som er i Du har nå min frue - gaven i din hånd Vakkert pakket inn - men uten pene bånd Men la den vandre videre, på sin lange vei Send den til den herren som sitter lengst unna deg Nå min kjære mann - skal du på klærne skue Så se deg veldig nøye om, her i denne stue Hold oss ikke i spenning altfor lenge For til damen i det fineste antrekket, skal du pakken slenge Ditt kostymet er virkelig vakkert og fint Men pakken er dessverre heller ikke din For nå tenkte jeg at vi skulle bli litt frekke Du skal til herren med den tykkeste lommeboken - pakken overrekke Den tykkeste lommebok har vel virkelig ikke du Noe telling ble ikke tatt her, så denne var litt slu Så nå skal du lete nøye langs disse vegger Og gi pakken til damen med de vakreste legger Dine legger er slanke og lekre Lårene er også velformede og smekre Skoene vitner om en virkelig god smak Så derfor skal du gi pakken til mannen med den mest sexy bak Å bli utvalgt til dette er en kjempestor ære Så kan du virkelig en slik stolthet bære? Forsøk likevel midt i alt dette styret Å gi pakken til damen med den fineste frisyre Denne frisyren har det nok tatt til å fikse Kanskje du en gang kan lære bort trikset Pakken du videre rundt i stuen bringer Gi den til gutten uten ring på sin finger Du som fortsatt livets gåte prøver å løse Du trenger noen som du av din kjærlighet kan øse Derfor vil du klare neste oppgave aller best Pakken skal til damen med de vakreste øyne på denne fest Vakre øyne kan være bra å ha Med de skal du finne den mest bredskuldra karen her idag Og pakken som du fikk overlevert her nyss Gir du videre til han med et lite kyss Det får holde med dette kysset så lett Så skjerp deg nå, bli ikke svett For nå må du styre alle dine lyster Og gi pakken videre til kveldens mest spennende bryster Et spennende bryst vekker faktisk litt tanker Jeg hører hvordan guttenes hjerter banker Nå min skjønne pike, ber jeg deg gi pakken din en kar Som du tror festens aller lengste har Jaja, det var nå slipset jeg tenkte på da Du hørte kanskje ikke etter hva jeg sa Vil du med kveldens lengste være, ja så snill Å gi pakken til den jenta som du har et godt øye til Pakken har reist så langt som den kan Målet er ....., så før den fram Du fortjener denne fordi det er din da' Du får den med hilsen fra oss alle Nå har pakken endelig gått i mål Og jeg lover deg - det er verken vaskeklut eller nål Valget er ditt - åpne den siden eller nå Gjør du det nå, må du også ta den på! Gaven blir en g-streng med fransk åpning. Tror det skal bli litt artig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 15. oktober 2009 #32 Del Skrevet 15. oktober 2009 Grattis med plass på medisin! Dæven du er flink! Jeg er sikker på at du klarer dette kjempefint! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 16. oktober 2009 Forfatter #33 Del Skrevet 16. oktober 2009 Så flott at du har det så bra, at kjæresten er herlig og søsterens hans grei. Ja, alt er egentlig veldig bra, det eneste som kunne gjort det enda bedre var om jeg kom inn i Norge eller Danmark. Norge vet jeg at jeg ikke kommner inn i, da må jeg i så fall ta opp en god del fag. Kommer til å søke Danmark igjen til høsten, og eventuelt gå et år om igjen. Sitter og pugger latinske gloser - faktisk ganske artig. I alle fall bedre enn slovakisk.. Denne er i alle fall veldig grei: albus - niger, som betyr hvit og svart. Der har man opphavet til albiner og neger. (Mener ikke neger i negativ betydning, må bare legge til det) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 1. november 2009 Forfatter #34 Del Skrevet 1. november 2009 Synes egentlig skikkelig synd på meg selv i dag. Har gruet meg lenge til denne dagen også. Har time til koloskopi i morgen, noe som betyr at jeg må tømme tarmen. Jeg var oppe så lenge jeg klarte i går, i håp om å få sove litt i dag. Oppskriften jeg har fått er som følger: Senest 07:30, lett frokost 08:00: en flaske phosporal 20:00: en flaske phosphral Ellers: Drikke mye væske, te, kaffe, buljong, brus, saft, juice, silt suppe I morgen: 08:30: klyx 10:20: koloskopi Deretter skal jeg spise et heidundranes måltid! Er vel egentlig ikke veldig sulten akkurat nå, synes bagre veldig synd på meg selv. Men det må vel være lov på en dag som dette. Sambo, snill som han er, har dratt til sine foreldre, sånn at jeg slipper å se at han spiser. Dessuten hadde jeg nok ikke vært veldig god å ha med å gjøre, jeg blir i utrolig dårlig humør uten mat. Jeg som vanligvis spiser minst hver 3. time. Men, men. Snart mandag ettermiddag Forhåpentligvis finner de ut av hva som er feil med fordøyelsessystemet mitt, jeg er jo tynn som en strek. Hersens parasitter i India. Nettopp laget 1/2 liter buljong. Det metter vel litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 1. november 2009 #35 Del Skrevet 1. november 2009 Skjønner at du synes synd på deg selv, for å gå så lenge uten ordentlig mat, er ikke gøy! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 1. november 2009 Forfatter #36 Del Skrevet 1. november 2009 Det er ikke det, men hittil har det gått overraskende bra. Sov 2 1/2 time nettopp, drakk to slurker vin og boing. Nå koser jeg meg med tomatsuppe, riktignok uten makaroni, egg eller baguetter, men jeg unte meg en stor dæsj hvitløk :*) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 1. november 2009 #37 Del Skrevet 1. november 2009 Hvitløk er nam da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 1. november 2009 #38 Del Skrevet 1. november 2009 Hvitløk er veldig godt!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 1. november 2009 Forfatter #39 Del Skrevet 1. november 2009 Hehe, søte dere er Ja, hvitløk er veldig godt! Her bruker vi det nesten på alt (til og med på brødskiva hvis vi ikke skal ut av leiligheten på en stund.) Vi kjøpte en svær boks med hvitløkskrydder i Sverige (og da mener jeg svær) for en måneds tid siden, og sannelig har vi klart å komme 1/3 ned i den boksen. Nettopp kost meg med en film (The duchess, passet greit å få felt noen tårer) og et halvt glass vin. Såpass kan man da unne seg. Jeg har jo tross alt vært veldig flink til å drikke væske ellers. (Ro ro til fiskeskjær.) Skal snart se en ny film. Greit å holde på med noe. Snart er det jo mandag ettermiddag. Mine late to små er veldig glade for at jeg holder sofaen, de er ikke veldig glad i å gå tur. Neste helg skal vi på utstilling med minsten. Hun er da litt over 6 måneder. Det er helt utrolig hvor fort hun har vokst, jeg synes ikke det er lenge siden moren var trill rund og vi stresset frem og tilbake til dyrlegevakta før de endelig var enige med meg om at det måtte bli keisersnitt (hjertelyden til valpene var da svak.) Og sånn som hennes fire små så ut, jeg må innrømme at nyfødte valper ikke akkurat er veldig søte. Eller, de er jo sjarmerende på sin egen måte, men med store rosa neser, store kropper og bitte små, korte, tynne ben og uten øyne, ser de vel egentlig litt mer ut som rotter. Men for all del, til tross for at vi tørket bæsj og tiss dagen lang og ikke fikk en god natts søvn på lenge, var det virkelig en opplevelse å få valper. Også er det jo noe eget ved å ha en hund du har hatt siden fødsel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 2. november 2009 Forfatter #40 Del Skrevet 2. november 2009 Dette har gått overraskende bra. Grudde meg jo ikke veldig til selve undersøkelsen, men til det å ikke spise. Det gikk veldig greit faktisk, det var akkurat som om magen vendte seg til å være tom for mat, men full av væske, og jeg fikk ikke den sugende sultfølelsen jeg vanligvis får når jeg er sulten (minimum tre timer etter forrige måltid). Var litt spent da jeg dro i dag, men ble veldig godt mottatt av både lege og sykepleiere. Jeg kunne få både smertestillende og beroligende intraveøst om undersøkelsen ble for ille, men trengte ikke det. Det var jo ikke akkurat godt, det sprengte noe skikkelig når de kom til en sving i tarmen, men det er jo bare fysisk smerte - det går over. Legen og sykepleieren var nesten overrasket over hvor rolig jeg var, men som jeg sa, det er jo ikke noe annet enn å slappe av og puste som hjelper. Kjøpte meg en herlig sjokoladebolle på vei hjem, og gikk nesten amokk på matbutikken, alt så jo så godt ut. Men nå er jeg fornøyd, jeg har nettopp spist en deilig grov hjemmebakt brødskive med crabsticksalat, spinat, egg, agurk, tomat, rødløk salt og pepper, og drukket en stor kopp te. Nam. Merket at det var lenge siden jeg hadde fått i meg et skikkelig måltid, ble stapp mett av den ene skiva. Til middag i dag blir det ovnsbakt laks, honningmarinert tror jeg det blir, med linser, og en deilig salat - isberg, spinat, agurk, rødløk, mais, tomat, jalapenos, soltørket tomat, marinerte hvitløksfedd og oliven. Jeg gleder meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå