-Fisken- Skrevet 9. juli 2008 #1 Del Skrevet 9. juli 2008 (endret) Da var det på tide med en ny dagbok. Har ikke vært så mye på KG i det siste, har hvert i militæret, tatt fag til privatist, osv, tiden har bare flydd. (Dårlig unnskyldning, ja jeg vet det.) I alle fall. Det er alltid deilig å starte med blanke ark. 4. september drar jeg. Bort, vekk. Kjæresten og jeg, med hver vår sekk på ryggen, nesen mot nye erfaringer og kulturer, sinnet åpent. Planlagt reisetid er 4 1/2 måned. Ja, jeg gleder meg, selvfølgelig, men gruer meg til å være borte fra min lille vofse så lenge. Er også litt bekymret for hvordan det kommer til å gå når kjæresten og jeg skal leve så tett på hverandre så lenge. Vi har vært sammen i elleve måneder. Møttes i Bulgaria i fjor sommer, og fant ut at han gikk befalskolen 45 min unna der jeg skulle inn. Var hos han hver helg mens jeg var i nord. Nå er både han og jeg ferdige. Jeg dimmet til jul pga forfrysningsskade, noe som egentlig passet meg bra. Rekrutten og kursperioden var herlig, men da "dagliglivet" begynte, ble det for kjedelig og lite givende for meg. Kjæresten kom hjem nesten hver helg denne våren, og jeg var der oppe tre ganger. Jeg har bodd hjemme dette halvåret (ikke fantastisk etter å ha bodd alene i to år, men det funket) for å spare penger til reisen. Gått på Bjørknes for å ta realfag for å komme inn på medisin, og jobbet med psykisk utviklingshemmede. De siste to ukene har kjæresten bodd hjemme sammen med meg, ettersom mamma er i syden. Vi snakket om det på forhånd, avtalen var at vi skulle dele husarbeid noenlunde likt, samme med ansvaret for hunden. Vel.. Han har ikke gjort noen ting. Ingenting. jeg har laget middag hver dag, noe som egentlig er greit, jeg trives med å lage mat. Men alt annet har jeg gjort. Når jeg har jobbet våken nattevakt, kommer jeg hjem til et rotete hus, uoppredd seng, brøsmuler og en hund som er tissetrengt. Etter en våken natt har jeg ikke veldig lyst til å gå tur, det er sengen som frister. I dag morges fikk jeg sjokk da jeg kom hjem, ikke bare var hunden tissetrengt, pizzaesken fra pizzaen han tydeligvis spiste til kveldsmat lå på benken, brødsmuler og klær slengt utover hele gulvet sammen med et vått håndkle, hadde han ikke trukket ned etter seg på do. Og det var både bimmelim og bommelom. Æsj! Med andre ord, jeg begynner å irritere meg. Veldig. Begynner å bli redd for at følelsene mine for han begynner å falme. Jeg håper og vil ikke, men mitt mørke og dyptliggende sinn bestemmer. Uansett kommer jeg til å gi det tid, det kan være noe som går over. Jeg sa jeg elsket han for første gang i mars, altså etter 7 måneder. Han sa det først nå nettopp, etter elleve måneder. Det er greit nok det, selv om jeg har syntes at det har vært litt vanskelig. Han er veldig glad i meg, det vet jeg, men det er så mye jeg savner. Jeg har skrevet mange brev til han, skrevet to dikt, kjøpt masse små, symbolske gaver, og ofte lagt igjen søte lapper til han. Jeg har aldri fått noe av han utenom bursdag/jul, aldri en koselig lapp eller sånne ting. Jeg vet det bare er bagateller, men trenger å få det ut nå som jeg er litt irritert. Han ringte nettopp, og jeg ba han støvsuge når han kom hjem. Han virket skikkelig motvillig, og ville heller klippe plenen. Den klipte jeg på mandag, så det er ikke mye vits. Åja, det hadde han glemt. Har ryddet alle klærne hans, satt på vaskemaskin, vasket opp og ryddet, etterpå skal jeg rydde og støvsuge bilen, gå tur med hunden og jogge. Får se om han orker å støvsuge. Endret 11. juli 2008 av -Fisken- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 10. juli 2008 Forfatter #2 Del Skrevet 10. juli 2008 Føler meg litt bedre i dag. Kanskje ikke veldig rart at jeg var litt "små"irritert i går, hadde sovet 10 timer på to døgn pga nattevakter. Blir fort irritabel og lei da. Skal kjøpe en stor blomst til mamma i dag, som takk for at vi fikk bo hos henne disse to ukene. Med ryddig og rent hus (hun er ikke den mest ryddige, så det blir hun nok glad for) nyklipt plen, vasket/ryddet bil og blomst, burde hun bli fornøyd. Skal på jobb i igjen i kveld. Var så utrolig hyggelig på jobben da jeg kom på nattevakt i forrigårs (har ikke vært på den jobben på en måned, har bare jobbet på den andre), hun ene brukeren begynte å gråte fordi hun var så glad for å se meg. Da er det hyggelig å komme på jobb! Må nok gjøre noe ekstra koselig i kveld, lage vafler eller gå på butikken å kjøpe is. Det vil de sette pris på. (Jobber i to boliger for psykisk utviklingshemmede.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 11. juli 2008 Forfatter #3 Del Skrevet 11. juli 2008 Hatt en bra dag i dag. Mamma kom hjem i går, vi hentet henne i byen. Var fint å se henne igjen. Kjæresten min gikk og la seg nesten med en gang, mamma og jeg satt oppe til rundt ett med et par øl og en livlig samtale. I dag har vi vært med hunden til dyrlegen. Har vært litt bekymret for Emma, hun har ikke vært helt seg selv, men det viste seg heldigvis at hun er helt frisk. Er veldig stolt av henne, hun stod helt stille mens øynene ble undersøkt, dryppet, buken ble undersøkt, når kjertlene i rumpa ble klemt, og til og med da hun skulle ta blodprøve. Jeg var nesten sikker på at hun skulle gi fra seg et lite ord, men hun sa ikke et eneste pipp. Flink er hun! Vært på jobb, brukerne på denne jobben, A, (den andre kaller jeg B) er herlige. Får så mye igjen. Er endelig helt alene. Er så herlig å kunne sitte å la tankene fly med et glass vin. Ingen forstyrring, kun meg selv og mine tanker. Har alltid elsket disse stundene. Kjæresten er ute med noen venner og tar noen øl, så blir nok sent før han kommer hjem. I morgen er det min tur, skal en tur på byen med stesøsteren min. Har ikke vært ute siden april, så skal bli gøy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 11. juli 2008 Forfatter #4 Del Skrevet 11. juli 2008 Det er nesten rart å skrive dagbok her på KG igjen. Begynner å bli en stund siden jeg sist skrev i den forrige dagboken. Det er deilig! Selv om jeg til tider skriver en dagbok for hånd, er det lettere å skrive på laptopen. Fingrene fører seg selv, trenger liksom ikke tenke. Jeg kunne ønske jeg var flinkere til å legge merke til de små tingene. Det er dager hvor jeg ser alt. Kjenner den deilige solen steke mot ansiktet, hører bladene blafre i vinden, kjenner hvordan vinden leker med håret mitt. Jeg gleder meg over å se en sofagris som har kommet seg ut på en joggetur, over en person som kler seg litt annerledes og egent, over blomstene og alle fargene rundt meg, jeg ser virkelig hvor vakker verden er. Når jeg er i det hjørnet, er det herlig å jogge, det er så fint å kjenne blodet pumpe i kroppen, kjenne at man virkelig LEVER. Hjemme nynner jeg mens jeg lager mat og gjør husarbeid, og hver gang jeg ser bort på kjæresten min, lir jeg like forundret over hvor pen han er. Det er sjeldent disse dagene dukker opp, men det er de som gjør livet verdt å leve. De små tingene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lacuna Skrevet 11. juli 2008 #5 Del Skrevet 11. juli 2008 Så fint at du er tilbake igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 12. juli 2008 Forfatter #6 Del Skrevet 12. juli 2008 Hyggelig å høre Har nettopp hjulpet mamma med internett og ip-telefon. Skal en tur på Smartclub nå, de har så utrolig god kaffe der. Etterpå blir det en lang og deilig joggetur i skogen med vofse, før reker og hvitvin, og deretter byen. Denne dagen lover godt! Elsker disse lange morgenene, med en stor kanne presskaffe, speilegg og masser av aviser. Bruke flere timer på frokosten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 12. juli 2008 #7 Del Skrevet 12. juli 2008 Velkommen tilbake! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 12. juli 2008 #8 Del Skrevet 12. juli 2008 Så koselig at du er tilbake igjen! Reisen deres høres spennende ut, og den gir sikkert god anledning til å finne ut av følelsene dine! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 15. juli 2008 Forfatter #9 Del Skrevet 15. juli 2008 Saeria: Takk Søndagsengel: Ja, får jo det. Har bedt om å få være alene i kveld, har vært sammen hver eneste dag i det siste. Deilig med litt tid for seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 16. juli 2008 #10 Del Skrevet 16. juli 2008 Glad du er tilbake. Vet ikke om du husker meg, men vi pleide å prate sammen på msn for noen år siden. har tenkt på deg, godt å ha deg her igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 17. juli 2008 Forfatter #11 Del Skrevet 17. juli 2008 Selvfølgelig husker jeg deg, MariannE Det er så koselig å komme tilbake å bli så godt mottatt! Nettopp vært og tatt første dose med vaksiner. I dag tok jeg hapatitt A og B, gulfeber og to andre som jeg ikke husker helt hva er (helsesøstre har visst også kråketær). Nå begynner jeg virkelig å glede meg. Har ikke helt gått opp for meg at jeg snart skal reise, men begynner i alle fall å glede meg litt. 4 1/2 måned borte fra studier, hverdagsstress, krav til ditten og datten, og ja - alt som har med Europa å gjøre. Blir nesten litt deilig å være borte fra familien såpass lenge også, for det blir så koselig å se dem når jeg kommer hjem igjen. Nå surrer jeg litt kjenner jeg, har hatt våken nattevakt i natt. Er vel på tide å hoppe i loppekassa. God natt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 18. juli 2008 Forfatter #12 Del Skrevet 18. juli 2008 Kjæresten og jeg hadde planlagt å dra på campingvognene foreldrene hans eier på Stavern i helgen. Jeg gledet meg. Nå viser det seg at søsteren hans og kjæresten hennes også skal dit. Jeg har aldri møtt kjæresten, og søsteren kun få ganger. Det føles ut som det er en vegg mellom oss, uansett hva jeg sier, stanger hodet mitt i veggen foran henne. Hun er med andre ord svært dominerende, og jeg har null peil på hvor jeg har henne. (hun er 4 år eldre enn meg). Sa nettopp til kjæresten at jeg ikke hadde lyst til å dra hvis de skulle være der hele helgen, og ba han sjekke det ut. Han ble tydelig irritert, kunne ikke fatte og begripe hva som var problemet mitt. Jeg har prøvd å forklare hvordan jeg føler det ovenfor søsteren hans før, men han skjønner det ikke. En ting er å bli kjent med henne gjennom middager osv, men å plutselig bli satt i en sånn setting, så tett på hverandre? Jeg vet hvordan det vil ende. Jeg sitter der og ser sur ut, selv om jeg egentlig er lei meg. Jeg sier ikke et ord, stemningen blir til å ta og føle på, i alle fall for min del. De andre kommer nok ikke til å merke det. Søsteren og kjæresten vil se på meg som en idiot. Inni meg skriker det, jeg vil bare bort, vekk, være alene. Min venn Sosial Angst trenger seg på av og til. Han er ikke en del av meg lenger, men liker å hilse på. Han forbinner gjerne seg selv i settinger hvor jeg liksom "må" bli likt. Jaja, får se hvordan det går. Skal de bare være der til i morgen, tror jeg at jeg kan overleve, og hvis jeg er heldig, uten besøk av herr Sosial Angst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 18. juli 2008 #13 Del Skrevet 18. juli 2008 Håper dere reiser dit hvis de andre bare skal være der én natt! For hvis du synes det går greit denne gangen, så blir det kanskje lettere neste gang dere sees! Men jeg skjønner at du synes det blir for mye med en hel helg! Det vil vel selv folk uten sosial angst føle, når det er folk man ikke kjenner godt. Ha en fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 19. juli 2008 #14 Del Skrevet 19. juli 2008 Hei Fisken. Velkommen tilbake!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 21. juli 2008 Forfatter #15 Del Skrevet 21. juli 2008 Søndagsengel: Ja, sant det. Nå har jeg ikke sosial angst lenger, men den kommer og hilser på innimellom så vidt det er. Nott: Tusen takk Det gikk strålende! Jeg var sur og gretten i bilen, og kjæresten min hadde en liten eksplosjon. Han fikk dårlig samvittighet etterpå, vi fikk snakket ut, og alt ble bedre. Søsterens kjæreste var utrolig hyggelig og jordnær. Søsteren var mye mer imøtekommende og hyggelig enn tidligere, kjæresten min sa i ettertid at hun vanligvis er veldig skeptisk til kjærestene hans (han har hatt to lange forhold tidligere) og at dette var et godt tegn. Vi ble faktisk invitert opp til hytta til søsterens kjæreste til helgen. Vi takket ja, og jeg tror det kan bli en herlig helg. Nettopp plukket en flått fra vofse, de er skikkelig ekle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 21. juli 2008 #16 Del Skrevet 21. juli 2008 Hei, bra det gikk fint på hyttetur! Velkommen tilbake med dagbok! Koselig å se deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 21. juli 2008 Forfatter #17 Del Skrevet 21. juli 2008 iingvild: Tusen takk Det var heldigvis bare noen få dager at jeg følte forholdet skrante. Jeg var sliten og irritert på alt og alle. Etter helgen har alt snudd, og jeg ser kjæresten min sånn som han egentlig er; varm, herlig, snill og fantastisk. Det er deilig. Deilig. Jeg er nyforelsket igjen, og det går mot ettårsdagen vår. Det skal feires Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 21. juli 2008 #18 Del Skrevet 21. juli 2008 Så fint at det gikk bra på turen i helgen da. Og en ettårsdag må jo feires. Husker når vi hadde den dagen for mange, mange år siden (8 år siden faktisk). Vi gikk på favorittrestauranten vår og koste oss masse. Håper dere får en fin feiring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 9. august 2008 Forfatter #19 Del Skrevet 9. august 2008 Nott: Tusen takk vi hade en fin 1 års-dag feiring. Spiste middag på en bedre restaurant, dro hjem, så en film (holder på med oppussing, samt at jeg jobber mye for tiden, så det var herlig å gjøre noe så vanlig som å se en film, en pause i hverdagens rush) hadde fantastisk sex (sånt burde man kanskje ikke skrive om her?) og så en film til. Nå er vi ferdig med oppussingen, det har blitt kjempefint. Guttebulen har blitt varm, stilren og med en kvinnelig tuch (dvs lys, duker osv). Kjæresten, nå sambo, (herlig å kunne skrive det!) har dratt på hyttetur med gutta. Eller, fylletur er det vel riktigere å kalle det. Jeg har ingen planer i dag, skal bare se et par filmer og sikkert ta meg noen øl. Deilig å ha vofse her som selskap, selv om jeg føler meg litt ensom her jeg sitter. Men dagen har jo gått, den. Under en måned igjen til vi reiser. Har fått billetter og forsikring, og snart er jeg ferdig med alle vaksiner jeg skal ta. Det kommer til å gå fort! Snart er vi i Cape Town. Fy søren. Her er et lite dikt jeg skrev for en måned siden: Alle disse små tingene Solen steker mot ansiktet Vinden leker med de lange, gylne lokkene Bladenes høstfarger viser seg fra sin beste side, blafrer elegant i vinden Gir fra seg en herlig lyd Sinnet er fritt, åpent I alle fall nå I dette øyeblikket I nuet Åh, alle disse små tingene disse øyeblikkene Løfter ansiktet og lokkene til et annet sted Gjør livet verdt å leve Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 9. august 2008 #20 Del Skrevet 9. august 2008 Så flott at du har det så bra, at kjæresten er herlig og søsterens hans grei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå